• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
10 بهترین محل نصب دوربین مدار بسته * نقطه و مکان مناسب

انتخاب بهترین محل نصب دوربین مدار بسته یکی از مهم ترین نکاتی است که در نصب این تجهیزات باید به آن توجه کرد. اگر مکان مناسبی را برای نصب دوربین امنیتی در نظر نمی گیرید، ممکن است در تصاویر و صداهای دوربین امنیتی شما تداخل ایجاد شود. حتی اگر بهترین دوربین مداربسته را بخرید اما در جای نامناسبی نصب کنید، با مشکل مواجه خواهید شد.

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در قطعات و همچنین قطع اطلاعات دریافتی از آن، باید بهترین محل نصب دوربین مداربسته را انتخاب کرد تا در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد، نور کافی و لازم به آن برسد و کابل فاصله دوربین امنیتی متناسب با نوع آن باشد.

انتخاب بهترین محل های مناسب برای نصب دوربین مداربسته

انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربین مدار بسته باید با توجه به موقعیت مکانی، تجهیزات و همچنین اهداف شما از نصب دوربین انجام شود. هنگام انتخاب محل نصب باید ورودی و خروجی محل مورد نظر را در نظر بگیرید. بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته جلوی تمامی پنجره ها به خصوص طبقه اول و آخر ساختمان، ورودی اصلی ساختمان، درب های هر واحد و همچنین درب های پارکینگ می باشد. بهتر است دوربین های امنیتی را دور از افراد دیگر و در ارتفاع مناسب نصب کنید.

  1. خیابان ها و ورودی و خروجی ها

اگر دوربین های نظارتی در خیابان ها، پیاده روها و گذرگاه ها نصب شود، بسیاری از افراد را از ارتکاب جرم باز می دارد. با این دوربین ها اولین عکس ها از فعالیت های مشکوک ثبت می شود.

  1. درب ورودی ساختمان بهترین محل نصب دوربین مدار بسته

یکی از مهم ترین راه های ورود سارقان درب اصلی خانه است، بنابراین بهترین مکان برای نصب دوربین مخفی نزدیک درب اصلی خانه است.

یکی از مهمترین محل های نصب دوربین مداربسته نصب دوربین در حیاط و با دید ورودی های منزل می باشد. هنگام نصب دوربین مداربسته در ورودی منزل باید در جایی قرار گیرد که به راحتی توسط سارقان آسیب نبیند.

نصب دوربین های مداربسته در فضاهای باز در ارتفاع حدود 3 متری از سطح زمین و در قسمت های سقف دار نزدیک به سقف و پشت بام توصیه می شود. نصب دوربین روی درب خانه و ساختمان نقش بسیار مهمی در حفاظت از منطقه مورد نظر دارد.

محل مناسب نصب دوربین مدار بسته

  1. ورودی پشتی منزل

یکی از بهترین محل های نصب دوربین مدار بسته درب پشتی ساختمان است. اگر چندین ورودی و خروجی به ساختمان و محل خود دارید، بهتر است همه آن ها را با دوربین های مداربسته بپوشانید. حتی اگر از درب دیگری استفاده نمی شود و ورود و خروج به ساختمان تنها از یک در است، از نصب دوربین نظارت تصویری غافل نشوید.

هنگام نصب دوربین مداربسته میزان نور مناسب برای دید دوربین در نظر بگیرید تا در عملکرد آن اختلال ایجاد نکند. دوربین های مداربسته را در مقابل دیدگان مردم قرار دهید تا اگر دزدی قصد نفوذ به ساختمان و منزل شما را داشت، مانع او شوند و در نتیجه از محل شما محافظت کنند.

همچنین بخوانید: محل مناسب نصب دستگاه ضبط تصویر dvr

  1. دسترسی به پله و آسانسور محل مناسب برای نصب دوربین مدار بسته

همانطور که گفته شد در هنگام نصب دوربین های امنیتی باید تمامی ورودی ها و خروجی ها با دوربین کنترل شود تا از بروز بی نظمی، سرقت و جرم و جنایت در منطقه کاسته شود. پله ها، راهروها و درهای ورودی آسانسور مهم ترین قسمت های ساختمان و آپارتمان هستند.

در بسیاری از موارد افراد هنگام ارتکاب جرم، با دستکاری و مختل کردن دوربین های مداربسته ورودی این تجهیزات را از کار می اندازند. چنین مواردی دوربین های موجود در آسانسورها و راهروها می توانند به ضبط تصاویر و شناسایی و گرفتن افراد کمک کنند.

  1. پنجره ها و درهای تراس

در بسیاری از موارد سارقان از ورودی اصلی منازل وارد نمی شوند، بلکه از درهای بالکن، تراس و پنجره وارد می شوند. به منظور جلوگیری از ورود و یا ثبت تصاویر از این ورودی ها، انتخاب محل نصب دوربین مدار بسته در ورودی پنجره ها و درب تراس و بالکن می باشد.

  1. پارکینگ از بهترین محل های نصب دوربین مداربسته

پارکینگ مکانی است که افراد می توانند در آن مرتکب جرم و دزدی شوند. اگر پس از حادثه ای در پارکینگ، دوربینی در محل مورد نظر شما نصب نشده باشد، با کمبود نصب دوربین مداربسته در پارکینگ مواجه خواهید شد. و بسیاری از رویدادهای مهم برای شناسایی افراد یا رفتارهای نامناسب را از دست خواهید داد.

  1. پشت بام ساختمان و دیوارها

اگر در محلی که می خواهید دوربین را نصب کنید دیواری وجود دارد که امکان عبور و رد شدن سارقان را افزایش می دهد، از نصب دوربین در آنجا چشم پوشی نکنید. علاوه بر این، نصب دوربین روی پشت بام از ورود سارقان به پشت بام محل سکونت یا محل کار شما جلوگیری می کند.

محل های مناسب نصب دوربین مدار بسته

بهترین محل نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها

اگر قصد نصب دوربین مداربسته مناسب برای مغازه یا فروشگاه را دارید، باید علاوه بر موارد ذکر شده در برخی از مناطق دیگر نیز از دوربین مداربسته استفاده کنید.

  1. محل صندوق و در مقابل مشتری

با قرار دادن دوربین مداربسته پشت صندوقدار یا فروشنده می توانید چهره و اتفاقات افراد را بهتر رصد کنید. تا در صورت وجود مشکل، مطمئن ترین فرد را شناسایی کرده و امنیت را در محل برقرار کنید.

  1. در مقابل صورت فروشنده

اگر می خواهید رفتار فروشندگان را ضبط و بررسی کنید و همچنین بر عملکرد آن ها نظارت داشته باشید، می توانید یک دوربین مناسب برای موقعیت مکانی فروشنده نصب کنید.

  1. قفسه های محصولات و فضای نگهداری انبار

با نصب دوربین در مکان هایی مانند مغازه ها برای افزایش امنیت مالی و جانی مردم می توان رویدادهای مهم را تا حد زیادی رصد کرد. تا از هرگونه رفتار مخرب و مجرمانه جلوگیری شود.

موارد مهم در انتخاب محل مناسب نصب دوربین مدار بسته

  • هنگام انتخاب و خرید دوربین های مدار بسته برای نصب و ایمن سازی محل باید به موارد مختلفی توجه کرد. پس از بررسی و تصمیم گیری در مورد محل نصب دوربین مداربسته، باید تصمیم بگیرید که چه تعداد دوربین در فضای داخلی و چه تعداد دوربین در فضای باز تهیه کنید.
  • هنگام انتخاب دوربین مداربسته، توجه به این موضوع که چه تجهیزاتی برای نصب دوربین مداربسته لازم است اهمیت دارد.
  • هنگام انتخاب یک دوربین مناسب، باید به ویژگی هایی مانند دوربین ضد آب، دارای دید در شب، قابلیت چرخش 360 درجه، زوم مناسب برای عکس ها، نظارت از راه دور، ارسال تماس با تلفن یا ایمیل در هنگام قطع شدن آن از دوربین و یا وقوع حوادث مشکوک توجه داشته باشید.

جمع بندی پایانی

در این مقاله از ایمن شبکه هوشمند در رابطه با انتخاب بهترین محل مناسب برای نصب دوربین مدار بسته توضیحاتی را ارائه دادیم. اگر اقلام یا تجهیزات خاص و گران قیمتی را در خانه و جایی که می خواهید دوربین مداربسته نصب کنید نگهداری می کنید، می توانید با نصب دوربین های مناسب امنیت و دارایی خود را افزایش دهید.

در صورتی که نقطه کوری در آپارتمان یا سایر محل های مورد نظرتان وجود دارد، بهتر است نسبت به این نقاط کور بی توجه نباشید. چرا که سارقان از هر غفلتی جهت انجام کار خود استفاده می نمایند. جهت کم کردن هزینه های خود برای نصب دوربین CCTV Camera Installation، از خرید دوربین های بدون کیفیت با تعداد کم خودداری نمایید.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net