• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
مزایا و معایب تین کلاینت ها چیست؟

تین کلاینت ها نسل جدیدی از انواع سیستم های کامپیوتری هستند که با مزایا و معایب به خصوصی شناخته می شوند. بررسی مزایا و معایب تین کلاینت ها تعیین کننده سطح کیفی هر یک از این سری محصولات خواهد بود. هر یک از آن ها از ویژگی های به خصوصی برخوردار هستند و کارایی به خصوصی در زندگی مردم امروز دارند. این دستگاه ها نمونه های ضعیف شده کامپیوتری هستند که از بخش هایی مانند رم، سی پی یو و فضای ذخیره سازی و... تشکیل شده اند.

ویژگی های مهم تین کلاینت ها، مزایا و معایب

تین کلاینت ها از مهمترین تجهیزات امروزی هستند که با ویژگی های به خصوصی شناخته می شوند. قیمت پایین هر یک از این پردازنده ها از مهمترین ویژگی های آن ها به شمار می رود. اندازه و سایز این سری محصولات نیز کوچکتر از مدل های دیگر است. قابلیت نصب آسان و راه اندازی تین کلاینت ها نیز از مزایای استفاده از آن ها به شمار می رود. بسیاری از شرکت های بزرگ امروزی از قابلیت های این کامپیوترهای کوچک استفاده می کنند. با استفاده از آن ها هزینه های سازمانی در اداره ها و مراکز رسمی به حداقل می رسد.

در ساختار آن ها از قطعات متحرک استفاده نشده است و همین مسئله احتمال خرابی در این تجهیزات را به حداقل می رساند. به علاوه عدم وجود این قطعات در ساختار این دستگاه ها نیاز به نیروی انسانی برای نگهداری از این دستگاه ها را به حداقل می رساند.

مزایای مهم تین کلاینت ها

مزایا و معایب تین کلاینت هر یک در عملکرد این تجهیزات تاثیر می گذارند. برخی از مزیت های مهم آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  • استفاده از آن ها هزینه های پشتیبانی از خدمات را در اداره ها و سازمان ها به طرز چشمگیری کاهش می دهد.
  • هر یک از این دستگاه ها کلیه امکانات یک کامپیوتر را دارند و به همین خاطر برای سازمان های رسمی یک دستگاه ایده آل به شمار می روند. رایانه یکی از اجزای اصلی شبکه های سازمانی است. به همین خاطر انتخاب یک دستگاه کامل برای شبکه های فعال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • استفاده از آن ها در مراکز آموزشی نیز رواج دارد. انواع تین کلاینت ها قطعات مورد نیاز سازمان های آموزشی را فراهم می کنند. به این ترتیب دیگر در مراکز آموزشی هزینه های اضافی برای خرید قطعات بلااستفاده صرف نمی شود. این رایانه ها را به عنوان کامپیوترهای بهینه سازی شده در کشور می شناسند.

مزایا و معایب تین کلاینت

معایب مهم تین کلاینت ها

معایب تین کلاینت ها گاها محدودیت هایی در استفاده از آن ها به وجود می آورند. به طور کلی استفاده از آن ها برای ارگان های رسمی و مصارف آموزشی ساده بسیار مناسب است. اما اگر کاربردهای شما فراتر از حد معمول باشد، بی شک با محدودیت هایی رو به رو می شوید. برخی از معایب این سری تجهیزات را در ادامه بررسی می کنیم:

1. محدودیت در استفاده از کارت های گرافیکی

نداشتن کارت گرافیکی یکی از مهمترین معایب استفاده از تین کلاینت ها به شمار می رود. به دلیل وجود این محدودیت ها اجرای برخی از نرم افزارها در سیستم تین کلاینت غیر ممکن خواهد بود. برخی از کارشناسان از قابلیت آنبورد این دستگاه برای استفاده از مزایای گرافیکی استفاده می کنند.

این دستگاه ها برای اجرای کارهای اداری بسیار مناسب هستند. وابستگی به شبکه نیز محدودیت هایی در روند استفاده از این دستگاه ها به وجود می آورد. با اتصال این سیستم به شبکه های سازمانی به صورت آفلاین قادر به استفاده از قابلیت های آن نخواهید بود. سرعت پاسخگویی هر یک از این سری محصولات نیز در حالت اتصال به شبکه پایین خواهد بود.

2. محدودیت در ساپورت رم از معایب تین کلاینت

از مجموعه معایب تین کلاینت می توان به محدودیت های این سیستم ها در ساپورت کردن بیشتر از یک رم اشاره کرد. به این ترتیب گاها کاربران دستگاه تین کلاینت با مشکلاتی در خصوص تامین فضای ذخیره سازی مورد نیاز رو به رو می شوند. با وجود این محدودیت ها باز هم از تین کلاینت ها در مصارف اداری به میزان قابل توجهی استفاده می شود. این سیستم ها با وجود تمامی معایب موجود، بهتر از کیس های کامپیوتری قدیمی عمل می کنند.

مزایا و معایب تین کلاینت ها

3. عدم وجود درگاه های کارت شبکه و گرافیک

از معایب تین کلاینت ها عدم وجود درگاه های pci slot است که محدودیت هایی در ورود برخی از کارت های کاربردی سیستم به وجود می آورد. در صورت عدم وجود این درگاه ها دیگر قادر به استفاده از کارت های گرافیکی، کارت شبکه، یو اس بی و... نخواهید بود. این مسئله استفاده از برخی قابلیت های کامپیوتری را غیر ممکن می کند. کاربران تنها می توانند از قابلیت های اتصال به یو اس بی موجود در خود دستگاه استفاده کنند و قادر به افزودن درگاه های بیشتر نخواهند بود. البته برای از بین بردن این دسته از معایب تین کلاینت راه های میانبری وجود دارد.

4. محدودیت های اتصال به شبکه تین کلاینت

برخی از معایب تین کلاینت ها در اثر اتصال به شبکه به وجود می آید. به طور کلی سرعت عمل سیستم های متصل به شبکه کندتر از سیستم هایی است که به شبکه ای تعلق ندارند. کاهش سرعت نیز محدودیت هایی برای کاربران این کامپیوترها به وجود می آورد. هر چه شبکه مورد نظر گسترده تر باشد، کاهش سرعت نیز در کل سیستم بیشتر می شود. تین کلاینت های اچ پی با روش های مختلفی به شبکه متصل می شوند. در این زمینه از کابل اترنت یا اتصال وای فای و... استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: 6 نکته درباره امنیت تین کلاینت ها

چرا کاربران باید از تین کلاینت استفاده کنند؟

بسیاری از افراد و کاربران در مواجه با پیشنهاد خرید و استفاده از تین کلاینت ها سوالات مشابه و متداولی در ذهن شان پدیدار می شود. با ایمن شبکه هوشمند همراه باشید ما در این قسمت از مطلب سعی داریم برخی از سوالات ذهنی کاربران در رابطه با برتری ها و مزایا و معایب تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها را بررسی و نقد کنیم.

  1. چرا تین کلاینت؟
  2. وجود تین کلاینت در سازمان چه کمکی به ما می کند؟
  3. مزایا وجود تین کلاینت ها در سازمان؟
  4. مزایا تین کلاینت در مقابل کامپیوتر های شخصی چیست؟

نگهداری Thin Client نسبت به رایانه های شخصی آسان تر است. نرم افزار مدیریت متمرکز به مدیران اجازه می دهد تا با نگهداری از همه دستگاه ها از یک سرور در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند. به این معنی که ارتقاها، استقرار برنامه‌ها و کنترل ویروس را می‌توان به‌طور مرکزی مدیریت کرد. نه اینکه به‌صورت جداگانه در ایستگاه‌های کاری پایانی مدیریت شود. با طراحی، راه حل های Thin Client واقعاً هیچ قطعه متحرکی ندارند، و بنابراین طول عمر بسیار بیشتری نسبت به Client/PC دارند.

وقتی صحبت از امنیت به میان می‌آید، Thin Clients از بارگذاری برنامه‌ها بر روی دستگاه‌های خود توسط کاربران نهایی جلوگیری می‌کند، که به طور قابل توجهی خطر ابتلا به ویروس‌ها را کاهش می‌دهد.

چرا کاربران باید از تین کلاینت ها استفاده کنند

با استفاده از تین کلاینت ها به جای کامپیوتر ها، کسب و کار شما می تواند از مزایای زیر بهره مند شود:

1. صرفه جویی در سخت افزار :

از آنجایی که تین کلاینت ها بسیار کاهش یافته اند، بسیار مقرون به صرفه تر از رایانه هایی هستند که دارای کابل ها و متعلقات فراوان هستند.

2. صرفه جویی در انرژی :

به لطف طراحی به حداقل رسیده، تین کلاینت ها می توانند تنها با 1/50 برق مصرفی کارها را انجام می دهند. بنابراین، داشتن مجموعه ای از تین کلاینت ها به معنای صرفه جویی قابل توجهی در انرژی است.

3. فضاکاری جادارتر و ساکت تر :

رایانه های سنتی به دلیل حجیم تر بودن، یا فضای پا را تنگ می کنند یا بخش قابل توجهی از املاک میز شما را می گیرند. این مشکل هرگز با تین کلاینت ها وجود ندارد. علاوه بر این، در حالی که ممکن است ما به صداهای بلندی که طرفداران رایانه‌ های شخصی تولید می‌کنند عادت کرده ایم، سکوت ارائه شده توسط تین کلاینت ها به کارکنان اجازه می دهد تا بهتر روی وظایف خود تمرکز کنند.

بیشتر بخوانید: خرید بهترین برند تین کلاینت در ایران

4. مدیریت ساده شده دستگاه :

همه چیز از ثبت نام دستگاه گرفته تا اجرای خط مشی امنیتی تا تحویل برنامه را می‌توان در مرکز داده انجام داد. هیچ کاری لازم نیست در نقطه پایانی انجام شود. این بدان معنی است که نیازی به آزار دادن کاربران نهایی در طول شیفت آنها نیست. و تیم فناوری اطلاعات شما زمان بیشتری برای کارهای غیر تعمیر و نگهداری خواهد داشت.

5. امنیت داده بهبود یافته :

از آنجایی که تین کلاینت ها در مورد نرم افزار فقط موارد ضروری را حمل می کنند، آسیب پذیری کمتری نسبت به بدافزار دارند. علاوه بر این، مشکل Shadow IT به طور قابل توجهی کاهش می یابد زیرا کاربران نمی توانند برنامه های بررسی نشده را روی تین کلاینت ها نصب کنند. همه چیزهایی که کاربران نهایی استفاده می کنند باید از سرور متمرکزی باشد که مدیران فناوری اطلاعات بسیار دقیق آن را زیر نظر دارند.

کاربران همچنین نمی توانند داده ها را روی کلاینت ها ذخیره یا کپی کنند - فقط می‌توانند روی سرور باقی بمانند. این بدان معنی است که شما کنترل محکم تر و ایمن تری روی داده های خود دارید.

جمع بندی نهایی

در این مطلب در خصوص برخی از مهمترین مزایا و معایب تین کلاینت ها اطلاعاتی را بررسی کردیم. با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر یک از این دستگاه ها بهتر می توانید در خصوص خرید این سیستم های پیشرفته تصمیم بگیرید. برای بررسی معایب و عیب تین کلاینت باید به عملکرد آن ها در عرصه های مختلف توجه داشته باشید.

به طور کلی این مجموعه محصولات در کنار کلیه محدودیت هایی که برای کاربران به وجود می آورند، مزایای بسیار مهمی ارائه داده اند. استفاده از آن ها هزینه های کاربران را در عرصه های سازمانی به شدت کاهش داده و این مسئله سبب افزایش فروش این تجهیزات شده است.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net