• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800

پشتیبانی شبکه کارخانه و کارگاه های صنعتی

اگر در فکر راه‌اندازی یک کسب‌وکار حرفه‌ای هستید، بعد از مشخص کردن اهداف شرکت یا کارخانه خود و پیش بردن کارهای ابتدایی آن، بدون‌شک به سیستم پشتیبانی نیز فکر می‌کنید. اما منظور از سیستم پشتیبانی شبکه کارخانه و شرکت چیست؟ تا چه حدی با این سیستم آشنا هستید و چگونه می‌توانید یک سیستم پشتیبانی خوب را انتخاب کنید.
همه ما می‌دانیم پشتیبانی به معنای نگهداری، رفع خطاها، و مراقبت از بخش‌های مختلف یک سازمان است. هر کسب‌وکاری که راه‌اندازی می‌شود باید تیم پشتیبانی داشته باشد. در واقع امروزه سیستم پشتیبانی یکی از عوامل ضروری و کاربردی هر شبکه کارخانه یا شرکت محسوب می‌شود.

از آنجایی که امنیت اطلاعات هر کارخانه تحت نظارت همین سیستم پشتیبانی است، بنابراین باید شبکه پشتیبانی قابل‌قبولی برای هر شرکت یا کارخانه در نظر گرفته شود. در ادامه به صورت گسترده به بررسی موضوعاتی همچون نگهداری شبکه کارخانه، کابل کشی شبکه کارخانه و عیب یابی شبکه کارخانه می‌پردازیم.
جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید 74391800 (021)
آنچه در این مطلب مطالعه خواهید نمود
    پشتیبانی شبکه کارخانه و کارگاه های صنعتی

    پشتیبانی شبکه کارخانه و کارگاه های صنعتی

    فرآیند پشتیبانی شبکه کارخانه

    روند پشتیبانی شبکه کارخانه به طور مداوم در حال توسعه است. طی چند سال گذشته این فرآیند دچار تغییرات بسیاری شد.

    در واقع راه‌حل‌های جدیدی برای مشکلات قدیمی به وجود آمدند یا بعضی از خطاها و مشکلات برای همیشه رفع شدند. البته هدف نهایی این فرآیند پشتیبانی، جایگزینی موارد مختلف نیست اما سعی می‌کند تا حد ممکن به ارزش‌های مورد نظر یک شبکه کارخانه یا شرکت توجه کند.

    آیا از فرآیند پشتیبانی و توسعه شبکه داخلی کارخانه‌ و پشتیبانی سرور کارخانه اطلاعاتی دارید؟ به خاطر داشته باشید این فرآیند از چند مرحله تشکیل می‌شود.

    در ابتدا باید مشکل به وجود آمده به طور کامل شناسایی شود، سپس مشخص شود چه افرادی در حل این مشکل کمک خواهند کرد و در آخر باید فهمید که آیا مشکل برای همیشه رفع شده است؟

    در بعضی موارد پس از حل مشکل، سازمان دوباره به مرحله قبل برمی‌گردد.

    گذشته از همه این موارد، تصمیم‌گیری در فرآیند پشتیبانی امری مهم و ضروری به حساب می‌آید.

    مرحله به مرحله این فرآیند باید طبق تصمیم‌های مهمی که شبکه پشتیبانی ارائه می‌دهد به درستی پیش روند.

    در نظر داشته باشید یک سیستم پشتیبانی نادرست یا ناکامل به طور حتم شبکه کارخانه یا شرکت شما را به نابودی می‌کشاند.

    پشتیبانی شبکه شرکت و کارخانه ها

    تاثیر سیستم پشتیبانی شبکه کارخانه در روند کاری

    در انواع زمینه‌های کاری همانند کارخانه تولیدی یا شرکت‌های تحقیق و توسعه تکنولوژی نیاز به یک سیستم پشتیبانی احساس می‌شود. البته به طور حتم تمام شرکت‌های نوین از سیستم‌های قوی و پیشرفته برنامه‌ریزی برای توسعه کار خود استفاده می‌کنند اما همین سیستم‌ها نیز باید تیم پشتیبان قوی داشته باشند تا کسب‌وکار مورد نظر به نابودی کشیده نشود.

    گاهی ممکن است روندهای جدید شغلی یا حتی هوش تجاری یک کارخانه دچار اختلال شوند. در این صورت حضور یک تیم پشتیبان قوی بیش از پیش ضروری خواهد بود. در دنیای امروز تمامی کارخانه‌ها و شرکت‌ها به طور دائم با کاربردها و روش‌های مدیریتی نوینی روبه‌رو می‌شوند؛ در نتیجه امکان خطا در این سیستم‌ها زیاد خواهد بود.

    سیستم پشتیبانی شبکه کارخانه و شرکت، فناوری است که به تولیدکنندگان نیز کمک می‌کند. این سیستم به طور حتم باید با اصول و روند کاری شرکت یا کارخانه مورد نظر منطبق باشد و تا جای ممکن با واکنش‌های به وجود آمده سازگاری نشان دهد. به عبارت دیگر این سیستم پشتیبانی تاثیر زیادی بر روی روند کاری شرکت‌ها دارد و باید بالاترین سطح از سازگاری را عرضه کند.

    پنج مورد از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین سیستم‌های پشتیبانی شبکه کارخانه

    این سیستم پشتیبانی به طور معمول به عنوان یک سیستم حرفه‌ای و کامپیوتری تعریف می‌شود که با تغییرات شبکه کارخانه سروکار دارد. در زمان بروز انواع مشکلات، سیستم پشتیبانی شبکه کارخانه باید دست به کار شود و در راستای بهبود اوضاع به وجود آمده تصمیم‌گیری‌های مهمی انجام دهد.

    مشکلات به وجود آمده به طور حتم فراتر از سیستم برنامه‌ریزی شرکت بوده‌اند و نیاز به راه‌حلی ناگهانی و موثر دارند. این راه‌حل تنها توسط یک سیستم پشتیبانی قوی قابل ارائه و عرضه خواهد بود. هرچند ارائه راه‌حل‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی نشده‌اند امری بسیار دشوار محسوب می‌شود. برای درک بهتر سیستم پشتیبانی شبکه کارخانه ها، پنج مورد از اصلی‌ترین سیستم‌ها را برایتان بازگو می‌کنیم:

    ⦁ سیستم پشتیبانی منفعل

    سیستم پشتیبانی منفعل که تنها از فرآیندهای اجرایی پشتیبانی می‌کند و در تصمیم‌گیری، ارائه پیشنهادات یا راه‌حل قوی نیست.

    ⦁ سیستم پشتیبانی فعال

    سیستم پشتیبانی فعال که پیشنهادات و راه‌حل‌های خوبی ارائه می‌دهد. همچنین قادر به تصمیم‌گیری‌های مهمی است.

    ⦁ سیستم پشتیبانی همکار

    سیستم پشتیبانی همکار که به کمک شبکه شرکت می‌آید و در تصمیم‌گیری‌های کارخانه‌ها تاثیرگذار است. به طور کلی این سیستم پشتیبانی بیشتر برای تکمیل یا اصلاح مسائل پیش آمده توصیه‌های خوبی ارائه می‌دهد. در ضمن اعتبارسنجی کلی فرآیند شرکت نیز بر عهده همین سیستم خواهد بود. هر فرآیند مربوط به اصلاح و تکمیل شبکه کارخانه باید به اثبات و تایید این سیستم پشتیبانی برسد.

    پشتیبانی و نگهداری شبکه شرکت ها

    ⦁ سیستم پشتیبانی داده محور

    سیستم پشتیبانی داده محور در دسترس بسیاری از شرکت‌ها قرار دارد و نیازهای کارخانه‌ها را رفع می‌کند. این سیستم‌های داده محور به مدیریت زمانی حل مسائل نیز اعتقاد دارند و طبق داده‌های زمانی دقیق کار را پیش می‌برند.

    ⦁ سیستم پشتیبانی دانش محور

    سیستم پشتیبانی دانش محور بیشتر بر روی دانش‌ها و مهارت حل مسائل تمرکز دارد. این سیستم طوری طراحی شده است که همانند پل ارتباطی میان کاربر و پشتیبان خواهد بود.

    نتیجه گیری نهایی

    این مقاله مروری از پشتیبانی و نگهداری شبکه در کارخانه‌ها و شرکت‌ها بود. طبق تحقیقات به دست آمده سیستم‌های پشتیبانی مهم‌ترین تاثیر را در روند کاری شبکه کارخانه دارند. همچنین در مواقع بروز هر ایرادی این سیستم‌های پشتیبانی مهم‌ترین تصمیم‌گیرنده‌ها خواهند بود. در ضمن یک سیستم پشتیبانی گاهی برای توسعه تخصص یک شرکت یا کارخانه برنامه‌های کاربردی مفیدی را ارائه می‌دهد.

    طی این مقاله سعی کردیم شرح خلاصه‌ای از روند و فرآیند سیستم پشتیبانی شبکه کارخانه در اختیار شما بگذاریم. در نتیجه به داده محور و دانش محور بودن این شبکه نیز اشاره کردیم. علاوه‌بر همه این موارد، سیستم پشتیبانی ناجی هر شغل و کسب‌وکاری است که دچار اختلال و مشکلات جدید می‌شود. ناگفته نماند مدیریت زمان یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های یک سیستم پشتیبانی شبکه کارخانه به حساب می‌آید.

    نظرات کاربران

    اطلاعات تماس

    میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

    02174391800 09128581120 info@imennet.net