• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
بهترین دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی

دوربین مدار بسته اماکن مسکونی ویژگی های متعددی دارد تا برای نصب در این مکان های پر رفت و آمد مناسب باشد. در این خصوص استفاده از دوربین های آنالوگ بسیار رایج می باشد. احساس امنیت و آرامش یکی از نیازهای افراد در طول دوران مختلف بوده است و در راستای رسیدن به این نیاز، تجهیزات و لوازم بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. به همین خاطر در سال های اخیر استفاده از انواع دوربین مداربسته اماکن مسکونی افزایش یافته است. این دوربین ها ایمنی شما را در محل زندگیتان افزایش می دهند و ریسک بروز خطرات احتمالی متعدد در محیط پیرامون را کاهش می دهد. برخی اتفاقات احتمالی در محیط ساختمان، امنیت جانی شما را به خطر می اندازند، سبب بر هم زدن آرامش شما می شوند و یا به مال و سرمایه شما آسیب وارد می کنند.

از این رو استفاده از دوربین مدار بسته اماکن مسکونی، تجاری و صنعتی افزایش یافته است. استفاده از دوربین در این مکان ها نیازمند پیروی از برخی قوانین مهم و دستورالعمل های اجرایی است تا از این تجهیزات بیشترین بهره وری را به دست آورید. در این زمینه برخی از انواع برندها و مدل های دوربین مدار بسته ایرانی برای این محیط ها مناسب تر هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

آشنایی با دوربین های مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته اماکن مسکونی ویژگی های متعددی دارد تا برای نصب در این مکان های پر رفت و آمد مناسب باشد. در این خصوص استفاده از دوربین های آنالوگ بسیار رایج می باشد. این دوربین ها، از پر سابقه ترین تجهیزات ایمنی ساختمانی محسوب می شوند. سیستم این تجهیزات ساختمانی بر مبنای سیگنال های الکتریکی طراحی شده است. پس از دریافت این سیگنال ها، تصاویر به دست آورده توسط سنسورهای موجود در این سیستم پردازش می شوند.

در مرحله بعدی از برخی کابل ها، دستگاه ضبط کننده دیجیتال، تصاویر را دریافت کرده و در محیط های مورد نظر ذخیره سازی می کند. به این ترتیب تصاویر این دوربین ها به سادگی در دسترس افراد قرار دارد. در ساخت این دوربین ها از شاخصی به نام TV line نیز استفاده شده که کیفیت تصاویر با توجه به آن تعیین می شود. هر چه میزان این شاخص بالاتر رود، افزایش کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته شما نیز بیشتر است.

بررسی مزایا و معایب دوربین های مداربسته آنالوگ

این مدل دوربین مداربسته اماکن مسکونی مزایا و معایبی به همراه می آورد که اطلاع از آن ها پیش از خرید دوربین مداربسته این سیستم ها مزایای بی شماری برای شما به همراه می آورد. قیمت ارزان این دوربین ها در وهله اول نظر و توجه مشتریان را به خود جلب می کند. از آن جا که این دوربین ها بیشتر برای محیط های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند، هزینه اولیه آن ها بسیار مهم تلقی می شود. چون اشخاص با سرمایه و هزینه شخصی خود آن ها را خریداری می کنند. دوربین مدار بسته اماکن مسکونی، باید ساختار ساده تری نسبت به دوربین های صنعتی و تجاری داشته باشد؛ این ویژگی نیز در دوربین های آنالوگ به خوبی رعایت شده؛ به علاوه نحوه نصب و نگهداری از آن ها نیز بسیار ساده است.

یکی از مهمترین معایب از دوربین مداربسته آنالوگ، کیفیت پایین تصاویر آن ها است. کیفیت این دوربین ها اغلب با دوربین های جدید و امروزی مقایسه می شود و در قیاس با این دوربین ها کیفیت بسیار پایینی دارند. امکان دید در شب این دوربین ها نیز بسیار پایین تر از مدل های جدید است. این دوربین ها ناحیه کمی از فضا را تحت پوشش قرار می دهند و این مسئله محدودیت هایی در استفاده از این سیستم ها به وجود می آورد.

بهترین دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی

آشنایی با دوربین های تحت شبکه اماکن مسکونی

دوربین شبکه در اماکن مسکونی، در مدل های تحت شبکه نیز در دسترس مشتریان قرار دارد. این مدل دوربین ها از یک سیستم عامل استفاده می کنند و با استفاده از شبکه های اینترنتی و کامپیوتری کنترل می شوند. اطلاعات تصویری به دست آمده از این مدل دوربین مداربسته اماکن مسکونی، در حافظه کامپیوتر سیستم عامل و یا شبکه اینترنتی مورد استفاده ضبط و ذخیره سازی خواهند شد.

مزایا مهم استفاده از دوربین های تحت شبکه برای اماکن مسکونی

  1. کیفیت بالای این مدل دوربین های مدار بسته یکی از مهمترین مزایای استفاده از آن ها به شمار می رود که به این تجهیزات در میان نمونه های موجود برتری داده است.
  2. امکان بهره وری از اینترنت در این مدل دوربین ها، استفاده از آن ها را ساده تر کرده است.
  3. زاویه دید بازتر این دوربین ها نیز یکی از مهمترین مزایای استفاده از آن ها است که نیاز به استفاده از چند دوربین در محیط های مسکونی را کاهش داده است.
  4. برای امنیت انتقال تصاویر دوربین ها، امکان رمز گذاری در آن ها نیز فراهم شده است.

در کنار مزایای بی شمار این مدل دوربین مدار بسته اماکن مسکونی وجود دارد، قیمت و هزینه بالای این سیستم ها گاها افراد را برای خرید آن ها مردد می کند. این مسئله تنها ایراد وارده به این دوربین ها محسوب می شود.

قوانین مربوط به نصب دوربین مدار بسته اماکن مسکونی

دوربین مداربسته اماکن مسکونی باید با در نظر گرفتن برخی قوانین خاص در محل های مورد نظر در محیط های مسکونی نصب و راه اندازی شود. رعایت مقررات موجود در این زمینه، وجهه ای قانونی به استفاده از این سیستم های امنیتی می بخشد.

در صورتی که ساختمان شما چند طبقه است، برای نصب دوربین مداربسته ساختمان مسکونی باید رضایت کلیه ساکنین را جلب کنید. نصب و استفاده مخفیانه از این دوربین ها غیر قانونی است و باید با اطلاع رسانی همه ساکنین انجام شود. در حالت عادی برای نصب این سیستم های امنیتی نیازی به دریافت مجوز ندارید؛ اما برای نصب این دوربین ها در مشاعات ساختمان باید مجوزهای قانونی مورد نظر را دریافت کنید.

این روزها در بسیاری از ساختمان های مسکونی چند واحدی، با نظر هیئت مدیره ساختمان، استفاده از این سیستم های امنیتی یک الزام محسوب می شود و همه ساکنین ملزم به پذیرفتن آن هستند. استفاده از این دوربین ها برای جلوگیری از رفت و آمد افراد ناشناس، سرقت خودروها در پارکینگ ساختمان، سرقت اموال و... انجام می شود.

روند نصب دوربین مدار بسته در محیط های مسکونی

پس از ثبت سفارش دوربین برای محیط های مسکونی، بازدیدهای مورد نظر از ساختمان شما انجام شده و برآورد تجهیزات مورد نیاز انجام خواهد شد. سپس کابل کشی شبکه های مورد نیاز در ساختمان انجام شده و سیستم دوربین نصب خواهد شد. در نهایت تاییدیه های مهندسین و تکنیسین های نصب اخذ می شوند.

بهترین دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی

در چه قسمتی از محیط مسکونی از دوربین مداربسته استفاده میشود؟

دوربین مداربسته اماکن مسکونی به صورت یک پکیج ارائه می شود و در بخش های مختلفی از ساختمان نصب خواهد شد. برای تعیین تعداد دوربین ها، باید به تعداد طبقات و واحدهای ساختمان توجه شود. به علاوه تعداد ساکنین و موقعیت مکانی ساختمان شما نیز در این زمینه تاثیر گذار است. برای نصب این دوربین ها حتما یک طراحی دقیق را مورد استفاده قرار دهید؛ در غیر این صورت، هزینه های شما برای خرید و نصب دوربین ها افزایش می یابند.

طراحی دقیق نصب دوربین های مدار بسته برای مکان های مسکونی، سبب پوشش کامل نواحی حساس ساختمان خواهد شد و این مسئله ایمنی محیط را افزایش می دهد. به طور کلی در بخش های زیر از هر ساختمان لزوم استفاده از این سیستم ها بیشتر احساس می شود:

  1. نصب دوربین مداربسته پارکینگ اختصاصی و عمومی مجتمع های مسکونی
  2. آسانسور
  3. لابی ساختمان
  4. راه پله ها
  5. راهرو
  6. اتاق نگهبانی
  7. فضای سبز و حیاط ساختمان
  8. درب ورودی
  9. پشت بام

لازم به ذکر است که هزینه و قیمت نصب دوربین این سیستم ها بسته به تعداد دوربین ها و نوع سیستم های انتخابی متغیر است.

جمع بندی نهایی

دوربین مداربسته اماکن مسکونی در بین پر فروش ترین تجهیزات ایمنی جای می گیرد. در سال های اخیر افزایش ضریب ایمنی منزل مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. ساعات طولانی دوری از منزل، استفاده از خدمات پرستاری کودک و سالمندان در منزل، حضور در آپارتمان های چند واحدی و... همه و همه نیاز به استفاده از این دوربین ها را افزایش داده است. به همین خاطر بسیاری از انواع دوربین های مدار بسته برای چنین مکان هایی طراحی می شوند.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net