• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
انواع دوربین مدار بسته بیسیم وایرلس و کاربرد هر کدام

خرید انواع دوربین مدار بسته بیسیم یکی از سیستم های محافظتی است که در ساختمان های مختلفی به کار می رود. این دوربین ها دسته بندی های گوناگونی دارند و هر یک از آن ها از کاربردهای مختلفی برخوردار می باشند. بر اساس نوع و مدل انواع این دوربین ها قیمت پرداختی هر یک نیز متفاوت خواهد شد. سیستم های مداربسته بی سیم را به عنوان دوربین های تحت شبکه نیز می شناسند.

دسته بندی انواع دوربین مدار بسته بیسیم

هر یک از این دوربین ها بر اساس فاکتورهای زیر دسته بندی شده و در بازارهای فروش ارائه می شوند:

  • تکنولوژی های به کار رفته در ساخت دوربین
  • بدنه و شکل ظاهری دوربین مداربسته
  • رزولوشن و کیفیت تصاویر دوربین مداربسته
  • لنز دوربین های مداربسته

دوربین مداربسته بی سیم چیست؟

این مدل دوربین ها انتقال تصاویر را با استفاده از امواج رادیویی، وای فای و... انجام می دهند. انتقال داده ها در انواع دوربین مداربسته بی سیم بدون سیم و کابل انجام می شود؛ ولی تامین برق آن ها با استفاده از کابل صورت می گیرد. این دوربین ها در دسته بندی های آنالوگ و دیجیتالی در بازارهای مربوطه ارائه می شوند و هر یک از آن ها از قابلیت های منحصر به فردی برخودار هستند.

معرفی و خرید دوربین بی سیم آنالوگ

دوربین های مدار بسته آنالوگ اغلب با قیمت پایین تری ارائه شده و در میان مشتریان محبوبیت دارند. اما اشکالاتی در روند ارسال تصاویر آن ها وجود دارد که استفاده از آن ها را در موارد حساس امنیتی محدودتر می کند. سیگنال های ارسال شده از این دوربین ها در دستگاه دی وی آر جمع آوری شده و تحت تاثیر نویزهای مغناطیسی در محیط اطراف قرار دارند.

کیفیت انتقال این تصاویر با عوامل محیطی مانند رطوبت کاهش می یابد و به همین خاطر هر گونه شرایط آب و هوایی نامناسب بر عملکرد این سیستم های مداربسته تاثیر نامطلوبی بر جای می گذارد. به همین خاطر نویز پذیری آن ها نسبت به دوربین های دیجیتال بسیار بیشتر است.

معرفی و خرید انواع دوربین مداربسته بی سیم دیجیتال

انواع دوربین شبکه بی سیم با قابلیت های ویژه تر و کارایی مطلوب تری در اختیار کاربران قرار می گیرند. این دوربین ها انتقال تصاویر را با استفاده از فناوری وای فای انجام داده و دقت عمل قابل توجهی دارند. این سیستم ها مزایای بی شماری برای مشتریان به همراه می آورند.

برای دریافت سیگنال های انواع دوربین مدار بسته بیسیم از فناوری ان وی آر استفاده می شود که در بازارهای فروش کمی نایاب هستند. جایگزین این دستگاه ها سیستم های بین دوربین و اکسس پوینت هستند که از طریق کابل شبکه به این دوربین ها وصل می شوند.

انواع دوربین مداربسته بیسیم

معرفی و خرید دوربین مداربسته بی سیم لامپی

یکی از انواع دوربین های بی سیم مدل های لامپی این محصولات هستند که شکل ظاهری آن ها به لامپ شباهت دارد. این سیستم های امنیتی به عنوان لامپ و یک منبع روشنایی نیز در محیط به کار می روند. نصب آن ها بسیار ساده است و همه افراد از عهده آن بر می آیند. استفاده از آن ها دزدان و کلاهبرداران را در تشخیص دوربین مداربسته محیط به اشتباه می اندازد. زاویه دید وسیع این دوربین ها از مهمترین مزایای استفاده از آن ها به شمار می رود.

مزایای خرید انواع دوربین بیسیم تحت شبکه

کاربرد خرید دوربین مداربسته بی سیم در مدل های تحت شبکه بیشتر از سیستم های آنالوگ است. در واقع دوربین های آنالوگ بیشتر به خاطر قیمت مناسبی که دارند، مورد توجه قرار می گیرند. اما مزیت های مهم دوربین های تحت شبکه افراد را بیشتر برای خرید این سیستم های پیشرفته ترغیب می کند:

  • کاهش هزینه کابل کشی شبکه و صرفه جویی در بودجه سازمان ها
  • صرفه جویی در زمان نصب و راه اندازی این دوربین ها
  • هوشمند سازی سیستم های امنیتی منازل
  • نویز پذیری بسیار محدود دوربین
  • سرعت بالای انتقال تصاویر ( در مقایسه با دوربین های آنالوگ بی سیم )
  • وجود آنتن های حرفه ای به عنوان تقویت کننده های دیجیتالی در دوربین های تحت شبکه
  • امکانات مربوط به نحوه ضبط صدا در دوربین مدار بسته مانند میکروفن و بلندگو
  • امکان اتصال به شبکه های اینترنت خانگی
  • قابلیت های سنسورهای حرکتی که حرکت هر گونه شیئی را در محیط اطراف تشخیص می دهد.
  • پشتیبانی از کارت های حافظه یا sd کارت
  • چرخش 180 تا 360 درجه دوربین

برد دوربین مداربسته بیسیم

از دیگر فاکتورهای انتخاب و خرید انواع دوربین مدار بسته بیسیم، توجه به برد این دوربین ها است. موارد متعددی در قدرت سیگنال های انتقالی این دوربین های مداربسته تاثیر می گذارند. از میان آن ها می توان به مصالح به کار رفته در این دوربین ها اشاره کرد.

ساختار مکان و تعداد موانع و وسایل موجود در فضا نیز در این زمینه تاثیر گذار خواهند بود. همچنین مسافت دوربین مورد نظر تا دستگاه ضبط کننده تصاویر نیز در قدرت این سیگنال ها تاثیر می گذارد. در این خصوص باید به دستگاه هایی که مانعی برای انتقال سینگال های دوربین می شوند نیز دقت داشته باشید و تا حد امکان آن ها را از محیط نصب دوربین دور نگه دارید.

محدودیت های استفاده از انواع دوربین مدار بسته بی سیم

خرید انواع دوربین مداربسته بی سیم در کنار مزایای بی شماری که برای مصرف کنندگان به همراه می آورند، معایبی نیز دارند که استفاده از آن ها را با مشکلاتی رو به رو می کند. این معایب شامل موارد زیر هستند:

  • عملکرد بی ثبات این دوربین ها مهمترین نقطه ضعف آن ها به شمار می رود؛ قطع و وصل جریان برق، تمام شدن دوره باطری و شارژ این دوربین ها سبب ایجاد بی ثباتی در عملکرد این سیستم های امنیتی می شود.
  • احتمال هک شدن تصاویر و داده های انتقالی دوربین های بی سیم نیز کاربرد آن ها را در سازمان های حساس محدودتر کرده است. در صورتی که هکرها به سیگنال های تصاویر دوربین دسترسی داشته باشند، به سادگی تصاویر دوربین را نیز هک خواهند کرد.

معایب یاد شده، بیشتر مربوط به دوربین های مداربسته بی سیم آنالوگ هستند. این ایرادات در انواع دوربین های دیجیتال کمتر به چشم می خورند و امنیت آن ها نسبت به سیستم های آنالوگ بسیار بالاتر است.

خرید انواع دوربین مدار بسته بیسیم

چگونگی تامین برق انواع دوربین مداربسته بی سیم

دوربین مدار بسته بیسیم به سهولت به برق مورد نیاز برای ضبط و ثبت تصاویر متصل می شود. اصطلاح بی سیم در این دوربین ها، به انتقال بی سیم داده های دوربین مرتبط می شود. اما این دوربین ها برای استفاده از انرژی برق باید به کابل ها و سیم های مخصوص متصل شوند.

البته برق این دوربین ها گاها با استفاده از باطری تامین خواهد شد. برخی از آن ها نیز شارژی هستند که باید به صورت دوره ای شارژ شده و انرژی برق موجود در آن ها تامین شود. برخی از راهکارها سبب افزایش عمر باطری ها و طولانی شدن مدت استفاده از شارژ این دوربین ها خواهد شد.

انتقال تصویر در انواع دوربین مداربسته بی سیم

انواع دوربین مداربسته بیسیم وایرلس به دو صورت به اینترنت متصل می شوند، یکی کابل LAN که نیاز به سیم دارد و دیگری بی سیم است که برای اتصال دوربین بی سیم به اینترنت، باید یک مودم را داخل دوربین قرار دهد. حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان تصویر را پس از اتصال دوربین به اینترنت انتقال داد. در پاسخ باید گفت که پس از اتصال دوربین به اینترنت، تصاویر به سرور شرکت پشتیبانی منتقل می شود و هر زمان که صاحب دوربین بخواهد، تصاویر را در گوشی خود دریافت می کند. این اشتراک گذاری تصویر P2P نامیده می شود. و مصرف کننده را از پرداخت هزینه برای نرم افزار انتقال تصاویر دوربین مداربسته روی موبایل اندروید بی نیاز می کند.

امنیت انتقال تصاویر دوربین بیسیم وایرلس

تمامی سازندگان دوربین های بی سیم لایه های حفاظتی خاصی را به محصولات خود اضافه می کنند. در صورتی که مصرف کننده محصول به توصیه های سازنده محصول عمل کند، افزایش امنیت انتقال تصویر دوربین مداریسته بی سیم در بالاترین حد ممکن خواهد بود و احتمال هک تقریباً به صفر می رسد.

اطلاعات فنی در مورد خرید انواع دوربین مدار بسته بیسیم

فرستنده دوربین های امنیتی بی سیم در داخل یک دوربین کوچک قرار می گیرد و تغذیه این دوربین ها توسط یک باتری یا منبع کوچک برق ثابت انجام می شود. با اتصال به ورودی صوتی و تصویری TV-ga، نمایشگرها و رایانه ها را می توان به کارت ویدیو متصل کرد. دوربین امنیتی بی سیم را می توان روی تلویزیون و کامپیوتر نصب کرد و می تواند تصاویری با کیفیت خوب ضبط کند. عیب انواع دوربین مدار بسته بیسیم این است که این دوربین ها پایداری کمتری دارند و همچنین در صورت بروز مشکل در سیستم اینترنت منزل یا محل کار، استفاده از این نوع دوربین ها قطع می شود. شما می توانید با همکاران ما در فروشگاه ایمن نت در قسمت "تماس با ما" تماس بگیرید تا شما را در فرآیند خرید و فروش دوربین مدار بسته بی سیم راهنمایی کنند.

کاربرد خرید انواع دوربین مدار بسته بی سیم

اگر نیاز به نظارت و کنترل از راه دور خانه، محل کار، کلاس، راهرو، اتاق کودک یا به طور کلی هر مکانی دارید، توصیه می کنیم از یک دوربین نظارت بی سیم کوچک استفاده کنید، زیرا راه اندازی و نصب دوربین مداربسته بی سیم نیازی به دانش فنی زیادی ندارد، علاوه بر این، ممکن است مکان هایی وجود داشته باشد که انواع سیم کشی دوربین برای شما امکان پذیر نباشد، اما باید آن مکان را زیر نظر داشته باشید، در این صورت خرید انواع دوربین مدار بسته بیسیم انتخاب مناسبی هستند.

دوربین های نظارتی بیسیم هزینه های شما را برای راه اندازی یک سیستم نظارتی سریع و راحت کاهش می‌دهند و به شما این امکان را می دهند که به راحتی بینایی و صدا را از مکان‌های مورد نیاز خود بدون ایجاد نویز از گیرنده انتخابی خود دریافت کنید. علاوه بر این، دوربین های مداربسته بی سیم به راحتی به شبکه های اینترنتی موجود متصل می شوند و به دلیل بی سیم بودن، کمتر در معرض دید قرار می گیرند و امکان نظارت مخفی را افزایش می دهند.

جمع بندی نهایی

انواع دوربین مدار بسته بیسیم در میان سیستم های امنیتی به روز و پیشرفته ای دسته بندی می شوند که از جایگاه به خصوصی در دنیای امروز برخوردار می باشند. شما می توانید، هر یک از مدل های این دوربین ها را برای مصارف متعدد خود در ساختمان های مختلف انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. هر یک از مدل های این دوربین ها از قیمت به خصوصی برخوردار هستند که باید پیش از خرید استعلام نمایید.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net