• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
لیست تجهیزات پارکینگ هوشمند * راهنمای خرید قیمت فروش

در این مقاله با ارائه لیست تجهیزات پارکینگ هوشمند برای استفاده از این دستگاه در پارکینگ های عمومی به شما کمک می کنیم. با توجه به افزایش روزافزون خودروها در شهرهای بزرگ، یافتن مکانی مناسب برای پارک خودرو زمان زیادی می برد. یافتن بهترین مکان و پارکینگ مناسب زمان زیادی می برد، جستجوی مکان مناسب باعث ایجاد ترافیک در خیابان ها و در نتیجه افزایش آلودگی هوا می شود. دستگاه های پارک هوشمند به دارندگان خودرو کمک می کنند تا در کمترین زمان و به آسان ترین شکل خودروهای خود را در مکان مناسب پارک کنند.

افزایش تعداد پارکینگ های هوشمند شهری و نصب تجهیزات پارکینگ هوشمند باعث ایجاد آرامش برای شهروندان و جلوگیری از آلودگی هوا و ترافیک می شود. در عین حال این مواد از برخورد در حین رانندگی نیز جلوگیری می کنند. در مرحله بعد، ما یک سری از دستگاه های ذخیره سازی هوشمند تست شده در جهان را ارائه می دهیم.

اهمیت استفاده از تجهیزات پارکینگ هوشمند

تقاضا برای پارکینگ عمدتاً به دو دلیل در حال افزایش است. اولی افزایش مالکیت خودرو و دومی افزایش شهرنشینی. برای درک بهتر مشکلات شهروندان در هنگام پارک بهتر است به آمار زیر توجه شود:

بر اساس استعلام سازمان جهانی آمار، در جهان بیش از چهار میلیارد نفر در شهرها زندگی می کنند. این بیش از نیمی از جمعیت جهان است. این رقم تا سال 2030 به 60 درصد از جمعیت جهان خواهد رسید. این افزایش جمعیت در شهرها مشکلات زیادی را برای دولت ها ایجاد می کند که مهم ترین آنها حمل و نقل عمومی و احداث تجهیزات هوشمند سازی پارکینگ های مناسب است.

جست‌وجوی پارکینگ باعث اتلاف وقت و هزینه قابل توجهی برای شهروندان می‌شود. 35 درصد از کل زمان انتقالات برای یافتن جای پارک مناسب تلف می شود. به گزارش یو اس ای تودی، خسارت مالی ناشی از این اتفاق بسیار زیاد است و خسارت زمان از دست رفته و سوخت برای هر راننده حدودا 345 دلار هزینه دارد. راه حل مهم برای حل این مشکل، نصب تجهیزات پارکینگ هوشمند است.

لیست مهمترین تجهیزات پارکینگ هوشمند

قیمت تجهیزات پارکینگ هوشمند

سیستم هوشمند مکان یاب در هوشمند سازی پارکینگ

یکی از پروژه های بزرگ سیستم پارکینگ هوشمند، استفاده از اینترنت اشیا است. به کمک اینترنت اشیا، جای پارک خالی بر روی تلفن همراه یا سیستم خودروی هوشمند نمایش داده می شود. بنابراین، بدون نیاز به وقت گذاشتن برای یافتن جای پارک، به راحتی به پارکینگی با جای پارک خالی هدایت می شوید. این سیستم هوشمند یکی از جذاب ترین ویژگی های پارکینگ های عمومی است که در کاهش تراکم ترافیک و اتلاف انرژی بسیار موثر است. کافی است مکان یاب گوشی خود را فعال کنید تا نزدیکترین پارکینگ خالی را با جستجوی آسان به شما نشان دهد. علاوه بر این تجهیزات پارکینگ هوشمند، امروزه شهرداری با نصب سنسور در خیابان به رانندگان نشان می‌دهد که در خیابان کجا پارک کنند.

سیستم راهبند از تجهیزات مهم پارکینگ های هوشمند

این سیستم یکی از جدیدترین تجهیزات پارکینگ هوشمند است. با نصب این کنتور هوشمند در ورودی پارکینگ، دیگر نیازی به توقف در جلوی درب پارکینگ عمومی ندارید و با ورود شماره پلاک شما توسط سیستم گرفته می شود و زمان توقف شما ثبت خواهد شد. پس از خروج، هزینه را از طریق سیستم پرداخت آنلاین پرداخت کرده و از پارکینگ خارج می شوید. به نظر می رسد این سیستم نیاز به نیروی انسانی در پارکینگ ها را کاهش داده است.

سیستم سرعت گیر برای هوشمند سازی پارکینگ

یکی دیگر از تجهیزات پارکینگ هوشمند که به خودرو کمک می کند تا سریعاً متوقف شود، سیستم شتاب گیری هوشمند است. اگر سرعت خودرو زیاد باشد این سیستم تقویت می شود و در صورت کم بودن سرعت خودرو عملکرد ویژه نمایش داده نمی شود. سنسورهای هوشمند شتاب در ورودی پارکینگ نصب می شوند و در صورت نیاز به خودروهایی که وارد پارکینگ می شوند پاسخ مناسبی می دهند. نصب این سیستم نیاز به زیرساخت مناسب دارد و باید توسط نصابان متخصص انجام شود. این سرعت گیر از لاستیک ساخته شده و از کیفیت خوبی برخوردار است، بنابراین هزینه نگهداری آن چندان بالا نیست.

سیستم گیره گل میخ از تجهیزات پارکینگ هوشمند

گل میخ نقش موثری در کنترل وسایل نقلیه در پارکینگ ها دارد. این وسیله به راننده کمک می کنند تا ماشین را در مکان مناسب پارک کند تا خطر برخورد ماشین با ماشین های دیگر کاهش یابد. سیستم گل میخ هوشمند با کمک انرژی خورشیدی کار می کند. این سیستم با کمک ال ای دی روشنایی لازم را در محوطه پارکینگ تامین می کند و انرژی لازم را از پنل خورشیدی دریافت می کند. البته لازم به ذکر است که از سیستم پنل خورشیدی در پارکینگ های روباز استفاده می شود. این دسته از تجهیزات پارکینگ هوشمند به منابع نوری متعدد در تاریکی شب نیاز دارند، که با نصب پیچ و مهره می توان با هزینه روشنایی اضافی در مصرف آن صرفه جویی کرد.

لیست تجهیزات پارکینگ هوشمند

استاپر هوشمند پارکینگ

کار استاپر برای جلوگیری از برخورد خودرو با دیوار پارکینگ تعبیه شده است. برخی مدل های این محصول با کنترل از راه دور کار می کند و علاوه بر محافظت از خودرو در برابر برخورد با دیوار پارکینگ، فضای پارک خصوصی شما در آپارتمان را نیز برای شما حفظ می کند. این یکی از پرکاربردترین تجهیزات پارکینگ هوشمند در پارکینگ خصوصی است.

نصب این تجهیزات در ادارات، منازل مسکونی و ساختمان های تجاری که تعداد جای پارک محدود است و شخصی می تواند در هر زمانی جای پارک شما را اشغال کند موثر است. نصب این تجهیزات نیاز به زیرساخت دارد، اما ایمن سازی خودرو و همچنین پارکینگ ارزش هزینه نصب را دارد.

تابلوی علائم راهنمایی و رانندگی هوشمند

علائم راهنمایی و رانندگی یکی از متداول ترین تجهیزات پارکینگ هوشمند است که برای راهنمایی رانندگان استفاده می شود. تابلوهای جاده ای خورشیدی با برداشت انرژی از خورشید با کمک پنل های خورشیدی پارکینگ را هوشمند می کنند. چراغ LED اطراف تابلوی راه توسط یک باتری تعبیه شده در پنل خورشیدی تغذیه می شود که باعث صرفه جویی در مصرف برق در پارکینگ می شود. همچنین روشنایی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در پارکینگ در شب های تاریک از حوادث رانندگی جلوگیری می کند و راه را به رانندگان نشان می دهد.

ضمناً نوع دیگری از تابلوهای راهنمایی و رانندگی در ورودی آن نصب می شود تا ظرفیت پارکینگ را نشان دهد. این سیگنال با ورود هر وسیله نقلیه ظرفیت پارکینگ را کاهش می دهد و با خروج هر وسیله نقلیه ظرفیت را افزایش می دهد. به این ترتیب به راحتی می توانید متوجه شوید که پارکینگ پر است یا خیر.

جمع بندی نهایی

امروزه استفاده از پارکینگ های مکانیزه در سراسر دنیا ترویج پیدا کرده است. استفاده بهینه از فضا و امنیت بالا از ویژگی های بارز پارکینگ های مکانیزه است. تجهیزات پارکینگ هوشمند محدود است، اما مزایای هوشمند سازی پارکینگ را نمی توان نادیده گرفت. امروزه با افزایش تعداد خودروها در شهر تهران، برای کاهش تردد در خیابان ها، ازدحام خودروها در یک خیابان، آلودگی هوا و فراهم آوردن شرایطی برای رفاه حال شهروندان به چنین تجهیزاتی نیاز داریم.

لذا شرکت ایمن نت با تولید انواع وسایل برای هوشمند سازی پارکینگ در تلاش است تا تجهیزات هوشمند سازی پارکینگ را به روز کند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد محصولات تولید شده در این شرکت یا در صورت نیاز به نصاب برای نصب تجهیزات می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net