• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم وایرلس وای فای * از راه دور

شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم وایرلس از راه دور سرعت عمل ارتباطات بین سیستم ها را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد. به همین خاطر در سال های اخیر برای ایجاد شبکه های فعال از راه دور از این قابلیت استفاده می شود. استفاده از شبکه های وایرلس برای ایجاد و راه اندازی شبکه بسیار ساده انجام می شود. با استفاده از این قابلیت به سادگی می توانید یک پرینتر را به سیستم های کامپیوتری متصل کرده و فایل های اشتراکی را پرینت بگیرید.

روش های شبکه کردن دو سیستم کامپیوتر از راه دور

شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم یکی از راه های ارتباط بین دو سیستم کامپیوتری است. در این زمینه از شبکه های کابلی یا LAN نیز استفاده می کنند. اما در میان این دو روش استفاده از شیوه وایرلس بسیار مناسب تر خواهد بود. شبکه های وایرلس ارتباط بین سیستم ها را کارآمدتر می کنند. برای استفاده از این قابلیت مهم باید مراحل تخصصی اتصال به شبکه پشت سر گذاشته شود. با استفاده از این روش شبکه سازی، چند کامپیوتر با استفاده از یک مودم به هم متصل می شوند. این سیستم ها به صورت بی سیم با هم مرتبط خواهند بود.

به این ترتیب تبادل اطلاعات در سازمان ها و اداره ها به بهترین نحو انجام می شود. در ادامه مراحل ایجاد این شبکه ها را بررسی می کنیم.

اتصال کلیه سیستم ها به مودم

برای شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم وایرلس پس از اتصال همه سیستم ها به مودم باید از کارت شبکه وایرلس در لپ تاپ یا سیستم خود استفاده کنید. سپس از طریق آیکون وایرلس در سیستم ویندوز، به دنبال کلیه مودم های اطراف خود بگردید و به مودم شبکه مورد نظر متصل شوید.

در صورتی که سیستم شما کارت شبکه نداشته باشد، استفاده از قابلیت پیوستن به شبکه در آن بسیار دشوار می شود. به این ترتیب باید برای سیستم کامپیوتر خود یک کارت شبکه خریداری کنید. برای اجرای این فرایند باید تنظیمات داخلی مربوط به شبکه را نیز اعمال کنید. این تنظیمات در سیستم عامل ویندوز یکسان هستند.

شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم وایرلس از راه دور

تنظیمات شبکه کردن دو کامپیوتر در ویندوز

شبکه کردن دو کامپیوتر از راه دور با اعمال برخی تنظیمات در سیستم ویندوز انجام می گیرد. در مرحله اول باید یک نام مجزا برای هر یک از سیستم های کامپیوتری انتخاب کنید. برای تعیین نام از قسمت مای کامپیوتر به دنبال گزینه پروپرتیست بگردید و از این بخش نام کامپیوتر مورد نظر را تغییر دهید. برای ایجاد این تنظیمات باید نوع شبکه work group باشد. در صورتی که همه سیستم های متصل به شبکه از این نوع تنظیمات برخوردار نباشند، مشکلاتی در دسترسی به برخی از فایل ها در شبکه موجود ایجاد می شود.

تنظیم آی پی دستی برای سیستم های شبکه

شبکه کردن دو کامپیوتر با تنظیم آدرس های آی پی مجزا برای هر یک از کارت های شبکه انجام می شود. بهتر است این آدرس های آی پی به صورت دستی وارد شوند. در صورت تعیین آدرس آی پی دستی، سیستم شبکه شما پایدارتر خواهد بود.

برای تعیین این آدرس های آی پی باید به بخش کنترل پنل و تنظیمات اینترنت خود مراجعه کنید. گزینه شرینگ سنتر شما را به تنظیمات کارت شبکه مورد نظر می رساند. برای اجرای این تنظیمات باید حالت dhcp کنسل شده و آی پی های رنج مورد نظر انتخاب شوند. پس از اجرای کلیه مراحل تنظیم آی پی دستی باید سیستم را ری استارت کنید.

کاربردهای شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم وایرلس

شبکه کردن دو سیستم تنها برای مصارف سازمانی انجام نمی شود. از این فرایند برای ایجاد شبکه های خانگی نیز استفاده می کنند. با استفاده از این قابلیت می توانید، دو سیستم کامپیوتری را در منزل به هم وصل کنید و با استفاده از شبکه موجود عکس ها و فایل های خود را انتقال دهید.

استفاده از این قابلیت در سازمان ها و اداره ها برای شبکه کردن دو کامپیوتر بدون کابل مزایای بی شماری دارد. با استفاده از این قابلیت سرعت عمل فعالیت های اداری به شدت افزایش می یابد. این فرایند با کمترین هزینه ها انجام خواهد شد. به همین خاطر استفاده از قابلیت شبکه کردن کامپیوترها با مودم در سازمان ها با استقبال بالایی رو به رو شده است.

در ادامه بخوانید : نحوه سوکت زدن کابل شبکه

شبکه کردن دو کامپیوتر از راه دور

نکات شبکه کردن چند سیستم

شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم با در نظر گرفتن برخی نکات انجام می شود. در این خصوص باید به قوانین زیر دقت داشته باشید:

تنظیمات فایر وال در شبکه کردن سیستم های مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. در صورتی که این تنظیمات امنیت در شبکه را به درستی انجام ندهید، علی رغم مراحلی که برای شبکه سازی طی کرده اید به نتیجه مطلوب دست پیدا نخواهید کرد.

در وارد کردن آی پی آدرس مورد نظر نیز به نکات و قوانین مربوطه توجه داشته باشید. بهتر است آدرس های آی پی مربوطه در رنج آی پی مودم باشند. در غیر این صورت فرایند شبکه سازی با مشکلاتی رو به رو می شود.
در بخش دی ان اس سیستم نیز باید به اطلاعات وارده توجه داشته باشید. درون قسمت اول دی ان اس باید آدرس مودم مورد نظر را وارد کنید. به آنتی ویروس مورد نظر خود نیز توجه داشته باشید. در صورتی که آنتی ویروس شما امنیتی باشد، باید به تنظیمات فایروال مربوط به آن نیز توجه شود.

در برخی موارد بهتر است DHCP غیر فعال نشود. به این ترتیب تنظیمات سایر سیستم ها برای اتصال به شبکه ساده تر انجام می شود.

جمع بندی نهایی

در این مطلب در رابطه با نحوه شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم وایرلس اطلاعاتی را بررسی کردیم. در صورتی که در ارگان ها و سازمان های مورد نظر به تبادل اطلاعات بین سیستم ها نیاز دارید، استفاده از این روش به شما توصیه می شود. این قابلیت با کمترین هزینه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

شبکه کردن دو کامپیوتر از راه دور بدون کابل و تجهیزات فیزیکی اکتیو و پسیو هزینه خرید این لوازم جانبی را به حداقل می رساند. پایداری این ارتباطات نیز از دیگر مزایای استفاده از آن ها به شمار می رود. در بخش هایی از این مطلب به روش اتصال شبکه ها با استفاده از سیستم وایرلس پرداختیم که امیدواریم مورد استفاده کاربران واقع شود.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net