• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
اینترنت ماهواره ای استارلینک { starlink } در ایران

اینترنت ماهواره ای استارلینک با موافقت کشورهای ایالت متحده، برای رفع شرایط تحریم اینترنت در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. این اینترنت به زودی به خانه های مردم ایران می رسد. اما نحوه استفاده از آن و قیمت های تعیین شده برای این اینترنت، موضوع مورد بحث مردم است و ابهاماتی در این خصوص به وجود آورده است.

ایلان ماسک مبدا انتشار خبر ساخت و ارائه این خدمات اینترنتی است که پیشروی این پروژه را تایید می کند. صادرات لوازم همراه استفاده از این خدمات اینترنتی نیازی به مجوزهای رسمی کشورها نداشته و به سهولت در دسترس مردم قرار می گیرند.

روش کار اینترنت ماهواره ای استارلینک

اینترنت ماهواره ای starlink روش استفاده به خصوصی دارد. برای استفاده از این فناوری های نوین دیگر نیازی به کابل کشی های رایج نخواهید داشت. این فناوری در دهه های پیشین نیز مورد استفاده بوده اما هنوز در میان مردم فراگیر نشده است. در این سیستم به جای کابل از فیبرهای نوری استفاده می شود که انتقال داده های اینترنتی را بسیار ساده تر می کند.

استفاده از این سیستم با وجود سیگنال های رادیویی و خلا موجود در فضا میسر می شود. در این خصوص ایستگاه های زمینی نیز ابداع شده اند که سیگنال های به طرف این ماهواره ها ارسال کرده و استفاده از آن ها را ساده تر می سازند.

این ماهواره ها از ساختار بدنه خاصی برخوردار هستند. وزن هر یک از آن ها 573 پوند برآورد می شود و بدنه ای صاف دارند. هدف از احداث این پروژه ارائه خدمات اینترنتی پرسرعت در کل زمین بوده و برای رسیدن به آن تلاش های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.

دسترسی مردم ایران به اینترنت ماهواره ای استارلینک

اینترنت ماهواره ای برای همه مردم ایران قابل استفاده خواهد بود و محدودیتی برای استفاده از آن در هیچ کجای جهان وجود ندارد. اما تحریم های آمریکا علیه ایران اجازه دسترسی به این اقلام را در سال های گذشته نداده است. اما این روزها خبرهای حاکی از لغو تحریم های اینترنتی آمریکا علیه ایران به گوش می رسند که دسترسی ایرانیان به این سرویس های اینترنتی را میسر می سازد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک

هزینه استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک

یکی از مهمترین مواردی که استفاده از این اینترنت جهانی را برای مردم ایران محدود می کند، هزینه های بالای آن است. متاسفانه این سرویس های اینترنتی با هزینه بسیار بالایی در اختیار مردم ایران قرار می گیرد. اما سیاست های کاری جدید کشورهای آمریکایی، در راستای کمک به شرایط تحریم ایران اعمال شده اند.

به همین خاطر امید می رود که استفاده از این اینترنت جهانی برای مردم ایران با هزینه های کمتر یا حتی به صورت رایگان انجام شود. این پروژه پیش تر در کشورهای در حال جنگ احداث شده و برخی از کشورها مانند روسیه تهدید به از بین بردن ماهواره های مربوط به آن در فضا کرده اند.

تجهیرات اینترنت ماهواره ای

بدون شک استفاده از این خدمات اینترنتی نیازمند تجهیزات پیشرفته و به روزی است. به همین خاطر دسترسی به تجهیزات مورد نیاز برای این سرویس ها نیز یکی از موارد مورد بحث در کشور ما می باشد. این تجهیزات اغلب ابعاد بسیار کوچکی دارند و احتمال قاچاق آن ها به کشور بالا است.

به این ترتیب دسترسی به وسیله ها و تجهیزات مربوط به استفاده از این خدمات اینترنتی کار دشواری نخواهد بود. اما ممکن است، در ابتدا ممکن است، دسترسی به این تجهیزات محدودیت هایی داشته و تعداد کالاهای وارد شده کمتر از تقاضای موجود برای آن ها باشد که به مرور برطرف خواهد شد.

روش استفاده از اینترنت استارلینک starlink

برای استفاده از این سرویس های اینترنتی ابتدا باید روش نصب و راه اندازی تجهیزات آن را بلد باشید. سپس فرایند استفاده از آن ها توسط کارشناسان این حیطه به افراد آموخته می شود. برای این منظور ابتدا کیت های مخصوص این اینترنت جهانی خریداری شده و در اختیار مردم قرار می گیرند. دیش های و گیرنده های مخصوص این اینترنت در این پکیج قرار دارند.

کاربران پس از خرید کیت باید سرویس های ارائه دهنده این اینترنت را نیز خریداری کنند. در صورتی که شرایط استفاده رایگان کاربران ایرانی از این سرویس های ایرانی محیا نشود، بدون شک پرداخت هزینه های مربوط به کیت و سرویس های این اینترنت جهانی برای بسیاری از مردم ایران غیر ممکن خواهد بود. اما در صورتی که به این امکانات دسترسی داشته باشید، باید طی چند مرحله نسبت به نصب و راه اندازی این تجهیزات اقدام کنید.

اینترنت ماهواره ای استارلینک

انتخاب یک فضای آزاد

برای نصب بهتر این ماهواره ها ابتدا باید یک فضای مناسب برای در اختیار ترمینال آن قرار دهید. ترمینال و دیش این ماهواره برای ارائه سرعت بیشتر اینترنت باید در فضایی آزاد نصب شود. به این ترتیب عملکرد این دیش ها بهتر خواهد شد.

سرهم کردن جعبه کیت

پس از نصب ترمینال یا دیش باید جعبه کیت ارائه شده را باز کرده و آن را سر هم کنید. این دیش ها با طراحی چهار گوش و رنگ سفید ارائه می شوند. طراحی ساختار آن ها با دیش های قدیمی متفاوت است. این دیش ها وزن بسیار کمی دارند و اتصال اینترنت را بسیار ساده تر می کنند.

در جعبه های کیت مخصوص اینترنت استارلینک دفترچه های راهنمایی نیز ارائه می شود که تمام دستور العمل های مربوط به نصب این تجهیزات را به مشتریان می آموزد. شما می توانید، این دیش ها را روی سقف منزل یا روی زمین نصب کنید. توجه داشته باشید که مانعی بین قسمت بالایی دیش و فضای اطراف وجود نداشته باشد.

سپس باید اینترنت استار لینک را روشن کرده و با اتصال کابل آن به برق از اینترنت پر سرعت جهانی استفاده کنید. پس از روشن شدن تجهیزات، دو چراغ در آداپتور مربوطه روشن می شود و ترمینال به طرف بالا حرکت خواهد کرد.

نصب اپلیکیشن اینترنت ماهواره ای رایگان

نصب اپلیکیشن این برنامه نیز برای استفاده از این خدمات اینترنتی بسیار مهم تلقی می شود. این برنامه را از فروشگاه های اپ دانلود کرده و گزینه استارت را بزنید. سپس باید تنظیمات وای فای مربوطه اعمال شده و پسوورد و نام کاربری خود را وارد کنید.

سپس به اپ باز گردید و اتصالات اینترنتی خود را چک کنید. به این ترتیب از وصل بودن اینترنت ماهواره ای مطمئن خواهید شد. شما باید ترمینال و دیش را طوری تنظیم کنید که با ماهوراه های استارلینک موجود در مدار ارتباط برقرار کند.

کلیه این تجهیزات زمانی کارایی خواهند داشت که ایستگاه های زمینی مربوط به آن ها فعال بوده و انتقال سیگنال ها را به درستی انجام دهند. از زمان انتشار اخبار مربوط به نصب اینترنت ماهواره ای، شایعات بسیار زیادی برای پشتیبانی شبکه های اجتماعی پخش شده اند که مردم را از نصب این تجهیزات و استفاده از این اینترنت منع می کنند. باید گفت که این اخبار همگی کذب بوده و استفاده از این خدمات اینترنتی هیچ خطری برای مردم نخواهد داشت.

جمع بندی نهایی

با در نظر گرفتن قیمت اینترنت ماهواره ای این طور به نظر می آید که استفاده از این خدمات اینترنتی در کشور ما میسر نیست! اما با در نظر گرفتن سیاست های جدید کشورهای آمریکایی انتظار می رود که به زودی این خدمات به صورت رایگان به مردم کشور ما ارائه شود و اتصال به اینترنت در کشور تسهیل گردد.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net