• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
آیا دوربین مدار بسته میتواند صدا ضبط کند؟

قطعاً از نظر فناوری دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی و نظارتی، به دلیل میکروفون های داخلی که به اندازه کافی برای دریافت صدا در مناطق نظارتی حساس هستند، می توانند هم صدا و هم فیلم را ضبط کنند. آیا دوربین های امنیتی دارای صدا هستند و آیا ضبط صدا برای دوربین های مدار بسته قانونی است؟ در پاسخ به پرسش بالا باید گفت تقریباً هر روز در دوربین های مداربسته زیادی کنترل و نظارت می شوید و همین امر می تواند کمی نگران کننده باشد. چرا که ممکن است علاوه بر نظارت تصویری ضبط صدا هم در آن اتفاق افتد و این مسئله باعث نگرانی شما باشد.

بنابراین، با این قبیل سئوالات که آیا ممکن است، دوربین های مداربسته قابلیت ضبط صدا را داشته باشند یا خیر؟ و آیا روشی برای تشخصی این موضوع هست؟ و چگونه تشخیص دهیم که دوربین های امنیتی صدا دارند و یا قابلیت ضبط صدا دارند؟ به تمامی این پرسش ها و نگرانی های شما برای استفاده از دوربین های مداربسته که امروزه جزوی جدا نشدنی از زندگی ما چه در محدوده های شخصی و یا در محدوده های عمومی و حتی سرکار با آن مواجه هستیم، پاسخ داده خواهد شد. و تمامی جزئیات در این خصوص را دریافت خواهید کرد.

اطلاعات کلیدی که برای پاسخ به سوالات ضبط صدا از طریق دوربین های مداربسته باید بدانید به شرح زیر است:

  • ضبط صدا از طریق دوربین مداربسته انجام می شود؟ بله، دوربین های امنیتی قادر به ضبط صدا هستند و این کار را انجام می دهند.
  • آیا ضبط صدا از طریق دوربین مداربسته قانونی است؟ قانونی بودن آن به شرایط مختلف بستگی دارد.
  • نحوه تشخیص عملکرد ضبط صوتی دوربین مداربسته به چه نحو خواهد بود؟ میکروفون/بررسی مشخصات و غیره می تواند به شناسایی این موضوع کمک کند.

آیا دوربین مدار بسته صدا ضبط می کند ؟

اگر بپرسید: آیا دوربین های امنیتی می توانند صدا را ضبط کنند؟ پاسخ قطعاً از نظر فناوری دوربین های مدار بسته و سیستم های امنیتی و نظارتی، بله است. به دلیل میکروفون های داخلی که به اندازه کافی برای دریافت صدا در مناطق نظارتی حساس هستند، دوربین های IP می توانند هم صدا و هم فیلم را ضبط کنند.

برای برخی از دوربین های امنیتی با ورودی صدا، آنها همچنین می توانند به شما اجازه دهند یک میکروفون خارجی برای ضبط صدا اضافه کنید. مانند دوربین امنیتی در فضای باز Reolink RLC-423. شکی نیست که دوربین های امنیتی با قابلیت ضبط صدا مزایای بی نظیری را در اختیار شما قرار می دهند. به عنوان مثال، شما می توانید بدون حضور فیزیکی از دور به صدای کودک، حیوانات خانگی یا بازدیدکنندگان خود در مجاورت منزل یا فضای داخلی آن گوش دهید.

آیا ضبط صدا از طریق دوربین های مداربسته قانونی است ؟

یک واقعیت اجتناب ناپذیر این است که دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا در صورت عدم استفاده صحیح می توانند حریم خصوصی افراد را نقض کنند. و این منجر به سوال زیر می شود: آیا دوربین های امنیتی می توانند صدا را از منظر قوانین ضبط کنند؟ آیا دوربین های امنیتی می توانند به طور قانونی صدا را ضبط کنند. در جواب به این پرسش ها باید گفت : این بستگی به قوانین مختلف خواهد داشت. قوانین نظارت صوتی بر حسب ایالت از مکانی به مکان دیگر متفاوت است و عموماً سخت‌ تراز هر مقررات نظارت تصویری است.

از همین رو معمولا استفاده کنندگان، قابلیت ضبط صدا دوربین مداربسته را فعال نمی کنند. و این نیز توضیح می دهد که چرا همه دوربین های امنیتی صدا ندارند. برای کمک به شما در یادگیری اینکه آیا داشتن دوربین های امنیتی با صدا در مکان شما غیرقانونی است یا خیر، در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید بررسی کنید.

از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته صدا ضبط میکند

دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا در کجا نصب می شوند ؟

اگر دوربین های مداربسته صوتی به منظور امنیت در منزل شما قرار داده شده اند، بدون شک دوربین های مداربسته شما می توانند صدا را به صورت قانونی ضبط کنند. وقتی صحبت از مکان هایی می شود که مردم انتظار حفظ حریم خصوصی دارند، مانند اتاق خواب، رختکن، توالت و غیره، ضبط صدا و تصویر ممنوع است. قانونی بودن ضبط صدا با دوربین مداربسته در مکان‌های عمومی می‌تواند پیچیده‌تر باشد و باید عوامل دیگری را نیز در نظر بگیرید. برای مرجع شما: آیا کارفرما می تواند صدا را در محل کار ضبط کند؟ در چنین مواردی می بایست این مسئله به شما عنوان گردد و در صورت تایید کارکنان این کار امکان پذیر خواهد بود.

آیا آزمودنی به ضبط صدا رضایت می دهد ؟

طبق قوانین حفظ حریم خصوصی در اکثر ایالت ها، دوربین های مدار بسته نمی توانند صدا را ضبط کنند. مگر اینکه رضایت حداقل یکی از طرفین مکالمه را جلب کنید. در مکان‌هایی مانند کالیفرنیا، کانکتیکات، دلاور، فلوریدا، هاوایی، ایلینوی، کانزاس، مریلند، ماساچوست، میشیگان، مونتانا، نوادا، نیوهمپشایر، پنسیلوانیا، یوتا و واشنگتن، قبل از اینکه دوربین‌های امنیتی شما بتوانند ضبط کنند، رضایت همه طرفین مورد نیاز است.

همچنین نصب تابلوهایی که مشخص می کند ضبط صدا در حال انجام است نیز می تواند در اکثر ایالت ها به عنوان رضایت تلقی شود. به عنوان مثال، صاحبان مشاغل کوچک معمولاً علامتی را نشان می دهند که استفاده از دوربین های امنیتی فروشگاه های خرده فروشی را نشان می دهد. مطمئن ترین راه برای اطلاع از اینکه آیا دوربین های امنیتی می توانند صدا داشته باشند یا خیر، جستجو در قوانین محلی، ایالتی و فدرال مرتبط یا مشورت مستقیم با وکیل خود قبل از نصب یک دوربین است.

از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته صدا ضبط میکند ؟

اگر متوجه یک دوربین IP در مکان‌های عمومی شدید و می‌خواهید بررسی کنید که آیا دوربین مداربسته صدا را ضبط می‌کند یا خیر، شاید فقط می‌توانید از صاحب دوربین بپرسید زیرا میکروفون‌ها معمولاً از راه دور قابل توجه نیستند. با این حال، راه های متعددی وجود دارد که می توانید تشخیص دهید دوربین مداربسته ای که به تازگی خریداری کرده اید، دارای قابلیت ضبط صدا می باشد.

برای دانستن این موضوع که دوربین مداربسته قابلیت ضبط صدا دارد یا خیر، و اینکه از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته صدا ضبط میکند ، می بایست صفحه محصول و همچنین مشخصات فنی را بررسی کنید. تا ببینید آیا ضبط صدا به عنوان یکی از ویژگی های برجسته دوربین های امنیتی شما ذکر شده است یا خیر. برای دوربین‌های امنیتی که ضبط صدا یا صدا دارند، معمولاً یک سوراخ کوچک (میکروفون) در محفظه دوربین برای دریافت صدا وجود دارد، دقیقاً مانند آنچه در Reolink RLC-410 می توانید مشاهده کنید.

آیا دوربین مداربسته دارای میکروفون است ؟

یک کلیپ ویدیویی دانلود کنید و فیلم ضبط شده را پخش کنید تا ببینید آیا دوربین های امنیتی شما صدا دارند یا خیر. از این گذشته، سریعترین راه برای تشخیص اینکه آیا دوربین امنیتی خانه شما صدا دارد یا خیر این است که از تیم پشتیبانی فروشنده دوربین خود پرس و جو کنید. علاوه بر متداول ترین سؤالی که آیا دوربین های امنیتی صدا دارند. در اینجا ما مشکلات و راه حل های داغ بیشتری را در مورد ضبط صدا دوربین های امنیتی جمع آوری کرده ایم. که در ادامه به توضیح چند مورد خواهیم پرداخت.

محدوده صوتی / کیفیت دوربین های مدار بسته چیست ؟

همانطور که می توانید حدس بزنید، محدوده صوتی و کیفیت دوربین های امنیتی با برندهای مختلف متفاوت است. اگر می‌خواهید دوربین‌های مداربسته با کیفیت ضبط صدا را خریداری کنید، به سراغ برندهای معتبری بروید که مشتریان زیادی دارند و از ارزیابی بالایی برخوردار هستند. نمونه های ویدئویی با ضبط صدا نیز می توانند مرجع شما برای قضاوت در مورد کیفیت صدای دوربین های مداربسته IP باشد. برای مثال، با استفاده از دوربین‌های امنیتی Reolink که می‌توانند صدا را ضبط کنند، برد صوتی با صدای واضح تا 6 متر می‌رسد

چگونه ضبط صوتی دوربین های امنیتی را خاموش کنیم ؟

در برخی شرایط که می‌خواهید ضبط صدا از طریق دوربین مداربسته را غیرفعال کنید، می‌توانید به راحتی این کار را در تلفن هوشمند یا رایانه شخصی خود انجام دهید. به سادگی وارد نرم افزار دوربین امنیتی شوید و تیک کادر قبل از "ضبط صدا" را در زیر تنظیمات دوربین بردارید. (مانند دوربین های Reolink زیر)

قابلیت ضبط صدا با دوربین مداربسته

مشاهده می کنید که با انجام این کار تنظیمات مربوط برای شما فعال خواهد شد برای مابقی برندهای دوربین مداربسته می توانید به دفترچه راهنمای آن یا سایت ارائه دهنده ی پشتیبانی مانند ایمن نت مرتبط بادوربین مداربسته خود، مراجعه کنید.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net