• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
دوربین مدار بسته بدون اینترنت کار می کند ؟

استفاده از انواع دوربین مداربسته بدون نیاز به اتصالات اینترنتی نیز میسر خواهد بود. به همین خاطر در این گزارش شما را با انواع مدل های دوربین مدار بسته بدون اینترنت و روش های نصب و راه اندازی آن ها آشنا می کنیم. شما می توانید، ویدیوهای ضبط شده را با استفاده و یا بدون استفاده از روترها مشاهده کنید. برای مشاهده ویدیوها بدون نیاز به اینترنت، باید آن ها را در محل نصب دوربین مشاهده کنید. اما در صورتی که از اینترنت برای راه اندازی دوربین استفاده کنید، امکان پخش تصاویر از راه دور نیز وجود خواهد داشت. به طور کلی عملکرد دوربین مداربسته بدون اینترنت بسیار کاربردی و مطلوب است.

شما با استفاده از خدمات نصب دوربین مداربسته بدون نیاز به اینترنت تا حد زیادی در هزینه های خود نیز صرفه جویی می کنید و از خرید بسته های ترافیک بیشتر برای استفاده از دوربین و قابلیت های آن معاف می شوید! در نظر داشته باشید که روش های نصب دوربین مداربسته بدون نیاز به اینترنت، با تجهیزات معمولی کمی متفاوت هستند.

نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت

دوربین مدار بسته بدون اینترنت با روش های مختلفی قابل نصب خواهد بود. در وهله اول باید به چگونگی تامین برق برای عملکرد دوربین مداربسته بدون اینترنت توجه داشته باشید. در خصوص نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت، استفاده از سیستم های ضبط آنالوگ بیشتر توصیه می شود. برق مورد نیاز در این سیستم ها، توسط کابل های شبکه تامین خواهد شد. این کابل ها، به لب تاب شما در محل نصب دوربین متصل می شوند.

در وهله دوم باید به نحوه ضبط تصاویر دقت داشته باشید. برای ضبط آن ها از سیستم های مختلفی استفاده می کنند که هر یک روند کار به خصوصی دارند. برای ضبط تصاویر دوربین مدار بسته به یک رابط نیاز دارید. به این ترتیب دسترسی به تصاویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت میسر خواهد بود.

قابلیت انتقال تصاویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت به موبایل

عملکرد دوربین مداربسته بدون اینترنت با محدودیت هایی رو به رو است که در سیستم هایی که از اینترنت استفاده می کنند، این موارد وجود ندارند. اما قابلیت انتقال تصاویر به تلفن همراه افراد در هر دو این سیستم ها فراهم می باشد. این سیستم انتقالی به شما کمک می کند که در مکان هایی که به آن ها دسترسی ندارید نیز قادر به کنترل و نظارت بر محیط باشید. استفاده از تکنولوژی وایرلس در این خصوص بسیار مورد توجه قرار دارد.

استفاده از فناوری وایرلس برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته مشروط به عدم وجود مسافت طولانی بین فرد و سیستم اصلی دوربین است. در غیر این صورت، تصاویر به درستی منتقل نخواهند شد. این دوربین ها تا شعاع 100 متری با استفاده از فناوری وایرلس فرایند انتقال تصاویر را انجام می دهند. در این روش انتقال تصاویر، حساسیت های امنیتی به خصوصی وجود دارند که ریسک هک اطلاعات را بالا می برند. به همین خاطر استفاده از این روش انتقال پس از نصب دوربین مداربسته، چندان توصیه نمی شود.

دوربین مداربسته بدون اینترنت

انتقال تصاویر با استفاده از آنتن های رادیویی

استفاده از آنتن های رادیویی نیز برای انتقال تصویر دوربین های مداربسته یک راه حل کاربردی به شمار می رود. پس از نصب و اتصال این سیستم ها، و استفاده از یک دستگاه دی وی آر برای ضبط داده ها، انتقال تصاویر با استفاده از این امواج میسر می باشد. در این روش انتقال داده ها به دو صورت انجام می گیرد. روش های نقطه به نقطه و چند نقطه به یک نقطه در این میان جای می گیرند که انتقال تصاویر را با استفاده از این امواج میسر می کنند. در این زمینه استفاده از آنتن های رادیویی نیز متداول می باشد. برخی از آنتن های رادیویی که پروسه انتقال تصاویر دوربین مدار بسته بدون اینترنت را تکمیل می کنند. به شرح زیر می باشند:

  1. flat: زاویه تابش این آنتن ها 90 درجه است.
  2. omni: استفاده از این آنتن ها برای اکسس پوینت ها بسیار موثر است.
  3. sector: استفاده از این آنتن ها برای دکل های مخابراتی متداول است. زاویه تابش آن ها 120 درجه است.

مزایای انتقال تصاویر دوربین مدار بسته

عملکرد دوربین مداربسته بدون اینترنت در انتقال تصاویر با استفاده از فناوری وایرلس و امواج رادیویی بسیار مطلوب می باشد و در پیشبرد اهداف ما برای استفاده از این سیستم های امنیتی تاثیر گذار می باشد. برخی از مزایایی که به واسطه انتقال تصاویر ضبط شده در این دوربین ها به دست می آورید، به شرح زیر می باشند:

  1. با نصب این سیستم ها در محیط کار و کنترل فعالیت های آن ها در خارج از محل کار، راندمان کارمندان شما بالاتر می رود و امکان مدیریت دقیق تر شما بر نحوه انجام کار آن ها بالاتر می رود.
  2. ضبط فیلم های منتقل شده توسط امواج رادیویی و فناوری وایرلس، به سهولت انجام می گیرد و با این روش، این تصاویر همیشه در دسترس شما خواهند بود.
  3. با انجام این کار، امکان دزدی و سرقت از منزل یا محل کار شما به حداقل می رسد. در صورت بروز این مشکلات، افراد به سرعت اقدام کرده و از اموال خود در ساختمان محافظت می کنند.
دوربین مداربسته بدون اینترنت

مشاهده تصویر دوربین مداربسته در کامپیوتر بدون نیاز به اینترنت

پس از نصب دوربین مداربسته در محل و فراهم کردن تجهیزات مورد نظر، مرحله بعدی ایجاد تصویر آن بر روی یک پردازش گر و نمایش آن بر صفحه کامپیوتر یا ال سی دی است. عملکرد دوربین مداربسته بدون اینترنت در این زمینه کمی متفاوت است. برای استفاده از این قابلیت بر روی دوربین های بدون اتصال به اینترنت باید حتما سیستم کامپیوتر شما به شبکه داخلی سازمان متصل باشد. شبکه لوکال در بسیاری از اداره ها فعال است و سیستم های کامپیوتری به آن متصل هستند. به همین خاطر نصب دوربین و مشاهده تصاویر آن در کامپیوتر برای این مکان ها به سهولت انجام می گیرد.

پس از ایجاد یک لوکال و شبکه سازمانی، باید گزینه پلاگین را فعال کنید. این فرایند مراحل مختلفی دارد که باید به درستی رعایت شوند:

  1. در وهله اول اینترنت اکسپلور را اجرا کنید.
  2. سپس از منوی tool وارد بخش internet option شوید.
  3. در مرحله بعدی دکمه security را در بالای پنجره باز شده پیدا کنید.
  4. سپس در این بخش گزینه کاستوم لول را فعال کنید.
  5. سپس شما وارد پنجره تنظیمات امنیتی می شود.
  6. در این بخش باید گزینه active x controls را انتخاب کرده و سپس گزینه enable را فعال سازی نمایید.
  7. در نهایت با کلیک بر روی گزینه ok کلیه تغییرات ایجاد شده را تایید کنید.

به این ترتیب کلیه تصاویر دوربین مداربسته بر سیستم کامپیوتری شما به نمایش گذاشته می شوند.

جمع بندی نهایی

در این گزارش با نحوه نصب دوربین مداربسته بدون نیاز به اینترنت و نمایش تصاویر آن بر سیستم کامپیوتر، موبایل و... آشنا شدیم. استفاده از این دوربین ها در دنیای پر تکاپوی امروزی مزایای بی شماری دارد. شما می توانید، از این سیستم ها در راستا حفاظت بیشتر از محیط ساختمان خود استفاده به عمل آورید. برخی از قابلیت های این سیستم ها تنها با اتصال به اینترنت فعال سازی می شوند. اما استفاده از آن ها بدون نیاز به اینترنت نیز میسر می باشد. برخی از برندها مانند دوربین مداربسته هایک ویژن، مدل هایی از این سیستم ها را بدون نیاز به اتصال به اینترنت طراحی می کنند.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net