• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
10 لیست بهترین دیتاسنترهای جهان * ایران 2024

این یک چالش برای همه کسانی است. که می خواهند در دنیای وب امروزی با مراکز داده و بهترین دیتاسنترهای جهان و ایران از بسیاری جهات کار کنند. کارایی روزافزون اینترنت در کسب و کارها و نیاز به همیشه در دسترس بودن در سال های اخیر منجر به ایجاد مراکزی به اسم مراکز داده شده است. در این مقاله قصد داریم تمامی سوالات مطرح شده در زمینه لیست بهترین دیتاسنترهای ایران را با هم حل کنیم.

دیتا سنتر و مرکز داده چیست؟

در ابتدا به پاسخ به این سوال می پردازیم که داده چیست؟ انواع مختلفی از داده ها وجود دارد که اغلب به نوعی طبقه بندی می شوند. برای رایانه ها و رسانه های امروزی، این اطلاعات برای ارتباط انسان و رایانه به باینری یعنی صفر و یک تبدیل می شود.

مرکز داده یک مکان فیزیکی معمولا یک ساختمان است. که خدمات اصلی فناوری اطلاعات و زیرساخت های مورد استفاده برای سیستم های کامپیوتری خانگی و اجزای مرتبط مانند سیستم های مخابراتی را در خود جای داده است. به بیان ساده، یک مرکز داده از کامپیوترهای زیادی تشکیل شده است. که هر یک فضای ذخیره سازی اطلاعات موجود در دنیای اینترنت است.
از آنجایی که در دسترس بودن مداوم داده ها برای تداوم کسب و کار حیاتی است، بهترین دیتاسنترهای جهان از مشکلات مربوط به زیرساخت منبع تغذیه، اتصالات تجهیزات ارتباطی داده، کنترل های محیطی (به عنوان مثال، تهویه مطبوع، حفاظت در برابر آتش) و دستگاه های امنیتی مختلف جلوگیری می کنند تا بتوانند تداوم خدمات را فراهم کنند.

لیست بهترین دیتاسنترهای ایران

1. مراکز داده آسیاتک

قدرتمندترین و بزرگترین مرکز داده ایران که در سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرد، یکی از مهمترین اقدامات این مرکز داده انتقال سرورهای ایرانی خارج از کشور به ایران بود. این سازمان خدمات هاست و سرور اختصاصی را در کشور با امکان انتخاب مکان ارائه می دهد.

2. مرکز داده پارس آنلاین

یکی از اولین دیتاسنترهای خصوصی در خاورمیانه که در سال 1378 شروع به کار کرد. این مجموعه خدمات کولوکیشن، سرورهای اختصاصی و مدیریت شده، IaaS، فضای ابری و خدمات هاست اشتراکی را ارائه می دهد و می توان آن را یکی از بهترین دیتاسنترهای ایران دانست.

لیست بهترین دیتاسنترهای ایران

3. افرانت از بهترین دیتاسنترهای ایران

یکی از مراکز داده پیشرو در تهران است، که در سال ۱۳۷۷ توسط دکتر فریدون قاسم زاده یکی از مشهورترین فارغ التحصیلان دانشگاه شریف تاسیس شد. پس از آن، این مرکز داده ایزو 9001 و گواهی ارائه دهنده را از PTT وزارت پست، تلگراف و تلفن دریافت کرد.

4. مرکز داده تبیان

در سالن اصلی این دیتاسنتر 72 رک سرور وجود دارد و به گفته آن ها امنیت اطلاعات در این مرکز داده بسیار بالاست. این شرکت با نصب فایروال های سخت افزاری پیشرفته بر روی سرورها از حملات سایبری جلوگیری می کند و می تواند به عنوان یکی از بهترین دیتاسنترهای ایران در این زمینه محسوب شود.

لیست بزرگترین و بهترین دیتاسنترهای جهان

1. اقیانوس دیجیتال یا DigitalOcean

زیرساخت اصلی این گروه در آمریکا واقع شده است، اما دارای مراکز متعددی در کشورهای مختلف است، به همین دلیل در سراسر جهان خدمات ارائه می دهد.
یکی از مزایای Digital Ocean قیمت های قابل تنظیم است که می توانید بر اساس نیاز خود در هزینه ها صرفه جویی کنید. از طرفی زمان بارگذاری صفحه 268 میلی ثانیه است که بهترین سرور دنیا را از نظر سرعت در اختیار شما قرار می دهد.

2. مرکز داده هتزنر

این شرکت یکی از بهترین دیتاسنترهای جهان است که در سال 1997 فعالیت خود را در آلمان آغاز کرد. این مرکز خدمات مختلفی از جمله سرور مجازی و اختصاصی، هاست اشتراکی و اختصاصی، دامنه، گواهی SSI و ... را ارائه می دهد. ناگفته نماند که Hetzner از نظر ارزش پولی به عنوان بهترین و بزرگترین دیتاسنتر جهان best data center in the world شناخته می شود.

3. دیتا سنتر Redstation

این مرکز داده در سال 1998 وارد صنعت شد و هزاران سرور را در بیش از 150 کشور مدیریت می کند.این سازمان فقط از سرورهای تولید شده توسط دل استفاده می کند.

4. OVH از بهترین دیتاسنترهای جهان

سومین میزبان وب جهان و برترین مرکز داده اروپا OVH فرانسه است که در سال 1999 فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز داده با دارا بودن تمامی استانداردهای بین المللی و بهره گیری از جدیدترین سخت افزارها در تلاش است تا از نظر امنیت به عنوان بهترین دیتاسنتر جهان شناخته شود.

لیست بزرگترین و بهترین دیتاسنترهای جهان

5. دیتا سنتر XLHost

دارای دو مرکز داده جداگانه است که از سال 1995 فعالیت می کنند. به بیش از 130 کشور خدمات ارائه کرده اند. با مقایسه مراکز داده متوجه می شوید، که این مرکز داده چندان محبوب نیست.

6. Vultr از بهترین دیتاسنترهای جهان

در سال 2014 در نیوجرسی با تمرکز بر ایجاد گزینه های انعطاف پذیر با قیمت های پایین شروع به کار کرد. و این ویژگی آن را به یکی از بهترین دیتاسنترهای جهان برای کارآفرینان فردی و مشاغل کوچک تبدیل کرده است. این سازمان تلاش کرده است تا به بهترین مرکز داده برای استفاده از سرورهای ابری سریع SSD تبدیل شود. Vultar به شما امکان می دهد سرور مورد علاقه خود را از 14 کشور انتخاب کنید و شروع به کار روی آن کنید.

7. مرکز داده لیزوب

ساختمان اصلی این سازمان با مساحتی بیش از 9000 متر مربع در آمستردام فعالیت می کند. این مرکز داده در اکثر کشورها موجود است. از جمله آلمان، آمریکا، سنگاپور، استرالیا و ... و از این نظر محدودیتی در انتخاب مکان نخواهید داشت.

همچنین بخوانید: مجازی سازی دیتا سنتر

8. دیتا سنتر آمازون AWS

این دیتا سنتر دارای 116 مرکز داده در سراسر جهان است. و دفتر مرکزی آن در سیاتل، واشنگتن است. این مرکز داده توسط آمازون اداره می شود و بهترین سرورهای جهان را دارد. همچنین لیست بزرگی از خدمات اصلی مانند تجزیه و تحلیل داده ها، یکپارچه سازی برنامه ها، بلاک چین، ابزارهای توسعه دهنده و غیره را ارائه می دهد. و به عنوان بهترین دیتاسنتر جهان برای این منظور شناخته می شود.

9. سافت لایر از بزرگترین و بهترین دیتاسنترهای جهان

این بخش کوچکی از IBM است که در سال 2005 با هدف استفاده از سرور چند نمایشگر وارد عرصه شد. SoftLayer به شما این امکان را می دهد که زیرساخت خود را با پیکربندی عملکردهای امنیتی و حفاظت دسترسی ایمن کنید. این سازمان در سال 2018 نام خود را از SoftLayer به IBM Cloud تغییر داد.

10. Azure

این دومین پلتفرم بزرگ مبتنی بر ابر و از نسل مایکروسافت است. این مرکز داده زیرساخت ابری را فراهم می کند و مراکز متعددی در کشورهای مختلف دارد.

خدمات راه اندازی و طراحی انواع دیتا سنتر در ایمن شبکه هوشمند

در مورد راه اندازی انواع دیتا سنترها حتما تا به حال متوجه شده اید که بهترین دیتاسنترهای جهان با توجه به نیاز شما در خارج از کشور استفاده می شود. در اکثر مواقع به دلیل ممنوعیت در ایران ساکنین نمی توانند هزینه سرویس را پرداخت کنند.

ایمن شبکه هوشمند علاوه بر ارائه خدمات طراحی و راه اندازی دیتا سنتر و مرکز داده، امکان پرداخت پول به مراکز داده دیگر را برای حل مشکل و کمک به موفقیت در کسب و کارتان فراهم کرده است.

نتیجه گیری نهایی

در این مقاله به بررسی بزرگترین و بهترین دیتاسنترهای جهان و ایران پرداختیم و سعی کردیم در هر قسمت بهترین اطلاعات موجود را با توجه به نیاز شما پیدا کنیم. تمامی مراکز داده ی فوق، مخازن داده ای هستند، که خدمات مهمی را در این زمینه جمع آوری و ارائه می کنند. بنابراین، بهترین دیتاسنترهای ایران با توجه به نیاز و بودجه شما متفاوت خواهند بود.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net