• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
چگونه امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته را بالا ببریم؟

چگونه می توان امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته بالا برد و حریم خصوصی خود را حتی در قبال شرکت فروشنده و نصب کننده این سیستم های امنیتی حفظ نمود. همین چند وقت پیش بود که خبری در رسانه ها منتشر شد که یک تکنسین خدمات راه اندازی دوربین مداربسته، رمز عبور برای مشاهده تصویر آنلاین دهها مشتری خود را سالها در اختیار داشته و گاهی اوقات این تصاویر را مرور میکرد. جالب اینکه اکثر این دوربین ها در شخصی ترین اتاق های منازل نصب بودند. این خبر باعث شده نگرانی شدیدی برای استفاده کنندگان از سیستم دوربین مدار بسته ایجاد گردد که چگونه می توان افزایش امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته بالا برد و حریم خصوصی خود را حتی در قبال شرکت فروشنده و نصب کننده این سیستم های امنیتی حفظ نمود.

افزایش امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته

همانطور که می دانید موضوع افزایش امنیت انتقال تصاویر دوربین مداربسته در دنیای امروز از اهمیت خاصی برخوردار است. با رعایت چند نکته ساده می توانید امنیت تصاویر گفته شده را افزایش دهید. اولین و مهمترین نکته این است که یک نام کاربری و رمز عبور مناسب برای دسترسی به سیستم دوربین خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. همیشه به یاد داشته باشید که نام کاربری و رمز عبوری که انتخاب می کنید به عنوان کلید دسترسی به دستگاه شما محسوب می شود.

سیستم های دوربین مداربسته به طور پیش فرض دارای نام کاربری و رمز عبور هستند. بهتر است در ابتدای مراحل نصب، یوزر و رمز عبور پیش فرض را تغییر دهید. تجربه نشان داده است که نام کاربری و رمز عبور به راحتی هک می شود. برای تغییر یوزر و پسورد پیش فرض کافی است وارد تنظیمات DVR خود شده و اطلاعات جدید را وارد کنید.

راهکارهایی که ما در ادامه خواهیم دارد مواردی است که بسیاری از آنها به سادگی انجام پذیر است و ما سعی میکنیم همه ی مواردی که امنیت انتقال تصویر دوربین مدار بسته تان را بالا می برد در ادامه بازگو می کنیم.

یوزر و پسورد را خودتان انتخاب کنید

بسیاری از دستگاه های دی وی آر و NVR پس از اتصال به اینترنت قابلیت انتقال تصویر بدون هیچ تنظیم خاصی را دارا هستند. و هر شخصی بتواند به نحوی کد و شماره اتصال به دستگاه ضبط کننده را بدست آورد، قادر خواهد بود که به این دستگاه متصل گردد. معمولا این کد به صورت QR کد به صورت نرم افزاری و حتی روی بدنه دی وی آر وجود دارد. راهکار این است که بر روی دی وی آر یوزرنیم و پسورد قوی خود را تعیین نمود. این عمل باعث می شود که کسانی که حتی به کد اتصال به نحوی دسترسی داشته اند به سد مستحکم نام کاربری و کلمه عبور برخورد کنند که عبور از آن کار هر کس نخواهد بود.

در مورد یوزر و پسورد این مورد را هم بدانید که اکثر سیستم های دوربین مدار بسته دارای پسورد پیش فرض هستند که به راحتی می توان آن حدس زد. پس به رمز پیش فرض هیچ وقت نباید اطمینان کرد. این اولین قدم در بالا بردن امنیت انتقال تصویر در دوربین مداربسته است.

افزایش امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته

 

رمز وای فای مطمئن جهت افزایش امنیت در انتقال تصویر دوربین مدار بسته

درست است که دستگاه ضبط کننده دوربین مدار بسته با کابل به مودم وصل می شود اما کسانی که به وای فای متصل هستند قادرند آی پی های متصل شده به مودم را ببینند و در صورتی که کمی اطلاعات شبکه داشته باشند، متوجه وجود دی وی آر یا NVR خواهند شد و در صورتی که دستگاه دی وی آر پسورد نداشته باشد یا پسورد پیش فرض بر رویش باشد، به راحتی تصاویر زنده و حتی تصاویر ضبط شده در دسترس شان قرار میگیرد. راهکار دوباره استفاده از رمز مطمئن استفاده از عدد و حروف کوچک و بزرگ و کاراکترهای خاص است تا هک کردن رمز وای فای را ناممکن سازد.

رمز عبور پیشفرض دوربین را بعد از نصب تغییر دهید

اگر در مورد ساختن یوزر و پسورد برای دوربین مدار بسته منزل یا محل کارتان آشنایی ندارید. ابتدا روش ساختن آن را از نصاب یا تکنسین نصب آموزش ببینید و متوجه شوید که چگونه آنها را باید در تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود وارد نمایید. و پس از تحویل گرفتن کار، خودتان حداقل پسورد را تغییر داده و به یک کلمه عبور قدرتمند بدل کنید.

امنیت انتقال تصویر دوربین های وایرلس

برخی از دوربین های مدار بسته که در بازار به نام دوربین بیسیم به فروش می روند نیاز به دستگاه دی وی آر نداشته و خودشان به صورت مستقیم به وای فای مودم وصل شده و انتقال تصویر دوربین مداربسته را به صورت نقطه به نقطه انجام می دهد. بسیاری از افراد این دوربین ها را به صورت تکی یا چندتایی برای داخل خانه تهیه می کنند. که نیاز به امنیت بسیار بالاتری به نسبت آنهایی که در محوطه ها نصب می شود می باشد.

نکته اول در مورد امنیت این نوع دوربین ها و افزایش امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته به گوشی این مورد است که اصلا به مدل های ارزان قیمت بسنده نکنید. بارها دیده ایم که با وارد کد کد دسترسی به یک دوربین بیسیم، تصاویر مربوط به یک دوربین دیگر را در جایی دیگر پدیدار میشد و این گزینه ای مناسب برای منازل نیست. دوربین های بیسیم معتبر معمولا از امنیت بالایی برخوردارند به این شرط که مصرف کننده خودش راه اندازی نرم افزاری را انجام دهد. این نوع دوربین ها از نصب سریع و اتوماتیک پشتیبانی می کنند و اگر مصرف کننده کمی وقت بگذارد خودش قادر است آن را نصب و مسائل امنیتی اش را حفظ نماید.

برای متصل شدن به دوربین بیسیم ابتدا می بایست با یک ایمیل یا شماره تلفن در سایت تولید کننده ثبت نام نمود. این مهمترین قسمت امنیتی دوربین های بیسیم است و تکنسین با وارد کردن ایمیل خودش درون دوربین های بیسیم مشتریانش به این تعداد از دوربین های امنیتی دسترسی دارد. پس حتما با ایمیل و شماره خودتان ثبت نام کنید و در ادامه پس از اتصال به دوربین مدار بسته می بایست نام کاربری و کلمه عبور قدرتمندی اختصاص دهید. تا سد حفاظتی در برابر نفوذ و مشاهده دوربین هایتان در مقابل افراد ناشناس را مستحکم تر کنید.

فروشنده مطمئن جهت افزایش امنیت انتقال تصاویر دوربین مداربسته

در انتها می توان فروشنده را در مشاوره و انتخاب خرید دوربین مدار بسته معتبر دخیل دانست. برخی فروشندگان به صرف سود بیشتر ممکن است مدلی را پیشنهاد نمایند که امنیت بالایی ندارند. اما بسیاری از شرکتها نیز وجود دارند که اعتبار و کیفیت محصوشان برای آن شرکت مهم است و محصولات پیشنهادی که دارند می تواند با استاندارهای بالای امنیتی در جهان همگام و همسو باشد. پس فروشنده نیز می تواند با پیشنهاد گزینه های مطمئن آخرین گام را برای بالا بردن امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته بر دارد.

بالا بردن امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته

جلوگیری از هک شدن دوربین در ابتدای نصب

در این مقاله برای جلوگیری از هک شدن دوربین های مداربسته خود نحوه ثبت رمز عبور برای استفاده از سیستم را توضیح می دهیم. برای نصب دوربین مداربسته ابتدا باید به سایت سازنده دوربین مراجعه کنید. سپس با استفاده از شماره تلفن و ایمیل خود در وب سایت ثبت نام کنید. در این مرحله وارد کردن شماره تلفن و ایمیل مهم است. آدرس ایمیل باید مال شما باشد. در مرحله بعد یک رمز عبور و نام کاربری برای سیستم دوربین مداربسته خود انتخاب کنید. تا هیچکس به جز شما نتواند به سیستم دوربین مداربسته دسترسی پیدا کند. با این کار سودجویان با یک مانع امنیتی با نام کاربری و رمز عبور مواجه می شوند. به این ترتیب این افراد تحت هیچ شرایطی نمی توانند به تصاویر ثبت شده در دوربین مداربسته شما دسترسی داشته باشند.

نکات مهم برای پیشگیری از هک دوربین مداربسته

برای جلوگیری از هک شدن نکات مهم را رعایت کنید. همانطور که می دانید دوربین های مداربسته از پیشرفته ترین سیستم هایی هستند که برای جلوگیری از هک شدن باید مراقب آنها بود. در واقع توجه به این نکات باعث افزایش امنیت اطلاعات ثبت شده توسط دوربین مداربسته شما می شود. این دستورالعمل ها به ترتیب برای تغییر رمز عبور، استفاده از رمزهای عبور مختلف و به روز رسانی دوربین است. سعی کنید رمز دوربین مداربسته خود را در بازه های زمانی مختلف تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که هنگام وارد کردن رمز عبور از ترکیب حروف بزرگ و کوچک و اعداد استفاده کنید. نکته دیگر در مورد رمز عبور متفاوت است.

در بسیاری از موارد، افراد دوربین های مداربسته متعددی را در اطراف ساختمان خود نصب می کنند. تا امنیت انتقال تصویر دوربین مدار بسته خود را افزایش دهند. این افراد می توانند پسوردهای مختلفی را برای افزایش امنیت دوربین خود تعیین کنند. به این ترتیب افرادی که از این مزیت استفاده می کنند هرگز نمی توانند به اطلاعات دوربین مداربسته شما دسترسی پیدا کنند. آخرین مورد مربوط به تمدید، تعمیر و عیب یابی سیستم دوربین مداربسته است. سعی کنید هر از چند گاهی سیستم دوربین مداربسته ساختمان یا محیط کار خود را به روز کنید. به روز رسانی به شما امکان می دهد تا ویژگی های پیشرفته و جدیدی را برای افزایش امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته و مکان مورد نظر خود دریافت کنید.

نتیجه گیری نهایی

نظارت تصویری یکی از سیستم های مدرنی است که نقش موثری در ارتقای امنیت ساختمان و کاهش تعداد سرقت ها دارد. اگر سارقان یک سیستم دوربین مداربسته را ببینند، ماهیت و اهمیت امنیت یک ساختمان را می شناسند و در بیشتر موارد از سرقت ساختمان خودداری می کنند.

یک سیستم دوربین مداربسته این قابلیت را دارد که تصاویر مربوط به خانه را ثبت کند. برای افزایش امنیت انتقال تصاویر دوربین مداربسته، در انتخاب نام کاربری و رمز عبور بسیار دقت می شود. برای امنیت حداکثری سیستم دوربین مداربسته، بهتر است دستگاه ذخیره سازی مرتبط با ضبط تصاویر را از دید عموم دور نگه دارید تا دیگران برای به دست آوردن اطلاعات مربوطه به دستگاه آسیب نرسانند. به دلیل مشغله کاری و ترافیک در شهر، مردم به ندرت به مغازه های شهر سر می زنند.

برای خرید دوربین مداربسته با کیفیت بالا نیز می توانید دوربین های مداربسته خود را از فروشگاه های معتبر انتخاب و خریداری کنید. انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته در بازار وجود دارد که می توانید دوربین های مدار بسته را از برندهای معتبر خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایمن نت تماس برقرار نمایید. کارشناسان ما پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

منبع

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net