• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
خرید تین کلاینت و زیروکلاینت برای دفاتر پیشخوان دولتی

با توجه به نیاز روزافزون افراد یک جامعه برای مراجعه به مراکز دولتی، بخش وسیعی از فعالیت ها ملزم به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولتی می باشد، از این رو استفاده از سیستم های زیروکلاینت و تین کلاینت در دفاتر پیشخوان دولتی بسیار توصیه می شود.

بهتر است بدانید با توجه به مجموعه فعالیت های گسترده ای که دفاتر پیشخوان برای عموم مردم بمنظور انجام خدمات اداری و ارگان های دولتی انجام می دهند استفاده از تین کلاینت و زیروکلاینت ها مزایای بسیار زیادی دارد، ما در این مطلب می خواهیم به بخشی از فعالیت های دفاتر پیشخوان دولتی و مزایای استفاده کردن از تین کلاینت و زیرو کلاینت را در دفاتر پیشخوان دولتی بپردازیم.

شاید بهتر است بدانیم که فعالیت دفاتر پیشخوان دولتی از سال 88 شروع شده است. هدف از راه اندازی این مراکز این است که خدمات دولتی را به صورت الکترونیکی در اختیار ارباب رجوع قرار می‌دهند. تا از مراجعه به مراکز دولتی و اتلاف وقت عموم مردم جلوگیری شود.

در دفاتر پیشخوان دولت فعالیت های زیادی انجام می شود. از جمله این فعالیت ها - انجام امور ثبت احوالی – انجام امور شرکت های آب و فاضلاب، شکرت گاز و توانیر - انجام امور شهرداری – امور مربوط به مالیات و بیمه ی شرکت ها و بیمه های بیکاری – احراز کد بورس – برخی خدمات دانشجویی و سایر موارد می باشد.

دانستن فعالیت های دفاتر پیشخوان دولتی به ما دید وسیعی می دهد. که اگر قصد راه اندازی دفتر پیشخوان دولتی داریم، بتوانیم انتخاب مناسب و درست برای تجهیز کردن دفتر پیشخوان دولت داشته باشیم. دقت ما در این مطلب بر این است که به مزایای استفاده از تین کلاینت و زیروکلاینت ها را براساس فعالیت هایی که در دفاتر پیشخوان دولتی کاربران با آن رو برو هستند بپردازیم.

مزایای استفاده از تین کلاینت در دفاتر پیشخوان دولتی :

تین کلاینت ها در واقع همان مینی کامپیوتر ها هستند که به علت حذف تعدادی از قطعات الکترونیکی در ساختار آن، باعث شده تا بخاطر صرف هزینه ی کمتر برای خرید، عمر طولانی تر و توان بیشتر و از همه مهمتر مصرف برق کمتر، جزو پر استقبال ترین سیستم های رایج در دانشگاه ها، شرکت ها، سازمان و ادارت و ... تبدیل شود. همچنین تفاوت اصلی زیرو کلاینت ها و تین کلاینت ها در داشتن سرور می باشد. تین کلاینت ها نیازی به سرور ندارند و مینی کامپیوتر هایی که دارای رم، فضای ذخیره سازی و سی پی یو هستند. ولی زیرو کلاینت ها برای استفاده متصل به کامپیوتر ها می شود و نیاز به سرور جداگانه دارند.

مزایای استفاده تین کلاینت و زیروکلاینت در دفاتر پیشخوان برای کاربران بسیار مهم و حائز اهمیت است. پس اگر شما از آن دسته از مدیران مشاغل هستید که قصد دارید سازمان، شرکت و دفاتر خود را تجهیز کنید به نکات مهم در خصوص مزایای استفاده از تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها توجه فرمایید.

کاهش هزینه با خرید تین کلاینت و زیرو کلاینت برای دفاتر پیشخوان دولتی :

یکی از گزینه های پر اهمیت برای انتخاب تین کلاینت و زیروکلاینت‌ها برای تجهیز کردن دفاتر پیشخوان دولتی هزینه خرید تین کلاینت ها به نسبت کامپیوتر ها ، pc و کیس می باشد. جدا از قیمت مناسب خرید تین کلاینت ها باید به این نکته اشاره کرد که هزینه ی سرویس و نگهداری تین کلاینت به نسبت دیگر کامپیوتر ها بسیار کمتر است.

کاهش انرژی مصرفی تجهیزات دفاتر پیشخوان دولتی :

یکی از دلایل پیشنهادی برای استفاده از تین کلاینت در دفاتر پیشخوان، انرژی مصرفی آن می باشد. کامپیوترها و کیس ها، به نسبت تین کلاینت ها تقریبا 5 برابر انرژی و برق بیشتری مصرف میکنند. همچنین میزان فرسودگی قطعات و سرویس آنها به نسبت استفاده ای که می شوند بسیار بیشتر از تین کلاینت ها می باشد.

کارایی مفید برای تجهیزات دفاتر پیشخوان :

یکی دیگر از ویژگی های مهم تین کلاینت ها، کارایی آنان در انجام فعالیت های روزمره و مداوم می باشد. با توجه به اینکه در دفاتر پیشخوان دولتی، ادارات و سازمان ها کلاینت ( کاربران ) زیادی وجود دارد و مدت زمان زیادی سیستم ها اماده به کار هستند، تین کلاینت ها با قدرت خوبی که دارند می توانند هفت روز هفته در شبانه روز بدون آنکه سرعت پردازش و کارایی آن کم شود روشن و اماده به کار باشد. از این رو می توان گزینه ی خوبی برای استفاده در دفاتر دولتی، سازمان ها و ادارات باشد.

تین کلاینت ها مناسب برای جفت شدن با تجهیزات دیگر:

تین کلاینت ها از نظر بروزرسانی و هماهنگ شدن با دیگر تجهیزات بسیار کار آمد هستند. بطور مثال در یک واحد اداری تجهیزات دیگر مانند، پرینتر، اسکنر، تلفن و... وجود دارد که برای تبادل اطلاعات و یا انالیز اطلاعات بسیار استفاده می شود، تین کلاینت ها به سادگی با دیگر تجهیزات هماهنگ و متصل می شوند. چرا که در بسیاری از کیس های کامپیوتری نیاز به بررسی می باشد که برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری برای متصل شدن با یکدیگر تداخل ایجاد نکنند.

مدیریت فضا در دفاتر پیشخوان دولتی :

با توجه به محدود بودن فضای دفاتر پیشخوان دولتی و همچنین تعداد مراجعین زیاد، مدیریت فضا بسیار مهم می باشد و کاربران را از استرس و تنش ازاد می کند. تین کلاینت ها با توجه به ابعاد کوچکی که دارد به راحتی در هر موقعیتی می تواند قرار گیرد. از این رو فضای میز کار خلوت تر و کاربر از سر درگمی بین تجهیزات مختلف آزاد می شود.

در ادامه بخوانید : زیروکلاینت برای سازمان دولتی

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net