• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
اتصال دوربین مدار بسته به آیفون تصویری & آنالوگ

آموزش اتصال دوربین مدار بسته به آیفون تصویری کاربردی ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. در صورتی که از این اطلاعات استفاده کنید، بدون شک استفاده بهتری از این تجهیزات امنیتی حاصل خواهید کرد. این دوربین ها در بسیاری از ساختمان ها و ادارت امروزی به کار می روند و هر یک از آن ها از قابلیت های به خصوصی برخوردار هستند.

برای استفاده از این قابلیت دوربین های مداربسته باید حتما تنظیمات داخلی آن ها را در پنل های مربوطه اعمال کنید. همچنین در این زمینه وجود یک سوئیچر نیز برای برقراری ارتباطات مورد نیاز ضرورت دارد. برای اتصال این دوربین ها از ورودی دوم آیفون تصویری استفاده می کنند که باید با یک رشته سیم اتصالات مورد نیاز برقرار شود.

مزایای اتصال دوربین مداربسته به آیفون تصویری

استفاده از این قابلیت دوربین های مداربسته و آیفون های تصویری مزایای بی شماری خواهد داشت. این دوربین ها یک تصویر از نمای خارجی محیط ساختمان را نمایش می دهند. اما با استفاده از دوربین مداربسته و اتصال آن به آیفون ساختمان، قسمت های دیگری از محیط مشاهده می شوند.

به علاوه دوربین های مخصوص آیفون تصویری، محدوده کوچکی از محیط خارج ساختمان را نمایش می دهند. به این ترتیب گاها تصویر کسانی که پشت درب قرار گرفته اند، بر صفحه نمایش آیفون نمایش داده نمی شود. این مسئله ایمنی محیط را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

شما می توانید، با استفاده از نصب دوربین مداربسته، محیط بزرگتری را مشاهده کرده و رفت و آمدهای فضای ساختمان را بیشتر کنترل کنید. البته تنها برخی از برندهای آیفون تصویری از چنین قابلیتی برخوردار هستند. به همین خاطر باید در حین خرید این تجهیزات از وجود این قابلیت ها اطمینان حاصل کنید. این آیفون ها تصاویر افراد را در خود ضبط و نگهداری می کنند و به این ترتیب نظارت بر ساختمان مورد نظر در سطح مطلوب تری انجام می شود.

مطلب پیشنهادی: چگونه دوربین مداربسته را به گوشی وصل کنیم؟

آیفون های تصویری قابل استفاده در دوربین های مدار بسته

برای استفاده از انتقال تصاویر دوربین مداربسته به آیفون تصویری، می توان از یک سری دوربین مداربسته استفاده کرد. برای این کار باید از آیفون های تصویری استفاده کنید که این ویژگی را دارند. آیفون های تصویری متعددی با برندهای مختلف در بازار وجود دارند که این ویژگی را دارند، بنابراین در هنگام خرید آیفون تصویری به هدف خرید و اینکه آیا می توان از آنها بر روی پلت فرم دوربین مداربسته استفاده کرد یا خیر توجه کنید. به عنوان مثال در آیفون های تصویری تابا تنها یک سری از مدل های این برند از دوربین مدار بسته پشتیبانی می کنند.

اتصال دوربین مداربسته به آیفون تصویری

معایب اتصال دوربین مدار بسته به آیفون تصویری

اگرچه استفاده از این قابلیت دوربین ها مزایایی به همراه دارد، اما در عین حال با اتصال دوربین مداربسته به آیفون برخی مشکلات در سیستم اصلی دوربین و آیفون به وجود می آید. مشکل تداخل تصویر یکی از مهمترین معایبی است که در ساختار این آیفون ها به وجود می آید و عملکرد آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

کندی در ارسال تصاویر نیز گاها در این سیستم ها به وجود می آید و سیستم کلی دوربین را با آسیب های جدی رو به رو می کند. استفاده از این آیفون ها بیشتر برای چک کردن لحظه ای اتفاقات محیط ساختمان است و یک تصویر کلی از فضای اطراف در این سیستم ها مشاهده می شود.

مطلب پیشنهادی: آینده فناوری دوربین مداربسته چیست؟

روش های اتصال دوربین به آیفون تصویری

برای استفاده از این قابلیت ها در حین خرید دوربین مدار بسته، به نوع و مدل آن دقت داشته باشید. مانیتورهای به کار رفته در آیفون های تصویری قابلیت های بسیاری برای اتصال به دوربین مداربسته دارند. با استفاده از این مانیتورهای پیشرفته، می توان به جز دوربین اصلی آیفون، یک دوربین دیگر نیز به سیستم آن اضافه کرد.

در ساختار این مانیتورها یک سوکت اضافی برای نصب رشته سیم های دوربین مداربسته تعبیه شده است. با این قابلیت تصاویر دوربین دوم مانیتور نیز دریافت شده و نمایش داده می شوند. اما گاها برخی از آیفون ها از چنین قابلیتی برخوردار نیستند و این فرایند را کمی دشوار می کنند.

در این صورت می توانید، از مانیتورهای مجزایی استفاده کنید که نصب و تعبیه دوربین اضافه را میسر می کنند. در این خصوص توجه به نحوه سیم کشی دوربین مداربسته نیز بسیار مهم است. مانیتورهای دم درب باید حتما از دو سوکت تشکیل شوند تا اتصال پنل های دوم به سهولت انجام شود. برای این منظور تنها از دوربین های آنالوگ استفاده می کنند.

مطلب پیشنهادی: 0 تا 100 آموزش تنظیمات دوربین مدار بسته * تنظیم

ویژگی های دوربین آنالوگ برای اتصال به آیفون تصویری

در مبحث آموزش اتصال دوربین مدار بسته به آیفون تصویری، بررسی ویژگی های دوربین مورد نظر نیز یکی از مهمترین موارد است. سیستم این دوربین ها اغلب با تغذیه 12 ولتی همراه است؛ سوکت های BNC موجود در این دوربین ها برای انتقال تصاویر به کار می روند؛ مغزی و قسمت های بیرونی این دوربین ها نیز با بار الکتریکی به خصوصی به کار رفته و عملکرد مطلوبی دارند.

پس از بررسی ویژگی های دوربین و تنظیم قسمت های داخلی آن، تصاویر پنل های دم در نمایش داده می شوند. در صورتی که ساختمان مورد نظر شما چند طبقه باشد، می توان همه طبقات آن را به این دوربین های مداربسته مجهز کرد؛ تنها کافی است، دو رشته سیم را به آیفون همه طبقات ساختمان متصل کنید.

اتصال دوربین مدار بسته آنالوگ به آیفون تصویری

لوازم جانبی مورد نیاز برای اتصال دوربین مداربسته به آیفون

در آموزش اتصال دوربین مدار بسته به آیفون تصویری توجه به ابزار کار مورد نیاز نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای این منظور تنها باید رشته سیم های مورد نیاز برای اتصالات دوربین به آیفون فراهم شوند. همچنین در حین خرید آیفون ها نیز باید به قابلیت اتصال آن ها به دوربین توجه کنید. هر یک از این آیفون ها تنها از سیستم دوربین های آنالوگ پشتیبانی می کنند و با استفاده از منابع تغذیه 12 ولت عملکرد مطلوبی در محیط ساختمان خواهند داشت. در این زمینه انواع کابل های کواکسیال نیز به کار می روند.

تنها خرید یک آیفون هوشمند برای استفاده از قابلیت اتصال آن به دوربین کافی نیست! در این حوزه در نظر گرفتن رابط کاربری این سیستم ها نیز بسیار مهم تلقی می شود. برخی از نسخه های آیفون تنها با لمس یک دکمه به سیستم دوربین مدار بسته ساختمان مسکونی متصل می شوند.

هنگام خرید انواع مختلف آیفون، نمایش این موضوع که دوربین های مدار بسته آنالوگ از دوربین هایی با فناوری های مختلف پشتیبانی می کنند، اشتباه است. در بیشتر موارد این تصور غلط منجر به هزینه های گزاف و اضافی برای خرید دوربین مداربسته بسیار با کیفیت می شود. از جمله ویژگی های آیفون تصویری، پشتیبانی از دوربین مدار بسته تنها با استفاده از دوربین آنالوگ قدیمی است که با کمک یک منبع تغذیه 12 ولتی 2 آمپر و یک کابل کواکسیال دو جفت انجام می شود که آن را فعال می کند.

مطلب پیشنهادی: بازبینی فیلم دوربین مدار بسته

یک شرکت خوب برای نصب دوربین مداربسته در آیفون

بسیار مهم است که چه کسی را برای نصب دوربین ها انتخاب می کنید. به یاد داشته باشید که سیستم مداربسته ارتباط مستقیمی با ایمنی شما دارد و انتخاب اشتباه می تواند امنیت شما را به خطر بیندازد. بنابراین قبل از ثبت سفارش به دنبال یک شرکت معتبر و قابل اعتماد باشید. نصب یک سیستم دوربین مداربسته به پیکربندی اولیه آن محدود نمی شود. شما نیاز به پشتیبانی و بررسی منظم دوربین دارید. بنابراین مطمئن شوید که از جایی خرید می‌کنید که قابل اعتماد باشد و به درخواست‌های پشتیبانی شما پاسخ دهد. شرکت فنی مهندسی ایمن نت با تکیه بر تجربه، دانش و درک تکنولوژی روز و در اختیار داشتن متخصصین مجرب در کنار شماست تا به اوج ایمنی دست یابد.

نحوه مشاهده تصاویر دوربین و پنل

هوشمندی آیفون تصویری به پشتیبانی از دوربین های مدار بسته محدود نمی شود. به لطف رابط کاربری پیشرفته آیفون، با خرید این سری از محصولات، می توانید فیلم‌های دوربین‌های مداربسته را تنها با لمس یک دکمه مشاهده کنند. پس از راه اندازی سیستم خریداری شده و اتصال دوربین مداربسته به آیفون تصویری، برای نمایش تصاویر دوربین در صفحه رنگی داخلی، می توانید با فشار دادن دکمه مشاهده تصویر که با نماد شخص مشخص شده است، تصاویر پنل آلارم را مشاهده کنید و با تکرار این فرآیند، تصاویر دوربین مداربسته آنالوگ نمایش داده می شود.

در ادامه بخوانید : اتصال مستقیم دوربین مداربسته به تلویزیون

جمع بندی نهایی

در این مطلب در خصوص آموزش اتصال دوربین مدار بسته به آیفون تصویری اطلاعاتی ارائه کردیم که برای نصابان دوربین های مداربسته و آیفون های تصویری مفید واقع می شوند. پیشرفت و رشد تکنولوژی در سال های اخیر نوع کاربری دوربین های مداربسته را تغییر داده است. به همین خاطر این روزها از قابلیت های بیشتر این سیستم های امنیتی برای محافظت بیشتر از محیط ساختمان استفاده می کنند. همه ساله میزان قابل توجهی از این دوربین ها خریداری می شوند و با مقاصد مختلفی در محیط ساختمان نصب خواهند شد.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net