• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
بهترین کامپیوترها برای دورکاری

بهترین کامپیوتر مناسب دورکاری چیست؟! این سوال را با توجه به فاکتورهای مختلفی در این مقاله بررسی خواهیم کرد و شما می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

معرفی بهترین کامپیوتر مناسب دورکاری

بهترین کامپیوتر مناسب دورکاری چیست؟! این سوال را با توجه به فاکتورهای مختلفی در این مقاله بررسی خواهیم کرد و شما می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. به علاوه نه تنها به معرفی سیستم‌ها می‌پردازیم، بلکه به تفاوت‌های لپ تاپ و کامیپوتر برای دورکاری می‌پردازیم و بهترین گزینه را به شما معرفی می‌کنیم.

با توجه به تنوع تجهیزات سیستم‌های کامپیوتر و البته در نظر داشتن برندهای مختلف که کار تولید سیستم‌های کامپیوتری یا قطعات سخت افزاری آن را به عهده دارند، می‌توان کانفیگ‌های مختلفی برای دورکاری توصیه نمود که با توجه به شرایط شما قابل تغییر هستند. با توجه به این موضوع، برای معرفی بهترین کامپیوتر مناسب دورکاری، باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

همانطور که گفته شد، در انتخاب سیستم برای دورکاری، نکات مختلفی باید در نظر گرفته شود که می‌تواند در بودجه و قدرت پردازشی سیستم شما تأثیر مستقیم داشته باشد. به علاوه در صورتی که بخواهید سیستم خود را ارتقا دهید، نیز باید به نکاتی که در ادامه بیان می‌شود دقت داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: تین کلاینت ، قیمت فروش و راهنمای خرید ( Thin Client )

سیستم شما قرار است چه کاربردی داشته باشد؟

قطعاً افرادی که به دنبال سیستم برای دورکاری هستند، قرار است از سیستم خود در راستای پردازش‌های مختلفی استفاده کنند که با توجه به این موضوع، می‌توان گفت در صورتی که نیاز به یک سیستم برای برنامه نویسی و پردازش‌های گرافیکی سنگین دارید باید به سراغ پردازنده‌های Core i5 یا Ryzen 5 بروید و حتماً در سیستم خود از حداقل از 8 گیگ رم و هارد SSD استفاده نماید.

با توجه به موضوعات گفته شده، اگر کار شما به شکلی است که نیاز به پردازش‌های سنگین گرافیکی یا برنامه نویسی ندارید و برای استفاده برای کارهای روزمره به این سیستم احتیاج دارید مثل سیستم‌هایی که برای کارمندان اداره استفاده می‌شود، به سراغ پردازنده‌های پایین رده مثل Core i3 و Ryzen 3 با حداقل 4 گیگابایت رم و هارد HDD بروید.

در انتخاب مهم ترین قطعه کامپیوتر دقت داشته باشید!

شاید فکر کنید منظور ما از مهم‌ترین قطعه کامیپوتر، پردازنده است. با این که پردازنده جزو مهم‌ترین سخت افزاری‌های کامپیوتر است، ولی انتخاب مادربرد از انتخاب پردازنده هم بسیار مهم‌تر است. یکی از اشتباهاتی که در انتخاب سیستم انجام می‌شود، اهمیت ندادن به مادربرد سیستم است، در حالی که سخت افزار سیستم به Mainboard وابسته هستند و در صورتی که Motherboard اشتباه انتخاب شود، هزینه‌های شما برای خرید سایر قطعات و اسمبل سیستم مناسب دورکاری به اشتباه صرف می‌شود.

بهترین پردازنده های مناسب دورکاری

برای انتخاب پردازنده که یکی از مهم‌ترین قطعات سیستم است و تمام پردازش‌های مورد نیاز شما را انجام می‌دهد، دست شما باز بوده و می‌توانید از بین برند AMD و Intel بهترین گزینه ممکن را انتخاب نماید. البته طبق تجربه تیم ما بهترین گزینه‌ها در بین پردازنده‌های سری intel برای دورکاری، می‌توان به پردازنده‌های Core i3 و پردازنده‌های Core i5 اشاره نمود. برای خرید پردازنده از برند AMD هم می‌توانید به سراغ پردازنده‌های Ryzen 3 و Ryezn 5 بروید.

گرافیک مناسب برای کامپیوترهای دورکاری

با توجه به قیمت گرافیک در بازار و این موضوع که سیستم شما برای دورکاری باید استفاده شود و قرار نیست پردازش‌های گیمینگ و رندرینگ بسیار زیادی انجام دهد، توصیه می‌کنیم به جای خرید گرافیک به سراغ پردازنده‌های قدرتمند با پردازنده گرافیکی مجتمع بروید تا هزینه کمتری برای خرید سیستم کامپیوتر بپردازید.

البته در صورتی که به دنبال گرافیک‌ ارزان قیمت و مناسب با سیستم خود هستید، می‌توانید به سراغ گرافیک‌های GT انودیا یا گرافیک‌های AMD مثل Vega 3 بروید.

مطلب پیشنهادی: همه چیز در مورد شبکه های کامپیوتری

هارد SSD بخریم یا هارد HDD

همانطور که در ابتدای معرفی بهترین کامپیوتر مناسب دورکاری هم ذکر شد، خرید تجهیزات مهم برای دورکاری باید با توجه به نیاز شما صورت بگیرد. همچنین ذکر شد که اگر می‌خواهید برنامه نویسی انجام دهید یا پردازش‌های گرافیکی، به سراغ خرید هارد SSD بروید و در غیر این صورت سراغ خرید هارد HDD بروید. در حالت سوم شما می‌توانید از یک هارد SSD با حجم پایین مثل 250GB برای نصب سیستم عامل و برنامه‌ها استفاده کنید و از یک هارد HDD با ظرفیت بیشتر مثل 500GB برای ذخیره فایل‌ها.

به چه اندازه Ram برای سیستم‌های دورکاری لازم است؟

همانند خرید هارد، برای خرید رم نیز باید با توجه به استفاده‌ای که از سیستم می‌کنید، اقدام به خرید رم کنید. با توجه به این موضوعات و مباحث ابتدایی گفته شده در معرفی بهترین کامپیوتر برای دورکاری، می‌توان گفت برای برنامه نویسی و کارهای گرافیکی به حداقل 8GB رم و برای سایر پردازش‌ها به حداقل 4GB رم نیاز دارید. البته در خرید رم باید به تکنولوژی و سرعت فرکانس رم نیز دقت داشته باشید که توصیه می‌شود، حتی المقدور به سراغ تکنولوژی DDR4 و یا بالاتر بروید.

بهترین پاور برای کامپیوترهای مناسب دورکاری کدام است؟

برای خرید پاور باید به سایر قطعاتی که قرار است خریداری نماید و میزان برقی که مصرف می‌کنند دقت داشته باشید و با توجه به این موضوع، اقدام به خرید پاور نماید. به علاوه توصیه می‌کنیم برای خرید پاور آینده نگر باشید و حتماً پاوری با توان بالاتر از میزان برق مورد نیاز قطعات خود خرید کنید تا در آینده برای ارتقای سیستم به مشکل نخورید.

لوازم جانبی مورد نیاز برای سیستم‌های دورکاری

خرید لوازم جانبی مثل موس و کیبرد جزو مسائلی است که اهمیت چندانی ندارد و از همین رو توصیه می‌کنیم به جز لوازم جانبی مورد نیاز برای دورکاری به سراغ سایر لوازم جانبی نروید مگر زمانی که به آن‌ها احتیاج داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: توپولوژی شبکه چیست؟ انواع توپولوژی های شبکه کامپیوتری

نوع کیس مورد نیاز برای یک سیستم دورکاری

در این بخش از معرفی بهترین کامپیوتر مناسب دورکاری، توصیه تیم ما با توجه به تجربه‌ای که داریم، خرید یک قاب کیس معمولی با تهویه مناسب است. توصیه می‌کنیم از هزینه‌های اضافه برای خرید کیس هایی که قابلیت نصب خنک کننده دارند یا از فن RGB استفاده می‌کنند خودداری نماید تا هزینه کمتری صرف نماید.

برای دورکاری لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر؟

همانطور که در سایر نکات نیز عرض شد، معرفی بهترین کامپیوتر مناسب دورکاری منوط به شرایط شماست. با توجه به همین موضوع، توصیه می‌کنیم در صورتی که نیاز به جابه‌جایی مدوام و زیاد ندارید، حتماً سیستم خریداری نماید. زیرا هزینه بسیار کمتری می‌پردازید و در غیر این صورت به سراغ لپ تاپ بروید.

منبع

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net