• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
خرید تین کلاینت و زیرو کلاینت ها برای مشاورین املاک

با توجه به نیاز روز افزون کاربران و مشاغل به تجهیزات و سیستم های کامپیوتری، بررسی نکاتی در خصوص انتخاب سیستم های مختلف مانند پی سی، کیس ها، کلاینت، لپ تاپ کمک میکند تا انتخابی مناسب و کافی به‌منظور پیشبرد اهداف خود و استفاده از تین کلاینت و زیرو کلاینت برای مشاورین املاک داشته باشیم.

در این مطلب قصد داریم از مزایای استفاده از تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها در مقایسه با استفاده از لپ تاپ و کیس های کامپیوتری بپردازیم.

زیرو کلاینت و تین کلاینت چیست؟

اسم دیگر زیرو کلاینت ها، ترمینال، اکس ترمینال، زیرو پی سی می باشد. در واقع زیرو کلاینت درگاهی است برای اتصال به سرویس دهنده ی مرکزی. بطور مثال فرض کنید در جایی بیش از دو کامپیوتر وجود دارد، زیرو کلاینت حکم کیس کامپیوتر ها را دارد. در واقع در یک مجموعه تنها یک کیس مرکزی وجود دارد و توسط زیرو کلاینت، کیس مرکزی برای تمامی کامپیوتر های دیگر تبادل اطلاعات انجام می دهد.

تین کلاینت ها مینی کامپیوتر هایی هستند که بدلیل حذف برخی از قطعات الکترونیکی متناسب با فعالیت کاربران یا همان کلاینت ها قابل استفاده می باشند.

مطلب پیشنهادی: آموزش نصب و راه اندازی زیرو کلاینت و تین کلاینت چیست ؟

مزایای خرید زیرو کلاینت برای مشاوره املاک

از مزایای خرید زیرو کلاینت در مقایسه با کامپیوتر ها می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • مصرف برق کم در حد 5 وات
  • عدم نیاز به پشتیبانی نرم افزاری
  • خطر ویروسی شدن را ندارد
  • عمر طولانی به نسبت کامپیوتر ها
  • قیمت مناسب و داشتن صرفه اقتصادی

مزایای خرید تین کلاینت برای مشاورین املاک

از مزایای تین کلاینت ها در مقایسه با کامپیوتر ها می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • مصرف برق در حد 10 الی 20 وات
  • هزینه سخت افزاری بسیار کمی دارد
  • زیرو کلاینت ها نیاز به سرور دارند ولی تین کلاینت ها نیازی به سرور ندارند
  • حافظه داخلی از کارت SSD پشتیبانی می کند
  • قابلیت ارقا به سهولت انجام می شود
  • عدم نیاز به فن و مدت و طول استفاده زیاد به نسبت کامپیوترها

با توجه به اینکه در تین کلاینت ها یکسری از قطعات به نسبت کامپیوتر ها کمتر می باشد نیازی به فن نمی باشد البته باید در نظر گرفت که عدم وجود یکسری قطعات در تین کلاینت ها به نسبت کامپیوتر ها ممکن است تفاوتی در پردازش آنان ایجاد کند ولی این به آن معنا نیست که مینی کامپیوتر ها کارایی کمی دارند، بلکه به این معنی است که کارایی آنان متناسب با کلاینت (کاربر) خلاصه می شود به همین دلیل استهلاک دستگاه برای اموری که کاربر در محل کار و ... نیاز به استفاده دارند بسیار کمتر و بصرفه تر از داشتن کامپیوتر ها است.

تین کلاینت ها چه ویژگی هایی دارند؟

تین کلاینت ها برحسب یکسری از ویژگی ها از یکدیگر تفکیک می شوند. و اما در خصوص قطعاتی که دارند با کامپیوتر ها مقایسه می شوند. در مواردی که شما نیاز به یک سیستم برای انجام امور روزانه شغلی خود در دفتر، شرکت و انجام کارهایی که نیاز به امور اداری دارند، نیازی به یک کامپیوتر پرقدرت ندارید و می توانید هزینه های خود را تا اندازه ای که نیاز شغلی شما ایجاب می کند کاهش دهید. در این مطلب توجه ما بر روی استفاده از تین کلاینت ها در دفترهای مشاور املاک می باشد.

مطلب پیشنهادی: مقایسه تین کلاینت ها و کامپیوتر

پردازنده تین کلاینت ها :

به دلیل اینکه تین کلاینت فاقد فن است، پردازنده های تین کلاینت ها از نوع کم مصرف هستند. با توجه به اینکه پردازنده های تین کلاینت ها کم توان هستند، بنابراین حرارت کمتری ایجاد می کند. دقت داشته باشید زمانی که صحبت از پردازنده کم توان می شود منظور این نیست که تین کلاینت ها از پس کاری که به آنها می سپاریم بر نمی آیند. بلکه تنها پردازنده های پی سی کمی قدرتمندتر از پردازنده های تین کلاینت ها می باشد.

رم و هارد تین کلاینت ها :

رم و هارد تین کلاینت ها مانند رم و هارد پی سی ها قابل تغییر و ارتقا هست و تفاوتی با هم ندارند. تنها تفاوت آنها در مصرف برق آن است که رم و هارد تین کلاینت ها از نوع رم و هارد موجود در لپ تاپ ها می باشد که دلیل استفاده این رم و هاردها بخاطر مصرف انرژی کمتر آنها می باشد. البته با توجه به اینکه هارد مورد استفاده در تین کلاینت ها از نوع SSD می باشد سرعت بیشتری به نسبت پی سی ها دارد.

 مطلب پیشنهادی: خرید تین کلاینت و زیرو کلاینت برای سازمان های دولتی

گرافیک تین کلاینت ها:

گرافیک در تین کلاینت ها به قدر کافی و حتی تا اندازه 4K بالا می باشد ولی در تین کلاینت ها امکان ارائه کارت گرافیک مجزا نیست و کارت گرافیک در تین کلاینت ها با پردازنده ادغام شده است.

عمر تین کلاینت ها:

با توجه به اینکه تین کلاینت ها از قطعات کم مصرفی استفاده میکنند، فرسودگی در آنان به مراتب بسیار کمتر است. و البته مدت زمان کارایی در تین کلاینت ها بیشتر است. اگر دقیق تر بخواهیم بگوییم فرض کنید، تین کلاینت هفت روز هفته در شبانه روز روشن و در حال کار باشد، با اطمینان می توان گفت لحظه ای از کارایی و سرعت آن کم نخواهد شد. و شما می توانید در مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید. سرعت بوت شدن تین کلاینت ها خیلی بیشتر از کامپیوتر ها می باشد و همین امر می تواند گزینه ی خیلی خوبی برای داشتن و استفاده کردن از تین کلاینت ها در محل کار باشد.

در نتیجه ما استفاده از زیروکلاینت و تین کلاینت برای دفتر های مشاور املاک را توصیه میکنیم که، کارایی تین کلاینت ها برای این مشاغل بسیار کافی و مناسب می باشد. در نظر داشته باشید که از تین کلاینت ها به عنوان سیستم های قوی و پر قدرت تری نیز استفاده می شود. مثلا برای انجام امور سنگین و تخصصی تر که نیاز به نرم افزار های پر قدرت می باشد. ولی برحسب نیاز مشاغلی مانند مشاورین املاک، مدارس، دانشگاه ها، ادارات و ... که استفاده از سیستم های کامپیوتری در حد انجام کارهای سبک تر هستند، براورد خرید تین کلاینت ها بسیار به صرفه و مناسب تر خواهد بود.

در ادامه بخوانید : زیرو کلاینت در دفاتر آنلاین

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net