• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
تفاوت DVR و NVR چیست و کدام بهتر است؟

درک تفاوت NVR و DVR برای تصمیم گیری اینکه کدام سیستم نظارت تصویری را می خواهید، کلیدی است. هر دو سیستم ویدئو را ضبط و ذخیره می کنند، اما آنها آن را متفاوت پردازش می کنند. آنها همچنین در هزینه های جاری، کیفیت ویدئو و پوشش سایت متفاوت هستند. نحوه عملکرد آنها و همچنین مزایا و معایب هر گزینه را توضیح خواهیم داد.

DVR یک ضبط کننده ویدیوی دیجیتال است و NVR یک ضبط کننده ویدیوی تحت شبکه است. هر دو دستگاه NVR و DVR داده های ویدیویی ارسال شده از دوربین های امنیتی را ضبط می کنند و آن ها را در قالبی ذخیره می کنند که بعداً بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. آنها در نحوه مدیریت آن داده ها متفاوت هستند.

در سیستم DVR، فیلم از دوربین های آنالوگ ضبط می شود. همانطور که از نام آن پیداست، دوربین های آنالوگ نمی توانند داده های ویدئویی خام را در منبع (یعنی درون خود دوربین) پردازش کنند. در عوض، دوربین های آنالوگ یک سیگنال ویدئویی خام را از طریق کابل های کواکسیال به دستگاه DVR ارسال می کنند. دستگاه DVR این سیگنال را به فرمت دیجیتالی پردازش می کند که می تواند از راه دور ذخیره و مشاهده شود.

تفاوت dvr و nvr چیست

در یک سیستم NVR، ما از دوربین های IP فیلم می گیریم. برخلاف دوربین های آنالوگ، دوربین های IP می توانند داده های ویدئویی را در منبع پردازش کنند. سپس داده های ویدئویی پردازش شده از طریق کابل اترنت یا وای فای به NVR ارسال می شود. دوربین های IP معمولا وضوح بسیار بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ ارائه می دهند. NVR همچنان داده ها را در قالب دیجیتال ضبط می کند. اما داده ها را پردازش نمی کند زیرا قبلاً در دوربین IP اتفاق افتاده است.

مطلب پیشنهادی: نصب و راه اندازی DVR هایک ویژن برای دسترسی به شبکه محلی

سیستم ( Digital Video Recorder ) DVR چگونه کار می کند؟

بیایید دوباره دوربین را برای فرآیند ضبط برای یک سیستم DVR بررسی کنیم:

سیستم dvr

دوربین های آنالوگ که قبلا به عنوان دوربین های مداربسته شناخته می شدند، یک سیگنال ویدئویی خام تولید می کنند. آن‌ها تمام زنگ‌ها و سوت‌های دوربین‌های IP را ندارند و معمولاً کیفیت فیلم‌برداری آنچنان بالا نیست - اگرچه پیشرفت‌هایی برای ارائه وضوح آنالوگ بهبود یافته وجود دارد. در کل، مشخصات پایین‌تر آن‌ها، آن‌ را مقرون به صرفه‌تر از دوربین‌های IP کرده است.

از آنجایی که تمام ضبط در خود DVR انجام می شود، می توان سیگنال های ویدئویی خام بسیاری از مدل های مختلف دوربین را در یک سیستم انتقال داد. این امر DVR را به گزینه ای عالی برای سایت هایی با دوربین های مارک ها و مدل های مختلف تبدیل می کند. همانطور که بعدا خواهیم دید، دوربین‌های IP سیگنال ویدیویی را قبل از ارسال به NVR کدگذاری می‌کنند، که می‌تواند برخی مشکلات سازگاری را ایجاد کند.

کابل کواکسیال سیگنال ویدئویی خام را از دوربین به DVR برای پردازش تصویر می‌برد. دوربین ها را تغذیه نمی کند، اما گزینه هایی با یک تقسیم کننده برق یکپارچه برای انجام هر دو عملکرد از یک کابل وجود دارد. به طور مشابه، آنها سیگنال صوتی را منتقل نمی کنند، اما کانکتورهای RCA phono شما را قادر می سازند تا در صورت تمایل این را ضبط کنید. ترکیب همه این کابل ها در یک کابل باعث می شود هنگام نصب سیستم خود راحت تر و مرتب تر شود!

برخی از ملاحظات عملی در مورد سیستم DVR وجود دارد. کابل‌های کواکسیال حجیم‌تر و سفت‌تر از کابل‌های اترنت هستند و برای هر دوربین به یکی نیاز خواهید داشت. آنها همچنین از کانکتورهای بزرگ BNC استفاده می کنند که همراه با کابل ها، نصب این گزینه را برای سایت هایی با فضاهای کوچک یا نامناسب دشوار می کند. موضوع تغذیه دوربین های شما همچنین به این معنی است که باید دستگاه DVR و همه کابل های اتصال را در نزدیکی منبع تغذیه قرار دهید.

اگر تصمیم دارید صدا را با اتصال RCA اضافه کنید، با دقت انتخاب کنید که کدام دوربین این کار را انجام دهد، زیرا تعداد محدودی پورت ورودی صدا در دستگاه DVR وجود دارد.

یکی دیگر از عواملی که باید هنگام چیدمان یک سیستم DVR در نظر گرفت، فاصله بین دوربین ها و ضبط کننده است. اگر از 300 فوت / 90 متر کابل تجاوز کنید، سیگنال ویدیویی شروع به کاهش می کند و کیفیت ضبط شما را به خطر می اندازد. کیفیت کابل‌های کواکسیال شما نیز بر مسافتی که سیگنال در آن کاهش می‌یابد تأثیر خواهد داشت - با یک کابل کشی دوربین ارزان، فاصله می‌تواند کوتاه‌تر شود.

سیستم NVR (Network Video Recorder) چگونه کار می کند؟

یک سیستم امنیتی NVR از فناوری‌های جدیدتر مانند اتصال به اینترنت استفاده می‌کند تا نظارت تصویری را آسان‌تر و انعطاف‌پذیرتر کند. سیستم‌های امنیتی NVR به دوربین‌های IP متصل می‌شوند، که فیلم‌برداری می‌کنند و همه آن را به صورت یکجا پردازش می‌کنند و ویدیوی رمزگذاری شده (دیجیتالی) را از طریق اتصال اینترنت به NVR ارسال می‌کنند.

سیستم nvr

دو راه برای اتصال دوربین IP به NVR وجود دارد:

اتصال PoE (Power over Ethernet) - این یک اتصال اینترنت سیمی با استفاده از کابل اترنت است. دسترسی به اینترنت سیمی اتصال سریع، قابل اعتماد و ایمن را به یک شبکه محلی LAN ارائه می دهد. کانکتورهای اترنت نسبتا کوچک و جمع و جور هستند و خود کابل باریک است و به راحتی در فضاهای کوچک قابل دستکاری است. آنها همچنین ارزان تر و بسیار گسترده تر از کابل های کواکسیال هستند. آنها مزیت اضافی ارائه قدرت و انتقال صدا / تصویر را در یک کابل دارند.

برخلاف کابل‌های کواکسیال، ویدیوهای ارسال شده از طریق اینترنت در فواصل طولانی، کیفیت آنها را تغییر نمی‌دهد. اگر می خواهید فاصله دوربین های خود را از ضبط کننده خود افزایش دهید، می توانید این کار را با سوئیچ های شبکه بدون به خطر انداختن کیفیت فیلم انجام دهید.

اتصال بی سیم / وای فای - برخی از دوربین ها می توانند به صورت بی سیم از طریق وای فای به NVR متصل شوند. حتی در یک شبکه دوربین متصل به PoE، هر دوربینی به کابل بازگشت به ضبط کننده نیاز ندارد، بنابراین بررسی کنید که آیا سیستم اترنت شما می تواند چندین دوربین را در یک شبکه بی سیم پشتیبانی کند یا خیر. این به شما آزادی بسیار بیشتری می‌دهد تا دوربین‌ها را در جایی که می‌خواهید قرار دهید. زیرا مشکلات نصب nvr با سیم یا کابل شما را محدود نمی‌کند.

Wifi همیشه به اندازه اترنت قابل اعتماد نیست. به این معنی که خطر تداخل و از دست دادن سیگنال وجود دارد که می تواند ضبط های شما را به خطر بیندازد. اگر امنیت شبکه شما بالا نباشد، خطر هک شدن سیستم شما نیز وجود دارد.

بسیاری از دوربین‌های IP با ویژگی‌های اضافه‌شده از جمله ضبط صدا و تجزیه و تحلیل ویدیویی «روی لبه»، می‌توانند خیلی بیشتر از فیلم‌برداری ساده انجام دهند. کیفیت تصویر دوربین های IP نیز بسیار بالاتر از دوربین های آنالوگ است.

با این حال، همه دوربین های IP با همه سیستم های NVR سازگار نیستند. قبل از نصب دوربین ها یا ضبط کننده، بررسی کنید که دستگاه های شما سازگار هستند. اگر سیستم جدیدی می‌خرید یا تمام دوربین‌های خود را ارتقا می‌دهید، این می‌تواند هزینه اولیه بیشتری نسبت به سیستم آنالوگ/DVR یا nvr vs dvr داشته باشد.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net