• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
نصب دوربین مداربسته در پارکینگ عمومی و خصوصی [ اختصاصی ]

بسیار از افراد برای صرفه جویی در هزینه، میخواهند نصب دوربین در پارکینگ اختصاصی توسط خودشان انجام شود و شاید این روند بنظر ساده باشد. اما نیازمند حرفه، تجربه، اطلاعات شما دارد. ما سعی میکنیم اطلاعات کامل در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم اما این نکته را بخاطر بسپارید که نصب دوربین مداربسته در پارکینگ عمومی و خصوصی بهتر است توسط نصابان حرفه ای انجام شود.

نکات لازم برای قبل از نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ عمومی و خصوصی

قدم اول: یک نگرانی مهم برای شما بدلیل ایجاد حفره درون دیوار به عنوان جایگاه نصب دوربین مدار بسته وجود دارد، که ممکن است از لحاظ زیبایی، محل مورد نظر را تحت تاثیر قرار دهد.

اما نگران نباشید ابزارهایی مانند مانند داکت، لوله، سینی کابل و… و همچنین عبور سیم از سقف های کاذب، کناف، دو پوش، زیر نما یا زیر زمین سیم کشی را کاملا از دید مخفی کرد.

قدم دوم: یک لیست از زاویه دید دوربین های مدار بسته در قسمت های مختلف پارکینگ عمومی یا خصوصی خود تهیه کنید.

این لیست نیاز به تجربه، حرفه، دانش و اطلاعاتی دارد که میتوانید از طریق مطالعه مقاله میتوانید به لیست مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته دست یابید.

نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ اختصاصی

نصب دوربین قوانین خاص خودش را دارد. برای مثال اگر بخواهید در پارکینگ اختصاصی ساختمان دروبین مدار بسته نصب کنید بدلیل اینکه امکان تصویر برداری از ساکنین و مهمانان وجود دارد از نظر قوانین شهروندی در صورتی جایز است که با اجازه ی ساکنین باشد.

پس بهتر است با مشورت ساکنین و افرادی که در پارکینگ اختصاصی شما در رفت و آمد هستند یک مجوز کتبی دریافت و برای خرید دوربین مدار بسته اقدام نمایید. صحیح تر است دوربین مدار بسته زاویه ی 90 درجه را داشته باشد چرا که از لحاظ کنترل و دید بانی بهترین زاویه است. دوربین مدار بسته برای پارکینگ اختصاصی شما بهتر است در سه گوش های درهای ورودی، سه گوش هایی که کلیه اتومبیل ها و رفت و آمد ها ثبت شود.

نصب دوربین مداربسته در محیط های خصوصی تنها با داشتن مجوز رسمی امکان پذیر خواهد بود. برای نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ عمومی و خصوصی بهتر از دوربین هایی استفاده کنید که قابلیت دید در شب را داشته باشند. نصب دوربین مداربسته هم میتواند داخل پارکینگ و در جلوی درب ورودی و درب خروجی آن قرار بگیرد تا در صورت نیاز به مشاهده بتوان تمامی محیط را تحت پوشش قرار داد.

نصب دوربین مداربسته در پارکینگ عمومی

در رابطه با نصب دوربین مداربسته در پارکینگ عمومی در حال حاضر هیچ گونه منع قانونی وجود ندارد. وظیفه سیستم های امنیتی حفاظتی این است که از جان و مال کاربران محافظت کنند همچون پارکینگ عمومی نیز همچون دیگر اماکن پر رفت و آمد نیاز به دوربین مداربسته دارد. باید توجه داشته باشید که دوربینی که با کنترل رفت و آمد داخل پارکینگ استفاده می کنید باید وضوح تصویر بالا، قابلیت تصویر برداری در شب و… را داشته باشد. و البته از قابلیت های wdr ، شمارش افراد و تشخیص پلاک را نیز ساپورت کند تا امر مدیریت این فضای بزرگ و کم نور را راحت تر کند در ادامه قصد داریم میزان اهمیت نصب دوربین مداربسته در پارکینگ عمومی را مورد بررسی قرار بدهیم.
نصب دوربین در پارکینگ اختصاصی

اهمیت نصب دوربین مداربسته در پارکینگ عمومی

حفظ حریم خصوصی در مقابل امنیت همواره مانعی بوده که بر عدم وجود امنیت مبتنی بر فناوری در فضاهای عمومی حکمرانی کرده است. قبل از ظهور تلفن های همراه و سایر وسایلی که می توان افراد را در هر زمان ردیابی و مکان یابی کرد، حریم خصوصی شخصی یک استدلال بسیار معتبرتر در برابر نصب دوربین های امنیتی در مکان های عمومی مانند گاراژها و پارکینگ ها بود با این حال، تکنولوژی یک حضور روزانه در زندگی ما است. این تغییر نظر در مورد فناوری را با افزایش آگاهی ما در زمینه تجاوز و تجاوز در سالهای اخیر ترکیب کنید، و شما استدلال قدرتمندی برای افزایش کمک فن آوری با امنیت در این گونه فضاهای عمومی دارید.

گاراژهای پارکینگ پر از گوشه های تاریک و فضاهایی هستند که از قسمت های دیگر گاراژ قابل مشاهده نیستند. جنایتکاران از نبود امنیت در بسیاری از گاراژها و پارکینگ ها آگاه هستند و اغلب از ناشناس بودن تاریکی یا عدم نظارت در این مکان ها نهایت استفاده را می برند. این روزها اکثر شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته تمامی تلاششان را می کنند تا محصولات جدیدشان بتوانند از پس برآورده کردن نیازهای جدید کاربران بر بیایند، ناگفته نماند که تا میزان قابل توجهی موفق هم بوده اند و انواع دوربین مداربسته را با کیفیتی فوق العاده طراحی و تولید کرده اند. اما بهتر است قبل از آنکه تصمیم به خرید بگیرید انواع دوربین مداربسته و کارآیی شان را بشناسید تا راحت تر خرید کنید.

داشتن یک سیستم دوربین امنیتی مانند این نیست که پلیس از محل محافظت کند، اما وقتی پلیس یک جنایت را به آنها گزارش می دهد، این مزیت را به همراه دارد. آن روزهایی که پارکینگ یا گاراژ مکانی مناسب برای نفوذ به اتومبیل یا تلاش برای سرقت پول و اموال مردم بود، گذشته است. با کمک دوربین مدار بسته، پلیس می تواند سریع تر دستگیر شود. دوربین مداربسته این امکان را می دهد که در صورت ارتکاب جنایت در واقع چهره مظنون را مشاهده کنید. این امر ردیابی مجرم را بسیار ساده تر از گذشته می کند، جایی که ممکن است توصیف همه آنها باشد. توصیف شاهدان عینی به دلیل نقص مشهور است و این عدم وجود اطلاعات در مورد پارکینگ یا جرایم گاراژ می تواند روزها را به روند تحقیقات اضافه کند.

از آنجا که دوربین ها برای کسانی که مرتکب جنایت می شوند به آسانی قابل مشاهده نیست، این احتمال وجود دارد که جنایتکاران هنگام تصمیم گیری برای اعمال رفتار مجرمانه از وجود آن مطلع نباشند. حضور نگهبانان امنیتی ممکن است یک جنایتکار را از انجام اقدامات غیرقانونی در یک سطح پارکینگ منصرف کند، اما عدم حضور اجباری در طبقات بالای آن می تواند باعث شود آنها ایمن و پنهان شوند.

مطالعات همچنین نشان می دهد که کاهش جرم و جنایت از طریق استفاده از دوربین مدار بسته نیز به دلیل افزایش احساس امنیت و اجتماع است که همراه با تلاش برای افزایش امنیت است. هنگامی که مردم احساس امنیت می کنند، بیشتر احتمال دارد که جنایات را گزارش کرده و در صورتی که اعتقاد داشته باشند که چیزی غیرقانونی در مجاورت آنها در حال وقوع است، اقدامی انجام می دهند.

در نهایت، فیلم های ویدئویی که از جنایت گرفته شده است می تواند در تأیید محکومیت موثر باشد. میان دهه های گذشته، گزارش های نادرست شاهدان عینی و سایر اطلاعات متناقض می تواند به راحتی منجر به پیاده شدن مظنونان به دلیل فقدان شواهد مربوط به جنایت شود. در حالی که فیلم جنایت تنها چیزی نیست که برای اثبات محکومیت لازم است، اما اغلب در مواردی که جنایتکاران به جرم جنایت خود با موفقیت محاکمه می شوند، عامل مهمی است.

نصب دوربین در پارکینگ اختصاصی بخشی ضروری از هر برنامه ای برای ارائه پارکینگ ایمن، چه در شهرها و چه در مناطق روستایی است. اگر شما دارای پارکینگ هستید، نصب یک سیستم دوربین امنیتی همیشه برای شما و مشتریان شما مفید است. فراتر از این، فضاهای عمومی امن برای مردم ارامش خاطر دارد.

نصب دوربین های امنیتی یک راه عالی برای جلوگیری از جنایت و افزایش روحیه شهروندی است. فناوری در حال تبدیل جهان به مکانی بهتر، یک دوربین امنیتی در یک زمان است!

اهداف: هدف نصب دوربین در پارکینگ اختصاصی نظارت بر دسترسی به یک پارکینگ بصورت ساعتی است. یک هدف کوچک در کاهش سرقت و خرابکاری خودروهای پارک شده در محل وجود دارد، اما این هدف به اندازه اطمینان از ورود مشتریان پرداخت کننده به این منطقه، جلوگیری میکند.

نکته قابل‌ توجه این است که نصب دوربین در منازل مسکونی مانند پارکینگ، باید به تائید کتبی اعضای ساختمان انجام شود؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت تمامی مراحل تهیه و نصب دوربین‌ مداربسته الزاماً باید زیر نظر مدیر ساختمان انجام شود و مدیر ساختمان با توجه به نیاز ساختمان، تعداد و محل قرارگیری دوربین‌ها را تعیین می‌کند.

در کل می‌توان گفت دوربین مداربسته تنها باید به‌منظور موارد امنیتی استفاده قرار گیرد و اعمالی که باعث شود استفاده از دوربین مداربسته جهت‌های دیگری پیدا کند، از لحاظ اخلاقی و قانونی مجاز نیست و خلاف محسوب می‌شود. مانند بسیاری از کلیپ ها که از طریق دوربین های مدار بسته بدون اجازه شهروند در فضای مجازی در اختیار عموم قرار داده شده است. این یک جرم محسوب میشود و خارج از قوانین اخلاقی است.

نصب دوربین مداربسته در پارکینگ

کاربرد دید در شب دوربین مداربسته در پارکینگ اختصاصی و عمومی

پارکینگ هایی که در فضای بسته هستند اصولا به صورت طبقاتی طراحی و ساخته میشوند. که قاعدتا نور مناسبی بخصوص هنگام غروب یا در شب ندارند به همین دلیل میبایست دوربین مداربسته شما بتواند در تاریکی کامل نیز تصادفات، خسارت ها و یا سرقت های احتمالی را ثبت کند. همانطور که میدانید قابلیت دید در شب به این صورت کار می کند که یک LED قرمز رنگ روشن می شود و این قابلیت را برای دوربین ایجاد می کند که بتواند در تاریکی کامل نیز امر تصویر برداری را انجام بدهد تنها تفاوت آن با تصویر برداری در نور این است که تصاویر به صورت سیاه و سفید ذخیره می شوند.

به طور کلی نصب دوربین به صورت مخفی و به هر شکل خصوصی، عمومی یا مشاعات نیازمند مجوز قانونی است و در صورت نصب و خرید دوربین مخفی بدون داشتن مجوز قانونی، فرد مجرم به حساب می‌آید و امکان پیگرد قضایی او وجود دارد.

برای دریافت مجوز نصب دوربین مخفی یا نصب دوربین پارکینگ عمومی غیر مجاز باید از نیروی انتظامی یا مراجع قضایی مجوز لازم را دریافت کرد.

نصب دوربین مدار بسته مخفی :

همانطور که در این مقاله توضیح دادیم نصب دوربین در هرمکانی نیاز به مجوزات و مراحلی دارد. برای حفظ حریم دیگران نیز چنانچه ثابت شود دوربین در مکانی خصوصی بدون مجوز به حریم شخصی دید یا ثبت و ضبطی داشته باشد، آن شهروند به راحتی میتواند از طریق مراجع قانونی پیگیری کند. پس این نکته را نیز در نصب دوربین مدار بسته و جایگاه دوربین مدار بسته در نظر داشته باشید.

نتیجه گیری

در این مقاله به نکات و قوانین مربوط به قبل از نصب دوربین مداربسته در پارکینگ عمومی و خصوصی پرداختیم. در نتیجه بهتر است قبل از تهیه و نصب دوربین ‌های مداربسته، ابتدا به بررسی کامل قوانین و مقررات از لحاظ قوانین شهروندی و حقوقی مربوط به استفاده از آن ‌ها بپردازید و در راه استفاده صحیح از این وسیله، تلاش کنید.

نصب دوربین ‌در پارکینگ اختصاصی در ظاهر کار ساده و پیش ‌پا افتاده ‌ای به نظر می ‌رسد. اما در واقع نصب آن‌ ها تنها باید توسط نصاب‌ هایی باتجربه صورت گیرد.

پس از نصب دوربین، یکی از مهم ‌ترین اقداماتی که باید انجام دهید، اطلاع‌ رسانی به اطرافیان و افرادی است که در آن محل زندگی یا رفت ‌و آمد می‌ کنند. که راحت ‌ترین راه برای این کار استفاده از تابلو های اطلاع ‌دهنده است. پس از نصب این دوربین ها نیاز به نگه داری دارند. همچنین پس از نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ عمومی و خصوصی نیازمند هزینه هایی برای حفظ و حفاظت آنهاست که میتوانید از طریق توافق با ساکنین و امکان عمومی هزینه های لازم را دریافت نمایید.

شاید برای شما هم این سوال بوجود آمده باشد که چرا زمانی که دوربین مدار بسته در پارکینگ نصب کرده اند تابلوهایی با عنوان این مکان مجهز به دوربین است را نیز در همان حوالی قرار داده اند. با خواندن مقاله ی فوق پاسخ این سوال این که کلیه افرادی که در پارکینگ عمومی یا خصوصی در حال رفت و آمد هستند. برای اینکه به حقوق آن ها احترام بگذارید به آنها یاداور میشویم که اعمال و رفتار آنها از طریق دوربین های مدار بسته در حال ثبت میباشد.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net