• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
تست سالم بودن دوربین مداربسته * تست فنی

به طور کلی تمامی موضوعات و فعالیت هایی که برای تست سالم بودن دوربین مداربسته و اجزای آن انجام می شود تا در نهایت تصویری دقیق و ایده آل (بسته به سطح و نوع دوربین) به دست آید را تست های فنی دوربین مدار بسته می گویند. تست کردن دوربین مدار بسته می تواند توسط کاربر قبل و حین خرید و یا توسط نصاب حرفه ای و یا پس از نصب توسط کاربران انجام شود.

تمرکز اصلی تست فنی سالم بودن دوربین های امنیتی فیلمبرداری، بر روی بررسی و ارزیابی تمامی اجزای دخیل در ضبط، تجزیه و تحلیل و ارسال تصاویر است. در واقع تست فنی دوربین های مدار بسته تنها شامل بررسی تصویر دوربین نمی شود، بلکه در این تست قبل از دوربین باید سایر اتصالات، تجهیزات، عملکرد دوربین و دستگاه ها بررسی شود و در نهایت نوبت به بررسی و ارزیابی می رسد. برای این کار می توان آزمایش های مختلفی بر روی فناوری نظارت تصویری توسعه و اجرا کرد.

انواع تست فنی سالم بودن دوربین مداربسته

انواع مختلفی از تست سالم بودن دوربین مداربسته وجود دارد که باید در زمان مناسب و در شرایط مناسب انجام شود تا تصویر صحیح از دوربین به دست آید. این اصطلاحات عبارتند از:

1. تست فنی دوربین مداربسته در هنگام خرید

برای اطمینان از سلامت، ایمنی و عیب یابی دوربین مداربسته خریداری شده، مواردی وجود دارد که باید بررسی شوند. این موارد شامل:

  • بررسی منبع تغذیه و سیستم راه اندازی

اولین نکته تست فنی هر وسیله الکترونیکی از جمله دوربین مداربسته روشن کردن آن است. فقط دوربین را به آداپتور وصل کنید. در دوربین های مدار بسته دکمه استارت وجود ندارد و به محض اتصال فرستنده به آداپتور سیستم فعال می شود.

  • قابلیت نمایش تصاویر

مهم ترین نکته در خرید دوربین های مدار بسته کیفیت تصویر آن هاست. دوربین مداربسته مورد نظر را به مانیتور متصل کرده و تصاویر آن را بررسی کنید. البته کیفیت و وضوح تصویر ارتباط زیادی با نوع دوربین مداربسته ای که خریداری می کنید دارد. شما نمی توانید از یک دوربین معمولی انتظار داشته باشید که تصاویر خوبی به شما ارائه دهد. اما ارسال تصاویر واضح با صدای واضح و بدون نویز باید تست شود.

  • بررسی عملکرد و کارایی دوربین های مداربسته

به عنوان مثال در مورد دوربین های مداربسته دید در شب و مادون قرمز، تست دوربین LED می تواند بسیار مهم باشد. به همین دلیل کافی است دوربین را در یک مکان تاریک بررسی کنید. در صورت عادی در این شرایط سنسور مادون قرمز کار می کند و نورها را هدایت می کند. نتیجه این فرآیند علت سیاه و سفید شدن تصاویر دوربین مداربسته از جایی است که در آن قرار دارید. نمایش این تصاویر حرارتی می تواند تست سالم بودن دوربین مداربسته (دوربین مادون قرمز یا دید در شب) را که خریداری کرده اید ثابت کند.

تست کردن فنی دوربین مداربسته

به تازگی دوربین های مداربسته ای معرفی شده اند که می توانند تصاویر تمام رنگی را در شب ارائه دهند. که Starlight و Sugar Starlight نام دارند. برای این تست باید نور لازم را در اختیار آن ها قرار داد تا بتوانند تست دوربین مداربسته را به درستی و کامل انجام دهند. هنگام رندر کردن تصاویر تمام رنگی باید آن ها را نگه داریم.

تست های قابلیت مندرج در دیتا شیت نیز تست های فنی دوربین مداربسته محسوب می شود که قبل از فروش محصولات بر اساس استانداردهای خود، توسط سازندگان و تامین کنندگان به دقت بررسی می شود.

2. تست سالم بودن دوربین مدار بسته پس از نصب

نوع دیگری از تست فنی دوربین مداربسته نیز برای دوربین های مداربسته از پیش نصب شده ای است که تصویر نادرست دارند. همچنین پس از نصب دوربین های مدار بسته می توان تست های زیر را برای اطمینان از نصب صحیح دوربین انجام داد.

جنبه اساسی این نوع تست سالم بودن دوربین مداربسته بررسی تمامی اجزای دوربین مداربسته و تجهیزات آن است. همانطور که گفتیم قبل از تست کردن دوربین ها ابتدا تجهیزات و اتصالات را بررسی و تست می کنیم. برای این منظور لازم است هر یک از دستگاه ها و قسمت های دوربین مداربسته به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد و شرایط عمومی آنها بررسی شود.

مراحل تست فنی دوربین های مدار بسته پس از نصب به شرح زیر می باشد.

  • اولین قدم تست قدرت دوربین مداربسته

برای این منظور کافی است ولتاژ کابل منبع تغذیه دوربین مداربسته را بررسی کنید. ولتاژ استاندارد این کابل در اکثر دوربین ها 12 ولت است. بنابراین لازم است پاسخ تست کابل مربوطه را بین 11 و 12 گزارش کنید. عوامل مختلفی مانند طول کابل، نوع اتصال، آداپتور و تعداد دوربین های مداربسته متصل به آن می تواند بر این ولتاژ تاثیر بگذارد.

  • مرحله دوم بررسی اتصالات برای تست سالم بودن دوربین مداربسته

به این منظور دوربین را مستقیماً با استفاده از یک کابل کوتاه و ایمن به آداپتور و ضبط کننده ویدیوی دیجیتال (DVR) متصل کرده و آن را آزمایش کنید.

  • چیز دیگری که می توانید تست کنید دستگاه DVR است

اگر آداپتور و اتصالات صحیح باشد، باید کانال های ضبط کننده ویدیوی دیجیتال (یا شبکه) بررسی شود. همچنین ممکن است کانال های دستگاه آسیب دیده باشد.

  • تست دوربین

دستگاه تست سالم بودن دوربین مداربسته

در نهایت، اگر اتصالات، دستگاه های ضبط، آداپتورها و سایر تجهیزات دوربین خوب هستند، باید خود دوربین مدار بسته را بررسی کنید. برای تست سالم بودن دوربین مداربسته باید آن مستقیماً به مانیتور متصل شود و تصویر آن بررسی و ارزیابی شود.

3. استفاده از تستر دوربین مدار بسته

ساده ترین، مطمئن ترین و علمی ترین راه برای تست فنی دوربین های مدار بسته استفاده از تستر دوربین مداربسته است. این ابزار می تواند سیگنال ها، اتصالات، دوربین ها و تمام تجهیزات مرتبط را تجزیه و تحلیل کند و به شما در حل مشکل کمک کند.

تست سالم بودن هارد دیسک دوربین مداربسته

هارد دیسک مناسب برای دوربین مداربسته یکی از مهم ترین قسمت های یک سیستم نظارتی و امنیتی است. تمام اطلاعات دوربین مداربسته و اطلاعات تصویر روی هارد دیسک ذخیره می شود. بنابراین از آنجایی که بسیار مهم است، هنگام خرید و نگهداری هارد دقت کنید. بعد از خرید گاهی لازم است تست سالم بودن هارد دوربین مداربسته انجام شود. گاهی اوقات مشکل عدم ضبط دوربین مداربسته مربوط به هارد دیسک دوربین و دستگاه DVR/NVR است. در نتیجه باید هارد دوربین مداربسته را به روش های مختلفی تست کنید. اگر هارد مشکل داشت به گارانتی محصول ارسال کنید.

مشکلات هارد دیسک می تواند ناشی از عوامل خارجی باشد. برای بررسی هارد، بدنه و ظاهر هارد را به دقت بررسی کنید. یک خراش کوچک روی بدنه هارد نشان می دهد که هارد ضربه خورده است. بدنه بیرونی هارد از آلومینیوم ساخته شده و بسیار انعطاف پذیر است. بنابراین به راحتی می توان آثار ضربه را روی این فلز نرم تشخیص داد.

صحبت پایانی در مورد ارزیابی و تست کردن دوربین مداربسته

هنگام خرید دوربین مداربسته باید دوربین مداربسته ای را که خریداری کرده اید تست کنید تا از ایمنی و سلامت آن اطمینان حاصل کنید. همانطور که قبلا در این مقاله اشاره کردیم موارد زیادی در تست فنی سالم بودن دوربین های مداربسته دخیل است که برخی از آنها همانطور که اشاره کردیم معمولا توسط تیم فنی و گروه تحقیق و توسعه شرکت دوربین مداربسته انجام می شود تا محصولات با کیفیت و قابلیت های درج شده در گذرنامه فنی به دست کاربران برسد و در عملکرد آن ها مشکلی بوجود نیاید و درصد رضایت کاربر و مشتری افزایش یابد.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net