• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
خدمات زیرساخت شبکه های کامپیوتری چیست؟

شرکت ایمن شبکه هوشمند، یکی از بزرگترین مراکز فعال در زمینه شبکه های کامپیوتری و خدمات زیرساخت شبکه، با استفاده از دانش و تجربه خود تمام تلاش خود را برای رفع نیازهای مختلف مشتریان از خدمات شبکه و زیرساخت تا خدمات کابل کشی شبکه به کار می گیرد. تخصص ما در خدمات امنیتی شبکه، راه حل های جامع فناوری اطلاعات، مجازی سازی و پیکربندی حرفه ای سوئیچ ها و روترهای شبکه است.

خدمات زیرساخت شبکه کارآمد باید بتواند نیازهای ارتباطی همه کاربران شبکه را بر اساس منطقه استقرار جغرافیایی، تعداد و نوع کاربران و میزان ترافیک ایجاد شده در مبدا و مقصد برآورده کند. و بالاترین کیفیت ممکن در سرعت و امنیت را داشته باشد.

خدمات زیرساخت شبکه زمانی به ما این حق را می دهد که شبکه های کامپیوتری را طراحی و پیاده سازی و راه اندازی کنیم که اجزای سخت افزاری شبکه را برای اتصال همه دستگاه ها یا گره ها به هم وصل می کنیم. و در این فرایند برنامه های مختلفی را اجرا می کنیم و تنظیماتی ایجاد می کنیم تا بتوانیم این ارتباط شبکه را برقرار کنیم. در واقع با سپری کردن تمامی این مراحل ما خدمات زیرساخت شبکه را ایجاد و پیاده سازی می کنیم. در این فرآیند، ابتدا شبکه را طراحی می کنیم، سپس سخت افزار مربوط به کسب و کار شما را راه اندازی می کنیم و سپس یک اتصال سیمی برای اتصال روتر، سرورهای شبکه، سوئیچ و سایر اجزای شبکه ایجاد می کنیم.

خدمات زیرساخت شبکه چیست؟

خدمات شبکه و زیرساخت به تمام منابع شبکه ای اطلاق می شود که امکان اتصال، مدیریت، تجارت و ارتباطات شبکه یا اینترنت را فراهم می کند. این مقوله شامل سخت افزار شبکه و نرم افزار شبکه، سیستم ها و دستگاه ها است و امکان محاسبه و برقراری ارتباط بین کاربران، خدمات، برنامه ها و فرآیندها را فراهم می کند.
همه چیز در یک شبکه، از سرورها گرفته تا روترهای بی سیم، با هم زیرساخت شبکه یک سیستم را تشکیل می دهند. زیرساخت شبکه ارتباط و خدمات کارآمد را بین کاربران، برنامه ها، خدمات، دستگاه ها و موارد دیگر امکان پذیر می سازد.

در اجرای صحیح خدمات زیرساخت شبکه یادآوری این نکته ضروری است که زیرساخت شبکه باید به گونه ای طراحی شود که پایداری و امنیت بالا را تضمین کند. ما در ایمن شبکه هوشمند خدمات شبکه و زیرساخت را برای پشتیبانی شبکه تمامی شرکت ها اعم از شرکت های کوچک و بزرگ ارائه می دهیم.

با خدمات زیرساخت شبکه مناسب، به راحتی می توانید ارتباط موثری بین سرویس ها، دستگاه ها، کاربران و برنامه های مختلف برقرار کنید. برای مثال، ممکن است بخواهید برنامه مالی خود را شبکه کنید تا فقط بخش مالی بتواند به آن دسترسی داشته باشد. ما این قابلیت را در زیرساخت شبکه خود فراهم می کنیم تا بخش های مختلف یک سازمان با حق دسترسی ویژه بتوانند به فایل ها و منابع تعریف شده برای بخش های خاص مورد نظر دسترسی داشته باشند.

خدمات زیرساخت شبکه های کامپیوتری

چرا به خدمات شبکه و زیرساخت نیاز داریم؟

هنگامی که یک کسب و کار یا فعالیت را راه اندازی می کنید، باید از ابزار و تجهیزات مناسب برای ایجاد یک شبکه پایدار استفاده کنید. این مستلزم داشتن یک زیرساخت شبکه با قدرت بالا و کاملاً ایمن است. اگر زیرساخت مناسب را فراهم نکنید، معمولاً با مشکلات امنیتی و همچنین بی ثباتی شبکه مواجه می شوید.

اگر رابط کاربری مناسبی ارائه نکرده باشید، اغلب با مشکلات امنیتی و ارتباطات ناامن مواجه می شوید که می تواند منجر به ناامیدی کاربران شما و در نهایت منجر به نابودی برند شما شود. در این صورت باید هزینه زیادی را برای بازیابی برند خود خرج کنید. بنابراین دقت داشته باشید که ارتباطات شبکه بسیار مهم است و باید به دست افراد با تجربه سپرده شود.

هزینه خدمات زیرساخت شبکه چقدر است؟

یکی از مسائل مهمی که معمولا در خدمات شبکه و زیرساخت مطرح می شود، این است که هزینه خدمات زیرساخت شبکه چقدر است؟ قبل از راه اندازی یک شبکه، همه ما به طور کلی به این موضوع به عنوان سوال اول یا دوم فکر می کنیم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این هزینه به عوامل زیادی بستگی دارد تا طراحی شبکه شما به درستی انجام شود.

برخی می گویند تجهیزات با کیفیت بخرید، یا بعضی دیگر می گویند از بهترین تجهیزات موجود استفاده کنید. اما ما به شما می گوییم که باید تجهیزاتی را تهیه کنید که در شبکه شما استفاده می شود و برای شما مناسب است. به عنوان مثال، اگر تفاوت بین مودم و روتر در شبکه را بخوانید متوجه می شوید که هر کدام از این دستگاه ها کاربرد خود را دارند. اکنون اگر شبکه شما به برخی از ویژگی های روتر نیاز دارد، چرا باید مودم بخرید و هزینه اضافی بپردازید؟ بنابراین برای پوشش هزینه ها باید طراحی را به درستی انجام داد و هزینه ها را تا حد امکان کاهش داد و شبکه ای کاملا پایدار و قابل گسترش ایجاد کرد.

آشنایی با انواع زیرساخت های شبکه

خدمات زیرساخت شبکه ما انواع مختلفی را شامل می شود که باید بدانیم انجام کدام سرویس ها به ما محول شده است تا بتوانیم با آگاهی کامل از این خدمات قرارداد پشتیبانی شبکه را امضا کنیم. این خدمات شامل سه دسته کلی زیر می باشد:

  1. طراحی، تهیه و نصب شبکه و ارزیابی الزامات نصب شبکه
  2. خدمات شبکه غیر فعال یا پسیو که بخشی از زیرساخت شبکه هستند.
  3. خدمات شبکه فعال یا اکتیو که بخشی از این خدمات هستند.

خدمات زیرساخت شبکه های کامپیوتری

طراحی شبکه چگونه انجام می شود؟

با استفاده از سخت افزار و نرم افزارهای مرتبط با طراحی شبکه، ابتدا یک طرح کلی کار برای شما ایجاد می کنیم. اگر این طراحی انجام نشود، معمولا افراد در اجرای شبکه با مشکلات زیادی مواجه می شوند. ما باید کاری را با طراحی مناسب انجام دهیم تا به کاهش هزینه خدمات شبکه پسیو کمک کنیم.

طراحی صحیح و اصولی شبکه می تواند زیرساخت کسب و کار را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد. قبل از نصب شبکه باید امکانات مورد نظر برای نصب زیر ساخت و خدمات زیرساخت شبکه Network Infrastructure مشخص شود. به عنوان مثال، تعیین اندازه کابل، نوع شبکه سیمی یا بی سیم، نوع سخت افزار و منطقه تحت پوشش باید مشخص باشد.

خدمات زیرساخت شبکه غیر فعال یا پسیو

یکی دیگر از خدماتی که در این قسمت انجام می شود، نصب شبکه از قبیل کابل کشی، نصب تجهیزات و ... می باشد. شرکت ایمن شبکه هوشمند تمامی این خدمات را با هزینه ای مقرون به صرفه در اختیار شما قرار خواهد داد.

خدمات شبکه و زیرساخت اکتیو

یکی دیگر از قسمت های مربوط به سرویس ارتباط شبکه، ارائه خدمات فعال می باشد که مربوط به پیکربندی دستگاه های شبکه است. به عنوان مثال:

  • در این قسمت سرور، پرینتر، اسکنر و فکس را نصب می کنیم.
  • ما دستگاه هایی مانند میکروتیک، روتر، مودم و غیره را نصب و پیکربندی می کنیم.
  • همچنین مسائل شبکه و تحلیل و گزارش شبکه در این قسمت انجام می شود.
  • تضمین امنیت سیستم و همچنین پیکربندی تنظیمات فایروال شبکه، بخشی از این فرآیند است.
  • عیب یابی شبکه و گزارش گیری های مربوط نیز در این قسمت انجام می شود.
  • در این قسمت از کار خدمات زیرساخت شبکه امکان تامین امنیت در شبکه و همچنین قابلیت انجام تنظیمات فایروال در شبکه وجود دارد.
  • نگهداری و تعمیر شبکه و پیاده سازی شبکه بی سیم نیز در این قسمت حائز اهمیت است. چرا که به تنظیمات کامپیوتر و یک سری تنظیمات اکسس پوینت و روتر نیاز داریم.
نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net