• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
10 دلیل برای اینکه چرا پشتیبانی و امنیت شبکه مهم است؟

امنیت شبکه کامپیوتری بزرگتر به عنوان یک پایگاه داده، جزو اصلی ترین بخش یک سیستم خواهد بود و نقصان، خرابی و عدم سرویس شبکه کامپیوتری ممکن است به عنوان یک اتفاق فاجعه بار در نظر گرفته شوند.

استفاده از تجهیزات و شبکه ی کامپیوتری امروزه یکی از اساسی ترین بخش یک سازمان می باشد. نقص امنیت رایانه ها بطور معمول امری عادی است و هر روز چندین مورد در سراسر جهان رخ می دهد. برخی از نقصهای سیستمی جزئی و با از دست دادن اطلاعات یا منابع پولی اندک ممکن است مواجه شود، در بسیاری از موارد دیگر پشتیبانی و امنیت شبکه کامپیوتری بزرگتر به عنوان یک پایگاه داده ، جزو اصلی ترین بخش یک سیستم خواهد بود و نقصان، خرابی و عدم سرویس شبکه کامپیوتری ممکن است به عنوان یک اتفاق فاجعه بار در نظر گرفته شوند.

شاید درباره هک شبکه سونی پیکچرز در سال 2014 شنیده باشید که FBI آن را به دولت کره شمالی نسبت داده است. اخیراً، هکرهای روسی متهم به دستکاری در سیستم های رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده و شرکت های تجاری و سازمان های دولتی اوکراین شده اند. هکرها به طور مداوم به دنبال ایجاد اختلال یا نفوذ در شبکه های رایانه ای و آسیب رساندن جدی برای بهره برداری و سو استفاده های شخصی خود هستند. هنگامی که به امنیت شبکه کامپیوتری اهمیت داده نشود، اطلاعات مربوط به سازمان ها و افراد و حتی دولت ها در معرض خطر قرار می گیرد و نهایتا یا اعمال نفوذ علیه هر سیستم به عنوان یک تهدید جدی عمل خواهد شد.

بیشتر بدانید: هفت راهکار برای بالا بردن امنیت شبکه

پشتیبانی و امنیت شبکه چیست؟

به گفته موسسه SANS، امنیت شبکه فرآیندی است که در آن اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از زیرساخت های شبکه و زیربنایی آن، از دسترسی غیرمجاز، سوء استفاده، نقص، اصلاح، تخریب یا افشای نادرست انجام می شود. اجرای این اقدامات به رایانه ها، کاربران و برنامه ها اجازه می دهد تا عملکردهای حیاتی مجاز خود را در یک محیط امن انجام دهند.

ایمن سازی و سرویس امنیت یک شبکه کامپیوتری به ترکیب پیچیده ای از انواع سخت افزار شبکه مانند روترها، فایروال ها و برنامه های نرم افزاری ضد بدافزار نیاز دارد. سازمان‌های دولتی و کسب‌وکارها از تحلیلگران امنیت اطلاعات ، توسط پشتیبانان شبکه یبسیار ماهر برای اجرای طرح‌های امنیتی استفاده می‌کنند و کارآمدی این طرح‌ها را به طور مداوم نظارت می‌کنند.

تحلیلگران پشتیبانی و امنیت اطلاعات شبکه های کامپیوتری اقدامات امنیتی را برای محافظت از شبکه های کامپیوتری، بصورت مداوم بروزرسانی و کنترل می کنند. با افزایش تعداد حملات سایبری، دانش و تخصص شرکتهای پشتیبان شبکه بمنظور سرویس و تامین امنیت شبکه های رایانه ای در تقاضای فزاینده ای قرار گرفنه است. اگر به دنبال تامین امنیت شبکه های کامپیوتری خود هستید، مهم است که اصول امنیت شبکه را بدانید، از جمله اینکه چگونه می توانید از خود و دیگران در برابر حملات سایبری مضر محافظت کنید.

بیشتر بدانید: آشنایی با توپولوژی مش در شبکه های کامپیوتری

چرا امنیت شبکه مهم است؟

امنیت شبکه رایانه برای شبکه های خانگی و همچنین در دنیای تجارت بسیار مهم است. اکثر خانه‌هایی که اتصال به اینترنت پرسرعت دارند، یک یا چند روتر بی‌سیم دارند که در صورت عدم ایمن‌سازی مناسب، می‌توانند مورد سوء استفاده قرار گیرند. یک سیستم امنیتی شبکه جامد به کاهش خطر از دست دادن داده ها، سرقت و خرابکاری کمک می کند.

10 دلیل برای اینکه امنیت شبکه مهم است

دولت ها، مشاغل و افرادی که کامپیوتر دارند به پشتیبانی و امنیت شبکه کامپیوتری قوی نیاز دارند. دقیقا امنیت شبکه های کامپیوتری به چه معناست؟ در واقع یک اقدام پیشگیرانه برای ایمن نگه داشتن شبکه و داده های شما در برابر ویروس ها، کاربران غیرمجاز و سایر تهدیدها است. این فرآیند به دستگاه‌ها و ابزارهای سخت‌افزاری زیادی مانند روترها، فایروال‌ها و نرم‌افزارهای ضد بدافزار نیاز دارد. برای سازمان‌ها و دولت‌های بزرگ، خدمات امنیت شبکه حیاتی است، اما همه افراد شایسته یک شبکه امن و مطمئن هستند. در این مقاله از ایمن نت ده دلیل اساسی وجود دارد که انها را بیان خواهیم کرد:

امنیت شبکه

1. تامین امنیت شبکه کامپیوتری بخش مهمی از امنیت سایبری است

بسیاری از اصطلاحات فنی به جای یکدیگر استفاده می شوند، بنابراین می بینید که مردم وقتی به دنبال معنای امنیت شبکه هستند، امنیت سایبری را می گویند و بالعکس. امنیت سایبری یک اصطلاح کلی است. این شامل ایمن سازی همه چیز، از جمله شبکه، کامپیوتری و همچنین دستگاه ها و داده ها است. امنیت شبکه بر خود شبکه واقعی متمرکز است که از سیستم ها و برنامه های مختلف پشتیبانی می کند. یک سازمان (یا فرد) متعهد به امنیت، هنگام توسعه یک طرح امنیت سایبری، امنیت شبکه کامپیوتری را فراموش نخواهد کرد.

2. امنیت شبکه کامپیوتر از داده های شما محافظت می کند

برای کسب‌وکارها و افراد، داده‌ها چیزی است که ارزشمند است و باید از آن محافظت شود. اگر یک کسب‌وکار هستید، داده‌های شما ممکن است شامل اطلاعات بازاریابی، داده‌های مالی، و هر چیز دیگری باشد که کسب‌وکار شما را آنطور که هست می‌سازد. برای افراد، شما همچنین داده‌های مالی و اطلاعات شخصی دارید که نمی‌خواهید دیگران به آن‌ها دسترسی داشته باشند. امنیت شبکه کامپیوتر تضمین می‌کند که بستر داده‌های شما امن می‌ماند.

بیشتر بخوانید: چگونه مهندس امنیت شبکه شویم؟

3. امنیت شبکه از داده های مشتری محافظت می کند

دولت ها و کسب و کارها داده هایی را ذخیره می کنند که مال آنها نیست. برای سازمان هایی مانند شرکت های حسابداری و کلینیک های پزشکی، این داده ها بسیار حساس هستند. ایمن نگه داشتن این داده ها بر عهده سازمان است. این شامل پشتیبان گیری صحیح از داده ها و اطمینان از عدم ورود هکرها به سیستم شما است.

4. امنیت شبکه مورد نیاز و متناسب با هر کار است

بسته به کسب و کارتان، به احتمال زیاد الزاماتی دارید که باید رعایت کنید. به عنوان مثال، سازمان های پزشکی باید از مقرراتی مانند HIPAA پیروی کنند. در اتحادیه اروپا، سازمان هایی که با داده های شهروندان اتحادیه اروپا سر و کار دارند باید از GDPR پیروی کنند. اگر می‌خواهید کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید و با داده‌ها سروکار دارید، بررسی کنید که چه الزاماتی را در رابطه با پشتیبانی و امنیت شبکه باید رعایت کنید.

5. امنیت شبکه عملکرد شبکه شما را بهبود می بخشد

یک سرویس امنیت شبکه کامپیوتری خوب نه تنها شبکه شما را ایمن نگه می دارد. بلکه به آن کمک می کند بهتر اجرا شود. نکته کلیدی این است که یک سیستم خوب به دست آورید که توسط ابزارها و برنامه های اضافی کند نمی شود. به دنبال سیستم هایی باشید که کارایی آنها ثابت شده است. اگر مطمئن نیستید که به دنبال چه چیزی بگردید، با یک ارائه دهنده خدمات در پشتیبانی و نگهداری شبکه در مورد توصیه آنها در این خصوص راهنمایی دریافت کنید.

6. امنیت شبکه کامپیوتر، در برابر باج افزار از شما محافظت می کند

حملات باج افزار رایج هستند. برای بسیاری، آنها بدترین نوع حمله هستند. آنها نوعی بدافزار هستند که تهدید می‌کنند تا دسترسی به داده‌های شما را آزاد یا مسدود کنند، مگر اینکه باج بپردازید. آنها می توانند فقط یک فرد یا کل کشور را تحت تأثیر قرار دهند. اخیراً گروه Darkside خط لوله استعماری را در ایالات متحده هک کرده است. برای بازگرداندن خط لوله آنلاین، میلیون‌ها دلار به این گروه به صورت ارز دیجیتال پرداخت شد. این فقط یک نمونه از بسیاری از موارد دیگر است.

7. حملات شبکه سایبری در حال افزایش است

حملاتی مانند آنچه در قبل به ان اشاره شد، در حال افزایش است. سازمان‌ها، بخصوص سازمان‌های بزرگی که پول باج می‌دهند، اکنون باید روی پشتیبانی و امنیت بهتر سرمایه‌گذاری کنند. چند دلیل وجود دارد که انواع حملات شبکه در حال رشد هستند. گسترش شبکه 5G یکی از این دلایل است. با گسترش شبکههای اینترنتی، تمام آسیب پذیری های آن نیز افزایش می یابد. پذیرش چیزهای جدید و هیجان انگیز مانند 5G کافی نیست، شما همچنین برای پشتیبانی از آن به امنیت جدیدی نیاز دارید. بهبود فناوری مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نیز به هکرها کمک می کند. آنها دیگر مجبور نیستند سیستم ها را به صورت دستی هک کنند. آنها می توانند سیستم هایی را راه اندازی کنند که این کار را برای آنها انجام دهد و به شبکه ی کامپیوتری شما نفوذ کنند.

بیشتر بدانید: امنیت سایبری در شبکه هوشمند سازمانی و خانگی

8. نداشتن محافظ شبکه کامپیوتری هزینه دارد

همانطور که از هک Colonial Pipeline دیدیم، نداشتن پشتیبانی و امنیت شبکه کامپیوتری خوب می تواند گران باشد. زمانی که یاهو با نفوذی مواجه شد که 3 میلیارد مشتری خود را تحت تأثیر قرار داد، هزینه‌های خسارت وارد شده به آنها حدود 350 میلیون دلار تمام شد. در سطح فردی، حملات ممکن است به یک حساب بانکی خالی باشد! ولی ناراحتی عاطفی ناشی از سرقت یا فروش اطلاعات شما وجود دارد. در حالی که امنیت شبکه خوب ممکن است برای شما هزینه داشته باشد، اما بیشتر از آن هزینه می کند.

9. پشتیبانی و امنیت شبکه یک زمینه سودآور است

امنیت شبکه کامپیوتری برای اقتصاد و افرادی که به دنبال مشاغل پردرآمد هستند خوب است. به دلیل افزایش تهدیدات امنیت سایبری، سازمان ها به دنبال کارشناسان و پشتیبان شبکه حرفه ای هستند. تنها در ایالات متحده، BLS پیش‌بینی می‌کند که مشاغل تحلیلگر امنیت اطلاعات شبکه ها بین سال‌های 2016 تا 2028 28 درصد افزایش می‌یابد که چهار برابر سریع‌تر از سایر زمینه‌های شغلی است. درامد یک پشتیبان شبکه در کرج نیز می تواند واقعا خوب باشد. طبق ZipRecruiter، یک متخصص پشتیبانی و امنیت شبکه رایانه ای به طور متوسط ​​سالانه حدود 97600 دلار در ایالات متحده درآمد دارد. البته هر چهدر این کار حرفه ای تر باشید، دستمزد بهتری دریافت می کنید.

مطلب پیشنهادی:

چک لیست پشتیبانی شبکه * نگهداری شبکه های کامپیوتری

نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه و نگهداری شبکه های کامپیوتری

راه‌اندازی بخش اکتیو شبکه را به چه کسی بسپاریم؟

10. دنیا به تکنولوژی وابسته است

خدمات شبکه تهران در امنیت شبکه کامپیوتر به دلیل وابستگی مردم به فناوری بسیار اهمیت دارد. ما تقریباً برای همه چیز از آن استفاده می کنیم، از جمله ارتباطات، تولید، ثبت سوابق و موارد دیگر. دوربین‌هایی در رایانه‌ها، تلفن‌ها، اتومبیل‌ها و حتی برخی اسباب‌بازی‌های کودکان ما وجود دارد. اگر بدانید به کجا نگاه کنید، می توانید کل زندگی مردم را به صورت آنلاین پیدا کنید. این وابستگی فقط افزایش می یابد، بنابراین امنیت شبکه کامپیوتری. در خصوصی ترین نقاط منزل و یا کسب و کار شما باید حفظ شود.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net