• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
چگونه فیلم دوربین مداربسته را به عقب برگردانیم؟ بازبینی فیلم دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته نقش مهمی در افزایش امنیت منازل مسکونی و سایر اماکن عمومی دارند. ممکن است لازم باشد پس از مدتی تصاویر ضبط شده را از یک تاریخ و زمان خاص بررسی کنید و نیاز به بازبینی دوربین مداربسته داشته باشید. در این گزارش از سایت ایمن شبکه هوشمند بررسی خواهیم کرد که چگونه فیلم دوربین مداربسته را به عقب برگردانیم. معمولا اولین کاری که بعد از یک حادثه انجام می دهیم این است که دوربین های مداربسته آن منطقه را بررسی کنیم. در اینجا این سوال مطرح می شود که چگونه می توان تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته را بازبینی کرد؟ در این مقاله به شما نحوه بازبینی فیلم دوربین مدار بسته را خواهیم گفت.

چگونه فیلم های دوربین مدار بسته را به عقب برگردانیم؟

برای بازبینی فیلم دوربین مدار بسته در دستگاه DVR، ابتدا باید دستگاه را به مانیتور متصل کنید. با استفاده از انواع کابل های دوربین مداربسته HDMI و VGA می توانید دستگاه DVR را به مانیتور متصل نمایید. بسته به نوع دستگاهی که دارید باید از کابل مناسب برای این کار استفاده کنید. سپس وارد منوی DVR شده و Play یا Browse را انتخاب کنید. در قسمت پخش، لیستی از فیلم های ضبط شده در روزها و تاریخ های خاص را مشاهده خواهید کرد. با استفاده از تقویم در منوی DVR می توانید به سرعت فیلم مورد نظر را بر اساس زمان و تاریخ پیدا کرده و تماشا کنید. در بخش پخش، می توانید ویدیوی خود را سریع به جلو یا عقب ببرید. حرکت آهسته و زوم نیز امکان پذیر است.

مطلب پیشنهادی: ایا فیلم دوربین مدار بسته در دادگاه سندیت دارد ؟ اعتبار

دستگاه DVR چندین کانال دارد و می تواند به چندین دوربین متصل شود. هنگام بازبینی فیلم های دوربین مدار بسته، ابتدا دوربین مورد نظر خود را انتخاب کنید. بسته به مجموعه تنظیمات دوربین مداربسته، محدودیت حافظه DVR باعث می شود که هنگام بارگذاری ویدیوهای جدید، ویدیوهای قدیمی بازنویسی شوند. اگر می خواهید ویدیو را تماشا کنید، این کار را قبل از حذف فیلم دوربین مدار بسته انجام دهید. قبل از حذف حافظه خارجی، فیلم ها و تصاویر را ضبط کنید و در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید.

بازبینی فیلم دوربین مداربسته

نحوه بازبینی فیلم دوربین مداربسته

دوربین های مدار بسته در ادارات، مکان های عمومی و یا مناطق تجاری به منظور کنترل رفتار افرادی که در این فضاها تردد می کنند نصب می شوند. پس از نصب و راه اندازی دوربین توسط کارشناسان، مهم ترین وظیفه ای که ممکن است مدیر ساختمان یا سایت تجاری با آن مواجه شود، بررسی و کنترل تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته است و این که بدانیم چگونه فیلم دوربین مداربسته را به عقب برگردانیم.

معمولاً بازبینی دوربین مداربسته پس از حوادث یا اتفاقات یکی از موارد مهمی است که باید با دقت انجام شود. زیرا گاهی اوقات حتی اشتباهات کوچک باعث حذف ویدیو و بازیابی اطلاعات از حافظه دوربین می شود.

چگونه فیلم های ضبط شده دوربین مداربسته را بازبینی کنیم؟

فرقی نمی کند از دوربین های مداربسته ارزان قیمت استفاده کنید یا دوربین های مدار بسته برای مغازه، خانه یا ... اگر اصول اولیه نصب و راه اندازی برای سیستم امنیتی شما در نظر گرفته شود، می توانید تصاویر دوربین مداربسته را بازبینی کنید و می دانید چگونه فیلم دوربین مداربسته را به عقب برگردانیم.

برای بازبینی فیلم دوربین مدار بسته و بررسی فیلم های ضبط شده باید نوع دستگاه را در نظر بگیرید. در حال حاضر دو نوع دستگاه در سیستم های مدار بسته استفاده می شود:

  1. DVR
  2. NVR

بازبینی فیلم های ضبط شده دوربین مدار بسته در دستگاه DVR

DVR یا ضبط کننده ویدئوی دیجیتال یک دستگاه ضبط ویدئویی است که تصاویر آنالوگ را از طریق دوربین گرفته و به صورت دیجیتالی روی حافظه فیزیکی یا هارد دیسک مناسب برای دوربین مداربسته ذخیره می کند.
هنگام بازبینی دوربین های مدار بسته، فقط باید DVR را از طریق کابل HDMI به مانیتور متصل کنید. با اتصال DVR به مانیتور و روشن کردن آن، باید به منوی DVR دسترسی پیدا کنید. بخش پخش آخرین ویدیوهای ضبط شده را به همراه تاریخ آن ها فهرست می کند. برای بازبینی دوربین مداربسته و این که چگونه فیلم دوربین مداربسته را به عقب برگردانیم، باید در تاریخ مورد نظر به سراغ فیلم رفته و آن را پخش کنید.

اکنون می توانیم با دکمه جلو و عقب ویدیو را به زمان دلخواه منتقل کنیم. حرکت آهسته و زوم در این دوربین ها امکان پذیر است. این امکانات امکان بررسی و چک کردن تمام جوانب فیلم را فراهم می کند.

مطلب پیشنهادی: سخت افزار شبکه چیست؟ انواع سخت افزار های شبکه و تجهیزات

چک کردن کانال های متصل به DVR

دستگاه های DVR را می توان به چندین دوربین متصل کرد، زیرا دارای چندین کانال هستند. وقتی دوربین های مداربسته را بررسی می کنیم باید به کانالی که به هر دوربین متصل است برویم. مثلاً اگر یک دوربین در دفتر کار نصب شده باشد و دوربین دیگر در اتاق جلسه باشد و بخواهیم فیلم اتاق جلسه را بررسی کنیم، باید به کانالی که به این دوربین وصل می شود در دستگاه DVR مراجعه کنیم.

چگونه فیلم دوربین مداربسته را به عقب برگردانیم

انتقال فایل های ویدئویی به حافظه DVR

از آنجایی که حافظه DVR محدود است، معمولاً پس از چندین ماه یا سال، فیلم های قدیمی حذف می شود و فیلم جدیدی ضبط می شود. بنابراین، اگر می خواهید دوربین مداربسته و فیلم های ضبط شده را بررسی کنید، قبل از پاک شدن فیلم ها این کار را انجام دهید.

قبل از حذف ویدیو از حافظه، بهتر است یک کپی از DVR را در حافظه خارجی ذخیره کنید تا در صورت لزوم بتوانید از آن استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: دوربین مدار بسته تا چند روز فیلم نگه میداره؟

بازبینی ویدئوهای ضبط شده از دوربین مدار بسته در NVR

NVR یا Network Video Recorder دستگاهی است که در شبکه و برای دوربین مدار بسته تحت شبکه IP جهت ضبط و مدیریت تصاویر استفاده می شود. با نصب دستگاه های NVR علاوه بر ذخیره سازی ویدئو، امکان تشخیص چهره، شمارش افراد و ... وجود دارد.

برای بازبینی فیلم دوربین مدار بسته نظارتی NVR ، فیلم های ذخیره شده در حافظه باید توسط پخش کننده پخش شوند. فیلم در حالت NVR می تواند صدا داشته باشد (در صورت استفاده از قابلیت ضبط صدا در دوربین مدار بسته) و البته به دلیل اینکه توسط دوربین دیجیتال ضبط می شود از کیفیت خوبی برخوردار است.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با توپولوژی ستاره ای در شبکه های کامپیوتری

بازبینی فیلم دوربین مداربسته از طریق گوشی تلفن

رویکردهای متفاوتی برای بازبینی فیلم های دوربین مدار بسته و این که چگونه فیلم دوربین مداربسته را به عقب برگردانیم استفاده می شود. برخی از این روش ها از IP ثابت استفاده می کنند. برای آن باید در محلی که دوربین مداربسته نصب می شود اینترنت وجود داشته باشد. DVR/NVR را به اینترنت وصل کنید. سپس با اختصاص IP ثابت می توانید تصاویر دوربین مدار بسته را از طریق تلفن همراه خود بررسی کنید.

سپس وارد منوی دستگاه ضبط شده و تنظیمات مناسب را انجام دهید. نرم افزارهای مختلفی برای نصب و انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی گوشی شما وجود دارد. یک نرم افزار مناسب را روی تلفن همراه خود نصب کنید. با تنظیم IP بین تلفن همراه و دستگاه ضبط، می توانید فیلم دوربین مدار بسته را روی تلفن همراه خود مشاهده کنید. بنابراین شما می توانید تصاویر و فیلم های دوربین مدار بسته را در هر زمان و هر مکان مشاهده نمایید.

مطلب پیشنهادی: تشخیص حرکت در دوربین مداربسته * موشن دتکشن [ Motion Detection ]

نتیجه گیری پایانی

وجود دوربین مداربسته برای ساختمان های مسکونی، فضاهای عمومی و مغازه های تجاری آرامش خاطر را به مالکان می دهد. با چک کردن و بازبینی دوربین مداربسته به راحتی می توان وقایع رخ داده در قسمت امنیتی دوربین را مشاهده کرد. بازبینی فیلم دوربین مدار بسته کمک می کند تا امنیت محیط به صورت قابل توجهی افزایش یابد. شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره در حوزه دوربین مداربسته با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net