• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800

پشتیبانی شبکه های صنعتی و بررسی پروتکل این فرآیند

تا چه حدی با شبکه های صنعتی آشنایی دارید؟ این شبکه‌ها از انواع مختلفی تشکیل شده‌اند و هر یک از آن‌ها پروتکل مخصوص به خود را دارد. در ضمن شبکه‌های صنعتی در فرآیند صنعتی و آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما برای پاسخگویی به مسائل این شبکه‌ها به طور حتم به پشتیبانی شبکه صنعتی نیاز است. منظور از پشتیبانی این شبکه‌ها چیست؟

هر سیستم صنعتی و آموزشی برای مبادله و انتقال داده‌ها یا اطلاعات ویژه خود نیاز به تجهیزات کاربردی دارد. یکی از همین کنترل‌های مهم، شبکه‌ صنعتی است. اما کار کردن با این شبکه‌ نیز شاید برای شما کمی دشوار باشد؛ بنابراین بهتر است از پشتیبان این شبکه‌ها کمک بگیرید. در ادامه قصد داریم شما را با پشتیبان انواع شبکه‌های صنعتی آشنا کنیم.

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید 74391800 (021)
آنچه در این مطلب مطالعه خواهید نمود
    پشتیبانی شبکه های صنعتی و بررسی پروتکل این فرآیند

    پشتیبانی شبکه های صنعتی و بررسی پروتکل این فرآیند

    آشنایی با پشتیبانی شبکه های صنعتی

    بدون‌شک هر سیستم صنعتی و آموزشی نیاز به یک پشتیبان قوی دارد تا خدمات فنی آن را بررسی کند. این پشتیبان‌ها همانند راه‌حلی مربوط به فناوری اطلاعات عمل می‌کنند. فرقی ندارد شبکه صنعتی مورد نظر باسیم یا بی‌سیم فعالیت کند یا حتی مربوط به حوزه فعالیتی آی تی باشد. در هر صورت یک شبکه صنعتی به یک پشتیبان نیاز خواهد داشت.

    از زمان روی کار آمدن این پشتیبان‌ها، تمامی شبکه صنعتی دچار تغییرات بزرگی شده‌اند. با وجود تمام این تحولات عظیم، تعهدات پشتیبان برای ارائه بهترین خدمات هیچ فرقی نکرده است. به طور کلی پشتیبان‌ها وظیفه دارند به برنامه‌های کاربردی مورد نیاز مشتریان رسیدگی کنند و خدمات لازم را ارائه دهند.

    همان‌طور که می‌دانید، دنیای امروز همواره در حال دیجیتالی شدن است. در نتیجه پیچیدگی‌های شبکه های صنعتی افزایش می‌یابند. از این‌رو، پشتیبان این شبکه‌ها نیز اهمیتی بیشتری پیدا می‌کنند. فناوری ارتباطات و انتقال داده‌ها به قدری توسعه یافته است که تحمل هیچ شکستی را ندارد؛ بنابراین وظایف پشتیبان این شبکه‌ها سنگین‌تر از قبل شده است.

    نقش عنصر انسانی در پشتیبانی شبکه صنعتی

    نگهداری از یک شبکه صنعتی، ارتقای آن، تعویض سرویس‌های مختلف و حتی توسعه آن شبکه نیاز به متخصصان پشتیبان دارد. اما منبع اصلی این پشتیبانی‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ در واقع در پشت هر شبکه صنعتی موفق یک متخصص پشتیبان آگاه حضور دارد که به بهترین روش ممکن بر این فناوری نظارت می‌کند.

    امروزه انسان‌ها و ربات‌ها همکاری منحصربه‌فردی دارند و این همکاری مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. یکی از اهداف آغاز این همکاری پشتیبانی از شبکه‌های صنعتی محسوب می‌شود. از آنجاییکه ربات‌ها همیشه راه‌حل مناسبی برای انواع چالش‌ها دارند و انسان‌ها نیز برای انتقال داده‌های شبکه‌های صنعتی از ذکاوت خوبی برخوردار هستند، بنابراین این همکاری تاثیر خوبی در فرآیند پشتیبانی از شبکه‌های صنعتی خواهد داشت.

    همچنین برای بهبود و تسهیل دسترسی به این شبکه‌های صنعتی حضور پشتیبان بسیار مهم خواهد بود. تعامل نزدیک انسان‌ها با فرآیندهای صنعتی سبب توسعه و تغییر ساختار شبکه‌های صنعتی می‌شود. پشتیبان باید به شکلی تعبیه شود که برای همگان قابل اعتماد باشد و از پس تمامی چالش‌های خارج از چارچوب برآید.

     

    پشتیبانی شبکه صنعتی

    پشتیبانی تخصصی شبکه صنعتی

    شبکه‌های صنعتی درجه یک نیاز به پشتیبان درجه یک دارند. به عبارت دیگر، پشتیبان شبکه های صنعتی، به اندازه خود این شبکه‌ها مهم و پرکاربرد هستند؛ بنابراین فرآیند پشتیبانی باید توسط تیم حرفه‌ای و مجرب به مرحله اجرا گذاشته شود. تنها با تخصص کافی می‌توان به پشتیبانی خوبی از شبکه‌های صنعتی دست پیدا کرد.

    پیش از این نیز ذکر کردیم یکی از این شبکه های صنعتی پرکاربرد مربوط به حوزه آی تی یا فناوری اطلاعات است که پشتیبانی بسیار قوی شامل حالش می‌شود. این تعامل و پشتیبانی برای پاسخگویی سریع و دقیق به انواع نیازها یا چالش‌های صنایع مختلف طراحی شده است. به عبارت دیگر پشتیبانی شبکه به معنای کمک حرفه‌ای خواهد بود.

    اما سوال مهم این است: چطور از تخصصی بودن یک پشتیبان مطمئن شویم؟ یک پشتیبان تخصصی باید از تمام الزامات فعلی و آینده مربوط به شبکه صنعتی مورد نظر مطلع باشد و آن‌ها را رعایت کند. هرچه پشتیبانی از شبکه‌های صنعتی تخصصی‌تر باشد میزان بهره‌مندی از آن شبکه‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

    هفت کاربرد مهم در پشتیبانی شبکه‌های صنعتی

    بهترین راه برای استفاده از شبکه صنعتی قابل اعتماد و ماهر، بررسی پشتیبان مجرب آن خواهد بود. پروتکل این پشتیبان‌ها به گونه‌ای تعبیه شده است که به اجرای صحیح شبکه‌های صنعتی و ارتباطی کمک می‌کند. ناگفته نماند پشتیبانی شبکه‌های صنعتی تنها به معنای فرآیند دشوار نیست بلکه برخی کارهای اولیه نیز برعهده این پشتیبان‌ها خواهد بود.

    نکته مهم در پشتیبانی شبکه‌های صنعتی، بررسی کامل شبکه و تعیین نقاط قوت یا ضعف آن است. همچنین پشتیبان باید نحوه عملکرد شبکه را مورد بررسی قرار دهد و نیازهای کاربران آن را تعیین کند. بدین‌ترتیب یک پشتیبان وظیفه ارزیابی نهایی شبکه صنعتی را بر عهده دارد. در ادامه 7 مورد از مهم‌ترین کاربردها در روند پشتیبانی شبکه های صنعتی را بازگو می‌کنیم:

    • ارائه خدمات به روز و پشتیبانی از فرآیند اجرایی شبکه‌های صنعتی
    • طراحی عملکرد شبکه صنعتی و تعیین اهداف مشخص آن‌ها
    • ارائه بهترین مشاوره و کمک در صورت بروز هرگونه مشکل یا رویارویی با انواع چالش‌ها
    • یکپارچه‌سازی و توسعه شبکه صنعتی طبق استراتژی هدفمند
    • ارائه خدمات و سرویس‌های آموزشی در راستای آشنایی بیشتر کاربر با فضای شبکه صنعتی مورد نظر
    • حفاظت از شبکه صنعتی در برابر هرگونه نقصان و خطاهای سهوی
    • نظارت بر روند فرآیند و میزان کارایی شبکه‌های صنعتی

    نگهداری شبکه های صنعتی

    سخن آخر

    طی این راهنما سعی کردیم شما را با هویت ابتدایی یک شبکه صنعتی آشنا کنیم و به موضوع پشتیبانی از این شبکه‌ها پرداختیم. در نظر داشته باشید با کمک پشتیبانی درست شبکه‌های صنعتی در زمان و هزینه های پشتیبانی شبکه خود صرفه‌جویی می‌کنید. در واقع پروژه مورد نظر شما با کمک یک پشتیبان مجرب به راحتی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

    نکته آخر اینکه فرقی ندارد شبکه مورد نظر شما به تازگی راه‌اندازی‌شده یا از قبل موجود بوده است، هر شبکه صنعتی به یک پشتیبان قوی نیاز دارد تا خدمات آن را حمایت و نظارت کند. در این مقاله به مدل طراحی و برنامه‌ریزی شبکه نیز اشاره کردیم. اما پیشنهاد می‌کنیم همیشه قبل از شروع هر فرآیند مربوط به شبکه‌های صنعتی، نگاهی به فرآیند پشتیبانی شبکه صنعتی مورد نظر خود بیاندازید و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

    اطلاعات تماس

    میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

    02174391800 09128581120 info@imennet.net