• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
آموزش 0 تا 100 راه اندازی و نصب ویندوز روی تین کلاینت

با گسترش علم و تکنولوژی شکل و مدل کیس های کامپیوتری از سبک های قدیمی فاصله گرفت. این روزها کیس های کامپیوتر با ابعاد کوچکتر و وزن کمتر ارائه می شوند و حمل و نقل آن ها بسیار آسان شده؛ این کیس های جدید را تین کلاینت می نامند. یکی از موارد مهم و تخصصی که در رابطه با این تجهیزات مطرح می شود، چگونگی نصب ویندوز روی تین کلاینت است. با انجام این فرایند شما قادر به استفاده از سیستم کامپیوتر خود خواهید بود.

تین کلاینت ها برتری های بسیاری نسبت به کیس های قدیمی دارند؛ آن ها آلودگی کمتری ایجاد کرده و انرژی گرمایی کمتری تولید می کنند. استفاده از آن ها برای همه کاربران از مبتدی گرفته تا پیشرفته میسر می باشد. برای نصب و راه اندازی این سیستم ها ابتدا باید نوع کاربری خود از این دستگاه ها را مشخص کنید. در دنیای صنعت مدل های متفاوتی از این اقلام وجود دارند که هر یک از آن ها با در نظر گرفتن نوع کاربرد شما انتخاب می شوند.

انواع تین کلاینت

این تجهیزات برای کاربری اداری ساده، اداری متوسط و اداری سنگین مناسب می باشند. استفاده از آن ها برای استفاده از نرم افزارهای آفیس و اینترنت نیز میسر می باشد. تنوع بالای میان تین کلاینت ها سبب شده که همه افراد قادر به استفاده و خرید تین کلاینت ارزان اقلام باشند. این محصولات از نظر کیفیت و ویژگی های فنی با هم متفاوت هستند. همچنین قیمت های مختلفی از تین کلاینت در بازارهای مربوطه یافت می شود.

چگونگی نصب ویندوز روی تین کلاینت

نصب ویندوز روی تین کلاینت با طی چند مرحله تخصصی انجام می گیرد. پس از نصب شاهد سرعت پردازش بالای سیستم کامپیوتری خود خواهید بود. به همین خاطر خرید و استفاده از این تجهیزات برای اداره ها توصیه می شود. راه اندازی آن ها نیز بسیار ساده است و مانند یک کامپیوتر رومیزی استفاده می شوند. البته این تجهیزات معایبی نیز دارند که استفاده از آن ها را با محدودیت رو به رو می کند. از جمله معایب تین کلاینت ها می توان به ظرافت این دستگاه ها اشاره کرد. به همین خاطر باید آن ها را درون جعبه نگهداری کنید. برای نصب ویندوز روی تین کلاینت باید به مدل هر یک از آن ها دقت داشته باشید.

به جز نصب ویندوز روی تین کلاینت انواع سیستم عامل های لینوکس، مایکروسافت، یونیکس و... نیز قابل اجرا خواهند بود. برای راه اندازی ویندوز روی تین کلاینت، باید پیش تر یک نسخه از این سیستم عامل را تهیه کنید.

راهنمای نصب سیستم عامل روی تین کلاینت

طریقه نصب ویندوز 10 بر روی تین کلاینت

با آغاز حکومت ویندوز 10 از شرکت مایکروسافت ساز و کار نصب سیستم عامل بر تین کلاینت دگرگون شد! این شرکت قابلیت های جدیدی به این سری از ویندوزهای خود افزوده است؛ لازم به یادآوری است که نصب و راه اندازی ویندوز بر تیکلاینت نیز به روش های مختلفی انجام می گیرد. در ادامه برخی از روش های نصب ویندوز روی تین کلاینت را بررسی می کنیم:

مرحله اول، نصب ویندوز از طریق CD

از آن جا که در بدنه دستگاه تین کلاینت، فضایی برای تعبیه سی دی یا دی وی دی وجود ندارد، در این زمینه از روش یو اس بی استفاده می شود. یکی از دلایل کاهش مصرف انرژی در تین کلاینت، عدم وجود دی وی دی رام و سی دی رام در سیستم آن ها است. به این ترتیب نگهداری از آن ها نیز ساده تر خواهد شد. در مرحله بعدی باید فلش خود را با فایل های ISO بوت کنید. در این زمینه برخی نرم افزارهای کاربردی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. نرم افزار EASY2 BOOT بهترین روش برای نصب ویندوز روی تین کلاینت محسوب می شود.

سپس باید فلش بوت شده را در یکی از پورت های تین کلاینت قرار دهید تا اطلاعات موجود بر آن خوانده شود. در این مرحله با فشار دادن دکمه f11 منویی مشاهده می کنید و رایانه با استفاده از فلش بوت شده وارد محیطی برای نصب سیستم عامل مورد نظر خواهد شد. سپس باید زبان خود را انتخاب کنید و گزینه next را بزنید. سپس قوانین و لایسنس کمپانی مایکروسافت مشاهده می شود که پس از مطالعه آن ها اینستال را فعال می کنیم.

مرحله دوم نصب ویندوز روی تین کلاینت

در مرحله دوم از نصب ویندوز روی تین کلاینت با دو گزینه در فضای نصب سیستم عامل رو به رو می شوید.؛ گزینه اول دستور به روز رسانی ویندوز را صادر می کند. با انتخاب گزینه اول کلیه فایل ها و داده های شما در ویندوز موجود حفظ خواهند شد. در بخش بعدی دستور نصب یک سیستم عامل جدید صادر می شود و به این ترتیب کلیه داده های پیشین در سیستم شما حذف خواهند شد. در این مرحله با استفاده از گزینه custom وارد مرحله بعدی می شویم.

این جا باید فضای 10 تا 8 گیگابایت برای نصب ویندوز در اختیار داشته باشید و با انتخاب پارتیشن مربوط به ویندوز مورد نظر، گزینه next را بزنید. در این مرحله ویندوز در حال نصب است و باید صبر کنید تا نصب ویندوز مورد نظر تکمیل شود.

مرحله سوم نصب سیستم عامل روی تین کلاینت

برای تکمیل فرایند نصب ویندوز روی تین کلاینت، پس از اتمام مرحله نصب باید وارد منوی ستینگ شوید. سپس با انتخاب Use Express Setting تنظیمات مربوطه اعمال می شوند.

نصب ویندوز روی تین کلاینت

مرحله چهارم، انتخاب نام

در این بخش نام سیستم عامل خود را تعیین می کنید. همچنین انتخاب پسوورد و رمز عبور نیز در این مرحله انجام می گیرد. در این مرحله ویندوز شما برای استفاده آماده می باشد و قابلیت استفاده از کلیه برنامه ها و نرم افزارها فراهم می باشد. در نظر داشته باشید که برای استفاده بهتر از تین کلاینت، لازم است آن را آپدیت کنید. دستگاه های تین کلاینت از معتبرترین برندهای جهانی از جمله تین کلاینت اچ پی ارائه می شوند و امکان استفاده از آن ها برای همه مردم در سر تا سر کشور فراهم می باشد.

فعال سازی ویندوز روی تین کلاینت

در نظر داشته باشید که در فرایند نصب ویندوز روی تین کلاینت، فعال سازی ویندوز مورد نظر نیز حائز اهمیت است. بسیاری از ویندوزهای موجود در بازار نسخه های کرک شده هستند و خرید و تهیه نسخه های اصل و اورجینال بسیار هزینه بر خواهد بود. در صورتی که نصب و فعال سازی ویندوز را انجام ندهید، قادر به استفاده از برنامه ها و قابلیت های موجود در آن نیز نخواهید بود. در این خصوص نرم افزارهای متعددی مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله آن ها می توان به KMS Auto Net اشاره کرد که ابتدا باید آن را دانلود کنید و سپس آن را فعال سازی نمایید.

پایان نصب فعال سازی این برنامه پیغامی دریافت می کنید که نشان می دهد فرایند فعال سازی موفقیت آمیز بوده است.

انتخاب تین کلاینت

تا به این جای مقاله در رابطه با نصب و راه اندازی ویندوز بر روی کلاینت انتخاب شده صحبت کردیم. اما در نظر داشته باشید که بهره بری از قابلیت های یک کلاینت، به نوع و مدل آن بستگی دارد. به همین خاطر انتخاب یک تین کلاینت مناسب برای شرکت ها و اداره ها، اهمیت بسیاری دارد. در این جا با دو مدل انتخاب رو به رو هستید که کیفیت تین کلاینت مورد نظر و چگونگی نصب ویندوز روی تین کلاینت را مشخص می کنند. از جمله آن ها می توان به مدل های اینتل و ای ام دی اشاره کرد.

انتخاب بین این دو برند همواره برای برخی از مهندسین دشوار است. با بررسی برخی از مزایا و قابلیت های هر یک از این دو سیستم شاید بتوان به یک انتخاب درست تر رسید. سرویس اینتل، قدرت پردازش و محاسبات بالاتری نسبت به ای ام دی دارد. اما در عوض سرویس ای ام دی در پردازش های گرافیکی بهتر عمل می کند. به همین خاطر بسیاری از کمپانی ها از این سرویس استفاده می کنند.

هر یک از انواع تین کلاینت، با پشتیبانی برخی از کمپانی های مطرح در ایران ارائه می شوند و ضمانت نامه های فروش معتبری برای آن ها ارائه می شود.

جمع بندی

نصب ویندوز روی تین کلاینت اغلب زیر نظر مهندسین خبره سخت افزار و نرم افزار، انجام می گیرد؛ این سیستم عامل ها، با در نظر گرفتن نوع تین کلاینت نیز انتخاب می شوند. پس از انتخاب هر یک از سیستم عامل ها، انتخاب جدیدترین آپدیت مربوطه توصیه می شود. در این آموزش مرحله به مرحله نصب تین کلاینت را شرح دادیم. امیدواریم با انتخاب درست یک تین کلاینت بر مبنای نوع استفاده خود از این سیستم ها بهترین استفاده را از سیستم کامپیوتری خود داشته باشید.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net