• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
نحوه عیب یابی دوربین مدار بسته * تعمیر

دوربین های مداربسته امروزه به یکی از مهم ترین ابزارهای امنیتی در دنیا تبدیل شده اند، اما هر دوربین مداربسته عمر مفیدی دارد و ممکن است پس از مدتی با مشکل مواجه شود. این مشکل ممکن است برای شما کوچک به نظر برسد، اما می تواند اطلاعات مهمی مانند چهره دزد یا علائم موجود در عکس را پنهان کند. گاهی اوقات تعمیر و عیب یابی دوربین مدار بسته سخت است و باید توسط افراد متخصص و کارشناس انجام شود، اما گاهی اوقات این مشکلات به راحتی قابل رفع است. در این مقاله از مجموعه ایمن نت به رایج ترین روش های عیب یابی و تعمیر دوربین مداربسته می پردازیم.

عیب یابی دوربین مدار بسته

  1. رنگ دوربین مدار بسته خاموش است

هنگامی که ما به یک جسم سفید نگاه می کنیم، چشمان ما آن را سفید می بینند، حتی اگر نور سفید کامل نتابد. دلیل این امر این است که چشمان ما طیف نسبتاً وسیعی از رنگ ها را دارند و مغز ما می تواند پارامترهای مختلف نور محیط را جبران کند. دوربین سعی می کند همین کار را از طریق تنظیمی به نام «تعادل سفیدی» انجام دهد که می تواند به صورت دستی یا خودکار تنظیم شود. این پارامتر اگر به درستی تنظیم نشود، به وضوح می تواند به کیفیت تصویر و رنگ دوربین آسیب برساند. این مشکل به خصوص در دوربین هایی که قابلیت تنظیم خودکار را دارند به چشم می خورد.

عیب یابی مشکل رنگ دوربین مدار بسته

  • اگر دوربین شما هم در داخل و هم در فضای باز استفاده می شود، تنظیمات دوربین مدار بسته را بررسی کنید و مطمئن شوید که برای استفاده در فضای باز پیکربندی شده است. در بسیاری از موارد نیازی به تعمیر و عیب یابی دوربین مدار بسته نیست، فقط باید رنگ آن را تنظیم کنید.
  • اگر دوربین شما در خارج از منزل با تنظیم خودکار "تعادل سفیدی" تنظیم شده است، آن را به سمت آسمان زاویه دهید. اگر فقط رنگ های خاصی از نور محیط، مانند چراغ های خیابان، در شب تحریف می شوند، دوربین را دورتر از منبع نور قرار دهید.
  • اگر دوربین امنیتی از تراز سفیدی پشتیبانی می کند، اما امکان تغییر موقعیت وجود ندارد، این عملکرد را غیرفعال کنید و به صورت دستی تراز سفیدی را تنظیم کنید تا رنگ ها درست باشند.
  • به یاد داشته باشید که دوربین ها محدوده رنگ نامحدودی ندارند. بسته به قابلیت های سنسور، برخی از دوربین ها به سادگی قادر به نمایش تصویر مناسب در تمام شرایط مناسب نیستند.

تعمیر و عیب یابی دوربین مدار بسته

  1. عیب یابی دوربین مدار بسته با تصویر سیاه و سفید

دو دلیل اصلی برای نمایش تصاویر سیاه و سفید در دوربین مداربسته وجود دارد:
دوربین های مداربسته تنها زمانی می توانند رنگ را ببینند که سطح نور محیط به اندازه کافی بالا باشد. حتی دوربین های دید در شب که می توانند با LED مادون قرمز عکس بگیرند، نمی توانند رنگ ها را در نور مادون قرمز تشخیص دهند.

عیب یابی و تعمیر این مشکل dvr

  • اطمینان حاصل کنید که شرایط نور مطابق با الزامات دوربین مدار بسته است. اگر از آن استفاده نمی کنید، می توانید قبل از تعویض دوربین قدیمی، یک منبع نور اضافی نصب کنید.
  • در صورت وجود نور کافی در محیط، مطمئن شوید که مسیر نور پاک نشده است و دوربین را از نظر فنی بررسی کنید.
  • اگر دوربین شما سیگنال های ویدئویی آنالوگ یا کامپوزیت تولید می کند، مطمئن شوید که نوع ویدئوی ورودی با نوع ویدئوی خروجی مطابقت دارد. اتصال یک سیگنال ویدئویی ترکیبی به یک ورودی ویدئو یا برعکس، گاهی اوقات می تواند به جای یک صفحه سیاه، یک تصویر سیاه و سفید ایجاد کند. برخی از مانیتورها مجموعه ای از ورودی های ویدئویی دارند. شما فقط باید این عناصر را مرتب کنید و در جای مناسب قرار دهید.
  1. فیلم دوربین مدار بسته دارای خطوط افقی است

خطوط افقی در دوربین مدار بسته می تواند شناسایی افراد را دشوار کند. این تداخل تنها دو دلیل دارد: تداخل نور محیط یا تداخل الکتریکی.

طریقه حل این مشکل:

  • برای عیب یابی دوربین مدار بسته مطمئن شوید که چراغ برق مستقیماً روی دوربین نمی افتد. نور روشن و نور ناشی از برخی منابع نور الکتریکی ممکن است با سنسورهای CCD تک تراشه تداخل داشته باشد و باعث ایجاد سوسو زدن یا خطوط افقی در تصاویر دوربین مداربسته شود.
  • منبع تغذیه را برای آسیب دیدگی بررسی کنید و در صورت امکان از داشتن فیلتر مناسب برای منبع تغذیه خود اطمینان حاصل کنید. منبع تغذیه معیوب یا ناکافی می تواند باعث نشت از شبکه برق به تجهیزات ضروری شود. این به نوبه خود با سنسور CCD تداخل می کند و می تواند باعث ایجاد اعوجاج هایی مانند خطوط افقی در تصاویر دوربین مداربسته شود.
  • انواع کابل دوربین مداربسته را از نظر آسیب به محافظ بررسی کنید. اگر از کابل‌های بلند، Cat 5 یا کابل‌های کواکسی استفاده می کنید، مطمئن شوید که همه کابل ها به درستی مسیریابی شده‌اند. اطمینان حاصل کنید که کابل ها از دستگاه های فرکانس بالا مانند فرستنده های ماهواره ای دور باشند، به وسایل الکتریکی دست نزنید. و مطمئن شوید که همه کابل ها به درستی به زمین متصل شده اند.

عیب یابی دوربین مداربسته

  1. لرزش در فیلم دوربین مداربسته

از بین بردن لرزش تصویر و عیب یابی دوربین مدار بسته ممکن است دشوار باشد؛ زیرا می تواند به صورت متناوب اتفاق بیافتد. در برخی موارد، لرزش ویدئو دوربین مدار بسته به دلیل تداخل یا نامناسب بودن نصب و راه اندازی دوربین، خرابی تجهیزات یا منبع تغذیه یا شرایط محیطی نامناسب ایجاد می شود.

نکته : عیب یابی دوربین مداربسته در صورتی که مشکل مربوط به سوسو زدن تصویر باشد، نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. هنگامی که این مشکلات تصویر دوربین مدار بسته حل شد، باید برای مدتی فیلم را تحت نظر بگیرید، زیرا لرزش می تواند یک مشکل گاه به گاه و متناوب باشد.

تعمیر و عیب یابی لرزش دوربین مدار بسته

  • ابتدا باید بررسی کنید که آیا صفحه نمایش به درستی کار می کند یا خیر؟ اگر روی صفحه خاصی و فقط در حالت تمام صفحه، لرزش دارد، مطمئن شوید که صفحه به درستی کار می کند.
  • اتصالات و کابل ها را از نظر آسیب بررسی کنید. اگر دوربین مداربسته شما دارای خروجی آنالوگ است یا اگر از کابل های طولانی استفاده می کنید، مطمئن شوید که کابل ها به درستی مسیریابی و ایمن هستند.
  • اگر دوربین شما به تجهیزات حلقه با خروجی های ویدیوی اضافی متصل است، مطمئن شوید که همه خروجی های ویدیو به درستی خاموش هستند.
  • اگر دوربین مداربسته فقط در تاریکی لرزش دارد، مطمئن شوید منبع تغذیه برای نیازهای دوربین مناسب است. سوسو زدن دوربین مداربسته در شرایط نور کم معمولاً به دلیل سوسو زدن خود LED مادون قرمز است، که معمولاً زمانی رخ می دهد که منبع تغذیه کافی نباشد. برای عیب یابی و تعمیر دوربین مداربسته به یک LED اضافی نیاز دارید.

در ادامه بخوانید: خرید دوربین برای شرکت ها

نتیجه نهایی

دوربین های مدار بسته مانند هر دستگاه دیجیتال دیگری پس از مدتی از کار می افتند. در این مقاله به برخی از ایرادات بسیار رایج دوربین مداربسته و علل ضبط نکردن دوربین اشاره شده و راه های رفع آنها نیز ذکر شده است. اما رفع ایرادات و عیب یابی دوربین مدار بسته در برخی موارد کار دشواری است و باید توسط کارشناسان امنیتی انجام شود.

برای عیب یابی و تعمیر dvr و دوربین مداربسته می توانید به کارشناسان ایمن نت مراجعه کنید. متخصصین ایمن نت با دانش ویژه در این زمینه در زمینه نصب و عیب یابی دوربین های مداربسته نقش دارند.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net