• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
نرم افزار پلاک خوان چیست؟

ویژگی برخی از نرم افزار های پلاک خوان است که می تواند در فایل های ویدیویی پلاک خودرو را شناسایی، بخواند و ذخیره کند. تشخیص پلاک خودرو که گاهی اوقات به LPR کوتاه می شود. نرم افزار پلاک خوان ویژگی برخی از نرم افزارها است که می تواند در فایل هلی ویدیویی پلاک خودرو را شناسایی، بخواند و ذخیره کند. در درجه اول در نظارت بر ترافیک جاده ها، پارکینگ هوشمند و ورودی های امنیتی در پارکینگ و یا محوطه های خصوصی که نیاز به کنترل رفت و آمد کارکنان می باشد استفاده می شود، این قابلیت به دوربین های مداربسته اجازه می دهد تا شماره پلاک خودرو را ضبط کند که سپس با پایگاه داده مقایسه و یا بایگانی شود.

LPR یا نرم افزار تشخیص پلاک خودرو چگونه کار می کند؟

تشخیص پلاک زمانی کار می‌کند که دوربین شما ویدیویی که شامل پلاک خودرو باشد ضبط می‌کند. سپس آن را برای بررسی بعدی ذخیره می‌کند و یا تصویر شامل پلاک خودرو را از طریق نرم‌افزار تجزیه و تحلیل ویدیو اجرا می‌کند. تا آن را با پایگاه داده‌ای از شماره‌های پلاک خودروی ذخیره شده مقایسه کند. اگر پایگاه داده شما با تصویر بایگانی شده مطابقت پیدا کند، سیستم شما می تواند برای ارسال هشدار به شما تنظیم شود. این هشدارها را می توان به ایمیل یا تلفن همراه شما ارسال کرد و به شما این امکان را می دهد که فوراً از هر جایی که سیستم شما چیزی پیدا کرد مطلع شوید.

مطلب پیشنهادی: از کجا تین کلاینت بخریم ؟

الزامات دوربین برای تشخیص پلاک خودرو

برای اینکه تشخیص پلاک خودرو و نرم افزار پلاک خوان کار کند، دوربین شما به چند چیز خاص نیاز دارد:

  • زاویه نصب دوربین مداربسته بسیار مهم است، زیرا دوربینی که خیلی بالا نصب شده است نمی تواند تسلط کافی برای ضبط ویدئو و یا دیدن پلاک را داشته باشد.
  • فاصله دوربین تا ماشین نیز باید در نظر گرفته شود - در حالی که یک دوربین ممکن است بتواند در فاصله بسیار زیادی زوم کند. ولی شما می خواهید فاصله بین دوربین و ماشین را به حداقل برسانید تا دید گسترده تری داشته باشید.
  • چراغ نصب کنید یا از IR داخلی دوربین استفاده کنید، نهایتا شما در شب به نور اضافی نیاز خواهید داشت.
  • سرعت ترافیک مقابل باید به اندازه‌ای کم باشد که دوربین زمان کافی برای فوکوس روی پلاک داشته باشد، اغلب بسته به زاویه دید، فاصله و نور، بیش از 35 مایل در ساعت نیست.

علاوه بر مواردی که گفته شد، باید به افزایش کیفیت تصویر دوربین مداربسته نیز توجه کنید. مخصوصا اگر برای استفاده به عنوان مدرک قانونی می باشد. ویدیوی شما ممکن است نیاز به رعایت استانداردهای تعیین شده توسط مجری قانون محلی شما را داشته باشد. یکی از الزامات ممکن است این است که تصویر پلاک گرفته شده حداقل 15 پیکسل ارتفاع داشته باشد تا از وضوح تصویر ارائه شده اطمینان حاصل شود. یک شمارنده پیکسل، ویژگی موجود در برخی دوربین ها، به شما کمک می کند تا این الزامات را برآورده کنید.

تشخیص پلاک خودرو به شما چه کمکی خواهد کرد؟

موقعیت هایی که نیاز به گرفتن پلاک خودرو دارند ممکن است بسیار خاص باشند. اما این ویژگی در صورت نیاز بسیار مهم و ضروری است که در ادامه به بیان چند مورد آن خواهیم پرداخت:

  • با نرم افزار پلاک خوان یک منطقه حفاظت شده مانند یک پایگاه نظامی یا مرکز تحقیقاتی و... را می توانید ایمن کنید.
  • ورودی های دردار مانند پارکینگ، ورودی ساختمان های بزرگ و ... را می توانید کنترل کنید.
  • ردیابی وسیله نقلیه مظنون شناخته شده برای موارد خاص می باشد و عمومی نیست.
  • یک وسیله نقلیه یا ماشین دزدیده شده درگیر در یک جنایت را پیدا کنید.
  • قوانین پارکینگ، از جمله محدودیت های زمانی یا مکان های رزرو شده را اجرا کنید.
  • دوربین های امنیتی برای کنترل ترافیک ها و یا کنترل سرعت جاده ای.

یک برنامه محبوب، کنترل دسترسی برای سازه های پارکینگ دار مانند مناطق تجاری و یا مسکونی و اداری و ... می باشد بطوری که یک دوربین مداربسته در دروازه ورودی قرار می گیرد و به طور خودکار پلاک خودرویی را که در حال نزدیک شدن است ضبط می کند تا آن را با پایگاه داده بازدیدکنندگان تایید شده از قبل، مقایسه کند. اگر آن پلاک روی دیتابیس باشد، گیت باز می شود و اجازه ورود ماشین را می دهد.

نرم افزار پلاک خوان

معرفی فروشندگان برتر نرم افزار های پلاک خوان

پنج فروشنده جهانی نرم افزارهای پلاک خوان جهت معرفی انتخاب شده که از نظر اندازه و حوزه ی کاری متفاوت از یکدیگر می باشند. و همچنین این شرکت ها بازارهای بین المللی را نیز تحت پوشش قرار داده است در کنار شرکت های خارجی می توانید از خدمات قابل ارائه شرکت های ایرانی نیز برخوردار شوید.

  • نرم افزار OpenALPR
  • نرم افزار Vigilant Solutions
  • شرکت Innova System Group
  • شرکت Plate Recognizer
  • شرکت PlateSmart Technologies

ما در این مطلب برای شما برترین شرکت های ارائه دهنده نرم افزار ها و بسته های توسعه نرم افزاری (SDK) جهان در زمینه ی تشخیص پلاک خودرو ها را معرفی کرده ایم هر کدام از شرکت ها و نرم افزار های اعلام شده در حوزه های متفاوتی قابلیت اراده خدمات دارد و نکته دیگر که از ارزیابی ارائه دهندگان سیستم های پلاک خوان می خواهیم به شما اعلام کنیم این است که هرکدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند و بهترین آن ها نرم افزاری است که متناسب با وضعیت خاص شما باشد.

طبیعتا برای توسعه دهندگان و مصرف کنندگان ایرانی، استفاده از نرم افزار های پلاک خوان بومی که در ایران توسعه داده شده اند، و با اقلیم منطقه ای ایران همخوانی بیشتری دارد معقول و بصرفه تر خواهد بود. علاوه بر این که نرم افزار های داخلی، با در نظر گرفتن نیاز های کاربران ایرانی ساخته شده اند، از نظر پردازشی و خدمات قابل ارائه نیز در سطح استاندارد های جهانی هستند.

مطلب پیشنهادی: مقایسه سخت افزارهای مبتنی بر VDI (تجهیزات دسکتاپ مجازی)

پردازش تصویر چیست؟

پردازش تصویر زیرمجموعه ای از پردازش سیگنال دیجیتال است که کاربردها و مزایای مختلفی در زمینه های مختلف دارد. در واقع پردازش دیجیتال، پردازش تصاویر دیجیتال است که با کمک دانش کامپیوتر، برنامه نویسی و هوش مصنوعی قابل پیاده سازی است. پردازش تصویر یکی از کاربردها و زیرمجموعه های هوش مصنوعی است که همانطور که از نامش پیداست به پردازش تصاویر دیجیتال و نمایش خروجی مشخص به همراه اطلاعات خاص بر اساس آموزش از پیش تعیین شده می پردازد. امروزه کاربردهای فناوری پردازش تصویر به طرق مختلف در زمینه های فنی، صنعتی، علمی، امنیتی، پزشکی و ... می باشد. آن را بسیار محبوب کرد و توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار گرفت.

در پردازش تصویر، ورودی از یک محتوای تصویر تشکیل شده است که با انجام یک سری عملیات بر روی آن، خروجی ای داریم که از مجموعه ای از نمادها یا متغیرهای خاص مربوط به تصویر تشکیل شده است. این خروجی ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تصویر را مشاهده و چاپ کنید
  • ویرایش تصویر
  • افزایش کیفیت عکس
  • چیزی را در تصویر شناسایی و تشخیص دهید
  • خلاصه تصویر
  • و...

مطلب پیشنهادی: نصب دوربین مداربسته غرب تهران + فروش و خرید

نرم افزار پلاک خوان چیست؟

همانطور که گفته شد یکی از کاربردهای پردازش تصویر در حوزه امنیتی و انتظامی است که از طریق ماژول های مختلف پردازش تصویر مانند تشخیص چهره، نرم افزار پلاک خوان و ... انجام می شود. شهرهای مدرن از طیف گسترده ای از ماژول های پردازش تصویر برای نظارت و راهنمایی شهروندان استفاده می کنند. اگرچه با استفاده از چنین فناوری هایی ردیابی و نظارت بر شهر و نظارت بر تخلفات و مجرمان بسیار دشوار بود، اما در حال حاضر با کمک دستگاه های پیشرفته ای که در شهرها پرکاربرد است و همچنین نرم افزارهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی، نظارت بسیار دقیق در سطح وسیع و گسترده انجام می شود.

یکی از برنامه های پردازش تصویر که به شهرها کمک می کند تا بر اجرای قانون و پیگیری تخلفات نظارت و کنترل کنند، نرم افزار پلاک خوان است. نرم افزار پلاک خوانی از فناوری تشخیص تصویر و هوش مصنوعی برای شناسایی خودروها از روی پلاک آنها استفاده می کند. در این برنامه ها تشخیص در سه مرحله تشخیص حرکت، تشخیص پلاک و در نهایت ردیابی اطلاعات پلاک در پایگاه داده انجام می شود.

نرم افزار پلاک خوان چیست

نرم افزار پلاک خوان چه مزایایی دارد؟

1. امنیت بیشتر با استفاده از نرم افزار پلاک خوان

مزیت اصلی نرم افزار پلاک خوان افزایش امنیت داده ها است. استفاده از این برنامه معمولا برای کنترل ترافیک و وسایل نقلیه عبوری استفاده می شود. این نرم افزار برای شناسایی مجرمان و شماره پلاک برای بازرسی، تحقیقات، دعاوی و ... استفاده می شود. از این اپلیکیشن برای ایمنی جاده و شناسایی خودروی سرقتی نیز استفاده می شد.

2. کنترل و نظارت هوشمند با نرم افزار پلاک خوان

از این نرم افزار می توان برای کنترل و نظارت استفاده کرد. این نرم افزار به صورت خودکار پلاک خودروهای عبوری را ثبت و در صورت مشاهده تخلف در حافظه ذخیره می کند. این مشکل کمک زیادی به کنترل و نظارت بر مشکلات ترافیکی می کند و بینش های زیادی را برای مرجع کنترل ترافیک به همراه خواهد داشت.

3. بدون نیاز به پرسنل

با کمک سایر نرم افزارهای پلاک خوان، نیازی به عوامل انسانی برای کنترل مسیرهای خودرو و ثبت دستی پلاک و به طور کلی تمامی فرآیندهایی که به صورت دستی برای کنترل تردد انجام می شود وجود ندارد. تمام این وظایف را می توان به طور موثر و بهینه تنها با نرم افزار هوشمند پلاک خوان انجام داد.

4. داشتن فیلم از صحنه

نرم افزار پلاک خوان قابلیت ضبط فیلم از صحنه تخلف خودرو را دارد و این مشکل به ویژه برای اداره کنترل تردد برای جلسات قانونی و جریمه و غیره بسیار مفید خواهد بود. دوربین هایی با این ویژگی برای سیستم های مدیریت ترافیک نیز استفاده می شوند.

نتیجه گیری نهایی

برای دریافت مشاوره جهت خرید، سرویس، نصب و یا راه اندازی هر کدام از محصولات ما می توانید با تیم متخصص و کارشناسان مجرب و حرفه ای ایمن نت همین حالا در تماس باشید. به شما این اطمینان را می دهیم که ما با تیمی از نمایندگان فروش و پشتیبانی فنی آگاه، می توانیم به شما کمک کنیم تا در مورد تشخیص پلاک خودرو بیشتر بدانید و بهترین دوربین ها را برای نیازهای نظارتی خود انتخاب کنید.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net