• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون * آموزش اتصال مستقیم به مانیتور

گاهی لازم است دوربین مداربسته را مستقیماً به تلویزیون وصل کنید. عدم دسترسی یا خراب بودن دستگاه ذخیره سازی می تواند یکی از این موارد باشد. با دوربین های نظارتی آنالوگ و شبکه، تفاوت هایی در نحوه اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون وجود دارد. در این گزارش از ایمن شبکه هوشمند نحوه اتصال مستقیم دوربین مدار بسته به تلویزیون و مانیتور کامپیوتر با توجه به نوع دوربین مداربسته را به تفصیل توضیح خواهیم داد.

اتصال مستقیم دوربین مداربسته به تلویزیون

دوربین های مداربسته آنالوگ با تکنولوژی CVB را می توان مستقیما به تلویزیون متصل کرد. سیگنال های این دوربین ها توسط تلویزیون قابل شناسایی و پشتیبانی است، بنابراین اتصال این دوربین ها کار ساده ای است. اما سیگنال دوربین های آنالوگ با تکنولوژی HD-CVI یا HD-TVI و AHD با سیگنال تلویزیون دریافتی سازگاری ندارد. برای نصب این نوع دوربین بر روی تلویزیون به قطعه یا وسیله ای برای تبدیل سیگنال نیاز است. دو نوع اتصال از سیستم دوربین مداربسته آنالوگ به تلویزیون وجود دارد:

  • اتصال دوربین مدار بسته به تلویزیون با تکنولوژی CVBS
  • وصل کردن دوربین های مدار بسته با تکنولوژی AHD

نحوه اتصال مستقیم دوربین مداربسته آنالوگ به تلویزیون

قبل از هر چیز مطمئن شوید که چه نوع دوربین مداربسته آنالوگی دارید، و آیا این دوربین از تکنولوژی CVBS یا HD استفاده می کند. پس از تعیین محل مناسب برای نصب دوربین و موقعیت آن، اقدام به نصب و راه اندازی دوربین مداربسته نمایید. برای اتصال دوربین مداربسته به منبع تغذیه از کانکتور P4 استفاده کنید. نکته مهم در این مرحله اتصال صحیح کابل ها با توجه به قطب مثبت و منفی است. در صورت اتصال اشتباه، دوربین مداربسته آسیب می بیند.

با استفاده از فیش BNC مناسب، یک کابل کواکسیال برای اتصال به دوربین آماده کنید. برای اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون باید از مبدل BNC به RCA استفاده شود. دوربین مداربسته خود را با این مبدل به ورودی ویدیوی استاندارد تلویزیون خود وصل کنید. شما در مرحله نهایی نصب دوربین مداربسته به طور مستقیم بر روی تلویزیون هستید. تلویزیون را روشن کرده و ورودی AV را انتخاب کنید. AV به شما این امکان را می دهد که تصاویر دوربین های مدار بسته را در تلویزیون خود نمایش دهید.

اتصال مستقیم دوربین مداربسته به تلویزیون

  1. نحوه اتصال دوربین مداربسته AHD به تلویزیون

ابتدا بررسی کنید که دوربین مداربسته دارای خروجی آنالوگ و مانیتور دارای ورودی HDMI باشد. برای اتصال این نوع دوربین های مداربسته به مانیتور به یک مبدل نیاز است. انکودر بین دوربین و مسیر اتصال مانیتور قرار می گیرد و سیگنال های آن توسط مانیتور شناسایی می شود. مبدل AHD به HDMI از طریق کابل کواکسیال به دوربین مدار بسته متصل می شود و از طریق کابل HDMI به مانیتور متصل می شود. برخی از تلویزیون ها دارای ورودی HDMI در پشت هستند، بنابراین می توانید دوربین را مستقیماً به تلویزیون متصل کنید.

مدل های دوربین مداربسته هایک ویژن دارای دکمه سوئیچ هستند، که در هر زمان از آنالوگ به AHD، HD-TVL و HD-CVI تغییر می کند. برای اتصال مستقیم دوربین مداربسته به تلویزیون از طریق کابل کواکسیال نیازی به آداپتور نیست. فقط به تنظیمات دوربین مدار بسته آنالوگ بروید و همانطور که در بالا توضیح داده شد عمل کنید. اگر شماره پارت این نوع دوربین مداربسته را مشاهده کرده باشید، در انتهای آن حرف F آمده است.

  1. طریقه اتصال مستقیم دوربین مدار بسته شبکه به تلویزیون با کابل lan

وجود پورت شبکه در برخی از مدل های تلویزیون به شما این امکان را می دهد که دوربین نظارت تصویری را مستقیماً به تلویزیون متصل کنید. بنابراین می توان دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP را با استفاده از کابل LAN به این نوع تلویزیون متصل کرد. شما همچنین به نرم افزارهای ویژه برای مشاهده تصویر نیاز دارید. همچنین می توانید از یک رسیور دوربین IP-HDMI استفاده کنید. استفاده از Google Chromecast یا Apple TV یا نصب سرور DLNA بر روی رایانه و ارسال تصاویر به تلویزیون و استفاده از نرم افزار پخش ویدئو در تلویزیون هوشمند راه حلی برای اتصال دوربین مدار بسته شبکه به تلویزیون است.

  1. وصل کردن دوربین به مانیتور کامپیوتر

نحوه اتصال مستقیم دوربین مداربسته به کامپیوتر یا لپ تاپ به چه صورت است؟ از آنجایی که اتصال دوربین های مداربسته بسته به نوع آنالوگ و شبکه بودن یا نبودن آن ها متفاوت است، هر کدام را جداگانه توضیح می دهیم:

وصل کردن دوربین مداربسته آنالوگ

در سیستم آنالوگ دوربین های مدار بسته نمی توانند مستقیماً به کامپیوتر متصل شوند. بنابراین در این نوع سیستم ها باید دوربین ها به صورت غیر مستقیم به کامپیوتر متصل شوند. این کار از طریق دستگاه DVR یا کارت DVR انجام می شود. استفاده از کارت های DVR نیز تقریبا منسوخ شده است. بنابراین بهترین راه کار برای اتصال دوربین مداربسته آنالوگ به تلویزیون و مانیتور استفاده از دستگاه ضبط تصاویر DVR می باشد.

وصل کردن دوربین تحت شبکه IP

برخلاف سیستم های کنترل آنالوگ، یک سیستم تحت شبکه ip قابلیت اتصال مستقیم به کامپیوتر را دارد. برای وصل کردن دوربین به تلویزیون و اتصال مستقیم دوربین مداربسته به مانیتور تلویزیون با کابل lan مراحل زیر وجود دارد:

  1.  ابتدا دوربین وب را مستقیماً با استفاده از کابل شبکه به رایانه متصل کنید. اگر به پورت LAN دیگری نیاز دارید، می توانید از سوئیچ استفاده نمایید.
  2. علاوه بر این، دوربین باید به منبع تغذیه متصل باشد.
  3. آدرس IP کامپیوتر را به محدوده آدرس دوربین تغییر دهید.
  4. IP اصلی دوربین را از دایرکتوری دوربین پیدا کنید. اگر آدرس IP ندارید، می توانید از نرم افزار IP Finder کمک بگیرید. با وارد کردن آن IP در نوار آدرس مرورگر، می توانید به صفحه تنظیمات دوربین دسترسی پیدا کنید.
  5. اگر مراحل بالا را برای اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون و مانیتور به درستی انجام دهید، برای باز کردن صفحه تنظیمات دوربین، نام کاربری و رمز عبور از شما خواسته می شود. نام کاربری و رمز عبور پیش فرض دوربین مداربسته را می توانید در بخش پیکربندی دستی نصب دستگاه NVR پیدا کنید.
  6.  پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در قسمت تنظیمات، آدرس IP دوربین را روی محدوده شبکه قرار دهید.
  7. در نهایت آدرس IP کامپیوتر را به حالت قبلی (اتصال شبکه) برگردانید و به دوربین متصل شوید.

در ادامه بخوانید :

اتصال دوربین مداربسته به آیفون تصویری
نحوه کنترل از راه دور دوربین مداربسته با گوشی

اتصال دوربین مدار بسته به تلویزیون

  1. اتصال دوربین مدار بسته شبکه وای فای

برای اتصال دوربین مداربسته شبکه Wifi، مثل دوربین شبکه، ابتدا باید از طریق کابل شبکه به رایانه متصل شود. زیرا دوربین نمی تواند به طور خودکار شبکه ای را که قبلاً استفاده نشده است، شناسایی کند. بنابراین از طریق کابل دوربین مداربسته شبکه متصل می شود و پس از تنظیمات وای فای بدون کابل شبکه ارتباط برقرار می شود. اولین مراحل اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون و مانیتور مشابه دوربین های تحت شبکه معمولی است، با این تفاوت که نیاز به نرم افزار داریم. برای تنظیمات وای فای وارد قسمت تنظیمات دستگاه و شبکه نرم افزار شوید، و یک شبکه وای فای را انتخاب کنید و تنظیمات مناسب را انجام دهید.

برندهای مختلف دوربین مداربسته تنظیمات وای فای متفاوتی دارند، بنابراین به دفترچه راهنمای دوربین مداربسته مورد استفاده مراجعه کنید. پس از انجام مراحل بالا، کابل شبکه را جدا کرده و مشاهده می کنید که دوربین مدار بسته به صورت بی سیم به کامپیوتر متصل است.

علاوه بر این برای اتصال دوربین های مداربسته به کامپیوتر اصلی از انواع نرم افزارها استفاده می شود. تنظیمات آنها نیز متفاوت است. برخی از آنها، به طور خودکار دوربین شبکه یا دستگاه DVR را شناسایی می کنند و به راحتی نصب می شوند.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net