• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800

دوربین مداربسته حرارتی یا گرمایی | نصب، راه اندازی و قیمت فروش

دو چالش متداول در کنترل امنیت محیطی، کیفیت بد دوربین مداربسته در نور کم و ضعیف است.از آنجا که لنز های دوربین های مداربسته گرمایی ( thermal cctv camera ) پرتوهای حرارتی را به جای نور مرئی حس می کند، دوربین های حرارتی می توانند اشیاء و مناظر را تقریباً در هر شرایط آب و هوایی و تحت هر شرایط نوری “مشاهده”و ضبط کنند.
دوربین حرارتی امنیتی هایک ویژن از آشکارسازهای حرارتی پیشرفته استفاده می کند که عملکرد عالی را با کارایی بالا ارائه می دهند.آنها برای محافظت از محیط به صورت 24 ساعته و شبانه روز ایده آل هستند.
تصویربرداری حرارتی یک فناوری غیر تماسی و از راه دور است که طول موج های مادون قرمزی که از اجسام ساطع می شود را اندازه گیری کرده و این اطلاعات دمای را به تصویر قابل درک توسط انسان تبدیل می کند.
جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید 74391800 (021)
آنچه در این مطلب مطالعه خواهید نمود
    دوربین مداربسته حرارتی یا گرمایی | نصب، راه اندازی و قیمت فروش

    دوربین مداربسته حرارتی یا گرمایی | نصب، راه اندازی و قیمت فروش

    تصویر گرفته شده با این دوربین ها همچنین دارای پالت رنگی است که محدوده دمایی قسمت های مختلف تصویر نمایش را نشان می دهد. دوربین های گرمایی از طریق یک لنز پرتوهای گرمایی منتشر شده توسط اجسام گرم را بر روی چیپ تصویر گرمایی متمرکز می کنند. چیپ تصویر این دوربین ها به جای دیود حساس به نور از دیودهای حساس به پرتوهای گرمایی تشکیل شده است. این دیودها پس از برخورد پرتوهای گرما با توجه به شدت آن مقداری از ولتاژ را ایجاد می کنند که در نهایت به اطلاعات دیجیتال یا سیگنال های آنالوگ تبدیل می شود و از این طریق شما خواهید توانست آنها را در یک نمایشگر ببینید.

    نحوه عملکرد دوربین های حرارتی :

    • انرژی مادون قرمز ناشی از جسم بر روی یک آشکارساز مادون قرمز متمرکز می شود.
    • آشکارساز این اطلاعات دریافتی را برای پردازش تصویر با استفاده از الگوریتم های پیچیده به حسگر ارسال می کند.
    • سنسور این داده ها را به تصویری تبدیل می کند که روی صفحه LCD دوربین حرارتی قابل مشاهده است.
    • هر پیکسل تصویر میزان حرارت و دما در نقاط مختلف جسم است. برای مثال اگر وضوح تصویر توسط دوربین 60 * 60 پیکسل باشد، معادل استفاده از حدود 3600 دماسنج مادون قرمز است که به طور همزمان استفاده می شود.
    دوربین مداربسته حرارتی

    نکات مهم در انتخاب و خرید دوربین مداربسته حرارتی

    • محدوده دما
    • حساسیت حرارتی یا NETD (اختلاف دما معادل نویز)
    • طول موج مادون قرمز و وضوح از اجسام ساطع شده.

    مزایای دوربین های مداربسته حرارتی

    مزایای تصویربرداری با دوربین های مداربسته حرارتی به شرح زیر است:

    کارآمدی و ایمنی بیشتر: این فناوری روش کارآمدتر و ایمن تری برای اندازه گیری ایجاد کرده است.

    کاهش هزینه تلفات: مراقبت های منظم با استفاده از دوربین های مداربسته حرارتی به صرفه جویی در کاهش تلفات مالی و در نهایت کاهش هزینه های سرقت و موارد مشابه کمک می کند.مهمترین دلیل برای کاهش هزینه ها خرابی کمتر، قطع برق، تلفات تولید، آتش سوزی و غیره است.
    تصویر برداری از اجسام دور دست: دوربین های مداربسته گرمایی اندازه گیری سریع و دقیقی از اجسامی را که لمس کردن یا دسترسی به آنها دشوار است مانند خطوط برق در ارتفاع بالا ارائه می دهد.

    اندازه گیری میزان دمای اجسام: تصویربرداری حرارتی امکان اندازه گیری دمای بسیار دقیق اجسام را از راه دور و در حالت کارکردن و حرکت را دارد. گاهی اوقات جهت امنیت بیشتر نیاز هست اجسام اطراف علاوه بر حکت میزان گرمای آنها نیز سنجیده شود. مخصوصا این قابلیت در پارکینگ هوشمند جهت سنجش گرمای خودرو ها می تواند کمک بسزایی به شما بکند.

    معایب دوربین های مداربسته حرارتی

    1. قیمت بالاتر دوربین های مداربسته حرارتی نسبت به دوربین های معمولی

    با توجه به اینکه دوربین های مداربسته حرارتی دستگاه های پیشرفته ای هستند که با استفاده از قطعات پیشرفته ساخته شده اند. بنابراین قیمت خرید آنها بیشتر از دوربین های مداربسته است. این قطعات گرانتر هستند و هزینه اولیه تولید دوربین مداربسته را افزایش می دهند.

    2. عدم ثبت تصاویر از اجسام خاص همانند آب و شیشه

    برخلاف نور مرئی، اشعه مادون قرمز از آب یا شیشه عبور نمی کند شیشه اشعه مادون قرمز را همانند آینه منعکس می کند و اجازه عبور نمی دهد. به عنوان مثال برای گرفتن عکس از افراد درون اتومبیل، یک نقطه ضعف اساسی است.

    3. عدم ثبت تصویر واضح جهت تشخیص درست چهره

    با توجه به استفاده این دوربین ها از حد اقل نور و تشخیص اجسام با حرارت این می تواند یک مزیت یا یک معایب باشد. به عنوان مثال، برای حالت های نظامی و دفاعی، شناسایی فرد مزاحم احتمالی یا سایر افراد مخرب از دور حتی بدون تشخیص چهره می تواند مفید باشد. اما دوربین های حرارتی نمی توانند چهره فرد را شناسایی کنند زیرا اشعه مادون قرمز تصاویر کافی ایجاد نمی کند.

    انتخاب بین دوربین های نور مرئی و حرارتی اغلب به نحوه استفاده از دوربین و بودجه موجود بستگی دارد. با این حال، فناوری تصویربرداری حرارتی در حال پیشرفت است و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. با آسان تر شدن ادغام و استفاده از این فناوری، بخشی از زندگی روزمره ما خواهد شد. انتظار می رود قیمت خرید دوربین های حرارتی کاهش یابد و این یک جایگزین عملی و با کارایی بالا برای دوربین های با نور مرئی است.

    دوربین مداربسته حرارتی

    دوربین های حرارتی امنیتی هایک ویژن دارای مزایای زیر هستند:

    1. ثبات در ثبت تصویر

    دوربین های حرارتی بدون توجه به عوامل محیطی مانند نور صفر، نور زیاد، نور پس زمینه، سایه ها، مه، مه و باران، فیلم های شبانه روزی تصاویر را ممتد و پایدار ضبط می کنند.

    2. هشدار با دقت بالا

    دوربین های مداربسته حرارتی تشخیص فوق العاده موثری مانند عبور از خط، نفوذ و ورود و خروج از منطقه مشخص شده را ارائه می دهند. با استفاده از واحدهای پردازش گرافیکی یکپارچه (GPU)، الگوریتم های Deep Learning قادرند هشدارهای کاذب را که توسط اجسام غیر انسانی و غیر وسیله نقلیه در سیستم های امنیت محیطی در بیرون و داخل ایجاد می شود، کاهش دهند.

    3. تصویربرداری پیشرفته

    دوربین های حرارتی امنیتی هایک ویژن همچنین دارای فناوری Fusion Bi-Spectrum Image است که با افزودن تصاویر حرارتی و نوری، جزئیات بیشتری از تصویر را ارائه می دهد. و ابزار قدرتمندی برای شناسایی اجسام پنهان و تأیید رویدادهای غیر معمول در اختیار بینندگان جهت بالاتر بردن حفاظت محیطی قرار می دهد. طراحی دو ماژول هزینه های لازم برای نصب دوربین های حرارتی و نوری جداگانه را کاهش می دهد.

    اطلاعات تماس

    میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

    02174391800 09128581120 info@imennet.net