• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
خرید تین کلاینت و زیرو کلاینت برای سازمان های دولتی

تین کلاینت و زیرو کلاینت برای سازمان های دولتی : امروزه با توجه به گسترش علم و صنعت تعداد سازمان های دولتی بسیار بیشتر از سال های قبل شده است و هر سازمان دولتی تاثیرات بشدت زیادی را برای امنیت و حفاظت از اطلاعات خود را دارد. از این رو هر گونه سیستم، نرم افزار، سخت افزار و ... میبایست بطور کلی چندین بار بررسی و به اصلاح عامیانه سبک و سنگین شوند. تا در صورت امکان بهترین گزینه با کم ترین درصد عیب و خطا را جستجو و سپس آن را برای سازمان دولتی برگزینند.

در این مقاله قصد داریم از دو سخت افزار بشدت کاربردی (به دلیل مزایای بی شماری که دارند) معرفی کنیم. نام دو سخت افزار انتخابی مقاله ی کنونی ما تین کلاینت و زیروکلاینت است؛ که تین کلاینت یا همان کامپیوتر مینی و زیروکلاینت یک سخت افزار بسیار کم حجم و کم ارتفاع.

اکنون به تعدادی از مزیت های تین کلاینت و زیرو کلاینت در این مقاله پرداخته و پس از مقایسه این دو می‌توانیم تصمیم بگیریم که از میان تین کلاینت یا زیرو کلاینت کدام یک برای سازمان های دولتی تاثیر گذارتر و انتخاب مهم تری است ؟

تعریف کلی تین کلاینت در دنیای امروز

تین کلاینت یک سخت افزار مجازی رومیزی است که بروی منابع ذخیره شده ی سرور اجرا میشود. تین کلاینت ها به شکل دستگاه های محاسباتی ارزان قیمت استفاده می شوند. که برای محاسبه به شدت به سرور وابسته بوده و همچنین می توانند برنامه های کاربردی نرم افزاری را که از مدل سرویس گیرنده سرویس گیرنده که سرور تمام پردازش را در آنها استفاده می کند، توصیف کنند.

در واقع تین کلاینت ها از طریق اتصال به محیط محاسباتی مبتنی بر سرور کار می کنند. سرور معمولاً داده هایی مانند برنامه ها و حافظه را ذخیره می کند. در اصل، محیط دسکتاپ روی یک سرور نگهداری می شود. کلاینت های نازک در سمت سرور با زیرساخت رومیزی مجازی مدیریت می شوند. کلاینت های نازک و سایر دستگاه های بدون چربی برای محاسبه کامل به یک اتصال شبکه ثابت به یک سرور مرکزی متکی هستند و پردازش زیادی روی خود سخت افزار انجام نمی دهند.

مطلب پیشنهادی: از کجا زیروکلاینت بخریم؟

تین کلاینت ها چگونه کار میکنند؟

تین کلاینت ها می توانند در یک سرویس ترمینال مشترک، مجازی سازی رومیزی یا در رویکرد مبتنی بر مرورگر کار کنند. در یک سرویس ترمینال مشترک، همه مشتریان یک سیستم عامل و برنامه های کاربردی مبتنی بر سرور را به اشتراک می گذارند.

با مجازی سازی رومیزی، هر دسکتاپ یک ماشین مجازی است که از یک سرور مرکزی تقسیم می شود. این روش ایجاد تین کلاینت ها، منابع پارتیشن بندی سرور مرکزی را برای کلاینت های مناسب خواهد داشت. اگرچه سیستم عامل و برنامه های کاربردی در این مورد منابع مشترکی نیستند.

موارد استفاده از تین کلاینت ها در سازمان های دولتی

تین کلاینت ها را می توان به دلایل مختلف به پرسنل مشاغل مختلف اختصاص داد. از آنها می توان برای جایگزینی کامپیوترها و کمک به دسترسی به سیستم های رومیزی مجازی یا برنامه های مجازی استفاده کرد. به طور کلی استفاده از تین کلاینت ها در مقایسه با کامپیوتری که همه پردازش ها به صورت محلی انجام می شود مقرون به صرفه تر است. این امر به این دلیل است که هر تین کلاینت نیازی به جدید یا قدرتمند بودن ندارد. زیرا اکثر پردازش ها در سمت سرور انجام می شود. از تین کلاینت نیز می توان در از راه دورکاری استفاده کرد. بنابراین کاربران نگران این نیستند که کامپیوتر های شخصی خود را تا حد زیادی ثابت کنند.

تین کلاینت ها هنوز هم ممکن است در هر شرایطی بهترین انتخاب نباشند. به عنوان مثال، کاربران باید در محیطی باشند که اتصال شبکه ای قوی و پایداری دارند. برنامه های فشرده می توانند به کندی اجرا شوند، زیرا ممکن است چندین نفر به طور همزمان به شبکه دسترسی داشته باشند. بنابراین تین کلاینت بیشتر به سازمان‌هایی توصیه می شود که از برنامه های کاربردی کمتر استفاده می کنند و دارای زیرساخت های پشتیبان برای پشتیبانی از تین کلاینت ها هستند. پس بطور کلی با مفهموم سخت افزار امروزی تین کلاینت به خوبی آشنا شدیم. اکنون میخواهیم یک تعریف کلی از زیرو کلاینت و عملکرد آن را نیز معرفی و پس از آن به ادامه بحث استفاده از تین کلاینت و زیرو کلاینت در سازمان های دولتی بپردازیم.

تعریف کلی از زیرو کلاینت در دنیای امروز

امروزه اهمیت بر جلوگیری از فاش شدن اطلاعات، و عملکردهای هر سازمانی بسیار زیاد است. برای مثال سازمان های دولتی، که بسیار اطلاعات مهمی را در بردارند میبایست از جاسوسی و دسترسی افراد سودجو به اطلاعاتشان جلوگیری کنند. اگر مانند گذشته همچنان از کامپیوتر هایی استفاده میکنیم که کلیه اطلاعات آن ها بر روی دسکتاپ ذخیره میشود، براحتی هر شخص فرصت طلبی خواسته یا ناخواسته میتواند به اطلاعات سازمان شما دسترسی پیدا کند. زیرو کلاینت ها همه منابع و داده های محاسباتی را قادر می سازند تا به یک سرور متمرکز در یک مرکز داده امن منتقل شوند. و هزینه های سربار پشتیبانی را برای شرکت کاهش می دهند.

پس زیروکلاینت ها به دلیل اینکه توانای جمع آوری و حفظ اطلاعات را در خود ندارد. هیچ گونه امکانی را برای دسترسی افراد متفرقه به سازمان دولتی یا خصوصی شما نمیدهد و به همین دلیل امکان ورود ویروس را نیز به سخت افزار و سیستم های شما نمیدهد. زیرو کلاینت ها فاقد سی پی یو و ذخیره سازی داده ها یا سیستم عامل برنامه هستند، در نتیجه سرویس گیرندگان بسیار ایمن و مدیریت آسانی دارند که نیازی به به روزرسانی یا وصله های منظم ندارند. همچنین پشتیبانی و عیب یابی و سرعت بروز رسانی بسیار بیشتری را میتوان از مزایای زیرو کلاینت ها مثال زد.

تین کلاینت یا زیرو کلاینت کدام برای سازمان های دولتی بهتر است ؟!

طبق تعاریفی که از تین کلاینت و زیرو کلاینت خدمت شما در این مقاله عنوان کردیم. و بطور کلی مزایا و معایب تین کلاینت و زیرو کلاینت را براساس سازمان های دولتی تعریف کردیم براحتی میتوانید برای انتخاب میان یکی از این دو سخت افزار مفید تصمیم گیری کنید.

مقایسه میان تین کلاینت و زیرو کلاینت

هدف هر دو سخت افزار و مقایسه زیروکلاینت و تین کلاینت کاملا مشابه یکدیگر است. اما زیرو کلاینت ها به پیکربندی کمتری نیازمند هستند همچنین متصل کردن و به کار انداختن زیروکلاینت ها بسیار راحتر و سریع تر از تین کلاینت ها میباشد.

فرض اساسی یک تین کلاینت این است که دستگاه روی میز کاربر پیکربندی همیشگی ندارد. در عوض، می آموزد که چگونه می تواند هر بار که شبکه راه اندازی می شود، دسترسی به دسکتاپ را از شبکه فراهم کند. این مزایای عملیاتی زیادی را به همراه دارد زیرا دستگاه های زیرو کلاینت هرگز منحصر به فرد نیستند. این با یک سرویس تین کلاینت، که ممکن است برنامه های کاربردی محلی را نصب کرده باشد، پیکربندی خود را در ذخیره سازی مداوم در دستگاه حفظ کند.

تین کلاینت های اولیه بسیار شبیه به چیزی بود که ما اکنون آن را زیرو کلاینت می نامیم. آنها دستگاه‌های ساده‌ای بودند که به دسکتاپ در مرکز داده دسترسی داشتند. دو عامل منجر به تکامل تین کلاینت به دستگاه های ضخیم تر شد. اولین مورد ورود سازندگان رایانه های شخصی به بازار تین کلاینت ها بود. و دوم نیاز به بررسی محدودیت های نمایش از راه دور میز کار ویندوز بود.

سخن پایانی

زیرو کلاینت ها سخت افزار بسیار کم و بدلیل مزایایی که دارد میتواند از جاسوسی، ویروسی شدن سیستم و کیفیت گرافیکی بسیار بالای آن، و قابلیت کنترل از راه دور بودن زیرو کلاینت ها بعنوان برترین مزیت برای استفاده زیرو کلاینت ها در سازمان های دولتی نام برد.

در ادامه بخوانید : تین کلاینت برای بانک

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net