• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
تین کلاینت و زیرو کلاینت برای استفاده در کافی نت ها

تین کلاینت و زیرو کلاینت در کافی نت شما، بصورت 24 ساعته و هر روز فعال باشد، زیروکلاینت و تین کلاینت ها به راحتی میتوانند پاسخگوی مراجعه کنندگان شما باشند.

تین کلاینت برای کافی نت :

امروزه با توجه به شرایط مالی که کلیه ی مشاغل را در دچار بحران کرده است برای صرفه جویی در هزینه ها میبایست بهترین انتخاب ها را انجام دهیم. برای مثال در کافی نت ها برای صرفه جویی در هزینه ها یکی از راه ها و انتخاب های صحیح این است. که از مینی کامپیوتر یا همان کامپیوتر های جمع و جور استفاده کنیم. چرا که کافی است یک سری دسترسی ها را به تین کلاینت یا همان کامپیوتر های کوچک دهیم تا مراجعه کنندگان بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند.

موارد استفاده تین کلاینت در کافی نت ها :

  • از لحاظ جدید و بروز بودن تینکلاینت ها، به فضای کافی نت شما زیبایی میبخشد.
  • از نظر هزینه، تین کلاینت ها بسیار بسیار، مقرون به صرفه هستند.
  • تین کلاینت ها، فن ندارد پس هیچ گونه الودگی صدایی در فضای کافی نت ایجاد نمیکنند.
  • تین کلاینت را میتوان در کنار مانیتور قرار داد و یا آن را در پشت مانیتور جاساز کرده تا هم بتوانیم از فضای آزاد شده و هم از زیبایی آن استفاده و لذت ببریم.
  • علاوه بر مقرون به صرفه بودن تین کلاینت برای شروع، برای پشتیبانی و مدیریت آن نیز هزینه کمی نیاز است.
  • تین کلاینت ها ، مصرف برق را بشدت کاهش میدهند.

نکته ی جالبی که در تین کلاینت ها وجود دارد اگر کافی نت شما، بصورت 24 ساعته و هرروز فعال باشد تین کلاینت ها براحتی میتوانند پاسخگوی مراجعه کنندگان شما باشند.پس با توجه به کاهش هزینه ها ،کاهش مصرف برق، و تعداد مزایایی که در ابتدای مقاله گفته شد، بهترین انتخاب برای سخت افزار کافی نت ها، تین کلاینت میباشد.

احتمالا اگر شما بهر دلیلی : خستگی، فراموشی و ...، پس از تعطیل کردن کافی نت، تین کلاینت ها را خاموش نکنید هیچ مشکلی برای تین کلاینت ها در کافی نت شما ایجاد نمیشود. پس هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

تین کلاینت کدام قسمت از کافی نت ها استفاده میشوند:

تین کلاینت را میتوان اگر به تعداد بالا خریداری کرده اید در کنار هر مانیتور و یا در پشت مانیتور ها نصب کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که تین کلاینت ها قابلیت اتصال به چند مانیتور را بطور همزمان دارند.

مقایسه مصرف برق تین کلاینت، با دیگر سیستم ها :

طبق تحقیقات انجام شده در مورد مصرف برق تین کلاینت یا لپ تاپ ها و کامپیوترها میتوانیم با جرات اختلاف صرفه جویی و مصرف برق را باصدای بلند فریاد بزنیم.

اولویت در بالاترین مصرف برق را در کامپیوترها و متوسط رو به بالا ی مصرف برق را در لپ تاپ ها و کم مصرف ترین و صرفه جو ترین رتبه را میتوانیم به تین کلاینت ها اختصاص دهیم.

ترفندهای استفاده از تین کلاینت در کافی نت ها:

قابلیتی که در تین کلاینت ها وجود دارد این است شما اگر بجای کیس کامپیوترهای کافی نت خود، تین کلاینت را متصل کنید، میتوانید به تین کلاینت میزان حجم مصرفی اینترنت را تعیین کنید. تا مصرف اینترنت مراجعه کننده ی خود را مدیریت و کنترل کنید.

اصولا عمر مفید برای تین کلاینت ها، دو برابر سیستم هایی مانند لپ تاپ یا کامپیوترها میباشد.

تین کلاینت چگونه دمای خود را کنترل میکند ؟

همانطور که در مقاله بالاتر گفته شد، تین کلاینت ها مانند سیستم های کامپیوتری با لپ تاپ ها فاقد فن هستند. پس علاوه بر اینکه سر و صدایی ایجاد نمیکنند، گرمایی را نیز تولید نمیکنند. پس برای فصل تابستان نیز، تین کلاینت ها میتوانند کمک رسانی کنند. تین کلاینت ها از طریق گاز هیدروژنی که تولید میکنند میتوانند دمای خود را متعادل نگه دارند و از گرم شدن خود جلوگیری کنند. همچنین با ایجاد باد سرد، گرد و غبار کمتری را بخود جذب میکنند.

همچنین بخوانید:
تین کلاینت برای دفاتر آنلاین
زیروکلاینت برای کتابخانه

آیا زیرو کلاینت برای کافی نت ها مناسب است ؟

زیرو کلاینت بسیار کم حجم تر از تین کلاینت است، و ارزان تر و عمر بیشتری را نسبت به تین کلاینت ها دارد. حالا با یک سری از برتری هایی که بین تین کلاینت و زیرو کلاینت وجود دارد. کدام را برای کافی نت خود انتخاب کنیم ؟

برای استفاده در کافی نت زیرو کلاینت بهتر است یا تین کلاینت :

زیروکلاینت باتوجه به بیشتر بودن مزایایی که نسبت به تین کلاینت دارد، حتما نیاز دارد که به سرور شبکه ای متصل باشد. و اگر سرور قطع شود، دیگر هیچ گونه کارایی از زیروکلاینت نمیتوانیم دریافت کنیم.

برعکس تین کلاینت، اگر سرور شبکه ای به هر دلیلی قطع و یا دچار اختلال شود تایک بازه ی زمانی خاصی میتواند مراجعه کننده ی کافی نت شما را یاری دهد.

تین کلاینت HP-T520:

یکی از بهترین تین کلاینت های قابل پیشنهاد برای استفاده در کافی نت ها تین کلاینت HP-T520 میباشد. که اگر بشدت در مصرف برق بشما کمک میکند.

کاربرد تین کلاینت در کافی نت :

  • اگر شما بخواهید از مراجعه کننده ی خود عکس بگیرید براحتی میتوانید از قابلیت تین کلاینت خود استفاده کنید.
  • برای پیگیری نامه ها، اطلاعات، و ثبت نامی هایی که توسط مراجعه کنندگان شما توسط تین کلاینت در کافی نت شما انجام شده است.
  • امکان مدیریت استفاده و چگونه عملکرد مراجعه کنندگان در کافی نت شما میتوان از تین کلاینت استفاده کرد.
  • برای نظر سنجی و انتقادات و پیشنهادات از پرسنلی کافی نت شما میتوان از تین کلاینت استفاده کرد.
  • همچنین شما میتوانید از طریق تین کلاینت در کافی نت خود، برای مراجعه کنندگان تان یک صفحه شخصی با نام کاربری و رمز عبور اختصاصی ایجاد کنید.

اگر به هر دلیلی سیستم یکی از مراجعه کنندگان یا پرسنل کافی نت شما دچار اختلال شود، نیازی به انجام عملیات رفع عیب توسط شخص نیست و براحتی میتوان از طریق پشتیبانی تین کلاینت فورا خطا و نقص پیش آمده را رفع کنید.

مطلب پیشنهادی: از کجا زیروکلاینت بخریم؟

امنیت کاربرد تین کلاینت در کافی نت ها:

  • تین کلاینت ها کلیه ی ویروس ها و برنامه های غیر مجاز را شناسایی میکنند.
  • تین کلاینت ها امکان کپی برداری از سرور را در هیج کجا و به هیچ طریقی ندارند.
  • کلیه ی عملکردها را میتوان از طریق تین کلاینت ها بررسی کرد.

که یکی از رایج ترین تین کلاینت در کافی نت ها را میتوان تین کلاینت HP-T520 نام برد.

ابتدا به یک معرفی کلی از زیرو کلاینت میپردازیم و پس از آن به کاربردهای زیرو کلاینت در کافی نت ادامه میدهیم .

زیرو کلاینت ها حجم و ارتفاع بسیار کمتر از تین کلاینت ها را بخود اختصاص داده اند و در نتیجه ارزان قیمت تر از تین کلاینت ها هستند. و با توجه به اینکه هیچ گونه حافظه ای ندارد، پس از لحاظ امنیت، امنیت فوق العاده ای دارند. و اجازه دسترسی ویروس و جاسوس و فاش شدن اطلاعات کافی نت شما توسط زیرو کلاینت ها امکان پذیر نیست.

همه چیز، مانند سیستم عامل ها و برنامه ها، از یک سیستم از راه دور کنترل میشود.

و هیچ کدام از مراجعه کنندگان کافی نت شما امکان دسترسی به زیرو کلاینت و استفاده از زیرو کلاینت را بطور مستقیم ندارد.

کاربرد زیرو کلاینت ها در کافی نت :

زیرو کلاینت ها بدلیل امنیتی بودن، و عملکردهای منحصر به فردی که دارند بیشتر برای کارخانه جات، اداره های دولتی یا خصوصی، مدارس، دانشگاه ها و بیمارستان ها و بانک استفاده میشوند. و کمتر کسی زیرو کلاینت را برای کافی نت ها استفاده میکند. و بیشترین استفاده را تین کلاینت ها در کافی نت بخود اختصاص داده است.

برای مثال از کاربردهای زیرو کلاینت در کافی نت ها میتوان برای یک سری امور اداری یا تحصیلی یا بانکی که نیاز مند امنیت بالا میباشد استفاده کرد.

زیرو کلاینت ها، با توجه به کارایی که دارند میتوانند بر تعداد پرسنل کافی نت تاثیر گذار باشند و با هزینه کمتر میتواند به کمک کارفرما بشتابد.

کاربرد دیگری که زیروکلاینت در کافی نت شما دارد این است که یک بار برای همیشه برنامه های مورد نظر را روی سرور نصب کرده. و پس از آن زیرو کلاینت ها را از طریق دور مدیریت خواهید کرد.

و کاربرد دیگر زیرو کلاینت ها در کافی نت این است که نمایشگر گرافیکی حرفه ای تر و شفاف تری را برای استفاده نسبت به تین کلاینت دارد.

سخن پایانی

از میان کاربردهایی که بین تین کلاینت و زیرو کلاینت گفته شد، تین کلاینت برای استفاده در کافی نت پیشنهاد بهتری است. چرا که تین کلاینت قابلیت های مورد نیاز بیشتری برای استفاده در کافی نت نسبت به زیرو کلاینت دارد.

زیرو کلاینت بیشتر برای مکان هایی که نیاز به امنیت بالا و کنترل از راه دور دارند پیشنهاد میشود. امیدواریم که این مقاله نیز راهنمایی های لازم و جامعی را برای انتخاب و کاربرد تین کلاینت و زیروکلاینت در کافی نت شما را ارائه داده باشد. و بتوانید بهترین اننخاب سخت افزاری را برای کافی نت خود داشته باشد. سپاس از همراهی شما.

در ادامه بخوانید: خرید تین کلاینت برای فروشگاه زنجیره ای

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net