• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر اماکن؟

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟ کدام یک در پیشگیری از سرقت موثرتر است؟ این سوالی است که در انتخاب سیستم حفاظتی ذهن اکثر افراد را درگیر می کند. در ادامه به بررسی هر یک از این سیستم ها، تفاوت ها، مزایا و معایب آن ها می پردازیم.
سوال بسیاری از شهروندان این است که چگونه خانه یا محل کار خود را ایمن نگه دارند. با انجام اقدامات ساده و ارزان برای محافظت از دارایی ها، می توان از سیستم دوربین مداربسته یا دزدگیر استفاده کرد تا به شما کمک کند از اوقات فراغت خود در خانه یا محل کار لذت ببرید.

در ادامه این مقاله از ایمن شبکه هوشمند به دو سیستم امنیتی پرداخته ایم که در صورت استفاده از آن ها به عنوان مکمل یکدیگر می توانید بهترین سیستم امنیتی و حفاظتی را برای راحتی و آسودگی خاطر داشته باشید.

استفاده از دوربین مداربسته به جای دزدگیر اماکن

مردم به دلیل ضبط تصاویر ترجیح می دهند دوربین مدار بسته را به عنوان یک سیستم امنیتی نصب کنند. اما دوربین مدار بسته فقط وقایع را ضبط می کند. در برخی موارد، سرقت حتی با دوربین مدار بسته نیز رخ داده است، زیرا دوربین ها یک سیستم نظارتی و امنیتی هستند.

علاوه بر این امکان مشاهده فیلم های دوربین مداربسته از طریق تلفن همراه به افراد اجازه می دهد تا بر محل کار یا خانه خود نظارت کنند همچنین می توانند با توجه به نحوه اتصال به دوربین مداربسته از راه دور، دزدگیر را کنترل کنند. به خصوص زمانی که هیچ فردی از خانواده یا دوستان در آنجا نباشند، مشاهده فیلم های دوربین مداربسته نوعی امنیت محسوب می شود. اما آیا با نصب دوربین مداربسته به تنهایی می توان از سرقت جلوگیری کرد؟ و جرم و جنایت را کاهش دهد؟ در این صورت بهتر است دوربین مداربسته یا دزدگیر بخریم یا به عبارتی با توجه به قیمت این دو سیستم، دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر کدام را بخریم؟

استفاده از دوربین مداربسته به جای دزدگیر اماکن

دوربین مدار بسته امنیتی چیست؟

سیستم مدار بسته به کلمه انگلیسی Closet Circuit Television اشاره دارد که معمولاً به آن دوربین مدار بسته می گویند. به تمام سیستم هایی که در یک محل نصب می شوند و تصاویر را به مکان های مختلف ارسال می کنند، دوربین مدار بسته می گویند. اما از آنجایی که این دوربین ها عمدتاً برای محافظت و امنیت استفاده می شوند. بنابراین مردم به آن به عنوان یک دوربین امنیتی نگاه می کنند. اما از نظر فنی دوربین های ویدئویی و کنفرانس نیز دوربین های نظارتی هستند.

از طرفی می توان گفت که دوربین مداربسته برای ثبت و ضبط اطلاعات مجرمان یا موارد دیگر در دادگاه ها بکار گرفته می شود، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را حتما بخوانید:

مطلب پیشنهادی: اعتبار دوربین مداربسته در دادگاه

سیستم دزدگیر چیست؟

در این قسمت از مقاله دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر، به سراغ معرفی سیستم دزدگیر می رویم که نوعی سیستم امنیتی است که برای جلوگیری از وقوع جرایمی مانند سرقت در مکان های مختلف نصب می شود. به دلیل وجود سنسورهای مختلف در این نوع دزدگیر، در صورت مشکوک بودن به روش های مختلف مالک را مطلع می کنند.

اعلان ها از طریق پیامک، ایمیل یا تماس با مالک یا شرکت انجام می شود. این سیستم ها علاوه بر اطلاع رسانی به صاحب خانه، دارای آژیر و هشدارهای صوتی هستند. پس از به صدا درآمدن آژیر، اطرافیان خانه سرقتی متوجه سرقت می شوند و با پلیس تماس می گیرند.

تفاوت دوربین مدار بسته و دزدگیر چیست؟

بسیاری از صاحبان ساختمان های مسکونی و تجاری نگران امنیت اموال خود هستند. این نگرانی گاهی آن ها را به نصب قفل های اضافی بر روی در و پنجره خانه یا محل کار خود می کشاند، اما در بیشتر موارد این نگرانی از سرقت اموال کم نمی کند.

برای ایجاد آرامش بیشتر می توان از سیستم های هشدار مانند دوربین مداربسته یا دزدگیر استفاده کرد. و احساس امنیت را در خانواده افزایش داد.

شایان ذکر است که حتی بهترین سیستم های هشدار گاهی اوقات ممکن است دچار نقص و خرابی شوند. این سیستم ها شکننده هستند و گاهی اوقات به درستی کار نمی کنند. بنابراین برای درک تفاوت دوربین مدار بسته و دزدگیر و فهمیدن این موضوع که دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر در نهایت باید مناسب ترین سیستم هشدار ضد سرقت را شناسایی کرد. و برای مقایسه عملکرد دوربین های مدار بسته و دزدگیر به بررسی بیشتر پرداخت.

مطلب پیشنهادی: خطاهای حسگر دوربین مداربسته را چگونه تشخیص دهیم

دوربین مداربسته یا دزدگیر کدام گزینه بهتر است؟

پیشنهاد ما یک راه حل ترکیبی برای تضمین امنیت کامل ساختمان، خانه یا محل کار و غیره شماست. با استفاده از این ابزارها و سیستم ها در کنار هم می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. با استفاده از دوربین، لحظه های جنایت ثبت می شود، حتی اگر دزد و مجرم با وجود زنگ خطر از صحنه متواری شوند، با در اختیار داشتن عکس های وی و ارائه آن ها به کلانتری، مجرم شناسایی و دستگیر می شود.

همچنین در صورتی که دزدگیر دچار نقص شده یا پیام اشتباهی ارسال کرده است، با بررسی فیلم دوربین مدار بسته می توانید از صحت عملکرد دزدگیر مطلع شوید که آیا دزدگیر به اشتباه راه اندازی شده است یا خیر. به این ترتیب، اگر اتفاق مشکوکی در صحنه رخ نداده، نیازی به حضور سریع فرد در آنجا یا اطلاع دادن به پلیس نیست.

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر

درون یک مکان عمومی، دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟

سنسور هشدار حساس است و سیگنال ها را بر اساس حرکت ارسال می کند. بنابراین در مناطق پرتردد همیشه هنگام حرکت افراد زنگ هشدار به صدا در می آید که باعث آزار دیگران می شود. بنابراین، دزدگیر برای مناطق کم تردد مناسب است. به عنوان مثال، هنگامی که یک فروشگاه یا کسب و کار بسته است و کسی در ساختمان نیست، می توان سیستم دزدگیر را فعال کرد.

روش اتصال دوربین مدار بسته به دزدگیر

برخی از دستگاه های ضبط دوربین مدار بسته به خصوص مدل های قدیمی را می توان به سنسورها و آلارم های مختلف متصل کرد. البته باید به خاطر داشته باشید که دوربین مداربسته یا دزدگیر دو سیستم کاملا مجزا هستند و عملکردهای متفاوتی دارند. بسیاری از برندها قابلیت اتصال بلندگوها و دزدگیرهای مختلف را به سیستم های دوربین مدار بسته اضافه کرده اند. این ترکیبی از دوربین مدار بسته و سیستم اعلام سرقت با عملکرد کمی متفاوت است.

مطلب پیشنهادی: دوربین مداربسته برای منزل و داخل خانه

یکی از راه های اتصال دوربین مداربسته به دزدگیر این است که یکی از زون های دزدگیر حرفه ای را به یکی از دوربین های مدار بسته وصل کنیم. و در صورت جدا شدن یکی از دستگاه های مداربسته از محل نصب، صدای زنگ هشدار فعال می شود. و بدین ترتیب مدیر ساختمان به سرعت از این پروژه مطلع شده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

همچنین امکان اتصال سنسور مغناطیسی به دوربین مداربسته وجود دارد و بدین ترتیب دوربین مدار بسته به دزدگیر متصل می شود. به زبان ساده می توانید با دوربین برای مکان خود دزدگیر ایجاد کنید.

نتیجه گیری نهایی دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟

اکنون تفاوت دوربین مدار بسته و دزدگیر CCTV vs alarm را می دانیم. باید گفت که هر دوی این سیستم ها تاثیر زیادی در ارتقای امنیت دارند و در این فرآیند استفاده همزمان از آن ها بهترین راه حل برای شماست. به عنوان مثال، اگر سیستم دزدگیر اشتباه کرد و زنگ هشدار یا پیام اشتباهی را ارسال نمود، می توانیم به راحتی تصاویر موجود سیستم مدار بسته را بررسی کنیم و از عملکرد دزدگیر اطمینان حاصل نماییم.

به طور کلی اگر بخواهیم پاسخی دقیق و روشن به این پرسش بدهیم که دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر باید بررسی کنیم که این سیستم را برای کدام محل نیاز دارد. و با توجه به مکان مورد نظر سیستم نظارتی مناسب را تهیه کنیم.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net