• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800

تعویض دوربین مداربسته قدیمی با جدید

آیا تعویض دوربین مداربسته قدیمی با دوربین مداربسته جدید انتخاب درستی است؟ شاید شما هم بر سر این دوراهی قراردارید؟ چه باید کرد و بهترین راه حل چیست؟ آیا باید همه چیز از ابتدا تغییر کند؟ چگونه با کمترین هزینه به بهترین نتیجه برای ارتقاء دوربین مداربسته برسیم؟ کجا این کار را برای ما انجام میدهد؟

با توجه به اینکه در خیلی از اماکن در سال‌های گذشته تعداد زیادی دوربین مداربسته نصب و راه اندازی شده است و همچنین با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر کیفیت دوربین مداربسته های جدید و افت زیاد کیفیت در دوربین مداربسته های قدیمی علی الخصوص دوربین مداربسته های متفرقه و بی نام، سوالی که مطرح می شود این است که آیا در شرایط جدید باید تعویض دوربین مداربسته و تغییری در این سیستم دوربین مداربسته ایجاد کنیم و اگر باید انجام دهیم چگونه میتوانیم با بهترین روش و کمترین هزینه دوربین های مداربسته خود را تعویض کنیم؟ این مقاله برای پاسخ به سولات بالا تهیه شده است و از توجه شما بسیار سپاسگذاریم.

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید 74391800 (021)
آنچه در این مطلب مطالعه خواهید نمود
    تعویض دوربین مداربسته قدیمی با جدید

    تعویض دوربین مداربسته قدیمی با جدید

    تفاوت تعویض دوربین مداربسته قدیمی و جدید

    همانگونه که مستحضر هستید دوربین های قدیمی از تکنولوژی های قدیمی تری که با اسم تی وی لاین و تعداد خط در صفحه مانند تلویزیون های قدیمی کار می کردند و کیفیت خیلی پایین تری نسبت به دوربین مداربسته های جدید و تکنولوژی جدید دارند کار میکردند و خطوط تشکیل دهنده تصویر یک صفحه بودند. مثلا تصویر یک دوربین 700 tvl از 700 خط تصویر تشکیل می شد و حال اینکه در تکنولوژی جدید نوع کیفیت و اندازه کیفیت تصویر بر اساس نقاط تشکیل دهنده تصویر شمرده می شود و شناسایی می شود.

    مثلا یک دوربین 2M pixel مگاپیکسل با رزولوشن 1200*1600 از یک میلیون و نه صد و بیست نقطه نورانی یا پیکسل تشکیل شده است. به همین دلیل کیفیت و تکنولوژی و عملکرد دوربین ها بسیار تفاوت کرده است. و در خیلی از موارد بهتر است که تعویض دوربین مداربسته انجام شود و از دوربین های جدید به جای دوربین های قدیمی استفاده شود.

    البته در بعضی مواقع هم خیلی نیاز برای تغییر به چشم نمی خورد. زیرا در برخی از موارد فقط رویت محیط و وضعیت کلی محیط برای کاری که قرار است دوربین مداربسته برای ما انجام بدهد کفایت می کند. ولی در برخی از موارد دوربین مداربسته باید جزئیات خیلی بیشتری را با کیفیت بالا و در نور های کم بتواند به ما نشان بدهد. و این امر صاحبان اماکن را دچار سردرگمی میکند. و آنها بر سر دو راهی انتخاب و هزینه های بالا قرار میدهد.

    تعویض دوربین مداربسته قدیمی

    با توجه به موارد فوق بهترین راهکاری که در حال حاضر میتوان انجام داد استفاده از روش های ترکیبی است که خوشبختانه برندهای معتبر در سال های اخیر بر روی دستگاه های ضبط تصاویر خود همه تکنولوژی های مختلف که در این سالها ابداع و اختراع شده اند را پوشش میدهند. به عنوان مثال دستگاه های برندهای داهوا Dahua یا هایک ویژن Hikvision می توانند از تکنولوژی های مختلف دوربین های مداربسته اعم از آنالوگ Analouge و توربو اچ دی TurboHD or HD-TVI or HD-CVI or AHD و آی پی IP و یا تحت شبکه همزمان پشتیبانی بکنند.

    همچنین دوربین هایی که از تکنولوژی های متفرقه بازار مثل ای اچ دی AHD هم استفاده میکنند را ساپورت می کنند و پوشش میدهند. و به صورت ترکیبی امکان ضبط تصاویر و تمام این دوربین ها را دارند و نیازی به تعویض دوربین مداربسته کلی سیستم راه اندازی شده قبلی ندارند.

    مراحل تعویض دوربین مداربسته های قدیمی

    حال برای اینکه ما بتوانیم به روز رسانی درست و کم هزینه انجام بدهیم و بهترین کیفیت را با کمترین میزان هزینه اضافه و مجدد انجام بدهیم بهتر است به ترتیب زیر عمل کنیم :

    1. دوربین مداربسته هایی را که از نظر تصویر برای ما مشکلی ندارند و تصویر کلی مدنظر ما را نشان میدهند به همان حال رها می کنیم و فقط با یک سرویس اولیه از همان دوربین ها استفاده کنیم و آنها را به دستگاه جدید متصل میکنیم.
    2. برای دوربین هایی که نیاز به کیفیت بیشتری برای آنها داریم و باید جزئیات بیشتری را به ما نشان بدهند بهتر است از تکنولوژی های جدید آنالوگ مانند HD-CVI یا HD-TVI استفاده کنیم که انجام این کار باعث بالا رفتن کیفیت و صرفه جویی در هزینه می شود. این روش برای تعویض دوربین مداربسته های قدیمی آنالوگ قابل استفاده می باشد و تعویض این دوربین ها نیازی به کابل کشی مجدد ندارد و همان کابل های کواکسیال قدیمی می تواند تصاویر دوربین های جدید با کیفیت بالا و به صورت HD از ۱ تا ۸ مگاپیکسل و یا بالاتر را برای شما نمایش دهد.
    3. برای مکان هایی که نیاز به اضافه کردن دوربین داریم و قبلاً در آن محل ها دوربین مداربسته نصب نشده است می توانیم از تکنولوژی‌های جدیدتر مثل دوربین های آی پی IP و تحت شبکه استفاده بکنیم و یا بسته به نیاز از دوربین های آنالوگ HD استفاده کنیم و فقط برای این موارد نیاز به کابل کشی جدید میباشد که می توانیم از کابل کشی کابل شبکه و یا کواکسیال ترکیبی برای آنها استفاده کنیم و دوربین های جدید را در این محل ها نصب کنیم.
    تعویض دوربین های مدار بسته قدیمی

    مزیت های تعویض دوربین مداربسته قدیمی با جدید

    یکی از مزیت های تعویض دوربین مداربسته های قدیمی با دوربین های جدید و DVR دی وی ار یا همان دستگاه ضبط تصاویر جدید امکان استفاده از پهنای باند کمتر و فضای کمتر و ارائه کیفیت بسیار بالاتر نسبت به دوربین مداربسته های قبلی می باشد و این اتفاق به جهت پیشرفت بالای تکنولوژی در خصوص فشرده سازی تصاویر و نحوه ذخیره سازی آنها میسر شده است. با توجه به این پیشرفت فضای کمتری برای ذخیره سازی بر روی هارد سیستم مورد نیاز است و همچنین پهنای باند بسیار کمتری نسبت به دوربین های قدیمی برای نمایش تصاویر بر روی موبایل و انتقال تصویر آنها بر روی اینترنت و سایر شبکه های کاری می باشد.

    این تکنولوژی می‌تواند بسیار موثر بوده و هزینه های فضاهای ذخیره سازی و خرید هارد را کاهش دهد و پروتکل های برای ذخیره سازی با اسم های H264 یا H264+ یا H265 و H265+ می تواند کمک زیادی در این خصوص انجام دهد. و هر چه دستگاه ذخیره سازی تصاویر به روز تر باشد کدک های بالاتری را ساپورت می کند و در نتیجه هزینه های ما را در آینده کمتر خواهد کرد.

    سخن پایانی

    شرکت ایمن شبکه هوشمند آمادگی دارد تا با دانش فنی خود در زمینه شبکه و دوربین مداربسته بهترین راه حل را برای ارتقاء سیستم دوربین مداربسته را به شما ارایه دهد. و شما را در این خصوص همراهی کامل نماید تا بتوانید با کمترین هزینه با بهترین روش و متدها دوربین های مداربسته خود را به روز رسانی کنید. و تصاویری ایده آل در همه جا داشته باشید و همچنین در زمینه طراحی تامین راه اندازی و پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز با تمام تخصص و امکاناتمان درکنار شما خواهیم بود.

    با هوشمندی امنیت بسازید.

    "بخش فنی ایمن شبکه هوشمند"

    بهار 1401

    اطلاعات تماس

    میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

    02174391800 09128581120 info@imennet.net