• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
تین کلاینت مناسب برای دورکاری در شرکت ها * مینی کامپیوتر

در ابتدا موضوع بحث را با یک سوال مطرح مینمایم : آیا میدانستید حتی بیرون از شرکت و اداره هم تین کلاینت و زیرو کلاینت قابل دسترس و بهترین مینی کامپیوتر و تین کلاینت مناسب برای دورکاری است ؟ این دقیقا به این معنا میباشد که شما میتوانید در هر مکان و زمان در هر حالت حتی دور کاری از تین کلاینت و زیرو کلاینت استفاده کنید، با راه اندازی دسکتاپ مجازی و از راه دور علاوه بر درون سازمان، از بیرون هم می توانید نسبت به استفاده از بهینه از کارمندان دور کار خود مطمئن باشید.
سال 2019 با ورود بیماری همه گیری کووید 19 و با محدودیت های اجباری بسیاری از شرکت های بزرگ در راستای کاهش هزینه ها مجبور به بررسی استهلاک در راستای استفاده از مانیتور و میزکار و صندلی کارکنان شدند.

این یک هشدار جدی بود که این کسب و کارها میبایست از راه دور کنترل شوند. اما نگرانی که برای شرکت ها و کارکنان وجود داشت این بود که به چه طریق میتوانستند کسب و کار خود را مدیریت ببخشند.

حفظ امنیت اطلاعات از یک طرف و از سوی دیگر نگرانی نحوه کارکرد کارکنان را در برداشت.
بسیاری از شرکت ها برای این واقع واقعا آمادگی لازم را نداشتند. هزینه های بسیار زیاد شرکت ها در جهت تهیه سیستم عامل برای کارمندان باعث بروز مشکلات عدیده ای گردیده بود. و هزینه های مالی فراوانی را متوجه سازمان ها کرده بود.

در ابتدا کارمندانی که مشغول دورکاری شده بودند همگی از اینترنت و شبکه های محلی و سیستم های کامپیوتر خود استفاده میکردند. ولیکن اقدامات و کارکردهای آنها از راه دور به خوبی قابل کنترل و نظارت نبوده. و همچنین این امر در خانواده هایی که چندین نفر در منزل برای مطالعه و یا کارهای شرکت از لپ تاپ و یا سیستم کامپیوتری مشترک استفاده میکردند، امنیت لازم را نداشت.

بنابراین شرکت ها به دنبال بهترین مینی کامپیوتر مناسب برای دورکاری توسط کارمندان خود بودند تا در کنار نرم افزار ها سخت افزار های مناسبی نیز برای این گزینه تهیه نمایند.

تین کلاینت مناسب برای دورکاری

تین کلاینت راهکاری عالی ، مقرون به صرفه و مورد اطمینان

کارمندان در منزل میتوانستند با استفاده از رایانه های رومیزی، لپ تاپ و یا حتی تلفن همراه خود (در صورتی که مانیتور و موس قابل اتصال به آن باشد.) و یا هر وسیله دیگر به منابعی ( تین کلاینت و یا زیروکلاینت های موجود در شرکت تحت نظر مدیریت ) که شرکت به آنها اجازه میداد و در واقع به دسکتاپ های مجازی شرکت متصل شوند. مساله جالب این است که اصلا مهم نیست شما با استفاده از چه سیستم عامل و با چه دستگاهی متصل میشوید. و اصلا نیازی به این نیست که روی ویندوز دسترسی را ایجاد کنید.
بهترین پیشنهاد ها برای استفاده از تین کلاینت مناسب برای دورکاری را از کارشناسان ایمن نت بگیرید.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید شرکت هایی که به طور فعال و مداوم از فناوری های تین کلاینت و زیرو کلاینت یا به طور خاص از از زیرساخت دسکتاپ مجازی VDI استفاده میکردند در این راه کمترین مشکل را از نظر فناوری اطلاعات و امنیت تجربه کردند.
به اینصورت که شرکت و مدیریت فضای کار کارمندان را از دستگاه فیزیکی کنترل میکردند، دسترسی های دائمی و یا دسترسی های موقت که در اختیار کارمندان هر شرکت در دورکار قرار میگیرد. با استفاده از تین کلاینت و بطوریکه کارمندان تنها به یک سری نرم افزارها دسترسی داشته باشند.

قابل ذکر است با اتصال کاربران به کلاینت ها حداکثر امنیت برای مجموعه و شرکت فراهم میشود. تین کلاینت در واقع یک دستگاه کوچک است، همانند یک جعبه که فقط به سرور متصل میشود، که بعضا حتی حافظه داخلی نیز ندارند.

مزیت مینی کامپیوتر و تین کلاینت مناسب برای دورکاری

بسته به اینکه چه نرم افزاری هر کارمند مرتبط با وظایف خود را دارد دسترسی ها قابل کنترل است، تقریبا تمامی نرم افزارهای امروزی در تین کلاینت و زیرو کلاینت قابل استفاده و مدیریت هستند.
نرم افزارهایی قابل اجرا تین کلاینت و زیرو کلاینت در دورکاری هم بسیار به آنها نیاز است عبارت اند از: مجموعه نرم افزار های مایکروسافت آفیس، اتوماسون داخلی شرکت، مرورگر های وب، نرم افزار تماس صوتی بر بستر ویپ، نرم افزارهای خودکار اداری و صنعتی.

5 مزیت مهم در راستای دورکاری با تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها

  • صرفه جویی در برق و سیستم های سرمایشی در سازمان
  • خرابی را به حداقل میرساند
  • افزایش سطح امنیت اطلاعات
  • صرفه جویی در هزینه های سازمان
  • افزایش بازدهی سرورها

تین کلاینت مناسب برای دورکاری

اتصال به شبکه داخلی از راه دور

استفاده از شبکه در شرکت ها بسیار رایج شده است ولیکن کنترل شبکه نیز امری مهم است. همانطور که عنوان شد دورکاری با تین کلاینت ها و دوری کاری با زیروکلاینت هم از طریق شبکه انجام میشود.
نکته مهم دیگر که حائز اهمیت است و ممکن است برای شما هم سوال باشد این میباشد که طریقه کنترل کردن شبکه به چه صورتی خواهد بود؟
نرم افزارهای متعددی وجود دارند که شما میتوانید شبکه های داخلی را کنترل نمایید.

در زیر به دو نمونه از این شبکه ها اشاره میکنیم:

نرم افزار XMANAGER ENTERPRISE

این نرم افزار مختص شرکت NETSTRONG میباشد. با استفاده از این نرم افزار سرپرست و مدیر یک شرکت و یک مجموعه میتواند عملکرد تمامی سیستم های در حال کار در حالت مجازی سازی شده را مشاهده و بررسی و کنترل نماید.
حتی کاربران هم میتوانند با این نرم افزار با دیگر سیستم ها اشتراک برقرار کرده. و فایل های لازم را با یکدیگر رد و بدل نمایند.
این نرم افزار در تین کلاینت ها و زیر و کلاینت ها هم قابل اجرا میباشد و در مواقع دورکاری بسیار پرکاربرد است.

از جمله ویژگی های مهم نرم افزار XMANAGER ENTERPRISE عبارت است از:

  • مشاهده تمامی سیستم های موجود بر روی شبکه
  • کنترل نرم افزاری تمامی قسمت های مختلف کامپیوتر هایی که به شبکه متصل هستند
  • مشاهده صفحه نمایشگر سیستم های دیگر
  • امکان اشتراک گذاری فایل ها بین سیستم های متصل در شبکه
  • پشتیبانی از پروتکل های اینترنتی و اتصال به ftp

نرم افزار Vectir

یکی دیگر از برنامه های کاربردی برای کنترل شبکه از راه دور Vectir میباشد. که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است این برنامه نیز قابلیت های متعددی دارد. با استفاده از این برنامه میتوانید در هنکام استفاده از گوشی و به هنگام کارکردن در شرکت بر روی پاورپوینت خود تسلط داشته باشید. و یا از راه دور اهنگ های مورد نظر خود را در مدیا پلیر پخش و یا ختی تعویض نمایید.
از جمله ویژگی های مهم نرم افزار عبارت است از:
کنترل از راه دور کامپیوتر از طریق گوشی و wifi و HTPC و infrared و تمامی برنامه های درحال اجرا.

در ادامه بخوانید : تفاوت تین کلاینت ها و مینی پی سی

نتیجه گیری:

در دنیای امروز جهت حفظ امنیت و کاهش هزینه ها استفاده از تین کلاینت ها و یا زیرو کلاینت ها بهترین گزینه برای شرکت های کوچک و بزرگ و اداره های صنعتی میباشد. حفظ امنیت، سهولت نگهداری، انعطاف پذیری، کاهش هزینه ها و موارد اینچنینی همگی از مواردی هستند که مینی کامپیوتر مناسب برای دورکاری توسط این کلاینت های باریک را برای ما جذاب می کنند.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net