• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
دوربین مدار بسته تا چند روز فیلم نگه میداره؟

اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید، باید بدانید که دوربین مدار بسته تا چند روز فیلم نگه میداره و ذخیره میکند، یا حافظه دوربین مداربسته چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال توصیه می کنیم این مطلب از سایت ایمن شبکه هوشمند را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب تمامی نکاتی را که باید در مورد مدت زمان فیلمبرداری در دوربین های مداربسته بدانید را توضیح داده ایم.

یکی از سوالات رایجی که همیشه از سوی مشتریان دوربین مداربسته مطرح می شود این است که حافظه دوربین مداربسته در سیستم نظارت تصویری آن ها چقدر است؟ یا اینکه دوربین مداربسته تا چند روز ذخیره میکند؟ برای پاسخ دادن به این سوال ها باید بگوییم که ظرفیت ذخیره سازی در این دوربین ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و می تواند از یک روز تا چند ماه متغیر باشد.

از طرفی ظرفیت ذخیره سازی ارتباط مستقیمی با هزینه ای که برای خرید و نصب سیستم دوربین مداربسته صرف می شود دارد. به عنوان مثال عواملی مانند حجم و تعداد هارد دیسک، وضوح تصویر دوربین و غیره می توانند در هنگام ضبط دوربین موثر باشند.

مدت زمان ذخیره تصاویر ضبط شده در دوربین مدار بسته

برای اینکه بدانیم دوربین مدار بسته تا چند روز فیلم نگه میداره باید عواملی را که بر زمان ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته تاثیر می گذارد بررسی کنیم. این عوامل را می توان هم برای دستگاه ضبط و هم برای دوربین مداربسته جستجو کرد.

به طور کلی ظرفیت ذخیره سازی دوربین های مداربسته داهوا و هایک ویژن به عوامل زیادی بستگی دارد. در واقع حافظه دوربین مداربسته می تواند از یک روز تا چند ماه متفاوت باشد. یک دوربین با کیفیت بالاتر قطعا ظرفیت ذخیره سازی بالاتری نیز خواهد داشت. اما برای خرید باید بودجه بیشتری در نظر بگیرید. عوامل اصلی موثر بر زمان نگهداری فیلم دوربین مدار بسته عبارتند از:

  • ظرفیت و تعداد هارد دیسک مناسب برای دوربین
  • تعداد دوربین در یک سیستم نظارت تصویری
  • حالت های مختلف در ضبط دستگاه
  • وضوح تصویر دوربین مداربسته
  • میزان نرخ فریم هنگام ضبط تصاویر

در ادامه هر یک از این موارد را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

دوربین مدار بسته تا چند روز فیلم نگه میداره

ظرفیت و تعداد هارد دیسک دوربین مداربسته

ظرفیت هارد دیسک یکی از عواملی است که بر ظرفیت ذخیره سازی دوربین های مداربسته داهوا تاثیر می گذارد. از آنجایی که دستگاه های DVR یا NVR معمولاً بدون حافظه داخلی به فروش می رسند و یا حافظه داخلی محدودی دارند، شما به عنوان یک مصرف کننده برای مشاهده تصاویر ضبط شده باید هارد مورد نظر را جداگانه خریداری کرده و در داخل دستگاه نصب کنید. راه های مختلفی برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی دوربین های مداربسته وجود دارد.

در برخی مواقع حافظه داخلی در بعضی از مدل های سیستم های نظارت تصویری موجود است. اما به طور کلی در تمامی مدل ها نیاز به تهیه و نصب هارد در دستگاه ضبط داریم. در واقع، این روش ایمن تری برای ثبت و ذخیره اطلاعات و عکس های بیشتر است.

تعداد دوربین در سیستم نظارت تصویری

بدون شک تعداد دوربین های موجود در سیستم های نظارت تصویری تاثیر مستقیمی بر این موضوع که دوربین مدار بسته تا چند روز فیلم نگه میداره و ذخیره میکند، دارد. دوربین های بیشتر به معنای تصاویر ضبط شده بیشتر است، که به فضای ذخیره سازی بیشتری نیز نیاز دارد. اگر می خواهید ویدیوهای بیشتری را روی دوربین مداربسته خود ذخیره کنید، باید ظرفیت هارد دیسک را با توجه به تعداد دوربین های استفاده شده افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: 6 مورد از جدیدترین تکنولوژی های دوربین مداربسته

روش های ضبط دستگاه و زمان نگهداری فیلم در دوربین مدار بسته

حالت های مختلفی برای ضبط در منوی دستگاه ضبط NVR یا DVR وجود دارد. انتخاب هر یک از این حالت ها بر میزان مصرف حافظه سیستم و اینکه دوربین مداربسته تا چند روز فیلم ذخیره میکند تاثیر می گذارد. برای مثال حالت پیوسته یا 24 ساعته تصاویر را بدون وقفه ضبط می کند. در نتیجه فضای هارد دیسک خیلی سریع اشغال می شود. به همین دلیل، توصیه می کنیم در صورت امکان از این حالت استفاده نکنید یا آن را فقط در مکان های حساس فعال کنید. حالت دیگر ضبط تصویر، حالت تشخیص حرکت است. هنگامی که حالت تشخیص حرکت دوربین فعال است، تصاویر تکراری ضبط نمی شوند. به این ترتیب فضای بیشتری برای ذخیره رویدادهای مهم وجود دارد.

رزولوشن و وضوح تصویر در دوربین مداربسته

در سیستم مدار بسته می توان از دوربین های مختلف با رزولوشن های متفاوت استفاده کرد. تصاویر هر دوربین با توجه به مگاپیکسل خود حجم متفاوتی را اشغال می کنند. دوربین های داهوا کیفیت های تصویر متفاوتی دارند، مانند HD، FULL HD، 4K و ... که هر کدام از این رزولوشن ها فضای متفاوتی را اشغال می کنند.

به طور کلی هرچه مگاپیکسل دوربین و کیفیت تصویر بالاتر باشد، تصاویر شما به فضای بیشتری نیاز خواهند داشت. در نتیجه هارد دیسک شما زودتر پر می شود. بنابراین، علاوه بر تعداد دوربین های موجود در یک سیستم نظارتی، کیفیت تصاویر ارسالی نیز در تعیین اینکه دوربین مدار بسته تا چند روز فیلم نگه میداره، نقش دارد.

بیشتر بخوانید: نحوه بالا بردن کیفیت تصویر دوربین مداربسته * افزایش وضوح فیلم

میزان نرخ فریم در ضبط تصاویر

هر تصویر متحرک از چندین فریم تشکیل شده است، و هرچه پهنای باند دوربین مداربسته یا نرخ فریم (FPS) بالاتر باشد، تصویر واضح تر است. یکی از بهترین ویژگی های دوربین مدار بسته داهوا اندازه گیری و تنظیم نرخ فریم است. نرخ فریم بهینه برای یک سیستم نظارت تصویری، نرخ فریم چشم انسان است، یعنی 15 فریم در ثانیه.

دوربین مدار بسته تا چند روز فیلم نگه میداره

تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته تا چند روز باید ذخیره شود؟

با افزایش تعداد تصاویر ضبط شده تکراری و بدون اتفاق، می توان این تصاویر را برای استفاده بهینه از هارد دیسک از آن ها حذف کرد. اما پاسخ به این سوال بستگی به نوع شغل شما و درجه اهمیت آن دارد. به دلیل نگرانی های امنیتی، بهتر است هر شرکتی که از سیستم مدار بسته در محل کار خود استفاده می کند، در صورت وجود، از مقررات وضع شده توسط صنف خود پیروی کند.

به عنوان مثال در پمپ بنزین ها، تصاویر دوربین های مداربسته باید حداقل به مدت دو ماه ذخیره شوند. یا در صنف زرگرها باید این تصاویر به مدت شش ماه ذخیره شوند که مطمئناً روی هزینه سیستم تأثیر می گذارد. البته این مدت زمان، دو هفته تا یک ماه برای مناطق مسکونی و منازل، حداکثر دو ماه برای مغازه ها و یک تا سه ماه برای کارخانجات توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: خدمات پس از فروش دوربین مداربسته در کمترین زمان

چگونه ظرفیت ذخیره سازی دوربین مداربسته نظارت تصویری را افزایش دهیم؟

با برخی اقدامات ساده و با تنظیم عوامل موثر بر حجم ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته، می توان ظرفیت هارد دیسک را افزایش داد:

1. تنظیم کیفیت دوربین:

برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی و بهینه سازی تصاویر ضبط شده، رزولوشن دوربین را می توان بر اساس محل مانیتورینگ تنظیم کرد. بنابراین، توصیه می کنیم از یک دوربین با وضوح پایین تر در مناطق کمتر مهم استفاده کنید.

2. حذف صداهای ضبط شده غیر ضروری:

یکی از راه های افزایش فضای هارد دیسک، خاموش کردن عملکرد صوتی آن دوربین در مکان هایی مانند پارکینگ است که به صدا نیازی ندارید.

3. حالت تشخیص حرکت را فعال کنید:

به راحتی می توانیم تنظیمات دوربین مداربسته را روی حالت تشخیص حرکت قرار دهیم، تا به جای اینکه دوربین همیشه در حال ضبط باشد، فقط هنگامی ضبط کند که حرکتی اتفاق می افتد.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net