• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
آیا دوربین مداربسته بدون برق کار میکند ؟

اگر مالک یک ملک مسکونی یا تجاری باشید، حفظ امنیت آن باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد. راه های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که یکی از آنها استفاده از دوربین مداربسته ساختمان مسکونی است. دوربین‌های مداربسته به شما این امکان را می‌دهند تا از طریق فیلم‌های زنده و فیلم‌های ضبط‌شده، به‌خوبی بر محل خود نظارت داشته باشید. و آن‌ها را به بخشی جدایی‌ناپذیر از یک سیستم امنیتی تبدیل می‌کنند. چنین دوربین هایی برای انتقال تصاویر به یک نقطه مرکزی و به شبکه متکی هستند. در حالی که اکثر دوربین های مداربسته مدرن امکان مشاهده از راه دور را حتی در صورت بسته بودن شبکه فراهم می کنند، برخی از افراد کنجکاو هستند که بدانند آیا دوربین مدار بسته بدون برق کار می کند یا خیر.

جواب کوتاه، نه است. دوربین های مدار بسته برای عملکرد کامل به برق نیاز دارند، اما این امکان وجود دارد که حتی در صورت قطع برق نیز کار کنند. بیایید راه حل های مختلفی را برای اطمینان از اینکه دوربین های مداربسته شما ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته کار می کنند بحث کنیم.

دوربین مدار بسته چیست ؟

دوربین مدار بسته که به عنوان تلویزیون مدار بسته یا نظارت تصویری نیز شناخته می‌شود، یک خروجی شامل ویدیوی خصوصی دارد که عموماً به منظور امنیت یا نظارت برای یک ملک یا منطقه خاص استفاده می‌شود. در واقع دوربین مداربسته به شدت به قرار دادن دوربین ها در موقعیت مناسب برای اطمینان از حداکثر مشاهده وابسته است، که معمولاً برای اهداف امنیتی روی مانیتورها اتفاق می افتد تا از نظارت و کنترل بهترین چشم انداز های موجود اطمینان حاصل شود.

چرا دوربین مداربسته ؟

دوربین مدار بسته یک افزودنی عالی برای هر سیستم امنیتی است که به شما امکان می دهد یک جریان ویدئویی مدار بسته از هر دو قسمت داخلی و خارجی خانه و محل کار شما بر روی مجموعه ای از مانیتورها برای اهداف امنیتی دیده شود.

انواع مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارد، از جمله پکیج دوربین مداربسته بی سیم، دوربین های مداربسته سیمی، سیستمهای امنیتی خورشیدی و حتی سیستم های باتری دار، که همگی مزایا و معایبی را به علاقه مندان ارائه می دهند. اما وقتی برق به دلیل طوفان یا خرابی شبکه برق قطع می شود چه اتفاقی می افتد - آیا دوربین مداربسته شما همچنان کار می کند؟

آیا دوربین مداربسته بدون برق کار میکند

نحوه تغذیه و تامین برق دوربین مداربسته به چه شکل است؟

هنگام نصب سیستم دوربین مداربسته، سیم ها به دیوار کشیده شده و به برق متصل می شوند و سیم ها به یک کابل الکتریکی از قبل موجود در دیوار به دست می آید. کابل های شبکه از دوربین به دستگاه شبکه متصل می شوند که برای کار کردن نیز به برق نیاز دارد. برخی از دوربین‌های مداربسته می‌توانند پیش‌بینی کنند که قطع برق ناشی از قطعی برق بوده یا به طور هدفمند قطع شده است. چنین دوربین‌هایی معمولاً دارای حافظه داخلی و باتری هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مدت زمان مشخصی پس از قطع برق ضبط کنند.

در حالی که این نوع دوربین‌ها هنوز هم می‌توانند در طول قطع برق فیلم ضبط کنند، شما معمولاً نمی‌توانید فایلهای ضبط شده‌ آنها را مشاهده کنید زیرا شبکه هنوز قطع است. قبل از اینکه دوباره به دوربین خود دسترسی پیدا کنید، باید شبکه دوباره آنلاین شود.

روش های مختلف تغذیه سیستم های دوربین مداربسته

برخی از دستگاه‌ها دارای فضای ذخیره سازی دوربین مداربسته قابل جابجایی هستند که به شما امکان می‌دهد آن را حذف کرده و روی رایانه مشاهده کنید. اما انجام این کار توانایی ضبط دوربین مداربسته را غیرفعال می‌کند. یکی از مواردی که در دوربین های مداربسته کم است، قابلیت پشتیبان گیری است. بهترین راه برای روشن نگه داشتن دوربین های خود و در حال کار کردن همیشه این است که مانند یک ژنراتور برق پشتیبان داشته باشید. این به شما انرژی اضطراری در سراسر ملک می دهد و نه تنها دوربین های شما، بلکه کل سیستم امنیتی شما را قادر می سازد تا به طور کامل کار کنند.

همچنین می توانید نصب پشتیبان باتری را روی هر دستگاهی در نظر بگیرید. این کار کل سیستم دوربین مداربسته را بدون نیاز به برق پشتیبان در سراسر مرکز تغذیه می کند. می توان از باتری های پشتیبان کوچک برای دوربین های مداربسته استفاده کرد. در مورد DVR یا NVR، یک پشتیبان برق UPS باید این کار را انجام دهد. تنها نگرانی در مورد پشتیبان گیری باتری این است که آنها فقط مقدار کمی انرژی در مقایسه با یک بک آپ ژنراتور ارائه می دهند. پس از تمام شدن باتری ها، قبل از اینکه بتوانید از سیستم دوربین مداربسته خود استفاده کنید، باید دوباره آنها را شارژ کنید.

تأسیسات زیرساختی کلیدی مانند بیمارستان‌ها و مراکز خرید از ژنراتور برای تأمین انرژی سیستم‌های دوربین مداربسته خود همراه با پشتیبان‌های UPS استفاده می‌کنند. این امر یک منبع تغذیه بدون وقفه را بدون توجه به موقعیت تضمین می کند زیرا در صورت شروع نشدن ژنراتور، برق اضطراری را برای آنها فراهم می کند. در حالی که غیر معمول است، برخی از ویژگی ها نیز قدرت پشتیبان مشابهی دارند. البته باید در نظر داشت راه اندازی حداقل بسیار گران است.

دوربین مداربسته بدون برق

در چه شرایطی دوربین مدار بسته بدون برق کار میکند ؟

صرف نظر از اینکه از کدام برق پشتیبان برای دوربین های مدار بسته خود استفاده می کنید، اگر سیستم به اینترنت متکی باشد، نمی تواند کار کند. اینترنت معمولاً در صورت استفاده با نیروی پشتیبان در دسترس نیست (مگر اینکه یک سیستم پشتیبان پیچیده در محل خود داشته باشید). علاوه بر آن، ویژگی‌های دسترسی از راه دور مانند مشاهده زنده هنگام استفاده از دوربین مداربسته با برق پشتیبان در دسترس نیستند.

برخی از کاربران دوربین های مداربسته استفاده از دوربین مداربسته بدون برق را انجام می دهند. و برخی نه البته همانطور که گفته شد بسته به مدل دوربین این کار با شرایط خاص تنها امکان پذیر است. این واقعیت وجود دارد که همه دوربین های مداربسته با برق کار میکنند. به این معنی که در صورت قطع شدن برق، دیگر قادر به ضبط و فعالیت نمی‌باشند. با این حال، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که در صورت قطع جریان برق دوربین مداربسته قادر باشد تا بدون برق به کار خود ادامه دهد که عبارتند از:

  • دوربین های امنیتی بی سیم با باتری (به یاد داشته باشید، این دوربین ها نیاز به شارژ دارند)
  • دوربین های امنیتی با انرژی خورشیدی
  • استفاده از ژنراتورهای پشتیبان برای تامین برق اضطراری دوربین مداربسته

به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که دوربین امنیتی شما ممکن است بی سیم باشد، به این معنی نیست که از باتری تغذیه می کند! و اگر به تازگی قصد نصب ائلین دوربین مداربسته خود را دارید و قبلا تجربه استفاده از آن را نداشتید، باید تصمیم بگیرید که چقدر برای شما مهم است که سیستم امنیتی شما بدون اتصال به برق کار کند.

دوربین مدار بسته چگونه کار می کند؟

پس از قطع برق، دوربین های امنیتی که منبع تغذیه آن ها از نوع آداپتور است، متوقف شده و کار نمی کنند. گاهی اوقات خرابی دوربین به دلیل سوختن آداپتور دوربین مداربسته است که در این مقاله نمی گنجد. اما چگونه می توانیم این مشکل را در زمان قطع برق حل کنیم؟

به عقیده بسیاری، کار با این دوربین مداربسته بدون برق غیرممکن است ولی امکان دارد در برخی موارد اینگونه باشد. اما در موارد دیگر راه حل ها و دوربین های نظارتی وجود دارد که حتی بدون برق نیز می توانند وظایف نظارتی خود را انجام دهند. در واقع کاملاً به نوع سیستم امنیتی که در پروژه مانیتورینگ خود پیاده سازی کرده اید بستگی دارد. به طور کلی دوربین های مداربسته بر اساس منبع تامین کننده انرژی آنها به چهار دسته تقسیم می شوند.

  1. دوربین مداربسته بی سیم با باتری.
  2. دوربین امنیتی IP بی سیم که با انرژی خورشیدی کار می کند.
  3. استفاده از باتری پشتیبان یو پی اس
  4. استفاده از ژنراتورهای الکتریکی

استفاده از دوربین مداربسته بدون برق 24 ساعت در 7 روز هفته

با توجه به پیچیدگی دوربین های امنیتی، شما باید یک منبع برق قابل اعتماد برای تامین حداکثر امنیت ملک خود داشته باشید. خوب است بدانید که می توانید سیستم دوربین مداربسته خود را فعال نگه دارید، حتی اگر برق از پریز نباشد.

همانطور که در این مقاله خواندید، راه های متعددی وجود دارد که می توانید برق اضطراری را برای دوربین مداربسته خود تنظیم کنید. در طول فرآیند نصب، می توانید در مورد اینکه مناسب ترین برق اضطراری برای راه اندازی دوربین مداربسته شما چیست صحبت کنید. در حالی که برخی از سیستم‌های پشتیبان پیشرفته‌تر را نمی‌توان توسط تکنسین‌های امنیتی نصب کرد، آنها می‌توانند توصیه‌هایی را در مورد محل نصب یک سیستم و همچنین شرایط نصب بهینه دوربین مداربسته و تجهیزات امنیتی را تضمین کنند.

نتیجه گیری نهایی

اگر به دنبال یک سیستم امنیتی و نظارتی دوربین مدار بسته قوی و کارآمد، قابل اعتماد در محل کسب و کار خود یا حتی برای منزل خود هستید، حتماً همین امروز با کادر متخصص و حرفه ای ایمن شبکه هوشمند برای دریافت مشاوره خرید جهت راه اندازی و نصب انواع دوربین های حفاظتی و نظارتی، دوربین مداربسته برقی، شارژی و ... تماس بگیرید.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net