• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
بهترین برنامه های کنترل از راه دور کامپیوتر

نرم‌ فزارها و بهترین برنامه های کنترل از راه دور کامپیوتر که ریموت دسکتاپ (Remote Desktop) نیز خوانده می‌شوند، برنامه‌هایی هستند که امکان کنترل کامل یا بخشی از کامپیوتر دیگر را از راه دور به شما می‌دهند. نرم‌افزارهای ریموت دسکتاپ از ابتدای شکل‌گیری کامپیوترها به شکل‌های مختلفی وجود داشتند. شاید یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها را بتوان برنامه‌ی قدیمی و دوست‌داشتنی Telnet دانست. با این حال، امروزه با توجه‌ به تغییر کاربری کامپیوترها و نحوه‌ی استفاده ما از آن‌ها، نرم افزارهای ریموت دسکتاپ هم تغییراتی کرده‌اند. نرم افزارهای کنترل از راه دور از ابتدا برای حل یک مشکل آمده بودند: دسترسی از راه دور از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر.

شما به ریموت دسکتاپ نیاز دارید؟

اگر فامیل یا دوستتان مشکل کامپیوتری دارد یا دیگران برای حل مشکلات کامپیوتری و عیب یابی شبکه زیاد با شما تماس می‌گیرند یا کامپیوترتان خراب شده است و به کمک نیاز دارید یا اینکه فایلی را در منزل فراموش کرده‌اید و به آن نیاز دارید، استفاده از ریموت دسکتاپ را به شما توصیه می‌کنیم. البته این برنامه‌ها فقط به استفاده‌های شخصی محدود نیستند و حتی سازمان‌ها و مدیران IT برای ارائه خدمات پشتیبانی و حرفه‌ای استفاده می‌کنند.

در کنار کاربردهای برنامه های ریموت دسکتاپ، ممکن است از نظر امنیتی برای بعضی کاربران این سؤال پیش بیاید که آیا این برنامه‌ها مطمئن هستند؟ با توجه‌ به اینکه اکثر این برنامه‌ها از رمزهای شخصی برای دسترسی به کامپیوتر مقصد استفاده می‌کنند و می‌توانید فقط به اشاخص خاص اجازه‌ی دسترسی دهید، از امنیت این برنامه‌ها تقریبا می‌توان مطمئن بود.

برنامه های ریموت دسکتاپ بسته به نوع آن‌ها می‌توانند ویژگی‌های مختلفی به کاربران ارائه دهند؛ ویژگی‌هایی مانند انتقال فایل، دیدن صفحه نمایش، کنترل موس و صفحه کلید، مدیریت فایل و... . در ادامه تعدادی از این برنامه‌ها را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

برنامه کنترل از راه دور کامپیوتر TeamViewer

برنامه‌ی TeamViewer را می‌توان یکی از بهترین برنامه های ریموت دسکتاپ نامید و در صدر این فهرست قرار دارد. این برنامه به‌جز امکانات دسترسی از راه دور، به شما امکاناتی مانند جلسات آنلاین را هم می‌دهد. این برنامه پلتفرم‌های مختلفی را پشتیبانی می‌کند و می‌توانید هم‌زمان به چندین کامپیوتر مختلف ریموت کنید.

TeamViewer با داشتن چندین لایه‌ی امنیتی، می‌توان آن را یکی از امن‌ترین برنامه‌های ریموت دسکتاپ نامید. جدا از تمام امکانات کاربردی موجود TeamViewer باید به رابط کاربری بسیار مناسب آن هم اشاره کرد. این برنامه با رابط کاربری جذاب خود توانسته بیشتر مسائل پیچیده و سخت ریموت‌کردن در دستگاه‌های دیگر را برای کاربرانش آسان کند. اگر تمام این امکانات بازهم برایتان جذاب نیست، باید گفت TeamViewer نسخه‌ای رایگان برای استفاده‌های غیرتجاری دارد که می‌توانید به‌راحتی نصب و استفاده کنید.

RemotePC

نرم‌افزار RemotePc با داشتن رابط کاربری بسیار ساده و سرراست، به شما این امکان را می‌دهد با چند کلید ساده به دستگاه دلخواهتان ریموت کنید، این برنامه از انتقال فایل پشتیبانی و به شما کمک می‌کند به‌راحتی فایل‌های خود را به کمک آن منتقل کنید. شما می‌توانید جلسات خود را ذخیره کنید و به کمک اپلیکیشن موبایل این برنامه نیز می‌توانید از طریق تلفن همراه خود به کامپیوتر مدنظرتان ریموت کنید.

AnyDesk از بهترین برنامه های کنترل از راه دور کامپیوتر

اگر به برنامه‌ای سریع و روان نیاز دارید، شاید AnyDesk آن چیزی باشد که دنبالش هستید. این برنامه با حجم کم، در مواقع ضروری کمک می‌کند سریعا شروع به کار کنید. شاید به‌دلیل حجم سبک و راحتی استفاده این برنامه خیلی‌ها آن را دست‌کم گرفته باشند؛ ولی باید گفت این برنامه قدرتی مشابه اکثر برنامه‌های ریموت دسکتاپ دارد و تقریبا بیشتر امکانات دیگر برنامه‌ها در آن لحاظ شده است.

AnyDesk به نصب‌شدن روی کامپیوتر شما نیازی ندارد و می‌توانید بسته به سرعت اینترنت خود کیفیت تصویر را کنترل کنید. این برنامه از خروجی صدا هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید جلسات خود را به‌صورت ویدئو ذخیره کنید. این برنامه به‌صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شود و می‌توانید از آن روی لینوکس و ویندوز و مک استفاده کنید. افزون‌براین، نسخه‌ی موبایلی دارد که به شما امکان می‌دهد از طریق گوشی ریموت کنید.

Chrome Remote Desktop

برنامه کنترل از راه دور کامپیوتر Chrome Remote Desktop به‌عنوان افزونه برای مرورگر کروم ارائه می‌شود. این افزونه را شرکت گوگل ارائه کرده و تقریبا روی تمام پلتفرم‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. شما با یک بار تنظیم و راه‌اندازی این برنامه می‌توانید انتظار ارتباطی کاملا امن و بدون وقفه را داشته باشید. Chrome Remote Desktop رایگان است و اگر حجم مرورگر کروم را در نظر نگیریم،

خود این افزونه حجم بسیار کمی دارد. ریموت دسکتاپ کروم برای کسانی مناسب است که می‌خواهند بدون نیاز به هربار صدور مجوز دسترسی و راحت و سریع به کامپیوتر مقصد متصل شوند. البته، این افزونه مشکلاتی دارد؛ از جمله اینکه شما حتما باید در کامپیوتر مقصد برنامه‌ی Google Chrome را نصب کنید.

در ادامه بخوانید: آموزش کنترل از راه دور دوربین مداربسته با گوشی موبایل

Windows Remote Desktop

شاید یکی از بهترین راه های ریموت کردن به کامپیوتر ویندوزی استفاده از برنامه‌ای است که خود مایکروسافت به‌همراه ویندوز ارائه کرده است؛ یعنی Windows Remote Desktop. این برنامه قادر است در امنیت کامل به شما ارتباطی باکیفیت را ارائه کند. این ریموت دسکتاپ اجازه‌ی انتقال فایل و کنترل کامل کامپیوتر مقصد را می‌دهد. Windows Remote Desktop را می‌توان طبیعی ترین راه برای ارتباط بین دو کامپیوتر ویندوزی معرفی کرد.

گزینه مناسب برنامه کنترل از راه دور کامپیوتر

فهرست ما تنها به چند برنامه محدود بود تا انتخاب برای خوانندگان عزیز آسان‌تر شود؛ اما بازهم انتخاب از بین این گزینه‌ها بیشتر به نوع استفاده‌ی شما بستگی دارد. اگر مغازه‌ی خدمات کامیپوتری دارید یا هر روز مشکلات کامپیوتر افراد زیادی را حل می‌کنید، شاید گزینه‌ی مناسب برای شما TeamViewer باشد یا اگر فقط یک‌بار قرار است از آن استفاده کنید، شاید AnyDesk گزینه مناسب‌تری باشد. اگر هم می‌خواهید به کامپیوتر شخصی خودتان متصل شوید، شاید افزونه‌ی Chrome Remote Desktop را باید در نظر بگیرد و اگر روی شبکه‌ی محلی خود کامپیوتر دیگری دارید که به ریموت‌شدن نیاز دارد، Windows Remote Desktop کار شما را راه می‌اندازد.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net