• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
آموزش نصب nvr * راه اندازی دستگاه ان وی آر

نصب nvr و راه اندازی این دستگاه کاربردی یک فرایند تخصصی است که باید با دقت کامل انجام شود. از این رو در این مطلب برخی از نکات مهم نصب و استفاده از این دستگاه ها را بررسی می کنیم. مراحل سیم کشی و نصب هارد مربوط به این دستگاه هر یک از مهمترین مواردی هستند که در این فرایند به دقت انجام می گیرند. نصب دوربین پس از نصب این دستگاه ها با بهترین روش ها انجام می شود.

مراحل نصب دستگاه nvr

در صورتی که برای اولین بار نصب nvr را انجام می دهید باید از مراحل به خصوصی پیروی کنید. در خصوص نصب این سیستم های پیشرفته و مجهز به یک سیستم ان وی آر، هارد دیسک های sata و پیچ و پیچ گوشی فیلیپس نیاز داریم. پس از فراهم کردن این ابزار فرایند نصب آغاز می شود. در ابتدا باید پنل های بالای دستگاه باز شوند. در ادامه کابل های مخصوص برق و دیتا به پورت های دستگاه متصل می شوند. پس از اتصال کابل ها نوبت به متصل شدن هارد دیسک به دستگاه می رسد.

در فرایند راه اندازی nvr می توانید از پیچ و پیچ گوشتی های فیلیپس نیز استفاده کنید. به پیچ ها و سوراخ های مربوط به پنل دستگاه نیز توجه داشته باشید. پس از قرارگیری پنل دستگاه 5 پیچ سیاه ان وی آر مجددا بسته می شوند. این پیچ ها در قسمت های پشتی و طرفین آن قرار می گیرند. سپس باید دستگاه را روشن کنید. در این جا پیغامی برای فرمت کردن hdd دریافت می کنید که باید گزینه بله را انتخاب کرده و دقایقی صبر کنید. پس از اتمام فرایند فرمت، دستگاه به صورت خودکار راه اندازی می شود.

نحوه راه اندازی و نصب nvr

اتصالات دستگاه ان وی آر

نصب دستگاه nvr با استفاده از اتصالات همراه آن تکمیل می شود. در این زمینه موس های مخصوص این سیستم از طریق پورت های یو اس بی به آن متصل می شوند. در بخش بعدی روتر یا مودم دستگاه با استفاده از کابل های اترنت در محل مخصوص قرار می گیرند. صفحه نمایش مورد نظر نیز باید به ورودی مخصوص ان وی آر متصل شود. در مرحله بعدی در صورتی که از زنگ های هشدار در راه اندازی nvr استفاده می کنید، باید پورت های ورودی و خروجی آلارم را در پنل دستگاه پیدا کرده و تنظیمات مربوطه دوربین مداربسته را اجرا نمایید.

مرحله اتصال دوربین به دستگاه nvr

برای تکمیل فرایند نصب nvr باید اتصال دوربین ها به آن را نیز مد نظر قرار دهید. در صورتی که از 4 دوربین به صورت همزمان استفاده می کنید، باید کابل های مربوط به همه آن ها را به دستگاه مورد نظر متصل کنیم. سپس باید دوربین ها را با استفاده از سیستم خودکار دستگاه nvr پیدا کرده و آن ها را اضافه کنیم.

در صورتی که این فرایند به صورت خودکار انجام نشود، باید از روش های تنظیم دستی استفاده کنید. زمانی که در صفحه نمایشگر شما تصاویری از محل مورد نظر نشان داده شد، فرایند نصب دستگاه تکمیل می شود. در این فرایند باید به وارد کردن دقیق تاریخ و زمان در مراحل اولیه راه اندازی و نصب دستگاه nvr دقت داشته باشید. در حین استفاده از این سیستم نیز گاها پیام های مهمی تحت عنوان هشدار بر روی صفحه نمایش شما نشان داده می شوند. برای بررسی جزییات این پیام ها به بخش new notification مراجعه کرده و این پیغام ها را دریافت کنید.

همچنین بخوانید : تست سالم بودن nvr

نصب دستگاه nvr

نکات ایمنی راه اندازی دستگاه nvr

راه اندازی و نصب nvr با در نظر گرفتن برخی از مجموعه نکات ایمنی به سهولت انجام می شود. با در نظر گرفتن این نکات ساده ایمنی کار در حین اجرای این دستگاه ها در محل مورد نظر به خوبی تامین خواهد شد. در وهله اول به منابع تغذیه این دستگاه توجه می شود؛ در این خصوص باید از آداپتورهای برق مخصوص به خود دستگاه استفاده شود. در حین راه اندازی دستگاه از ورود اشیا به منافذ این دستگاه پیشگیری کنید. به این ترتیب از بروز بسیاری حوادث پیشگیری می شود.

از قرار دادن اجسام سنگین بر روی دستگاه خودداری کنید. به علاوه این سیستم باید از هر گونه رطوبت دور نگه داشته شود. این سیستم نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد. بهتر است که تابش نور به صورت مستقیم بر nvr دوربین مداربسته قرار نگیرد. از برخورد اشیای سنگین به دستگاه و سقوط آن بر روی زمین پیشگیری کنید. در نظر گرفتن این مجموعه نکات سلامت این سیستم را در طول دوران استفاده تضمین می کند.

اصطلاحات مهم راه اندازی و نصب دستگاه nvr ان وی آر

نصب دستگاه nvr با نکات بسیار زیادی همراه است. برای نصب و راه اندازی این سیستم های حرفه ای باید به کلمات اختصاری مربوط به این دستگاه ها توجه داشته باشید. هر یک از این کلمات نشان دهنده برخی مفاهیم در این سیستم های پیشرفته هستند. در ادامه برخی از مهمترین اصطلاحاتی را که به شما در فرایند نصب این سیستم ها کمک می کنند، بررسی می کنیم:

  1. این دستگاه ها به عنوان ضبط کننده ویودیویی مخصوص شبکه به کار برده می شوند. این دستگاه برای کنترل سیستم اصلی دوربین به کار می رود.
  2. Ipc یکی از اصطلاحات پرکاربرد در این زمینه است که به معنای دوربین تحت شبکه است.
  3. Hdd نیز در این میان به معنای هارد دیسک مورد استفاده برای راه اندازی دستگاه ان وی آر است.
  4. قابلیت poe نیز در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد که با استفاده از آن در سیستم شبکه نیازی به کابل برق جداگانه نخواهید داشت.

در ادامه بخوانید : برای نصب دوربین مداربسته چه چیزهایی لازم است؟

جمع بندی نهایی گزارش

در این مطلب در رابطه با فرایند راه اندازی و نصب دستگاه nvr مطالبی را بررسی کردیم. این دستگاه ها در دنیای امروز به میزان قابل توجهی خرید و فروش می شوند. استفاده از این تجهیزات برای به کار بردن دوربین های مداربسته امنیتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای استفاده بهتر از قابلیت های این دستگاه nvr باید حتما به محل نصب دستگاه ضبط دوربین مداربسته در محیط نیز توجه داشته باشید. راه اندازی nvr با قوانین و نکات مهمی انجام می شود که در این مطلب بخشی از این موارد را بررسی کردیم. شما می توانید با در نظر گرفتن این مجموعه قوانین کاربردی راه اندازی این سیستم ها را بدون مشکل انجام دهید.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net