• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
3 اشتباه متداول هنگام انتخاب دوربین مداربسته مناسب

هنگامی‌که تصمیم به انتخاب دوربین مداربسته مناسب می‌گیرید و خواهان سرمایه‌گذاری برای آن هستید نیاز است که محصولات موجود در بازار این صنعت را به خوبی واکاوی کرده و ارزیابی و سنجش مناسبی دراین‌باره انجام دهید. یک گام مهم در انتخاب شما می‌تواند مربوط به مدل و برند این محصولات باشد. هرچقدر شرکت مربوطه...

هنگامی‌که تصمیم به انتخاب دوربین مداربسته مناسب می‌گیرید و خواهان سرمایه‌گذاری برای آن هستید نیاز است که محصولات موجود در بازار این صنعت را به خوبی واکاوی کرده و ارزیابی و سنجش مناسبی دراین‌باره انجام دهید. یک گام مهم در انتخاب شما می‌تواند مربوط به مدل و برند این محصولات باشد.
هرچقدر شرکت مربوطه خوش‌نام‌تر و پرآوازه‌تر باشد، نشان‌دهنده کیفیت بالاتر است. از قدیم گفته‌اند که ” تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها”، اگر یک برند در بازار خوش‌نام شده و همگان از آن تعریف می‌کنند به‌ منزله آن است که محصولات امنیتی این شرکت پاسخگوی مشتریان خود بوده است. انتخاب بهینه محصولات امنیتی برای پوشش نیازهای شما می‌تواند پتانسیل‌های سیستم را بهینه نماید.

در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص‌شده است برخی از مشتریان در هنگام انتخاب دوربین مداربسته مناسب دچار اشتباهاتی می‌شوند. شناسایی این اشتباهات به شما در انتخاب محصول مناسب کمک می‌کند که شما نیز از این اشتباهات اجتناب نمایید. در این مقاله مروری بر اشتباهات فاحش در هنگام انتخاب دوربین مداربسته مناسب می‌پردازیم.

اهداف خود را برای استفاده از این سیستم ها به صورت کوتاه مدت نبینید

اولین و مهم‌ترین سؤالی که از خود باید بپرسید این است که هدف من از انتخاب و خرید دوربین مدار بسته مناسب چیست ؟

آیا شما با نصب سیستم می‌خواهید مانع سرقت در محدوده فروشگاه خود شوید و یا از سویی دیگر خواهان کاهش خرابکاری در محدوده دیگری هستید؟ شاید خواهان مانیتورینگ کارگران باشید تا ادعای آنها را درباره آسیب‌دیدگی در حین کار بررسی نمایید و به بیمه ارائه دهید. همچنین شاید برخی از بخش‌های قلمرو شما حساسیت بالاتری دارند و شما می‌خواهید با نصب دوربین مانع از عبور و مرور در این محدوده شوید و امنیت این مناطق را ارتقا بخشید.
برخی از اهداف امنیتی و نظارتی شما می‌توانند بیشتر تمرکز بر اهداف کوتاه‌مدت داشته باشند. درحالی‌که نیاز است با بررسی میدانی نیازهای آینده سامانه نظارت تصویری سازمان خود را متصور کرد و اهداف دیگر را برای درازمدت تعیین نمود. ساماندهی و تعیین اهداف شما برای کوتاه‌مدت و بلندمدت در انتخاب دوربین مداربسته مناسب نقش مستقیم دارد.

هنگامی‌که خواهان خرید دوربین مداربسته در شرکت و یا سازمان خود هستید، باید به استراتژی‌های کاربری این سیستم‌ها به‌صورت کوتاه مدت و بلندمدت نظر داشته باشید. با بررسی نیازهای آتی نیاز به تعویض سیستم خود در آینده نخواهید داشت و از صرف هزینه مضاعف برای خرید دوربین مداربسته جلوگیری می‌نمایید. لیست کردن اهداف و ارائه آن به یک کارشناس زبده، سبب می‌شود که کارشناس بهترین مشاوره را برای شما فراهم نماید و کم و کیف نیاز شما را دقیقاً پوشش دهد.

انتخاب یک شرکت غیر معتبر و غیر قابل اعتماد

امروزه با گسترش شرکت‌های ارائه‌دهنده محصولات نظارت تصویری، انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای مشتریان سخت شده است. مؤسسات متنوعی در این بازار وجود دارند که باقیمت پایین محصولاتی را عرضه می‌نمایند. انتخاب یک شرکت برای سامانه نظارت تصویری، کاری دلهره‌آور است، برای انتخاب یک شرکت نیاز است دقیق محصولات شرکت و رقبای آن را بررسی نمایید و از حسن نام آن اطمینان حاصل کنید.
برای بهترین انتخاب لازم است در بین ارائه‌دهندگان این محصولات شرکت‌هایی که خوش‌نام و معروف هستند را لیست نمایید. میزان سابقه، تجربه، اعتبار و رزومه می‌تواند پارامترهایی باشد که به شما برای انتخاب نهایی کمک کند. این عوامل فاکتورهای اساسی هستند که در انتخاب اولیه تأثیر می‌گذارند. انتخاب بهینه تأثیر اساسی بر سطح کلی امنیت کسب و کار شما برای سال‌های متوالی دارد.

برای آن که مطمئن شوید شرکت مناسبی را در این حوزه انتخاب کرده‌اید لازم است که از شرکت‌های دیگر و مشتریان پیشین آن شرکت سؤال هایی را بپرسید درباره میزان رضایت آن‌ها اطمینان حاصل نمایید و بررسی کنید که خدمات پس از فروش ارائه‌شده به آن‌ها چقدر بوده است و آیا این افراد از این خدمات رضایت داشته‌اند؟

همچنین بخوانید : تفاوت دوربین‌های مداربسته آنالوگ و تحت شبکه

همچنین ثبات عملکرد محصولات آن‌ها سبب آرامش مشتریان پیشین شده است و این مشتریان به اهداف خود دست پیدا کردند؟ پرسش به تمام این سؤالات به شما کمک می‌کند که از انتخاب بهینه خود اطمینان حاصل نمایید.

مشتریان، همکاران و نمایندگان لیست خوبی از منابع هستند که شما می‌توانید با سؤال از آن‌ها برای انتخاب بهینه خود اطمینان حاصل کنید. با این افراد می‌توانید جزئیات و نگرانی‌های خود را مطرح نمایید تا کلیه دغدغه‌های شما از بین برود. از میزان اعتبار شرکت و ثبات کاری آن برای سال‌های آتی مطمئن شوید. برخی از گواهی‌نامه صنایع مختلف، اتاق بازرگانی و اتحادیه‌ها در ایران به شما کمک می‌نمایند که از پایداری کار این شرکت‌ها مطمئن باشید. گواهی‌نامه دیگر برای ورود کالاها و تجهیزات یدکی محصولات نیز، گزینه دیگری برای اطمینان بخشی شما می‌باشد.

برسی قدمت یک شرکت ارائه دهنده خدمات امنیتی شبکه نیز، در انتخاب شما یک نقش اساسی دارد. اگر یک شرکت سالیان متوالی اقدام به فروش و ارائه خدمات این حوزه نموده است، مطمئناً بیشتر می‌تواند مورداطمینان شما باشد. اگر یک شرکت تازه به این حوزه واردشده است و تجربه اندکی دارد و شما خواهان انتخاب آن هستید، خطرات قابل‌توجهی را برای شما در آینده رقم خواهد زد.
برخی از شرکت‌هایی که تازه به بازار واردشده‌اند فقط چند سال توانسته‌اند دوام بیاورند اما شرکت‌های بزرگ و با قدمت سالیان دراز و متوالی به مشتریان خود خدماتی را ارائه داده‌اند و در بازار باقیمانده‌اند. دقت کنید قدمت یک شرکت این اطمینان را به شما می‌دهد که خدمات پس از فروش پایدار و باثباتی را داشته باشد.

انتخاب تجهیزات نظارت تصویری غلط :

انتخاب دوربین مداربسته مناسب، به همان اندازه انتخاب یک شرکت کار بلد و با قدمت برای شما اهمیت دارد به‌بیان‌ دیگر انتخاب غلط در هنگام خرید دوربین برای کسب‌وکارتان می‌تواند خسارت زیادی را به شما وارد نماید و اثربخشی و کارایی سیستم را کاهش داده و سبب افزایش دغدغه و نگرانی فکری شما در این زمینه شود. دقت کنید منظور از انتخاب غلط فقط محدود به انتخاب محصولات یک کارخانه غیرحرفه‌ای نیست و این بدان معناست که شما انتخابتان را منطبق با نیازتان هم‌راستا نکرده‌اید.

بسیاری از فروشندگان از ضعف دانش خریداران سو استفاده می‌نمایند و محصولاتی را به آن‌ها عرضه می‌کنند که کیفیت بالایی ندارد، در بدو امر این محصولات به نظر خریداران موردقبول به نظر می‌آید اما خریداران با توجه به عدم برسی بازار از وجود کیفیت‌های بهتر محصولات دیگر ناآگاه هستند. یکی دیگر از مشکلاتی که خریداران با آن روبرو می‌شوند کاربرپسند نبودن دستگاه‌های ضبط تصاویر است. با توجه به‌سختی کار با آن‌ها یادگیری کاربری برای مشتریان سخت خواهد شد و این امر در کل سبب می‌شود که مشتریان نگرانی‌هایی را درباره آموختن کاربری این دستگاه‌ها داشته باشند.

تصمیم به پیاده‌سازی یک راهکار امنیتی جامع شامل دوربین‌های مداربسته، کنترل تردد، و ترکیب آن‌ها می‌تواند سبب یک سرمایه‌گذاری قابل‌توجه شود. سیستم‌های امنیتی و نظارتی که نیازهای امنیتی یک کسب‌وکار را به‌طور کامل در درازمدت پوشش نمی‌دهند و با فناوری‌های نوین یکپارچه نمی‌شوند سبب هدر دادن منابع مالی و زمان در دراز مدت خواهند شد.
انتخاب یک سامانه نظارت تصویری در ابتدا باید مهم‌ترین هدف مشتری باشد، بیشتر فروشندگان به مشتریان توصیه می‌کنند تا پروژه های موفق قبلی را بررسی نمایند تا با درک عملکرد سامانه نظارت تصویری بهتر بتوانند پلی میان نیازها و انتخاب خود بزنند.

نتیجه گیری :

به‌طورکلی صاحبان مشاغل با شناسایی تصمیم‌های نادرست متداول در هنگام انتخاب دوربین مداربسته مناسب، می‌توانند راحت‌تر و بهینه‌تر به اهداف امنیتی خود برسند. اگر شما خواهان انتخاب دوربین مداربسته مناسب هستید به شما توصیه می‌گردد که روی این سیستم‌ها مطالعه نمایید و با عملکرد آن‌ها بهتر آشنا شوید. شناسایی فناوری‌های نوین از یک سو و آشنایی با شرکت‌های فعال و موفق در این حوزه به شما کمک می‌کند که سرمایه‌گذاری شما برای خرید دوربین مداربسته به خطر نیوفتد

از دیگر نکات مهمی که باید در انتخاب دوربین مداربسته باید به آن توجه داشته باشید سیستم امنیتی دوربین مداربسته است، امروزه خطر هک شدن دوربین ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net