• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
دوربین اسپید دام یا ptz + لیست قیمت، راهنمای خرید و فروش

دوربین های مداربسته تنوع وسیعی را در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهند. هر یک از این دوربین ها برای اعمال تدابیر امنیتی در مکان های به خصوص مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان خرید دوربین اسپید دام نیز با اهداف امنیتی خاص برای برخی مکان ها انجام می گیرد. این دوربین ها بیشتر برای کنترل و بررسی جزییات به کار می روند. همچنین این دوربین ها را به نام هایی مانند دوربین های گردان، دوربین های پی تی زی و دوربین های چرخشی نیز در بازارهای خرید و فروش می شناسند. این دوربین ها مشابه با سیستم های مداربسته دام عمل می کنند. اما از نظر عملکرد کمی پیشرفته تر از این سری دوربین ها و تجهیزات امنیتی می باشند.

به همین منظور قیمت دوربین اسپید دام، از سایر تجهیزات ایمنی مداربسته بیشتر تعیین شده است؛ چرا که قابلیت های بیشتری را در خود جای داده است.

نکات مهم خرید دوربین اسپید دام

مراکز فروش دوربین اسپید دام هر یک در رابطه با ویژگی ها و مشخصات این محصولات، اطلاعاتی ارائه می دهند. اما بهتر است، دوربین انتخابی شما با فاکتورهایی که در این بخش از گزارش ارائه می دهیم، خریداری شود. به این ترتیب بیشترین تاثیر گذاری را در حفظ ایمنی محیط به همراه خواهد داشت.

قابلیت چرخش دوربین اسپید دام

این دوربین ها در زوایای مختلفی قابلیت چرخش دارند. قابلیت چرخش آن ها به صورت عمودی و افقی تعریف شده است و به همین خاطر دید همه جانبه ای بر سر تا سر محیط خواهند داشت. از نظر چرخش افقی هیچ محدودیتی در دید این دوربین ها وجود ندارد. زاویه چرخش عمودی آن ها نیز تا 90 درجه عمل می کند. به همین خاطر نیز توان پوششی این دوربین ها بر محیط بسیار بالا ارزیابی می شود.

قابلیت زوم اپتیکال اسپید دام

دومین نکته خرید این سیستم ها، توجه به قابلیت زوم آن ها است. این ویژگی باعث می شود که در هنگام زوم بر روی تصاویر، کیفیت آن ها کاهش نیابد و ردیابی و تشخیص چهره افراد به سهولت انجام شود. با وجود این قابلیت، همه تصاویر تا چند کیلومتری از فضای نصب دوربین مداربسته به خوبی دیده می شوند. میزان درجه زوم اپتیکال را با نام x مشخص می کنند. این میزان نشان از توان بزرگنمایی دوربین مداربسته تان دارد. هر چقدر این میزان زوم بیشتر باشد، قیمت دوربین اسپید دام نیز افزایش خواهد یافت.

خرید دوربین اسپید دام ptz

قابلیت تعقیب خودکار دوربین

برند ایکس ویژن قابلیت های جدیدتری به سیستم دوربین های مداربسته خود اضافه کرده است. یکی از این قابلیت ها، ردیابی سوژه های مورد نظر می باشد. این قابلیت به صورت خودکار بر سیستم دوربین های مداربسته شما عمل می کند. برای استفاده از این قابلیت در دوربین های مداربسته، ابتدا باید یک پارامتر مشخص را در تنظیمات دوربین خود اعمال کنید؛ سیستم دوربین مداربسته این پارامترها را تشخیص داده و آن ها را تعقیب می کند. این قابلیت کارایی این سیستم های امنیتی را به طرز شگفت انگیزی افزایش داده است.

در نظر داشته باشید که دوربین های معمولی، تنها قادر به ضبط و ثبت تصاویر برداشته شده از یک محل و یا هدف مشخص هستند.

خرید دوربین اسپید دام بیسیم وایرلس

خرید پکیج دوربین بی سیم اسپید دام برای ضبط ویدئو و صدا بر روی کارت میکرو SD داخلی طراحی شده اند. این دوربین ها تا 128 گیگابایت رم را پشتیبانی می کنند. همچنین می توانید از دوربین مدار بسته اسپید دام بی سیم وایرلس با کابل شبکه LAN استفاده کنید. به این ترتیب در صورت تمایل می توانید دوربین را با استفاده از کابل شبکه به NVR متصل کنید.

موارد استفاده از دوربین مداربسته اسپید دام

فروش دوربین اسپید دام با اهداف مختلفی انجام می گیرد. بسیاری از مردم در محل کار خود از این سیستم ها استفاده می کنند. اما در برخی از مکان ها وجود این سیستم های امنیتی ضرورت بیشتری دارد.

  1. استفاده از این سیستم های امنیتی در محیط های بزرگ بیشتر کارایی دارد. زوم و بزرگنمایی قدرتمند این سیستم ها، استفاده از آن ها را در این محیط های بزرگ ضروری تر کرده است. با استفاده از این سیستم ها در مکان های بزرگ، قابلیت تشخیص تصاویر تا کیلومترها دورتر میسر خواهد بود.
  2. قابلیت برنامه ریزی بر روی سیستم دوربین های اسپید دام نیز یکی از مهمترین ویژگی های آن ها به شمار می رود. شما می توانید، در قسمت پریست این دوربین ها، تنظیمات مورد نیاز را اعمال کرده و به این ترتیب با در نظر گرفتن نیازهای خود در محیط، از دوربین مورد نظر استفاده کنید. این قابلیت برای مکان هایی که تنها در بخشی از آن ها از دوربین مداربسته استفاده می شود، به کار می رود.
  3. استفاده از آن ها در مکان های عمومی و پر رفت و آمد نیز بسیار پر رنگ شده است. از آن جا که هر یک از این سیستم های امنیتی، قابلیت چرخش در جهات مختلف را دارند، در مکان هایی مانند چهار راه های بزرگ، معادن و میادین اصلی نیز استفاده از آن ها متداول است.

مزایای خرید دوربین اسپید دام ptz

قیمت دوربین اسپید دام ptz بر اساس مزیت ها و قابلیت های موجود در آن تعیین می شود. بر همین اساس دسته بندی ها و قیمت های مختلفی برای این اقلام تعیین می شود.

  1. در ساخت این دوربین ها از لنزهای تیره ای استفاده شده است که تعیین روشن یا خاموش بودن دوربین را برای افراد سخت می کند.
  2. تنظیم نور سفید در این دوربین ها نیز یکی از قابلیت های مهم در ضبط تصاویر به شمار می رود. این ویژگی در بهتر دیده شدن هر یک از تصاویر دوربین های مدار بسته شما تاثیر گذار می باشد.
  3. فروش دوربین اسپید دام به دلیل کیفیت عملکرد این سیستم ها در سال های اخیر بسیار بیشتر از پیش شده است. در ساخت این سیستم های امنیتی از یک طراحی جدید استفاده شده است. استفاده از محافظ های مخصوص لنز دوربین در این اقلام، سبب افزایش میزان ماندگاری آن ها شده است.
  4. این سیستم ها به صورت هوشمند ساخته شده اند و به همین خاطر، ذخیره سازی تصاویر در آن ها به استفاده از تنظیمات از پیش تعیین شده انجام می شود. شما می توانید، سیستم دوربین را به گونه ای تنظیم کنید که پس از ورود یک فرد یا یک وسیله نقلیه به محیط، تصویر برداری را آغاز کند. به این ترتیب هارد دوربین، مدت زمان بیشتری قادر به ضبط تصاویر خواهد بود.
  5. در نظر داشته باشید که میزان زوم و جهت چرخش این دوربین ها با استفاده از کنترل های از راه دور و حتی تلفن همراه شما قابل تنظیم خواهد بود.

در ادامه برخی از مدل های پر طرفدار این سیستم های امنیتی را معرفی می کنیم.

خرید دوربین اسپید دام

خرید دوربین اسپید دام مدل AE از برند هایک ویژن

قیمت دوربین اسپید دام متغیر است و نمی توان نرخ ثابتی برای این دوربین ها تعیین کرد. فروش دوربین اسپید دام هایک ویژن به سبب برخی ویژگی های مهم در این تجهیزات افزایش یافته است. قابلیت زوم اپتیکال 20X در این دوربین ها بر میزان محبوبیت آن ها افزوده است. همچنین جنس بدنه فلزی این محصول سبب افزایش دوام آن شده؛ این دوربین مجهز به تنظیمات دید در شب با استفاده از قابلیت مادون قرمز است که کیفیت تصویر برداری آن را در ساعات تاریکی روز نیز حفظ می کند.

خرید دوربین اسپید دام داهوا مدل HNI

این دوربین های speed dome camera برای کار در محیط های سرد و بدون هیتر بهترین انتخاب هستند. عدم حساسیت دمایی در این تجهیزات، سبب افزایش میزان استفاده از آن ها شده است. قیمت دوربین اسپید دام برند داهوا در مقابل ویژگی ها و مزایای آن به صرفه تعیین شده؛ این دوربین ها از مشخصات زیر برخوردار هستند:

  • RAM/ROM : 1024M/128M
  • Scanning System : Progressive
  • Electronic Shutter Speed : 1/1s~1/300,000s
  • Minimum Illumination : Color: 0.005Lux@F1.6; 0Lux@F1.6 (IR on)

این ویژگی ها تنها بخشی از قابلیت دوربین مداربسته speeddome را در خود جای داده اند.

راه اندازی و نصب دوربین اسپید دام ptz

دوربین مداربسته اسپید دام علاوه بر کابل تصویر و کابل برق، یک کابل اضافی به نام RS485 دارد. این یک کابل شبکه اختیاری است. برای اتصالات و کابل ها مانند هر دوربین دیگری، تصویر و کابل برق را به دوربین وصل کنید. سپس باید کابل RS485 را وصل کنید. در این قسمت سیم ها باید به پین ​​های همنام دوربین و دستگاه DVR متصل شوند.

مثلا؛ اگر سیمی را به پین ​​RS485+ روی دستگاه DVR وصل کنید. باید سر دیگر آن سیم را به پین ​​RS485+ دوربین وصل کنید. رشته دیگر نیز به همین ترتیب است. انتهای آن سیم باید به پین ​​های RS485 دوربین و DVR متصل شود.

پس از نصب دوربین، تنظیمات دوربین Speed ​​Dome باید انجام شود. این دوربین ها به دلیل عملکرد و قابلیت های متفاوتی که نسبت به دوربین های دیگر دارند. تنظیمات خاصی هم دارند.

دوربین اسپیددام مدل زومیکس، TP-401

این دوربین ها را به نام دوربین های مینی نیز می شناسند. امکان مکالمه دو طرفه یکی از قابلیت های مهم این سیستم ها به شمار می رود که بر محبوبیت آن ها افزوده است. امکان دید در شب آن ها نیز بر قابلیت های این سیستم های امنیتی می افزاید و میزان استقبال مشتریان را افزایش می دهد.

دوربین اسپید دام چرخشی​​ برای چه مکانی مناسب است؟

استفاده اصلی از دوربین های ptz اغلب در مناطق بزرگ است. زیرا این دوربین ها معمولا دارای یک لنز زوم یا زوم قدرتمند هستند که می تواند مسافت های طولانی را ببیند. یکی از ویژگی های دوربین های مداربسته اسپید دام قابلیت برنامه ریزی آن ها می باشد. بنابراین در قسمت PRESET آن می توانید دستورات لازم را برای توصیف بخشی از محیط در هر زمان تنظیم کنید. زیرا این دوربین ها قابلیت چرخش در تمام جهات را دارند. می توان از آن ها در مکان هایی مانند معادن، کارخانه های بزرگ، تقاطع ها و میادین اصلی استفاده کرد.

دوربین مینی اسپید دام چیست؟

دوربین‌های Mini Speed ​​Dome نوعی از دوربین‌های مسافرتی هستند که همانطور که از نامشان پیداست، ابعاد کوچک‌تر، کمتر از 8 یا 10 برابر دارند. آنها ممکن است جزو قدرتمندترین دوربین های ptz نباشند، اما این تاثیری بر عملکرد آنها ندارد. با توجه به اندازه جمع و جور اسپیددام، این دوربین ها برای مصارف مسکونی یا تجاری ایده آل هستند، جایی که دوربین های اسپید دام بزرگتر با بزرگنمایی 30 برابر ضروری نیستند. مانند تمام دوربین های PTZ، این دوربین ها می توانند به دستور اپراتور در هر جهتی حرکت کنند و زوم کنند. آنها همچنین می توانند اقدامات خودکار از پیش تعریف شده را انجام دهند.

جمع بندی نهایی

فروش دوربین اسپید دام به سبب افزایش نیازهای امنیتی در مکان های عمومی افزایش یافته است. افزیش آمار سرقت، کلاهبرداری و تخلف در اداره جات دولتی، نیاز به استفاده از این تجهیزات و دوربین مداربسته در اداره ها را تشدید کرده است. از این رو در سال های اخیر بسیاری از مردم برای حفظ امنیت محیط، این تجهیزات را در مکان های مورد نظر نصب کرده اند؛ قابلیت آژیر خطر و چراغ های هشدار در برخی از این سیستم ها، به حفظ تدابیر امنیتی در این مکان ها کمک می کند. شما می توانید، از این تجهیزات، در محیط منزل، پارکینگ، حیاط و محل کار خود استفاده کنید.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net