• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
معرفی انواع منبع تغذیه دوربین مدار بسته

برای برخورداری از سیستم امنیتی در شرکت ها، نیاز به منبع تغذیه دوربین مداربسته به وضوح احساس می شود. به همین دلیل در هنگام انتخاب دوربین نیاز است تا دقت و توجه زیادی اعمال شود تا دستگاهی را متناسب با نیاز شرکت انتخاب گردد.

سوال متداولی که خریداران دوربین اغلب مطرح می کنند، مربوط به نصب انواع منبع تغذیه دوربین مدار بسته است. در هنگام خرید و در نظر گرفتن عوامل کلیدی مانند لنز، حافظه و کیفیت، باید به نوع منبع تغذیه این تجهیزات نیز توجه کنید. به همین دلیل، اگر قصد نصب دوربین مداربسته در ساختمان خود را دارید، پیشنهاد می کنم قبل از خرید و نصب این سیستم امنیتی، این مقاله از سایت ایمن شبکه هوشمند را به طور کامل بخوانید.

منبع تغذیه دوربین مدار بسته چیست؟

اگر میخواهید بدانید منبع تغذیه دوربین مدار بسته چیست باید بگوییم منبع تغذیه، که به آن آداپتور نیز گفته می شود، یکی از مهم ترین قسمت های داخلی دوربین مداربسته است. وظیفه منبع تغذیه دوربین مداربسته، تبدیل برق شهری با ولتاژ 220 ولت به ولتاژ مورد نیاز دستگاه است.

باید توجه داشت که اگر منبع تغذیه مناسبی برای دوربین انتخاب نکنید، نمی توانید انتظار تصاویر واضح و با کیفیت را داشته باشید.

در هنگام انتخاب آداپتور، علاوه بر ولتاژ، بهتر است جریان نیز در نظر گرفته شود. این دو عامل باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا آداپتور بتواند به خوبی عمل کند.

منبع تغذیه دوربین مدار بسته

معرفی انواع منبع تغذیه دوربین مدار بسته

منابع تغذیه دوربین مداربسته انواع مختلفی دارند. انتخاب نوع آداپتور بستگی به عوامل متنوعی دارد و باید با توجه به نوع دوربین مداربسته هایک ویژن، نیازها، فاصله بین دوربین ها و سایر عوامل انتخاب شود.

  1. منبع تغذیه دوربین مداربسته مرکزی یا اصلی

    یکی از روش های پر استفاده در تامین نیاز برق دوربین های مداربسته استفاده از یک منبع تغذیه مرکزی (منبع اصلی) است. این روش معمولا به منظور کاهش هزینه ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای برقراری ارتباط بین دوربین و منبع تغذیه، از کابل ها و انشعابات ویژه استفاده می شود. این منبع تغذیه برق مورد نیاز را از شبکه برق شهری تأمین کرده و آن را به ولتاژ لازم برای دستگاه تبدیل می کند.

    این نکته نیز حائز اهمیت است که جریان خروجی در انواع منبع تغذیه دوربین مدار بسته ممکن است متفاوت باشد. حجم جریان خروجی بستگی به دستگاه هایی دارد که به منبع تغذیه متصل شده اند. بنابراین کاربر می تواند منبع مناسب را با توجه به نیاز خود تهیه کند. این محصولات را می توان به صورت یک تابلو یا به طور جداگانه روی دیوار نصب کرد.

  2. منبع تغذیه دوربین مدار بسته مستقل یا مجزا

    یک راه حل دیگر برای تأمین نیاز برق دوربین های مداربسته انتخاب منبع تغذیه مجزا (منبع مستقل) است. انتخاب این روش، به این معنی است که برای هر دوربین مداربسته بیسیم یک منبع انرژی جداگانه در نظر گرفته می شود. این استقلال در عملیات تغذیه باعث می شود که اگر یکی از منابع دچار خرابی شود، سایر دوربین ها قطع نشوند. همچنین اگر یک آداپتور تحمل نوسانات برقی نداشته باشد، فقط دوربین متصل به آن تحت تأثیر قرار می گیرد و سایر تجهیزات سالم باقی می مانند.

    محدودیت این آداپتورها در این است که به دلیل وجود تعدادی منبع تغذیه دوربین مدار بسته، امکان کنترل هماهنگ برقراری برای دوربین ها وجود ندارد. میزان آداپتورهای نصب شده بر اساس آمپر مورد نیاز و تعداد دوربین ها متفاوت است. ولتاژ ورودی در این منابع به 12 ولت و جریان خروجی بین یک تا دو آمپر است. با این حال، به علت افزایش امنیت، توصیه می شود هر دوربین دارای یک آداپتور جداگانه باشد.

    یکی از مزایای این روش، این است که حتی اگر فاصله بین دوربین و منبع برق زیاد باشد، افت ولتاژ را تجربه نخواهیم کرد. با این حال، از نظر هزینه این منابع جزء محصولات گران قیمت تلقی می شوند. زیرا کاربر مجبور است چندین منبع را خریداری کند.

مطلب پیشنهادی: هرآنچه در انتخاب دوربین مداربسته نیاز است بدانید!

  1. روش تغذیه با استفاده از کابل شبکه POE

    با استفاده از این روش، نیازی به کابل کشی های مجزا برای انتقال برق الکتریکی ندارید. در واقع، می توانید از همان کابل پشتیبانی شبکه استفاده کنید. با این حال باید توجه داشته باشید که برای استفاده از شبکه POE، تمام سوئیچ ها باید قادر باشند به این شبکه متصل شوند. زیرا سوئیچ ها باید علاوه بر انتقال اطلاعات، تأمین انرژی برای تجهیزات متصل شده را نیز انجام دهند.

    کلیدهای POE به طور کلی بر اساس دو استاندارد اصلی دسته بندی می شوند. این دو مدل بر اساس استاندارد IEEE 802.3af و IEEE 802.3at تعریف شده اند. در بیشتر موارد، استفاده از نوع IEEE 802.3af رایج است. این شبکه می تواند با استفاده از کابل اترنت جریان تا 15 وات را برای تجهیزات متصل فراهم کند.

    زمانی که از این روش برای تأمین برق منبع تغذیه دوربین مدار بسته استفاده می شود، دو رویکرد در اختیار کاربر قرار می گیرد:

    • استفاده از کلیدهایی با درگاه های فرستنده مستقیم. به این روش Endspan نیز گفته می شود.
    • بهره گیری از کلیدهایی که درگاه های POE را در محل استفاده عادی قرار می دهند. به این روش Midspan نیز گفته می شود.

    هر دوی این روش ها مزایا و محدودیت های خاص خود را دارند. انتخاب آن ها بستگی به فضای استفاده دوربین های مداربسته نصب شده شرایط خاص خود را دارد.

  2. تغذیه دوربین مداربسته با استفاده از پشتیبان UPS

    پشتیبانی به معنای وجود یک منبع انرژی پایدار بدون وقفه است. با استفاده از این مکانیسم، حتی در صورت قطعی در روند تأمین برق، فرآیند انتقال انرژی به دوربین ها همچنان ادامه خواهد داشت.

    لازم به ذکر است که پشتیبان UPS به صورت جداگانه عرضه می شود و در صورت تمایل به خرید آن، باید در نظر داشت که هزینه آن بیشتر از هزینه خرید و نصب منبع تغذیه دوربین مدار بسته است.

    این پشتیبان قادر است به صورت پیوسته و با توجه به نیاز توان مورد نیاز دوربین را فراهم کند. علاوه بر ثبات و تنظیم برق شهری، این سیستم مانع ورود نویز به تجهیزات می شود. از آنجایی که قادر است برق را در خود ذخیره کند، در صورت بروز قطعی برق، تجهیزات بدون انرژی نمانده و عملکرد خود را حفظ می کنند.

تغذیه دوربین مداربسته با استفاده از پشتیبان UPS

آموزش نصب منبع تغذیه برای دوربین مدار بسته

روش های نصب منبع تغذیه دوربین مداربسته متنوع است. برای نصب آداپتور، می توانید آن را در نزدیکی محل نصب دوربین قرار دهید. اما توصیه نمی شود منبع تغذیه را در همان محل نصب دوربین بگذارید. زیرا این موضوع باعث از بین رفتن زیبایی کار می شود. در صورتی که مجبور به نصب منبع تغذیه در نزدیکی دوربین هستید، منبع را در یک محافظ پلاستیکی یا فلزی قرار داده و آن را در برابر آب و گرد و غبار محافظت کنید.

اگر قصد دارید منبع تغذیه را در محلی دورتر از خود دوربین نصب کنید، می توانید از انواع مبدل های نری و مادگی استفاده نموده و آداپتور را با کمک یک کابل بلند به دوربین متصل کنید. برای عملکرد صحیح دوربین، باید پایه های منفی را با یکدیگر و همچنین پایه های مثبت را با یکدیگر متصل نمایید.

علاوه بر این موارد اطمینان حاصل کنید که منبع تغذیه دارای فیلتر نویزگیر است. تا بتواند نویزهای اضافی را جذب و کاهش دهد و برق خروجی را تنظیم کند.

برای دیدن آموزش تصویری وصل دوربین مداربسته به منبع تغذیه میتوانید به صفحه CCTV Pros مراجعه کنید.

خدمات نصب دوربین مداربسته در ایمن شبکه هوشمند

اگر قصد نصب دوربین مداربسته را دارید اما نمی دانید کدام نوع دوربین برای محل شما مناسب است یا به چند دوربین نیاز دارید و بهترین منبع تغذیه دوربین مدار بسته برای حداکثر کارایی کدام است، می توانید سفارش خود را در مجموعه ایمن شبکه هوشمند ثبت کنید. این مرکز آماده ارائه خدمات نصب دوربین مداربسته در انواع مکان های مختلف و با نازل ترین قیمت است.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net