• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
مقایسه هزینه تین کلاینت و کامپیوتر در سال 2023

مقایسه هزینه تین کلاینت و کامپیوتر به منظور انتخاب بهترین تجهیزات برای سازمان های بزرگ و شبکه های مهم اطلاعاتی از اهمیت بالایی برخوردار است. این روزها استفاده از تین کلاینت برای مجموعه های بزرگ به یک نیاز اساسی مبدل شده و کمتر کسی برای این قبیل مراکز از کامپیوترهای معمولی و قدیمی استفاده می کند. اما برای انتخابی صحیح تر به مقایسه های بیشتری میان این دستگاه ها نیاز است.
مقایسه هزینه تین کلاینت و کامپیوتر از جهان مختلفی انجام می گیرد. از میان آن ها می توان به هزینه های مربوط به خرید تجهیزات برای هر یک از سیستم ها، هزینه های مربوط به ارتقا و به روز رسانی سیستم، هزینه های نگهداری تجهیزات برای عمر و دوام بیشتر، مقایسه عمر مفید دو دستگاه، میزان مصرف انرژی و هزینه های مربوط به آن در هر یک از دستگاه ها، نوع پشتیبانی و نگهداری شبکه سیستم ها و... اشاره کرد. هر یک از موارد نام برده شده از اهمیت بالایی در سیستم یک مجموعه بزرگ برخوردار می باشد. به همین خاطر در نظر گرفتن آن ها پیش از انتخاب و خرید یکی از تجهیزات نام برده شده در خور توجه می باشد.

مقایسه هزینه های خرید تجهیزات

در مقایسه هزینه تین کلاینت و کامپیوتر، هزینه های مربوط به خرید تجهیزات در هر یک از این دو دستگاه از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طور کلی هزینه های مربوط به اسمبل کردن یک کیس معمولی از هزینه خرید تین کلاینت بیشتر است! قطعات کامپیوتری در سال های اخیر با افزایش قیمت چشم گیری رو به رو بوده اند. از این رو خرید تین کلاینت برای شما به صرفه تر خواهد بود. در نظر داشته باشید که برای استفاده از کیس های معمولی در مصارف سنگین سازمانی، نیاز به ارتقای توان سخت افزاری سیستم مورد استفاده دارید که هزینه های بالایی برای شما ایجاد می کند.

هزینه ارتقای سیستم تین کلاینت و کامپیوتر

در مقایسه هزینه تین کلاینت و کامپیوتر به بخش ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری هر یک از تجهیزات نام برده شده می رسیم. ارتقا یک سیستم تنها در دو بخش نرم افزار و سخت افزار انجام می گیرد. در این زمینه هم استفاده از تین کلاینت به صرفه تر است؛ چرا که برای ارتقای کیس های معمولی یک مجموعه، باید 100 کیس موجود در هر مجموعه را به صورت همزمان ارتقا دهید که بی شک بسیار هزینه بر خواهد بود.

اما با انتخاب تین کلاینت، می توانید پس از آشنایی با نیازهای موجود، 4 یا 5 تین کلاینت برای 100 کاربر خریداری شده و در صورت نیاز به ارتقا همین تعداد کم ارتقا داده می شوند. یکی دیگر از مسائل مورد بحث در مقایسه قیمت تین کلاینت و کامپیوتر، تبدیل ساده تین کلاینت به زیرو کلاینت است. شما برای ارتقا زیروکلاینت ها تنها نیاز به تعویض و یا ارتقای سرور مورد استفاده خواهید داشت. اما برای ارتقای یک مجموعه با 100 کیس، باید 100 رم، 100 قطعه سخت افزاری و... تهیه کنید.

در زمینه ارتقای نرم افزاری دو سیستم، می توان گفت که کیس های معمولی قابلیت ارتقای نرم افزاری بیشتری دارند. در هر تین کلاینت، برخی برنامه ها وجود دارند که قابل ارتقا نیستند و در حین خرید باید به مشخصات نرم افزاری آن ها دقت داشته باشید. این مسئله در رابطه با خرید زیرو کلاینت ها نیز صدق می کند.

مقایسه هزینه کامپیوتر و تین کلاینت

هزینه نگهداری از تجهیزات

تفاوت هزینه تین کلاینت و کامپیوتر ما را به نتایج خاصی در رابطه با هزینه های مربوط به نگهداری از هر یک از تجهیزات نام برده می رساند. پس از خرید یک سیستم، بحث نگهداری از آن بسیار مهم تلقی می شود. در این زمینه استفاده از تین کلاینت ها به نفع شما خواهد بود. چرا که در این سیستم ها هیچ گونه قطعه مکانیکی وجود ندارد و احتمال بد سکتور بودن دستگاه بسیار پایین است. اما برای تعمیرات و نگهداری کیس های کامپیوتری، باید حتما از افراد متخصص کمک بگیرید.

در هر مجموعه با 50 کاربر، 50 عدد کیس نیز مورد استفاده قرار می گیرد که برای هر یک از این مجموعه ها به یک نیروی متخصص نیاز داریم که برآورد هزینه حقوق و بیمه های مربوط به آن، هزینه های سرسام آوری را در طول سال نشان می دهد. به همین خاطر در این مقایسه تین کلاینت بر کیس های معمولی ارجحیت دارد.

بررسی عمر مفید هر دستگاه

در مقایسه هزینه خرید تین کلاینت و کامپیوتر، در نظر گرفتن عمر مفید هر یک از دستگاه ها نیز یک مسئله بسیار مهم تلقی می شود. میزان طول عمر هر یک از این دستگاه ها، تا حدی انتخاب ما را ساده تر می کند. به طور کلی یک کیس در حدود 5 سال سالم باقی می ماند و در این دوران نیاز به تعمیرات کمتری دارد. اما کلاینت ها تا 10 سال عمر می کنند و در طول دوران استفاده نیاز به کمترین میزان تعمیرات خواهند داشت.

در مقایسه هزینه و قیمت تین کلاینت و کامپیوتر از نظر قطعات و سخت افزاری، متوجه شدیم که در ساخت کیس ها از هارد دیسک و فن استفاده شده؛ این در حالی است که دستگاه های تین کلاینت از وجود این قطعات مبرا هستند. فن و هارد دیسک کیس های معمولی سبب تجمع ذرات گرد و غبار شده و کیفیت دستگاه را به طرز قابل توجهی کاهش می دهند.

مقایسه هزینه تین کلاینت و کامپیوتر از نظر میزان مصرف انرژی

یکی از مهمترین موارد مقایسه هزینه تین کلاینت و کامپیوتر، بررسی میزان مصرف انرژی هر یک از دستگاه های نام برده شده است. در کشور ما ذخایر انرژی فراوانی وجود دارند و به همین خاطر بسیاری از مردم به استفاده صحیح از انرژی اهمیت نمی دهند. میزان مصرف انرژی در این دستگاه ها نیز در کشور ما به چشم نمی آید. اما در سایر کشورها، این مولفه یکی از مهمترین ها است.

اما در سال های اخیر در کشور ما نیز قطعی های برق گسترده، سبب شده که مردم بیشتر به فاکتور مصرف انرژی توجه کنند. به همین خاطر انواع تین کلاینت را به دلیل کم مصرف بودن جایگزین کیس های قدیمی خود کردند. کیس های معمولی اغلب تا 450 وات انرژی مصرف می کنند. این در حالی است که استفاده از تین کلاینت تنها به مصرف 30 وات انرژی نیاز دارد. این اختلاف مصرف بسیار فاحش است و به همین خاطر، در بسیاری از مجموعه های سازمانی، استفاده از تین کلاینت مورد توجه قرار می گیرد.

مقایسه هزینه تین کلاینت و کامپیوتر

به روز رسانی تین کلاینت و کیس های کامپیوتری

مقایسه هزینه تین کلاینت و کامپیوتر در زمینه به روز رسانی نیز مسئله بسیار مهمی تلقی می شود. در تین کلاینت ها به روز رسانی و ارتقای سیستم به سهولت انجام می گیرد. رم و هارد به کار رفته در این دستگاه ها به سهولت تعویض خواهند شد و مشکلی در زمینه ارتقای سیستم وجود ندارد. در این زمینه کیس ها نیز به گونه ای مشابه عمل می کنند و ارتقا و به روز رسانی آن ها بسیار ساده است. البته در کیس ها سی پی یوی دستگاه نیز قابل تعویض خواهد بود.

امکان استفاده از برق اضطراری

در زمینه مقایسه هزینه تین کلاینت و کامپیوتر، مقایسه میزان مصرف برق در زمان های قطعی انرژی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. با در نظر گرفتن اطلاعاتی که در این مبحث در رابطه با میزان مصرف هر یک از دستگاه های تین کلاینت و کیس شرح دادیم، بی شک متوجه می شوید که میزان مصرف تین کلاینت ها 30 واتی، با میزان مصرف 450 واتی کیس های معمولی قابل مقایسه نیست.

به همین خاطر با در نظر گرفتن قطعی برق متداول که در سال های اخیر گریبان گیر کشور ما شده است، استفاده از تین کلاینت برای صرفه جویی در میزان برق اضطراری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

تفاوت های کلی تین کلاینت و کیس های کامپیوتر

تنها مقایسه هزینه تین کلاینت و کامپیوتر برای انتخاب در میان این دستگاه ها کافی نیست. در این زمینه در نظر گرفتن برخی ویژگی های فنی هر دو دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و شما را به نتایج درست تری برای انتخاب در میان این دستگاه ها می رساند. یکی از مهمترین تفاوت های تین کلاینت و کیس، مقاومت بالای تین کلاینت در برابر ضربه های احتمالی است. این در حالی است که قطعات کیس های کوچک کامپیوتری به دلیل ظرافت در طراحی در برابر هر گونه ضربه آسیب پذیر می باشند.

تین کلاینت ها می توانند، به صورت 24 ساعته کار کنند؛ این طرز کاربرد کوچکترین مشکلی در سیستم تین کلاینت به وجود نمی آورد. این در حالی است که استفاده از کیس های معمولی به دلیل وجود فن در ساختار آن ها به صورت 24 ساعته میسر نخواهد بود.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net