• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
کابل کشی ساخت یافته و موارد استفاده از کابل کشی ساختار یافته شبکه

یکی از مهمترین جنبه ها در هر زیرساخت شبکه کابل کشی ساخت یافته است و با ورود فناوری های جدیدتر مانند سرورهای تیغه ای، مجازی سازی و موارد دیگر به طور فزاینده ای مهم شده است. کابل کشی ساخت یافته استاندارد

کابل کشی شبکه

یکی از مهمترین جنبه ها در هر زیرساخت شبکه است و با ورود فناوری های جدیدتر مانند سرورهای تیغه ای، مجازی سازی، دستگاه های ذخیره سازی شبکه، اکسس پوینت های بی سیم و موارد دیگر به طور فزاینده ای مهم شده است.

کابل های شبکه برای اتصال و انتقال داده ها و اطلاعات بین رایانه ها، روترها، سوئیچ ها و شبکه های منطقه ذخیره سازی استفاده می شوند. این کابلها اساسا حاملی هستند که داده ها از طریق آنها جریان می یابند
در این مقاله با ما همراه باشید تا با اصطلاحات کابل کشی آشنا شویم.

کابل های ارتباطی شبکه انواع مختلفی دارند و نوع مناسب استفاده از آنها به ساختار و توپولوژی معماری کلی سیستم بستگی دارد. متداول ترین نوع کابلهای ارتباطی تحت عنوان "کابل جفت پیچ خورده" تحت سلطه قرار می گیرند. در شبکه های محلی به طور معمول محیط های اداری، سایت های خرده فروشی و تجاری، تبادلات مس، به عنوان مثال، کابل جفت پیچ خورده تا حد زیادی متداول ترین نوع کابل است.

کابل جفت پیچ خورده در بسیاری از شبکه های اترنت استفاده می شود. این سیمها یا هادی ها شامل چهار جفت سیم باریک یا رسانا هستند که در داخل عایق یا غلاف خارجی کابل قرار دارند. هر جفت به چند پیچ ​​اضافی پیچ خورده است. این پیچ ها برای جلوگیری از تداخل دستگاه های دیگر و در واقع کابل های مجاور دیگر طراحی شده اند.

کابل کشی فیبر نوری در مواردی که ممکن است به پهنای باند بالا نیاز باشد مشخص شده است. به خصوص در محیط دیتاسنتر و مکانی که نصب به ظرفیت بالایی نیاز دارد، به طور معمول بیمارستان، فرودگاه ها، بانک ها ... با این حال، کابل کشی فیبر نوری به سرعت در حال تبدیل شدن به گزینه انتخابی برای هرگونه نصب حجم زیادی از داده است.

مطلب پیشنهادی: نصب و راه اندازی DVR هایک ویژن برای دسترسی به شبکه محلی

کابل کشی ساخت یافته چیست؟

فناوری به طور مداوم در حال تکامل و تغییر است، گاهی اوقات سریعتر از آنچه شما حدس می زنید. این ابزارهای جدید می توانند باعث تولید، امنیت و چابکی بیشتر مشاغل شوند. با این حال، این ابزارها برای پشتیبانی و نگهداری شبکه مناسب نیاز دارند. کابل کشی ساختاری زیرساختی است که از عناصر استاندارد و کوچکتر تشکیل شده است. می توانید سیستم های کابل کشی ساخت یافته را در یک ساختمان یا در سراسر دانشگاه نصب کنید. این انواع کابل شبکه است که می تواند از تمام فناوری هایی که به سرعت در حال کار هستند و به محل کار می آیند پشتیبانی کند.

از زمان ظهور رایانه های شخصی، معرفی لپ تاپ ها و سیستم های تماس VoIP، تقاضا برای شبکه کابلی یک کسب و کار فقط افزایش یافته است. در گذشته از کابل کشی نقطه به نقطه استفاده می شد، به این معنی که هر سخت افزار از کابل مخصوص خود استفاده می کرد. کابل کشی به معنای واقعی کلمه از نقطه به نقطه دیگر انجام می شد. این امر برای تأمین نیاز روزافزون به سرعت و پهنای باند بیشتر، سیستم های کابل کشی ساخت یافته مورد استفاده قرار گرفتند و اکنون بهترین راه حل برای شبکه های تجاری هستند.

سیستم های کابل کشی ساخت یافته نوعی راه حل کابل کشی شبکه هستند که زیرساخت های شما را سازماندهی می کنند.مزایای کابل کشی ساخت یافته این است که با قرار دادن هر سخت افزار جدیدی که اضافه می کنید، ضمن پشتیبانی از میزان روز افزون استفاده از داده های روزانه، به تجارت شما کمک می کند. با رشد کسب و کار، مدیریت امور بسیار راحت تر می شود.

کابل کشی ساختاری ممکن است شما را به این باور برساند که سیستم فقط از کابلهای مرکز داده شما ساخته شده است، اما این کاملا صدق نمی کند. یک سیستم کابل کشی ساخت یافته در واقع در سراسر ساختمان یا در سراسر دانشگاه، با نقاط مختلف و مناطق اختصاصی اجرا می شود.

علاوه بر کابل ها، راه حل های ساختاری کابل می توانند شامل قفسه ها، کابینت های شبکه، درگاه های سخت افزاری و موارد دیگر باشند. همه این قطعات کوچکتر با هم به عنوان بخشی از سیستم کلی کار می کنند.

عناصر استاندارد شده که کابل کشی ساخت یافته را تشکیل می دهند "زیر سیستم" نامیده می شوند. این زیر سیستم ها معمولا در یک ساختمان واقع شده اند، بنابراین مهم است که بدانید در محل کار شما کجا قرار دارند.

مطلب پیشنهادی: ارزیابی شبکه های کامپیوتری از طریق سرویس های ابری

انواع کابل ها در کابل کشی ساخت یافته

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه نوع کابل هایی به سیستم کابل کشی ساخت یافته وارد می شوند. اهداف هر یک از این کابل ها متفاوت است، اما همه آن ها هنوز هم به عنوان بخشی از سیستم کابل کشی ساخت یافته کار می کنند.

استانداردها بر چگونگی ترسیم کابلهای واقعی در سیستم شما حاکم هستند، اما یکی از مزایای آن این است که شناسایی آنها را بسیار آسان می کند. برای شناسایی آسان کابل ها نیز باید برچسب گذاری شوند.

انواع کابل هایی که سیستم ساختاری شما از آنها استفاده خواهد کرد به نیاز شما بستگی دارد. می توان آنها را از مشخصات فنی مختلف از مس یا الیاف تهیه کرد. در اینجا برخی از انواع عمده کابلهای مورد استفاده در سیستم کابل کشی ساختاریافته و بهترین کابل های شبکه موجود در بازار برای اینترنت است.

مطلب پیشنهادی: بهترین کابل شبکه موجود در بازار برای اینترنت

کابل های معمول استفاده شده :

1. کابل فیبر نوری

کابل های فیبر نوری شباهت زیادی به کابل های الکتریکی دارند، با این تفاوت که فیبرهای نوری برای انتقال سیگنال ها و تصاویر ساخته شده اند. این الیاف نوری از سیلیس یا پلاستیک ساخته شده و با لایه های پلاستیکی بیشتری درون خود کابل پوشانده شده اند.

انواع مختلف کابلهای فیبر نوری ممکن است برای ارتباط از راه دور یا ارتباطات سریع بین ساختمانهای دانشگاه استفاده شوند.

2. کابل جفت پیچ خورده

از کابل های جفت پیچ خورده معمولا برای اتصال خانه های مسکونی و مشاغل با یک شرکت تلفنی استفاده می شود. این نوع کابل ها به دوران رادیو برمی گردد و در واقع توسط الکساندر گراهام بل اختراع شده است

دو نوع کابل جفت پیچ خورده وجود دارد :
  1. جفت پیچ خورده محافظ (STP)
  2. جفت پیچ خورده بدون محافظ (UTP)

کابلهای UTP معمولا برای تلفنها و شبکه های رایانه ای استفاده می شوند.

مطلب پیشنهادی: تفاوت DVR و NVR چیست و کدام بهتر است؟

3. کابل هم محور

در حقیقت کابل های کواکسیال نوعی خط انتقال هستند که سیگنال های الکتریکی با فرکانس بالا را با تلفات کم حمل می کنند.
کابل های کواکسیال معمولا برای موارد زیر استفاده می شود:
  • تلویزیون کابلی
  • تلفن
  • اینترنت پهن باند
  • داده های رایانه ای
  • اتصال فرستنده و گیرنده های رادیویی به آنتن ها

چه چیزی باعث می شود که یک سیستم کابل کشی ساخت یافته کار کند؟

پچ پنل ها، کلیدها و صندوق ها سه جز اجزا مهم در هر سیستم کابل کشی ساخت یافته هستند. اینها همه قطعات مهم مرکز داده و زیرساخت کابل کشی شما هستند. می توانید آنها را به عنوان موتوری در نظر بگیرید که به کار شما در روند روان کمک می کند.

اجزای کابل کشی ساخت یافته

پچ پنل ها

پچ پنل کابل ها را به هم متصل می کند. به آنها نیز patch bay نیز گفته می شود و به رک های شبکه متصل هستند. پچ پانل ها برای اتصال به سوئیچ از کابل استفاده می کنند.

می توانید پچ پنل را به عنوان یک مرکز اتصال در نظر بگیرید. همه اتصالات به شبکه دیگری را به صورت دسته ای در می آورد. غالبا، این نحوه اتصال LAN به اینترنت است. شما می توانید پچ پنل ها را در گنجه های ارتباطی و مراکز داده در یک تجارت پیدا کنید.

سوئیچ ها

در کابل کشی سوئیچ، یکی از اجزای سیستم است که داده ها را دریافت، پردازش و ارسال می کند. سوئیچ پچ پنل های شما را به هم متصل می کند تا بتوانید دستگاه ها را به شبکه وصل کرده و داده ها را به اشتراک بگذارید و به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

کابل های ترانک

تنه کابلی است که به پچ پنل ها متصل می شود. می توانید در مورد تنه ها به عنوان راهی برای تحکیم تعداد سیم هایی که از پچ پنل به پچ پنل در حال اجرا هستند فکر کنید. آنها اساسا گروهی از سیم ها هستند که به یک کابل بزرگ متصل شده اند تا همه چیز را مرتب و منظم نگه دارند.

مطلب پیشهادی: تفاوت بین دوربین های آنالوگ، دوربین های آنالوگ HD و دوربین های IP چیست؟

موارد استفاده از راه حل های کابل کشی ساخت یافته

اگر تجارت شما کوچک است، ممکن است در گذشته کابل کشی نقطه به نقطه برای شما مفید بوده باشد. با این حال، با رشد مشاغل و افزوده شدن فناوری بیشتر، میزان داده های استفاده شده و ارسال شده افزایش می یابد. با یک سیستم نقطه به نقطه، غربال کردن همه کابل های متصل فقط برای جابجایی، افزودن یا تغییر دادن چیزی دشوار است. علاوه بر این، اگر چیزی مرتب نشود، تعیین دقیق و تعیین محل مشکل می تواند بسیار بیشتر طول بکشد.

وقتی سیستم کابل کشی ساخت یافته را نصب می کنید، در یک زیرساخت قابل توسعه سرمایه گذاری می کنید. میزان فناوری استفاده شده در محل کار فقط رشد خواهد کرد، بنابراین مهم است که شبکه شما بتواند از تمام نیازهای شما در سرعت و پهنای باند پشتیبانی کند.

راه حل های کابل کشی ساختاری از دوربین های مداری بسته، ویدئو، صدا، برنامه ها و هر وسیله دیگری که ممکن است در تجارت خود استفاده کنید پشتیبانی می کنند. انواع مختلف کابل ها از عملکردهای مختلف پشتیبانی می کنند، اما همه آنها در زیرساخت ها با هم کار می کنند. با افزودن فناوری ها و ابزارهای جدید به محل کار هر روز، کابل کشی ساخت یافته می تواند شما را پشتیبانی کند.

در اینجا فقط چند روش وجود دارد که می توانید از کابل کشی ساخت یافته در تجارت خود استفاده کنید.

موارد استفاده مشترک از کابل کشی

"</div

نیازهای صوتی / تصویری

تیم های دورکاری بخشی رو به رشد از محل کار هستند. پخش جریانی تماس های کنفرانسی بهترین راه برای برقراری ارتباط همه هستند، مهم نیست که در کجا کار می کنند.
راه حل های کابل کشی ساخت یافته می توانند از پخش جریانی پشتیبانی کنند، چه در یک دفتر یا در اتاق جلسات. راه اندازی یک جلسه و اتصال آسان است. چه شما نیاز به ارائه، استریم ویدئو یا استفاده از سیستم پیجینگ دارید، همه چیز آماده است

ارتقا فیبر نوری

فیبر نوری یکی از سریع ترین و مطمئن ترین روش های آنلاین شدن است. سرعت ارسال کابلهای فیبر نوری بسیار سریعتر از کابلهای سنتی است. اگر می خواهید با سرعت بالا سرعت را ارتقا دهید، می خواهید یک سیستم کابل کشی ساختاریافته را پشتیبانی کند.

مدیریت دیتاسنتر

هرچه کسب و کار شما از داده های بیشتری استفاده کند، به پشتیبانی بیشتری نیز نیاز دارید. سیستم های کابل کشی ساخت یافته می توانند نوع مناسب و آرایش مناسبی را برای مدیریت دیتاسنتر کسب و کار شما فراهم کنند. در صورت نیاز می توانید به راحتی امور را جابجا کنید، یا در صورت جابجایی مکان های تجاری به راحتی مرکز داده خود را از هم جدا کرده و دوباره جمع کنید.

سیستم های آنتن توزیع شده

راه حل های کابل کشی ساخت یافته می توانند از سیستم های آنتن توزیع شده برای اطلاع رسانی انبوه، Wi-Fi و پوشش بی سیم پشتیبانی کنند. اگر در کسب و کار خود نیاز به Wi-Fi رایگان دارید یا می توانید از یک سیستم آنتن توزیع شده برای انجام آن استفاده کنید.

اینترنت اشیاء

اینترنت اشیا مهمترین فناوری بعدی است. در حقیقت اینترنت اشیا تمام فناوری شما را به هم متصل می کند تا بتواند داده ها را ارسال و دریافت کند. برای مدیریت بهتر منابع خود می توانید از اینترنت اشیا در تجارت خود استفاده کنید. سلام به نورپردازی هوشمند، مدیریت کارآمد انرژی و اتصال بهتر. همچنین مدیریت شبکه را فراموش نکنید.

مطلب پیشنهادی: خرید تین کلاینت برای امور اداری و شرکتی

امنیت کسب و کار شما

خدمات امنیت شبکه در دنیای کامپیوتر و کسب و کار شما مهم است. راه حل های کابل کشی ساخت یافته می توانند تمام دوربین های مدار بسته و تجهیزات نظارتی و سنسورهای کنترل را در ساختمان شما متصل کنند.

کابل کشی ساختاری دارای کاربردهای مختلفی است، و آن را متنوع و قادر به پاسخگویی به نیازهای تجارت شما می کند. بر خلاف کابل کشی از نقطه به نقطه، راه حل های کابل کشی ساختاریافته می توانند با کسب و کار شما رشد کنند و افزودن ایستگاه های کاری یا سخت افزار بیشتر در صورت نیاز، آسان است.

کابل کشی ساختاری کاربردهای متنوعی دارد، و باعث می شود همه کاره باشد و بتواند نیازهای کسب و کار شما را برآورده کند. بر خلاف کابل کشی از نقطه به نقطه، راه حل های کابل کشی ساختاریافته می توانند با کسب و کار شما رشد کنند و افزودن ایستگاه های کاری یا سخت افزار بیشتر در صورت نیاز، آسان است.

چه نوع مشاغلی می توانند از کابل کشی ساخت یافته استفاده کنند؟

راه حل های کابل کشی ساخت یافته تقریبا در هر صنعتی قابل استفاده هستند و فقط به ساختمانهای اداری محدود نمی شوند! آنها به خصوص در ساخت، آموزش و پزشکی بسیار مفید هستند. از آنجا که کابل کشی ساخت یافته برای اداره همه داده ها و رسانه های شما ساخته شده است، برای هر مشاغل در حال رشد یک سیستم ضروری است.

اگر صاحب هتل هستید و می خواهید Wi-Fi رایگان اضافه کنید، راه حل های کابل کشی ساختاریافته می توانند از سیستم آنتن توزیع شده شما پشتیبانی کرده و سیگنال شما را در سراسر منطقه شما پخش کنند. کالج ها و مدارس می توانند با کمک یک سیستم کابل کشی ساخت یافته، رویدادهای زنده را پخش کنند. حتی سرویس های اورژانس و اولین پاسخ دهندگان می توانند از راه حل های کابل کشی ساخت یافته برای انتقال داده های مهم بهره مند شوند.

فراتر از استفاده از آن برای پشتیبانی از نیازهای روزمره رسانه ها، کابل کشی ساخت یافته می تواند به شما در کنترل و مدیریت مصرف انرژی در محل کار شما کمک کند. اینترنت اشیا می تواند همه سیستم های شما را به هم متصل کند، بنابراین نور، دما و حتی دوربین های امنیتی شما همگی داده ارسال و دریافت می کنند.

می خواهید سبز شوید؟ کابل کشی ساخت یافته می تواند از روشنایی هوشمندی که هنگام خارج شدن از دفتر برای کار در روز خاموش می شود یا برنامه های هوایی مرکزی که با ساعت کاری شما هماهنگ هستند پشتیبانی کند. صنایعی مانند تولید حتی می توانند از اینترنت اشیا برای جمع آوری داده ها برای کاهش هزینه ها و بهبود ایمنی استفاده کنند. همین قابلیت هاست که کابل کشی ساخت یافته را برای صاحبان مشاغل به گزینه ای عالی تبدیل می کند. همه کاره، مقیاس پذیر و قابل اعتماد است.

مطلب پیشنهادی: ایا فیلم دوربین مدار بسته در دادگاه سندیت دارد ؟ اعتبار

مزایای کابل کشی ساخت یافته

مشاغل حتی بیشتر به صورت ساعتی از اطلاعات بیشتر و بیشتری استفاده می کنند. استرس زیادی به زیرساخت کابل کشی وارد می شود. اگر آن زیرساخت را ارتقا ندهید، ممکن است با خرابی و اتصال ضعیف روبرو شوید.

با کابل کشی نقطه به نقطه، کابل ها مستقیما هر قطعه از تجهیزات را به هم متصل می کنند. سالها این استاندارد زیرساخت های کابل کشی بود. مراکز داده قدیمی یا مشاغل با استفاده از این نوع سیستم کابل کشی در یک ضرر قرار دارند و با بی نظمی روبرو هستند.

همچنین خطر افزایش زمان خرابی و کهنه شدن را دارید. تصور کنید هر بار که نیاز به رفع مشکل دارید صدها کابل بدون مارک و یکسان را مرتب کنید. برای دشوارتر کردن مشکلات، باید هر بار که کابینه شبکه جدیدی را به مرکز داده خود اضافه می کنید، کارگر و خدمات بیشتری نیاز دارد.

اگر می خواهید تجارت خود را در آینده اثبات کنید، روی راه حل های کابل کشی ساختاری سرمایه گذاری کنید. علاوه بر تمیز و منظم تر، راه حل های کابل کشی ساختاریافته می تواند نیازهای روزمره کسب و کار شما را پشتیبانی کند. این نوع راه حل های کابل کشی شبکه برای سازگاری پیشرفت های آینده فناوری در محیط کار ساخته شده است. مزایایی که می توانید انتظار داشته باشید:

مقرون به صرفه بودن

سیستم های کابل کشی ساخت یافته یک روش عالی برای  است. با ظهور فناوری های جدید، یک سیستم کابل کشی نقطه به نقطه ساده کار نمی کند. همانطور که بیشتر و بیشتر به جعبه ابزار فناوری دفتر خود اضافه می کنید، به یک سیستم کابل کشی نیاز دارید که از آن پشتیبانی کند.

با یک سیستم کابل کشی نقطه به نقطه، تضمین نمی شود که شبکه شما بتواند نیازهای آینده شما را پشتیبانی کند. همچنین برای یک متخصص فناوری اطلاعات شناسایی در صورت بروز مشکل شبکه بسیار دشوارتر است.

راه حل های کابل بندی ساختاری همچنین به شما کمک می کند تا در هزینه های نیروی کار و خدمات صرفه جویی کنید..

مطلب پیشنهادی: سوئیچ PoE برای دوربین های IP چگونه هزینه های نصب را کاهش دهیم؟

انعطاف پذیری

با استفاده از سیستم کابل کشی ساختاری می توانید به راحتی سخت افزار محل کار خود را جابجا کنید، اضافه یا تغییر دهید. این انعطاف پذیری مهم است اگر شما بخواهید سیستم های خود را در آینده ارتقا دهید.
یک سیستم کابل کشی ساخت یافته می تواند کابینت های جدید، ایستگاه های کاری یا نقاط دسترسی بی سیم را در خود جای دهد. بر خلاف کابل کشی از نقطه به نقطه، هیچ نوع مرتب سازی درهم و برهم از کابل ها و سیم ها وجود ندارد. و اگر شما نیاز به جابجایی دفاتر یا مکان دارید، سیستم های کابل کشی ساخت یافته به راحتی برچیده و دوباره جمع می شوند.

مطلب پیشنهادی: چگونه مشکل قطعی وای فای روتر را شناسایی و برطرف کنیم؟

قابلیت اطمینان

نصب کابل کشی ساخت یافته سرعت، عملکرد و قابلیت اطمینان شبکه کسب و کار شما را بهبود می بخشد. یک سیستم کابل کشی ساختاریافته می تواند از نیازهای داده، ویدئو و رسانه کسب و کار شما پشتیبانی کند، بنابراین در صورت نیاز به گسترش می توانید از شبکه خود بیشترین بهره را ببرید.

کابل کشی ساختاری

کارمندان شما را قادر می سازد از یک شبکه پرسرعت استفاده کنند که از صدا، ویدئو و سایر رسانه ها پشتیبانی می کند. این امر به ویژه در عملیات تجاری در مقیاس بزرگ مانند کارخانه بسیار مفید است، زیرا کابل کشی ساختاری همچنین بهینه سازی زمان کار را نیز می دهد. در عین حال، َاین رویکرد سازمان یافته و استاندارد، شناسایی و عیب یابی مشکلات درون شبکه را برای پشتیبانی فنی بسیار آسان می کند.

مشاغل در حال ارسال اطلاعات بیشتر و بیشتری از طریق شبکه های خود هستند و این تنها با ورود ابزار و فناوری بیشتر به محل کار افزایش می یابد. زیرساخت کابل کشی شما باید از آن پشتیبانی کند. چسبیدن به کابل کشی نقطه به نقطه به این معنی است که هر زمان مسئله ای رخ می دهد خطر خرابی طولانی تر را دارید.

اگر در حال رشد کابل کشی شبکه قدیمی خود هستید، یا فقط می خواهید پتانسیل تجارت خود را به حداکثر برسانید، وقت آن است که راه حل های کابل کشی ساختار یافته را به اجرا در آورید شرکت ایمن شبکه هوشمند متخصص در اجرای کابل کشی های ساختار بافته با استفاده از نیرو های مجرب و تجهیزات بروز آماده همکاری با ارگان های دولتی، سازمان ها، شرکت های خصوصی و استارت آپ ها در زمنه پشتیبانی شبکه و راه اندازی دیتاسنتر و خدمات کابل کشی شبکه می باشد.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net