• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
چرا دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن بخریم ؟

خرید دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن دوربینی است که به جای سیگنال های آنالوگ، از پروتکل های شبکه (IP) برای ارسال تصاویر و اطلاعات استفاده می کند. با ظهور دوربین های تحت شبکه تحول بزرگی در دوربین های مداربسته و تجهیزات امنیتی به وجود آمد. در ادامه به برخی از مزایا و دلایل مهم برای خرید دوربین شبکه هایک ویژن در یک سیستم مداربسته می پردازیم.

کیفیت تصویر بالا با خرید دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن

کیفیت و یا به اصطلاح رزولوشن تصاویر در دوربین مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار است. دوربین های تحت شبکه هایک ویژن دارای کیفیت تصویر بالایی هستند. همانطور که می دانید رزولوشن یا کیفیت تصویر دوربین با واحد مگاپیکسل مشخص می شود. این دوربین ها بدون هیچ گونه محدودیتی در مگاپیکسل تولید می شوند. به نحوی که شاهد آن هستیم که دوربین تحت شبکه ای با رزولوشن 30 مگاپیکسل نیز تولید شده است.

ارائه ویژگی های تجزیه و تحلیل تصاویر

پس از آنکه دوربین های مداربسته وارد بازار شدند گسترش نیازمندی ها و توقعاتی که کاربران از یک سیستم مداربسته داشتند منجر شد تا تولیدکنندگان تجهیزات نظارت تصویری ویژگی های هوشمندی را به تولیدات خود برای رفع این نیاز ها بیفزایند. یکی از این ویژگی ها توانایی دوربین ها در تجزیه و تحلیل تصاویر و واکنش آنها مطابق با خروجی این آنالیز به اتفاقات رخ داده است. برای مثال ویژگی تشخیص چهره که در بسیاری از دوربین های هایک ویژن وجود دارد. و یا به عنوان مثال ویژگی تشخیص پلاک خودرو که برای تامین امنیت بسیاری از اماکن بزرگ مانند پارکینگ ها و مراکز خرید مورد استفاده قرار می گیرد.

حداقل شدن کابل کشی ها با خرید دوربین تحت شبکه هایک ویژن

در پروژه های بزرگ دوربین مداربسته که تعداد دوربین ها بالاست بهتر است از دوربین تحت شبکه هایک ویژن استفاده نمود. به این دلیل که ساختار سیستم مداربسته دوربین های شبکه به نحوی است که لزوم استفاده از بسیاری از تجهیزات در آن کاهش می یابد و سیستم جمع و جورتری می توان داشت.

برای مثال فرض کنید که به 100 عدد دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن در یک سیستم مداربسته نیاز دارید به جای آنکه تک تک این دوربین ها را با کابل کشی های طولانی به دستگاه NVR متصل کنیم می توانیم تمام انها را به نزدیک ترین سوئیچ موجود در سیستم وصل نمود و با استفاده از یک سیم که از سوئیچ خارج می شود اتصال آنها را با دستگاه DVR برقرار نمود. همچنین برخی از دستگاه های NVR هایک ویژن دارای ویژگی POE هستند که در ادامه به ان اشاره می کنیم.

استفاده از فناوری POE

برخی از مدل های دستگاه NVR هایک ویژن در تعدادی از کانال های خود دارای امکان POE هستند. POE به معنای Power Over Ethernet است. این بدان معناست که علاوه بر امکان ارسال اطلاعات تصاویر امکان برق رسانی به دوربین ها نیز وجود دارد بدین ترتیب می توان دوربین ها را از طریق دستگاه NVR تغذیه نمود و دیگر نیاز به کابل کشی های طولانی برای دوربین ها وجود نخواهد داشت.
“برای آشنایی بیشتر با پرفروش ترین دوربین های IP هایک ویژن می توانید به مطلب فروشگاه هایک ویژن مراجعه کنید.”

امکان ضبط تصاویر بر روی دوربین هایک ویژن تحت شبکه

برخی از مدل های دوربین هایک ویژن این امکان را دارند که به صورت محدود تصاویر را ضبط کنند این ویژگی زمانی اهمیت می یابد که به دلایلی ارتباط دستگاه NVR با دوربین ها قطع شود. این باعث می شود تا تصاویر ضبط شده از دست بروند. اما اگر دوربین ها دارای این قابلیت باشند می توانند این کمبود را موقتا جبران کنند. ( برای آشنایی بیشتر با مزایای این تکنولوژی می توانید به مطلب تکنولوژی ANR در دوربین های مداربسته هایک ویژه مراجعه نمائید. )

امکان دسترسی به تصاویر از راه دور

مواقعی پیش می آید که سیستم شما در مکانی خارج از شهر و یا دورافتاده قرار دارد و شما به هر دلیلی مجبور به ترک آن محل هستید، اما مایلید که در مدتی که حضور ندارید به تصاویر دسترسی داشته باشید. سیستم مداربسته شبکه هایک ویژن این امکان را برایتان فرآهم می کند که در هر جایی که هستید از طریق اینترنت تصاویر را بر روی گوشی همراه، لپ تاپ و یا تبلت خود ببینید.

امکان دسترسی به تصاویر از طریق دوربین و دستگاه NVR

با خرید دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن کاربر می تواند به صورت مستقیم از طریق دوربین ها تصاویر را مشاهده کند بدون آنکه به سراغ دستگاه NVR برود.

امنیت بالا در هنگام ارسال تصاویر

جالب است که بدانید دوربین های تحت شبکه هایک ویژن پیش از ارسال تصاویر آنها را کدگذاری (فشرده سازی H.265 و H.265+) می کنند و زمانی که این تصاویر به دستگاه NVR می رسند دیکود می شوند. به همین دلیل سیستم های شبکه از امنیت بالایی برخوردارند. این امر در زمانی اهمیت پیدا می کند که اشخاصی بخواهند به تصاویر سیستم مداربسته شما دسترسی یابند.

اما باید این را نیز در نظر بگیرید که امکان هک تصاویر دوربین مداربسته در هنگام مشاهده تصاویر از طریق اینترنت وجود دارد. به همین دلیل بهتر است که اطلاعات و تصاویر به نحو احسن رمزگذاری شوند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مطلب راهکارهای جلوگیری از هک دوربین هایک ویژن مراجعه نمائید.

دلایل خرید دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن

در زیر به صورت خلاصه به دلایلی که منجر به انتخاب و خرید دوربین مداربسته شبکه هایک ویژن می شود به صورت خلاصه اشاره می کنیم:

معمولا برای ایجاد امنیت بیشتر یک مکان در کنار سیتم مداربسته از تجهیزات و ادوات دیگر نیز استفاده می گردد مانند سیستم آلارم سیستم اطفا حریق و … سیستم مداربسته راحتی می توان با این قبیل تجهیزات هماهنگ کرد. امکان تعامل با سیستم های دیگر دوربین تحت شبکه هایک ویژن دارای رزولوشن و یا کیفیت تصویر بالایی هستند که روز به روز نیز محصولاتی با رزولوشن بالاتر از این نوع دوربین ها تولید می گردد. در دوربین شبکه امکان ارسال اطلاعات و تصاویر از طریق بستر شبکه لوکال و همچنین شبکه جهانی وجود دارد. با وجود این دوربین ها کابل کشی و سیم کشی های دوربین مدار بسته معمول به حداقل می رسد و در پایان سیستم مرتب تر و جمع و جورتری خواهید داشت. که در پروژه های بزرگ نیز مستقیما در کاهش هزینه تاثیرگذار است.

در سیستم شبکه می توان دوربین ها را از طریق POE انجام داد و دیگر نیازی به سیم کشی های اضافی برای دوربین ها وجود ندارد. خرید دوربین تحت شبکه هایک ویژن دارای ویژگی های تجزیه و تحلیل تصاویر هستند و بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف می سازند.

مطلب پیشنهادی: نحوه کابل کشی دوربین مداربسته * انواع سیم کشی دوربین مدار بسته

نتیجه گیری

در پایان به عنوان نتیجه توصیه می شود که چنانچه دغدغه مالی برای انتخاب سیستم مداربسته ندارید، بهتر است از سیستم شبکه استفاده کنید. زیرا همان طور که گفته شد دارای مزایای زیادی است. اما چنانچه محدودیت مالی دارید و سیستم شما کوچک است، بهتر است از سیستم های آنالوگ HD هایک ویژن استفاده کنید. تنها در پروژه های بزرگ با تعداد دوربین بالا استفاده از سیستم شبکه ضرورت می یابد. زیرا به طور مستقیم منجر به کاهش هزینه ها می گردد.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net