• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
طول عمر زیروکلاینت ها و تین کلاینت ها و تعمیر پذیری این سیستم ها

بدون CPU و هارد دیسک یا فن و بدون قطعات مکانیکی متحرک که گرما تولید می کنند و باعث کاهش عمر سخت افزار ها می شوند، زیروکلاینت ها و تین کلاینت ها از طول عمر بالاتری نسبت به کلاینت ها ضخیم همچون کامپیوتر ها برخوردار هستند.
با توجه به تفاوت اصلی بین تین کلاینت ها و زیروکلاینت این است که تمام کارهای محاسباتی از طریق سرور مرکزی انجام می شود و فقط تصویر بر روی مانیتور نمایش داده می شوند. ( هیچ سیستم عامل محلی وجود ندارد) باعت طول عمر این کلاینت ها می شود و امنیت این سیستم ها را بسیار بالا می برد.

چرا طول عمر زیرو کلاینت ها بیشتر است؟

بدون CPU و هارد دیسک یا فن، بدون قطعات مکانیکی متحرک که گرما تولید می کنند و باعث کاهش عمر سخت افزار ها می شوند، زیروکلاینت ها و تین کلاینت ها از طول عمر بالاتری نسبت به کلاینت ها ضخیم همچون کامپیوتر ها برخوردار هستند.

دو مسئله مهم در ارتباط با رایانه های شخصی یا تیک کلاینت ها وجود دارد. اولی آسیب پذیری در برابر هک و امنیت است. زیرا نسخه هایی از رایانه های رومیزی در دسترس هستند. و در صورت نیاز به تعویض سیستم می توانند باعث اختلال در عملکرد کارکنان و هدر رفت هزینه نیروی انسانی شوند. که هم از نظر فناوری اطلاعات و هم از نظر کارکنان هزینه بر است.
کلاینت های نازک اساساً کامپیوتر هایی هستند که برای دورکاری و اتصال به سرور ساخته شده اند. و با راه اندازی دسکتاپ مجازی می توان همزمان تعداد کارمندان بسیار زیادی را بدون دغدغه نصب سیستم عامل جداگانه و نرم افزار های اختصاصی پشتیبانی نمود.

بدون هارد دیسک جداگانه، و برای اجرای نرم افزارهای محلی به سیستم عامل نیاز دارید. زیرو کلاینت ها با توجه به اینکه قطعات مکانیکی خیلی کمتر نسبت به رایانه های شخصی، این دستگاه ها شانس کمتری برای خرابی قطعات دارند. و شانس بیشتری در طول عمر زیروکلاینت و تین کلاینت ها دارند.

با امنیت بسیار بالایی که تین کالاینت ها و زیرو کلاینت ها دارند و بدون دسترسی به حمله جداگانه به تک تک این سیستم ها سطح حمله برای ویروس ها یا بدافزارها - IT به عنوان حداقل مدیریت مداوم مورد نیاز است. این تجهیزات مورد اعتماد سازمان های دولتی و شرکت های دفاعی نیز هست است.

جدول مقایسه طول عمر مفید زیرو کلاینت ها تین کلاینت ها و کامپیوتر های معمولی

در جدول مقایسه امنیت و طول عمر زیروکلایت ها با تین کلاینت ها و کامپیوتر های معمولی به وضع قدرت و کارایی این سیستم ها مشخص شده است.

طول عمر زیرو کلاینت و تین کلاینت

کاهش هزینه های تعمیر تین کلاینت و زیروکلاینت

همانطور که در جدول مقایسه مشخص است زیروکلاینت ها از نظر عملکرد، امنیت، سهولت مدیریت، همراه با کمترین هزینه تعمیر و تعویض امتیاز بسیار بالایی دارد. و از نظر مصرف انرژی نیز بسیار کم مصرف هستند. ( بسته به نوع زیرو کلاینت ها حتی به اندازه پنج وات مصرف نیز کاهش دارند).

هنگامی که کارکنان مشغول کار نمی باشند، برای صرفه جویی بیشتر در هزینه های عملیاتی و طول عمر زیروکلاینت ها و تین کلاینت ها می توان زیرو کلاینت ها را "خاموش" کرد. با توجه به کاهش بسیار زیاد هزینه های برق در صورتی که شرکت و سازمان شما تعداد سیستم های بسیار زیادی را استفاده می کند، مدت زمان بازگشت سرمایه و هزینه های خرید سیستم های شما بسیار کوتاه خواهد بود.

همچنین جهت پایدار بودن سیستم ها در صورت نیاز به UPS و برق اضطراری با توجه به کم مصرف بودن این سیستم ها، هزینه های خرید و راه اندازی ups شما نیز کاهش خوهد یافت. و در صورت بروز مشکل در هر یک از دستگاه ها می توان آنها را در مدت پنج دقیقه جایگزین کرد. زمان کمتری نسبت به یک فرد معمولی برای نوشیدن فنجان چای.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net