• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
سقف و کف کاذب اتاق سرور * هزینه نصب و اجرای استاندارد

همانطور که می دانید اتاق سرور مکانی است که سرورها و داده ها در آن ذخیره می شوند، بنابراین تعداد زیادی کابل و سیم شبکه در این مکان وجود دارد. در نتیجه استفاده از سقف و کف کاذب اتاق سرور برای پوشش این تجهیزات راه حل معقولی است. در این مقاله از ایمن شبکه هوشمند قصد داریم سقف و استاندارد کف اتاق سرور را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی کف و سقف کاذب اتاق سرور

در حقیقت سقف کاذب اتاق سرور همان سقف دوم است. این سقف برای پوشش تجهیزاتی مانند کابل و سیم استفاده می شود. همچنین از این سقف برای آکوستیک کردن اجرای فضای اتاق سرور نیز استفاده می شود. همانطور که می دانید سرورها و سایر تجهیزات منبع تولید صدا در اتاق سرور هستند، بنابراین سقف و کف کاذب اتاق سرور می تواند به عنوان عایق صدا عمل کند.
اکثر سقف های کاذب از نوع مشبک بوده و اندازه هر سقف کاذب 60 * 60 سانتی متر می باشد.

لوازم جانبی سقف کاذب

سقف کاذب از لوازم جانبی تشکیل شده و بدون این لوازم قابل نصب و اجرا نیست. این لوازم جانبی در زیر لیست شده است که شامل:

  • آویز: از آویز برای چسباندن سپری به سقف استفاده می کنند.
  • نبشی: از این وسیله در سقف و کف کاذب اتاق سرور برای هدایت سپری و وصل کردن آن به دور دیوار استفاده می شود.
  • سپری: یک تایل در بالای سپری قرار می گیرد. در واقع سپری قطعه ای فلزی است که آن را به هم متصل می کنند تا فضایی برای قرارگیری تایل ها ایجاد کنند.
  • تایل: این تایل ها در سقف کاذب قطعات مستطیلی به ابعاد 60 در 60 سانتی متر هستند. این وسیله قسمت اصلی سقف کاذب است.

در ادامه به مزایای استفاده از این محصول خواهیم پرداخت.

مزیت استفاده از سقف کاذب در اتاق سرور

استفاده از سقف و کف کاذب اتاق سرور دارای مزایای زیر می باشد:

  1. اول از همه با کمک این محصول، اتاق سرور سازماندهی شده تر و زیباتری به دست می آورید. زیرا به راحتی می توانید تمامی کابل ها، لوله ها و سایر تجهیزات و اجزای شبکه را پوشش دهید.
  2. یکی دیگر از مزایای استفاده از این محصول ایمنی کابل ها و امکانات مرتبط با آن می باشد. در واقع سقف کاذب مانند یک سپر محافظ است و استفاده از آن آسیبی به تجهیزات وارد نمی کند.
  3. دسترسی آسان به ابزار از دیگر مزایای استاندارد کف اتاق سرور است. علاوه بر موارد ذکر شده، استفاده از این محصول سیم کشی را نیز تسهیل می کند.

اجرای کف کاذب اتاق سرور

ویژگی های سقف و کف کاذب اتاق سرور

با توجه به اینکه اتاق سرور مکان حساس و مهمی است، به همین دلیل است که سقف کاذب اتاق سرور باید دارای ویژگی های مناسب با آن محیط باشد. در واقع امکان استفاده از هیچ گونه سقف کاذب برای مراکز حساس وجود ندارد، تنها استفاده از سقف کاذب مناسب با شرایط محیطی اتاق سرور در این مکان ها مجاز است که دارای ویژگی های خاصی هستند. این ویژگی ها در زیر ذکر شده است.

داشتن مواد و متریال ایده آل در ساختار محصول

استاندارد کف اتاق سرور باید دارای متریال خاصی باشد. تایل ها در این محصولات از مواد گچ، آلومینیوم و پی وی سی ساخته شده است.

انتخاب رنگ سقف کاذب

برای انتخاب رنگ سقف و کف کاذب اتاق سرور بهتر است از رنگ روشن تری استفاده کنید. استفاده از رنگ روشن بازتاب صحیح نور را فراهم می کند و به شما امکان می دهد چیزهایی را که ممکن است بر روی سطوح ریخته یا سوخته اند را بهتر نشان دهید.

از نظر آکوستیک بودن

سوراخ هایی در سقف کاذب اتاق سرور موجود است، که برای هدایت صدا و جذب آن کاربرد دارد.

مقاوم در برابر آتش و مقاوم در برابر رطوبت

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که سقف کاذب باید داشته باشد، مقاومت آن در برابر آتش و رطوبت است. همچنین باید برای این محیط سیستم سرمایش و تهویه کولینگ اتاق سرور را نیز فراهم کنیم.

آشنایی با کف کاذب و استاندارد کف اتاق سرور

طبقه کف کاذب اتاق سرور در واقع همان کف دوم است. این محصول از طریق تجهیزات دیگری در کف استاندارد اصلی استفاده می شود. با نصب یک طبقه کاذب، فضای خالی بین کف دوم و کف پایه ایجاد می شود و می توانید از این فضای خالی برای قرار دادن وسایل و تجهیزات جانبی استفاده کنید.

کف کاذب اتاق سرور انواع مختلفی دارد. شرکت ایمن شبکه هوشمند دارای سال ها تجربه در زمینه طراحی اتاق سرور و عرضه و تولید کف کاذب مراکز حساس می باشد. انواع این محصولات تولیدی عبارت اند از:

  • کف کاذب سبک لگراند
  • کف آلومینیومی
  • کف های کاذب فولادی

برای اطلاع از هر یک از این کفپوش های کاذب می توانید با کارشناسان ایمن نت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

به طور خلاصه کف کاذب آلومینیومی و فولادی تایل هایی به ابعاد 60 *60 سانتی متر با دو نوع پوشش HPL و PVC دارند. با توجه به اهمیت اتاق سرور و دیتا سنتر، باید سقف و کف کاذب اتاق سرور دارای خاصیت ضد الکتریسیته ای باشند. به همین دلیل باید از کاور HPL استفاده کنید.

استاندارد کف اتاق سرور

این نوع پوشش دارای خواص ضد الکتریسیته ساکن و ضد خش است. کفپوش مصنوعی طرح لگراند دارای تایل هایی در ابعاد 22.5 * 22.5 سانتی متر می باشد. این نوع کف کاذب به گونه ای طراحی شده است که فاقد پوشش بوده و خاصیت آنتی استاتیک دارد و برای محیط های حساس مناسب است.

نصب و اجرای کف کاذب در اتاق سرور

نصب و اجرای طبقه استاندارد کف کاذب اتاق سرور بسته به نوع اتاق سرور متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال: کف کاذب طرح لگراند نیازی به زیرساخت ندارد و می توانید خودتان آن را پیکربندی کنید. فقط پایه را روی نقطه مشخص شده قرار دهید و سپس تایل را روی پایه قرار دهید. هنگام نصب کفپوش طرح لگراند نیازی به پیچ و مهره ندارید. در واقع تایل ها در شکاف هایی روی پایه نصب می شوند.

با این حال، کف های کاذب فولادی یا آلومینیومی برای نصب نیاز به ساختار اولیه دارند. به همین دلیل شما نمی توانید این قسمت های کاذب را خودتان نصب کنید و برای این کار به گروهی از نصاب های حرفه ای و تکنسین های شبکه نیاز دارید.

کف کاذب یا سقف کاذب، کدام بهتر است؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که استفاده از استاندارد کف کاذب برای اتاق سرور بهتر است یا استفاده از سقف کاذب بهتر است؟ در جواب باید بگوییم که شما می توانید از هر دو این محصولات استفاده کنید. اما برای دسترسی آسان به تجهیزات و امکانات استفاده از کف کاذب بیشتر توصیه می شود.

در ادامه بخوانید: دانلود چک لیست اتاق سرور

مزیت های پارتیشن کف کاذب اتاق سرور

استفاده از استاندارد کف اتاق سرور مزایای خود را دارد. در اینجا برخی از این فواید ذکر شده است، که عبارتند از:

  • بهینه سازی و ساماندهی اتاق سرور به دلیل عدم دید تجهیزات و ابزارآلات و پوشش دهی مناسب.
  • ایمنی افراد را در حین حمل و نقل افزایش می دهد، زیرا پاهای آنها به تجهیزات برخورد نمی کند.
  • سقف و کف کاذب اتاق سرور باعث افزایش عمر تجهیزات و مواد، به دلیل عدم وجود موانع و خطرات می شود.
  • دسترسی بسیار آسان به تجهیزات و امکانات زیر همکف.
  • و ...

جمع بندی نهایی

در این مقاله از ایمن نت در رابطه با استاندارد کف و سقف کاذب، ویژگی ها و کاربردهای این محصولات صحبت کردیم. هم اکنون می توانید برای خرید سقف و کف کاذب اتاق سرور و همچنین نصب و راه اندازی این محصول با کارشناسان ایمن شبکه هوشمند تماس حاصل فرمایید. کارشناسان و متخصصان ما در کنار شما خواهند بود تا به شما در انتخاب و خرید بهترین کف کاذب با توجه به بودجه و نیاز کاربری شما کمک کنند.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net