• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
آموزش قدم به قدم راه اندازی تین کلاینت

برای راه اندازی تین کلاینت ها کافیست مراحل زیر را طبق توضیحات طی کرده و یک به یک انجام دهید:

  1. دردرجه اول میبایست تین کلاینت را در جای مناسب تعبیه فرمایید. بسته به اینکه تین کلاینت شما چگونه طراحی شده و سلیقه شما می توایند تین کلاینت را بر روی میز یا زیر میز متصل نمایید و یا در جعبه های ضد سرقت جهت افزایش امنیت قرار دهید.
  2. کابل های VGA و HDMI متصل به مانیتور خود را به پورت های تین کلاینت متصل کنید.
  3. کابل پاور را به پورت مختص خود متصل نمایید.
  4. مابقی وسایل جانبی مانند موس و کیبورد را به USB های موجود بر روی تین کلاینت متصل نمایید. پورت مخصوص برای دانگل ( جهت اتصال به اینترنت) تعبیه شده است که میتوانید در راستای اتصال به اینترنت استفاده نمایید.
  5. کابل برق را متصل نمایید.
  6. در نهایت برای راه اندازی و شروع به کار با دستگاه دکمه پاور را فشار دهید.

حال رایانه شما آماده به کار و استفاده میباشد.

هنگام نصب و راه اندازی تین کلاینت به این 3 نکته مهم توجه نمایید :

دقت نمایید 3 فاکتور اصلی و مهم زمان نصب و راه اندازی تین کلاینت ها که شما میبایست رعایت فرماییدعبارت اند از:

1) نوع کاربری تین کلاینت

بسته به اینکه شما تین کلاینت را برای چه نوع کاربری میخواهید میبایست تین کلاینت متناسب ( اداری، حرفه ای یا نیمه حرفه ای ) را خریداری نمایید.

تین کلاینت ها بسته به نوع و قیمت و ویژگی های فنی و نرم افزاری که دارند انتخاب میشوند پس بهتر است قبل از خرید حتما اگر نمیدانید کدام تین کلاینت متناسب شما چهت مشاوره میتوانید از فروشندگان برتر تین کلاینت سوال بپرسید.

2) سیستم عامل تین کلاینت

نصب و راه اندازی ویندوز مخصوص تین کلاینت یکی دیگر از فاکتور های مهمی میباشد که موقع نصب باید رعایت کنید.

اولین مرحله ضروری بعد از اینکه تین کلاین شما روشن شد نصب ویندوز تین کلاینت میباشد.

تین کلاینت ها همچون کامپیوتر ها قابلیت نصب انواع ویندوز زا دارند پس این کار شما را راحت میکند که براحتی بتوانید ویندوز تین کلاینت خود را نصب کنید.

تنها دقت فرمایید ویندوز تین کلاینت را بر روی سیستم همه کاربران موجود در آن محیط نصب کرده و سپس مراحل نصب را مانند نصب ویندوز روی سیستم انجام دهید.

در ادامه به چگونگی نصب و راه اندازی تین کلاینت خواهیم پرداخت.

3) محل نصب و جایگاه تین کلاینت

برند ها و شرکت های مختلف ارائه دهنده تین کلاینت، Client های خود را با اشکال و حالت های متفاوتی طراحی کرده اند. باتوجه به حالت تین کلاینت شما میتوانید تین کلاینت را پشت مانیتور، در یک باکس ضد سرقت، بر روی میز، زیر میز، داخل کشو و …. بسته به سلیقه خودتان جایگذاری نمایید.

نصب تین کلاینت

ویندوز تین کلاینت چیست؟

سیستم عامل و ویندوز تین کلاینت ها همچون کامپیوتر ها عمدتا مایکروسافت ، لینوکس و یا یونیکس میباشد.در برخی موارد بسته به اینکه کاربرد تین کلاینت برای شما چه باشد از سیستم عامل های اختصاصی دیگر استفاده میشود که عمدا برای موارد خاص و امنیتی خرید میشود. در هر صورت تصمیم با شما میباشد که با کدام سیستم عامل قصد دارید کار کنید ولیکن توجه فرمایید موقع خرید سرور متناسب با ایستگاه های کاری نازک کلاینت خرید کنید بطوری که ظرفیت هاردیسک و سرعت پردازنده و حافظه آن بالا باشد.

شرکت مایکروسافت با رو نمایی از ویندوز 10 قابلیت های جدیدی را با آن ارائه می کند. تین کلاینت ها باسرعت پردازش بسیار بالایی که دارند.در محیط های اداری بسیار به صرفه هستند.
راه اندازیشان بسیار ساده و همانند کامپیوتر های رومیزی است. بسیار ظریف هستند، پس آن ها را دور از ضربه های ناگهانی و … قرار دهید. انواع مختلفی از تین کلاینت ها در بازار است.
که از جمله J1900 و core I3 و core I5 که هرکدامشان بسته به نیاز کاربران قابل استفاده هستند.

  •  نصب به صورت فلش دیسک
  • نصب ازطریق DVD/CD ویندوز

باتوجه به این که تین کلاینت ها درایور DVD ندارند بهترین روش نصب از طریق USB است. البته نداشتن درایور DVD و فن باعث کمتر شدن مصرف انرژی و نگهداری اسان می شود.
برای این که بتوانید روی تین کلاینت hp از این روش ویندوز نصب کنید.باید فلش یا USB خود را با فایل ISO ویندوز بوت کنید. نرم افزار های مختلفی برای بوت USB است.

منبع : https://rahaco.net/mag/windows-teen-client-installation-guide

مرسوم ترین پروتکلهای تین کلاینت

جهت برقراری ارتباط بین تین کلاینت با سرور بصورت نرم افزاری به چند پروتکل کلاینت نیاز داریم.

یکی از این پروتکل های کلاینت RDP نام دارد که توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده است و پروتکل دیگر کلاینت زیر نظر شرکت سیتریکس ساخته شده است.

پروتکل RDP نیازی به نصب نرم افزار خاصی ندارد و ویندوز بصورت پیش فرض این پروتکل را شناسایی و پشتیبانی تین کلاینت میکند.

روش راه اندازی تین کلاینت و زیروکلاینت

برای نصب و راه اندازی هر نوع زیرو کلاینتی به یک نرم افزار مدیریتی نیاز خواهیم داشت. با استفاده از این نرم افزار، دستگاه را برای سرور تعریف کنیم. به عنوان مثال نرم افزار Vmatrix نرم افزار مدیریتی زیروکلاینت های VcloudPoint می باشد که برای راه اندازی دستگاه باید روی سرور نصب شود. در تنظیمات User Accounts تعداد کاربران را به دلخواه انتخاب کرده و سپس در قسمت Remote Setting گزینه Allow connections from computers running any version of Remote Desktop را انتخاب می کنیم. در نهایت روی Select User کلیک کرده و Add را می زنیم. برای سرور یک IP ثابت تعریف کنید تا زیروکلاینت ها بتوانند به سرور متصل شوند. پس از راه اندازی دستگاه زیرو در سرور نوبت به تنظیمات زیروکلاینت می رسد.

زمانی که تمام مراحل نصب نرم افزار مدیریتی و معرفی روی سرور به اتمام رسید، زیروکلاینت را روشن کرده و به بخش تنظیمات آن بروید. IP ای را که برای سرور تعیین کرده بودید، در بخش Computer Host وارد کرده و گزینه Add را انتخاب کنید. گزینه Connect را انتخاب کرده و در بخش username و password نام کاربردی و پسوردی که در سرور برای زیروکلاینت خود تعریف کرده بودید، وارد کنید. در نهایت گزینه Log in را انتخاب کنید. البته توجه کنید این نحوه راه اندازی مربوط به زیروکلاینت های vcloud point می باشد. اما به طور کلی راه اندازی زیروکلاینت بر روی 3 پروتکل RDP، PCoIP و Citrix به روش زیر نصب می شود که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد.

منبع: mayaclient.ir

راه اندازی زیرو کلاینت ها هم چون تین کلاینت ها نیاز به مهارت فنی خاصی ندارد

  1. نرم افزار مدیریتی زیرو کلاینت را بر روی سرور نصب کنید.
  2. برای کاربران خود USER بسازید.
  3. تمامی کابل های زیروکلاینت را به مانیتور متصل نمایید.
  4. جهت انجام عملیات ریموت فایل Multi Use Pach را اجرا نمایید.
  5. در نهایت برای لاگین شدن به سرور میبایست IP سرور بصورت دستی به زیروکلاینت داده شود.

2 نکته مهم در زمان نصب و راه اندازی زیرو کلاینت ها و تین کلاینت ها

جهت نصب سیستم عامل بر روی سرور پیشنهاد می گردد از حافظه SSD استفاده نمایید.

باتوجه به اینکه هنگام استفاده از زیروکلاینت ها، حجم بار بر روی RAM بالا میباشد لذا دقت فرمایید تا جایی که مادربورد سرور پشتیبانی میکند RAM را ارتقا ببخشید.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net