• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
بهترین کابل شبکه موجود در بازار برای اینترنت

بهترین کابل شبکه برای اینترنت بسته به محدوده و نوع کابل شبکه و هدف آن می تواند متفاوت باشد. اما ابتدا باید بدانید که به طور کلی کابل های شبکه مجموعه ای از سیم ها هستند که برای اتصال و انتقال داده ها و اطلاعات بین روترها، رایانه ها، سوئیچ های شبکه و شبکه های ذخیره سازی استفاده می شوند. کابل های شبکه با توجه به نوع استفاده، طول سیم، کیفیت و کابل مورد نیاز، تکنولوژی و توپولوژی و مواد به کار رفته در کابل به سه نوع اصلی کابل کواکسیال، کابل جفت تابیده و کابل فیبر نوری تقسیم می شوند. در این مقاله از ایمن نت نه تنها با ویژگی های این نوع کابل ها آشنا می شوید. بلکه با شناخت بهترین برندهای کابل شبکه موجود در بازار به راحتی می توانید تصمیم بگیرید به چه کابلی نیاز دارید.

بهترین کابل شبکه موجود در بازار کدام است؟

باید گفت که برای معرفی برندهای معروف کابل شبکه، بیش از یک پاسخ وجود دارد؛ در واقع این سوال اهمیت کابل در خدمات کابل کشی شبکه را نشان می دهد. زیرا علیرغم پیشرفت در فناوری بی سیم، بسیاری از شبکه های کامپیوتری در قرن بیست و یکم به کابل ها به عنوان راهی سریع و مطمئن برای انتقال داده ها بین رایانه ها و دستگاه ها متکی هستند. باید بدانید که چندین نوع استاندارد کابل شبکه وجود دارد که هر کدام برای اهداف خاصی طراحی شده اند. کابل اترنت یا LAN رایج ترین کابل شبکه برای ایجاد یک شبکه محلی، شبکه کردن دو کامپیوتر با کابل lan و اتصال دستگاه هایی مانند کامپیوتر، لپ تاپ، روترها و سوئیچ ها است.

در ادامه ما به این سوالات پاسخ خواهیم داد و انواع کابل شبکه مناسب برای اینترنت را معرفی خواهیم کرد.

معرفی برندهای بهترین کابل شبکه برای اینترنت

1. کابل شبکه کواکسیال یا کابل مسی هم محور coaxial

کابل کواکسیال از بهترین کابل شبکه های مسی است که از تداخل سیگنال ناشی از شیلدهای فلزی و اجزای سازه جلوگیری می کند. از این کابل برای انتقال صدا و تصویر از آنتن به تلویزیون یا اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون استفاده می شد.

در مخابرات از این نوع کابل ها برای اتصال دفاتر نزدیک به دکل استفاده می شود. لازم به ذکر است که این کابل در شبکه های اترنت اولیه که سرعت 10 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می کردند استفاده می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی جایگزین کابل زوج سیم پیچ خورده شد. کابل کواکسیال در تجهیزات پزشکی و نظامی، خودروها و هواپیماها استفاده می شود. و به آنتن های ماهواره، گیرنده های آنتن تلویزیون و رادیو متصل می شود.

معرفی برندهای بهترین کابل شبکه برای اینترنت

2. کابل شبکه جفت سیم به هم تابیده Twisted Pair

کابل های زوج سیم به هم تابیده در شبکه اترنت از چهار جفت سیم تشکیل شده است که در یک کابل قرار گرفته اند. این کابل شبکه از نوع زوج تابیده متفاوت از کابل مسی رشته ای استاندارد است. چرا که کابل زوج تابیده به صورت دسته ای از سیم های انعطاف پذیر پیچیده می شود، در حالی که کابل استاندارد یک سیم مسی جامد است. از آن جایی که بهترین کابل شبکه زوج تابیده به صورت سیم های مسی است، میرایی (از دست دادن سیگنال) در آن بیشتر از کابل جامد است. بنابراین با توجه بیشتری ساخته و طراحی می شود.

بنابراین، در این نوع کابل، ولتاژهای هر جفت خاص دارای محدوده یکسانی (میزان ولتاژ یکسان) است. اما ولتاژ آن ها فاز مخالف دارد (یک ولتاژ مثبت و دیگری منفی است). چرخش یکنواخت هر یک از این جفت ها باعث کاهش تداخل الکترومغناطیسی (EMI) و تداخل فرکانس رادیویی (RFI) ناشی از دیگر جفت ها در داخل کابل یا تجهیزات اطراف کابل می شود. در بیشتر موارد، جفت های مسی اترنت و کابل های پچ یکسان هستند. اما دومی معمولاً کوتاه تر است و در سوئیچ ها و پچ پنل ها استفاده می شود. همان طور که قبلا ذکر شد، این کابل ها برای اتصالات LAN یا اترنت استفاده می شود. که می تواند به کوتاهی فاصله بین دو کامپیوتر یا چند ساختمان باشد.

استفاده از کابل های جفت تابیده در شبکه های اینترنتی

اترنت مدرن معمولاً با کابل های جفت تابیده و کانکتورهای ماژولار RJ45 8P8C پیکربندی می شود. در مورد نوع بدون محافظ آن که UTP نام دارد باید گفت که محبوب ترین نوع و بهترین کابل شبکه زوج به هم تابیده محسوب می شود، و به عنوان کابل اترنت شناخته نیز می شود. کابل های اترنت به طور کلی به چند دسته استاندارد طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال کابل های Cat 5e و Cat 6 محبوب ترین کابل اترنت شبکه در بازار امروزی هستند. سایر کابل های اترنت به روز شده مانند Cat 7 و Cat 8 برای عملکرد بهتر و فناوری های جدیدتری به کار می روند.

3. کابل فیبر نوری جز بهترین کابل های شبکه موجود در بازار

کابل های فیبر نوری داده های دیجیتال را با سرعت نور انتقال می دهند. در این نوع کابل، نور از طریق الیاف شیشه یا پلاستیک شفاف منتقل می شود.

کم بودن تلفات عبوری داده ها، تلفات برگشتی بالا، تکرارپذیری خوب، قابلیت تعویض خوب و سازگاری محیطی عالی این نوع کابل را از دیگر کابل های شبکه متمایز می کند. این در حالی است که فیبر نوری خود نمی تواند به تجهیزات ارتباطی متصل شود و به عنوان یک سیم لخت باقی می ماند. برای اینکه بتوانیم فیبر را به ابزار و تجهیزات ارتباطی متصل کنیم، به کانکتورهای مناسب و دستگاه های مناسب نیاز داریم.

استفاده از کابل های جفت تابیده در شبکه های اینترنتی

بهترین استفاده از کابل شبکه فیبر نوری

فیبر نوری گران است، اما عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده و در مسافت های طولانی مقرون به صرفه است. زیرا تلفات و افت بسیار کمی دارد. همچنین از فیبرهای نوری در حسگرهایی استفاده می شود که نیاز به دقت بالایی دارند و می توانند انواع جریان های الکتریکی، تشعشعی و شیمیایی را اندازه گیری کنند.

از فیبر نوری در تجهیزات نظامی مانند رادار و موشک نیز استفاده می شود. جالب است بدانید که رشته های فیبر نوری در وسایل پزشکی مانند آندوسکوپ نیز استفاده می شود.

در ادامه بخوانید: خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری در کرج

انواع کابل فیبر نوری

  1. کابل فیبر نوری داخلی یا ایندور indoor

کابل های شبکه فیبر نوری ایندور در داخل ساختمان ها و به طور کلی هر جا که به کابل های شبکه نیاز باشد هدایت می شوند. و از نظر مقاومت نسبت به کابل های شبکه خارجی پایداری کمتری دارند. روکش کابل فیبر نوری داخلی عموما از PVC ساخته شده و زرد یا نارنجی است.

  1. کابل فیبر نوری خارجی یا اوت دور outdoor

کابل‌های فیبر نوری فضای باز یا خارجی برای عملکرد ایمن در مناطق پیچیده در فضای باز طراحی شده اند. و معمولاً در یک غلاف PE سیاه هستند.

بهترین کابل های شبکه فیبر نوری داخلی و خارجی معمولا دی الکتریک هستند و مانند کابل های مسی رسانا نیازی به اتصال به زمین ندارند. مزیت دیگر این برند معروف کابل شبکه این است که برخی از کابل های فیبر نوری را می توان همزمان در داخل و خارج از خانه استفاده کرد که نیاز به اتصال را از بین می برد.

در ادامه بخوانید: مقایسه کابل شبکه با فیبر نوری

نتیجه نهایی گیری

همانطور که گفته شد با توجه به نوع استفاده، کیفیت، طول کابل مورد نیاز، تکنولوژی و توپولوژی شبکه و مواد به کار رفته در کابل ها می توانید کابل مورد نیاز خود را از بین این برندهای معروف کابل شبکه انتخاب کنید. باید به خاطر داشته باشید که هر نوع کابلی که برای نگهداری و پشتیبانی شبکه انتخاب کنید، با افزایش طول، کابل ها ضخیم تر می شوند و محافظ بیشتری خواهند داشت.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net