• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
تعرفه کابل کشی شبکه 1402 * هزینه قیمت خدمات پسیو شبکه

یکی از بزرگترین چالش ها تصمیماتی است که یک مدیر مخابرات می تواند اتخاذ کند، یک انتخاب طرح مناسب برای کارخانه کابل کشی شبکه و تعرفه کابل کشی شبکه 1402 است. کابل کشی استاندارد شبکه، که پهنای باند فوق العاده بالایی دارد، یک رسانه مخابراتی حرفه ای بوده که از برنامه های صوتی، داده، ویدئو و برنامه های سنجش از راه دور/حسگر پشتیبانی می کند. با این حال، اگر اتصال مناسب در سیستم طراحی نشود، اثربخشی رسانه ها بسیار کاهش می یابد. چنین ارتباطی امکان انعطاف پذیری، مدیریت و همه کاره بودن طرح کابل را فراهم می کند.

در یک سیستم شبکه، به دلیل رعایت استانداردها و اجرا کابل‌کشی بر طبق اصول و روشهای تعیین شده از سوی سازمانهای استانداردسازی شبکه، نیازی به ایجاد تغییرات مداوم در ساختار کابل کشی استاندارد شبکه نمی باشد. و این امر موجب می شود تا این سیستم ثابت مانده و پایداری آن در طی زمان حفظ گردد.

هزینه و تعرفه کابل کشی شبکه 1402

روش سنتی نصب کابل کشی که به هر برنامه جدید اختصاص داده شده است، منسوخ شده است. در عوض، طراحان و کاربران به طور یکسان یاد می گیرند که برنامه ریزی صحیح یک سیستم کابل کشی ساختار یافته شبکه می تواند در وقت و هزینه های شما صرفه جویی کند. برای مثال، کابلی که برای پیوندهای نقطه به نقطه نصب شده است نیز باید جزئیات ارتقاء بعدی را داشته باشد. زیرا بخشی از یک کابل کشی استاندارد شبکه می شود. بنابراین، پیش بینی برنامه های آینده و ارائه فیبرهای اضافی برای برنامه های پیش بینی نشده. و ارتباط با ارائه دهندگان خدمات محلی می تواند از تکرار کابل، اتصال سخت افزار و کار نصب جلوگیری کند.

به عبارت دیگر، کابل کشی شبکه ای به گونه ای است که معمولاً اطلاعات از طریق آن از یک دستگاه شبکه به دستگاه دیگر منتقل می شود. انواع مختلفی کابل وجود دارد که معمولاً در شبکه های LAN استفاده می شود. در برخی موارد، یک شبکه فقط از یک نوع کابل استفاده می کند، شبکه های دیگر از انواع کابل استفاده می کنند. نوع کابل انتخاب شده برای شبکه به توپولوژی شبکه، پروتکل و اندازه شبکه مربوط می شود. درک ویژگی های انواع مختلف کابل و نحوه ارتباط آنها با سایر جنبه های یک شبکه برای توسعه یک شبکه موفق ضروری است.

قرار دادن کابل ها پایه و اساس ایجاد شبکه های محلی (LAN) و اتصال LAN ها به شبکه های گسترده (WAN) است. مدیران شبکه معمولاً فقط در برنامه ریزی و ایجاد کابل کشی LAN مشارکت دارند زیرا کابل کشی WAN بر عهده حامل های مخابراتی است.

مطلب پشنهادی: چک لیست اتاق سرور چیست؟

تفاوت بین ترانک شبکه و ترانکینگ شبکه چیست؟

برای بیان تفاوت میان ترانک شبکه و ترانکینگ میتوان گفت که یک شبکه خط ارتباطی یا پیوندی است که برای حمل چندین سیگنال به طور همزمان طراحی شده است تا دسترسی کابل کشی استاندارد شبکه را بین دو نقطه ایجاد کند.

ترانک ها معمولاً مراکز سوئیچینگ را در یک سیستم ارتباطی متصل می کنند. سیگنال ها می توانند هر نوع داده ارتباطی را منتقل کنند.

یک شبکه تشکیل شده از چندین سیم، کابل یا رشته های فیبر نوری باشد که در یک کابل فیزیکی به هم متصل شده اند. تا پهنای باند موجود را به بالاترین حد خود برسانند. یا می تواند شامل یک پیوند با ظرفیت بسیار بالا باشد که روی آن تعدادی از سیگنال های چندگانه شده اند.

مهمترین بخش ساختار شبکه اصولی و استاندار کابل کشی استاندارد آن است. به طوری که می‌توان گفت عضو حیاتی شبکه شما را تشکیل می‌دهد، که می ‌تواند منجر به پشتیبانی اصولی و راحت در ادامه کار نگهداری شبکه گردد.

تفاوت بین ترانک شبکه و ترانکینگ شبکه چیست؟

نمونه هایی از ترانکینگ شبکه:

روش های مختلفی برای استفاده از ترانکینگ در شبکه وجود دارد. از جمله در پخش، سیستم های تلفن و شبکه های داده، کابل کشی شبکه و...

مطلب پیشنهادی: ترانک شبکه چیست؟ کاربرد انواع Trunk در شبکه های کامپیوتری

ترانکینگ شبکه در سیستم های تلفن:

اصطلاح ترانکینگ شبکه به زمان سیستم های تلفن آنالوگ برمی گردد. با استفاده از این سیستم ها، بسیاری از کاربران تلفن ثابت چند راه ارتباطی را که از خط اصلی تنه گسترش یافته بود، مانند شاخه های درخت، به اشتراک گذاشتند.

کاربرد ترانکینگ

ترانکینگ شبکه تشکبل شده از محفظه های دربسته، کانال ها و اجزایی است که به منظور سیم کشی (کابل کشی شبکه) برق، کابل کشی شبکه های کامپیوتری، تلفن سانترال و … به کار می‌رود. مسیر و فضای به وجود آمده توسط ترانکینگ باعث مرتب بودن کابل ها و کابل کشی استاندارد می‌گردد و کابل ها را در برابر صدمات فیزیکی محافظت می‌کند. ترانکینگ شبکه، جایگزین روش های سنتی سیم کشی شده است که غیر قابل انعطاف بودند. اجرای سیم کشی دشوار بود و به سختی می‌توانستیم آن ها را گسترش یا تغییر دهیم.

ترانکینگ یکی از بهترین گزینه ها جهت پیاده سازی شبکه های ساختار یافته می باشد. جنس ترانکینگ از PVC قوی و در بعضی از انواع آن می‌باشد که در برابر حریق و آب نیز مقاوم است و ترانکینگ از محصولات که با بالاترین کیفیت و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تولید می شوند کاربرد انواع داکت کشی و نصب ترانکینگ در واقع تقسیم بندی و مدیریت سیم و کابل کشی شبکه ساختمانی است در واقع میتوان با استفاده از انواع این محصولات علاوه بر نظم بخشیدن به سیستم سیم کشی و پنهان کردن یا خارج کردن آنها از دید عموم در عین حال از تجهیزات برقی ساختمانی نیز محافظت نمود تا در اثر برخورد اشیا و افراد با آنها آسیب نبینند.

مطلب پیشنهادی: ترانکینگ چه کاربرد ها و مزایایی دارد؟

استاندارد کابل کشی شبکه های کامپیوتری

باتوجه به گرایش روز به روز کسب وکارهای متفاوت به راه‌اندازی شبکه، کابل کشی شبکه های کامپیوتری با رعایت استانداردهای ضروری بیش از پیش اهمیت یافته است. و لازم است مدیران سازمان‌ها با این استانداردها به میزان کافی آشنا باشند.
کیفیت و رعایت کابل کشی استاندارد شبکه بسیار حائز اهمیت است. و در صورتی که از ابتدای پیاده‌سازی شبکه به آن توجه نشود، علاوه بر کاهش بازدهی شبکه، موجب تحمیل هزینه‌های بسیار بالا بر سازمان در آینده خواهد شد. بنابراین اگر داشتن کابل کشی شبکه‌ کامپیوتری استاندارد و قابل ارتقا در سازمان، برای شما اهمیت دارد، لازم است در انتخاب شرکت‌هایی که خدمات کابل کشی شبکه را ارائه می‌دهند مانند شرکت ایمن نت، دقیق و مطمئن عمل کنید. و درمورد رزومه و پروژه های انجام شده ی آن شرکت تحقیقات فراوانی را داشته باشید. برای تسریع در روند دسترسی به رزومه شرکت ما، در قسمت نمونه خدمات میتوانید از ارائه پروژه های عظیم ما به کسب و کارهای متفاوت اطمینان حاصل فرمایید.
اگر می‌خواهید با دلایل لزوم رعایت استانداردها و تعرفه کابل کشی شبکه 1402، استانداردها و انواع کابل کشی شبکه های کامپیوتری آشنا شوید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: ایا فیلم دوربین مدار بسته در دادگاه سندیت دارد؟

امنیت در سازمان با کابل کشی استاندارد شبکه

امنیت مختص یک یا چند دستگاه کامپیوتری نبوده بلکه کل سازمان را شامل می شود. وجود اصول و اساسنامه جهت ایمن سازی اطلاعات سازمان از درب ورودی شروع شده و تا محل قرارگیری اطلاعات ادامه پیدا می کند. تعریفی که برای امنیت می شود مرزها را شکسته و کلیه عوامل تهدید کننده اطلاعات را در سازمان شامل می شود.
امکان از بین رفتن اطلاعات در اثر عوامل فیزیکی (نظیر آتش سوزی)، تهدیدات نفوذگران شبکه، ویروس ها و کرم های اینترنتی، دزدی رسانه و ... همگی از عوامل تهدید کننده اطلاعات سازمان ما هستند. لذا داشتن برنامه و استراتژی جامع و کاملی که کلیه موارد تهدید کننده و نحوه برخورد با هر یک را مشخص نماید از الویت های هر سازمان می باشد. در زیر تنها به برخی از عوامل تهدید کننده اطلاعات شبکه های کامپیوتری اشاره شده است :

الف) ویروس ها، کرم ها و تروجان ها:

با توجه به گسترش روزافزون شبکه های کامپیوتری و ارتباط آن ها با اینترنت، امکان ورود نرم افزارهای مخرب کوچک نظیر ویروس ها،کرم ها و تروجان ها به سرورها و ایستگاه های کاری وجود خواهد داشت لذا استفاده از ویروس یاب ها و آنتی ویروس های مناسب نظیر لایسنس کسپرسکی باید در دستور کار مدیر - شبکه قرار گیرد. همچنین وجود Adware ها و Spyware ها، باعث کندی دستگاه های کامپیوتری و سرورها شده و از کارایی شبکه می کاهد.

امنیت در سازمان با کابل کشی استاندارد شبکه

رعایت اصول و استانداردهای کابل کشی شبکه

همواره توجه داشته باشید که کابل‌کشی شبکه درون سازمان نباید باعث نازیبا به‌نظر رسیدن سازمان شود. و دقیقا باید با فضای داخلی محیط تناسب داشته باشد. از اصول کابل‌کشی شبکه علاوه بر حفظ زیبایی و دکوراسیون داخلی سازمان، این است که کابل‌کشی شبکه به گونه‌ای انجام شود که مزاحم رفت و آمد کارمندان و مراجعین نباشد. و کاملاً ایمن و دارای محافظ باشد. سطح دسترسی به تجهیزات غیر فعال شبکه باید تعریف گردد.

پیاده‌سازی شبکه پایدار و منظم در سازمان، مستلزم اجرای کابل کشی اصولی شبکه و پسیوکاری استاندارد است. که موجب سهولت دسترسی به اجزا و تجهیزات می‌شود و در صورت بروز اختلال، به سرعت می‌توان شبکه را ترمیم کرد. در اجرای کابل‌کشی شبکه، کارشناسان به قرارگیری و راه‌‌اندازی تجهیزات در اتاق سرور، به میزان زیادی می‌‌بایست توجه کنند، زیرا عدم رعایت استانداردها در اتاق سرور، به اصطلاح باعث آجرچینی کج در شبکه سازمان می‌شود. بعنوان راهنمایی شما عزیزان ،چیدمان و کابل کشی شبکه در دکوراسیون محل کار شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. لذا شرکت ارائه دهنده میبیایست حساسیت و ظرافت زیادی را برای خدمات کابل کشی شبکه برای شما مهیا کند.

مطلب پیشنهادی: راه اندازی، نصب و پشتیبانی thin client

خیالتان از خدمات و تعرفه کابل کشی شبکه 1402 راحت

ما تخصصی ترین خدمات شبکه در تهران و اجرای ترانکینگ شبکه را انجام می دهیم. علاوه بر این، در صورتی که نیاز داشته باشید تا تجهیزات کابل کشی شبکه را تهیه کنید، ما به شما بهترین قیمت با بالاترین کیفیت را ارائه می دهیم. در شرکت‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که شبکه سازمان آنها مکانیزه باشد، کیفیت کابل کشی اهمیت ویژه‌ای در عملکرد مناسب و بی نقص سازمان ایجاد می‌کند. شبکه اصولی و استاندارد اهمیت بالایی در یکپارچه سازی و استانداردسازی شرکت ایفا می‌کند. و اگر در آغاز اجرا، به صورت غیر استاندارد انجام شود، در آینده، شرکت متحمل هزینه‌های سنگین خواهد شد. برای جلوگیری از چنین مواردی، حتما از افراد متخصص و کاربلد جهت کابل کشی و طراحی شبکه استفاده کنید.

همچنین اگر شبکه غیر استاندارد راه اندازی شود، انسجام کافی، کیفیت و کارایی مناسب را برای شرکت نخواهد داشت و خدمات عیب یابی شبکه را برای متخصصین IT دشوار و در مواردی غیرممکن می‌سازد. کابل کشی صحیح در شبکه و دیتاسنتر ها بر طبق اصول کابل کشی ساختار یافته یا Structured Cabling استوار میباشد. در کابل کشی ساختار یافته اصول طراحی و نصب صحیح کابل شبکه، کانکتورها، نحوه سوکت زدن کابل شبکه، کیستون و پچ پنل رعایت میشود تا همه چیز طبق استانداردهای موجود پیش برود.

پس با ما همراه باشید تا با ارائه بهترین خدمات و کمترین هزینه کابل کشی شبکه کنار شما باشیم.

تعرفه کابل کشی شبکه 1402

تعرفه کابل کشی شبکه 1402 چگونه محاسبه میشود؟

همانطور که در مقاله فوق خدمتتان گفته شد کابل کشی شبکه و خدمات ارائه دهنده برای کابل کشی در محیط شغلی شما بسیار مهم است. و شاید این کار در ذهن بسیاری از مردم سادگی و روال عادی داشته باشد اما سختی‌های کار خود را دارد. به همین دلیل هم کارشناسان این بخش برای این‌که بتوانند هزینه‌ها را محاسبه کنند فاکتورهای زیادی را در نظر می‌گیرند. و در برخی مواقع پیاده سازی شبکه به منظور انجام هدفی خاص صورت می‌گیرد و کارفرما برای شرکت یا مجموعه خود، آینده را هم در نظر می‌گیرد. این موضوع می‌تواند بر تعرفه کابل کشی شبکه 1402 به طور مستقیم تأثیر داشته باشد.

در صورتی که برای اجرای اصولی و منطبق با استانداردهای کابل کشی شبکه، از شرکت مطمئن کمک بخواهید، سازمان شما، دارای پشتیبانی و نگهداری شبکه با بالاترین بازدهی خواهد بود و در صورتی که در شبکه سازمان، اختلالی بروز نماید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برای رفع آن اقدام می‌شود.

مطلب پیشنهادی: مجازی سازی شبکه چیست ؟ Virtualization

منظور از ترانکینگ کف خواب چه میباشد ؟

ترانکینگ کف خواب یا زمینی دقیقا همان کاربرد ترانکینگ را دارد. ولی تفاوتی که دارد، همانطور که از نامش مشخص است بر روی سطح زمین نصب می‌شود. این نوع از ترانکینگ شبکه معمولا از جنس ورق گالوانیزه سرد و گرم و با ضخامت یک یا یک و نیم میل تولید می‌شود. عرض ترانکینگ کف خواب معمولا بین 10 تا 60 سانتی متر و ارتفاع آن نیز بین 4 تا 15 سانتی متر متغیر است. برای انتخاب ترانکینگ مناسب متناسب با نیاز خود باید به اندازه‌های آن توجه کرد. البته توجه کنید که اندازه عرض و ارتفاع ترانکینگ گاهی به سانتی متر و گاهی به میلی متر بیان می‌شود. طول ترانکینگ نیز به دو صورت دو متری و سه متری تولید می‌شود.

نتیجه گیری نهایی

امیدواریم که مقاله فوق بطور کلی به اهمیت موضوع برای ظرافت کابل کشی شبکه استاندارد و ترانکینگ شبکه پرداخته باشد. پس برای ارتباط با کارشناسان ایمن شبکه هوشمند، بی صبرانه منتظر تماس شما هستیم.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net