• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
راههای از کار انداختن دوربین مدار بسته * روش نحوه مختل کردن

آشنایی با نحوه روش و  راههای از کار انداختن دوربین مدار بسته به شما کمک می کند که در حفظ ایمنی این سیستم های پیشرفته در محیط بهتر عمل کنید. در صورتی که راه و روش های هک دوربین های محافظتی محیط را بدانید بهتر از این مشکلات پیشگیری خواهید کرد. در ادامه برخی از روش های از کار انداختن این سیستم های امنیتی را بررسی می کنیم.

کور کردن دوربین از راههای از کار انداختن دوربین مدار بسته

یک روش از کار انداختن دوربین مدار بسته با ساده ترین تجهیزات و روش ها انجام می شود! در این روش نیازی به استفاده از مهارت های تخصصی هک دوربین وجود ندارد. اخلال گران تنها با کور کردن دوربین مداربسته و از بین بردن دید همه دوربین ها کارایی آن را از بین می برند. همچنین می توان دوربین ها را کاور کرد و یا پوششی بر روی لنز آن ها قرار داد. در این خصوص از ابزارهایی مانند اسپری رنگ نیز استفاده می شود. انداختن پارچه بر روی این لنزها نیز یک راه حل کاربردی است.

چرخاندن دوربین ها سمت سوژه متفاوت نیز از روش های متداول سارقین است. به علاوه برخی از سودجویان با تاباندن نور مادون قرمز، چراغ قوه های قوی و... به سمت لنز دوربین، از ضبط تصاویر در سیستم دوربین مداربسته پیشگیری می کنند.

ضربه زدن به دوربین مداربسته

نحوه از کار انداختن دوربین مدار بسته با استفاده از ضربه نیز مورد توجه بسیاری از کلاهبرداران قرار دارد. به همین خاطر اغلب توصیه می شود که برای راه اندازی سیستم دوربین های مداربسته خود به محل نصب آن ها توجه داشته باشید. در این خصوص اغلب لنز و بدنه دوربین آسیب می بیند. اگر دوربین مداربسته خود را در ارتفاع بالایی نصب کنید، سارقین به آن ها دسترسی نخواهند داشت.

روش از کار انداختن دوربین مدار بسته

استفاده از روش شک الکتریکی

یکی از راههای از کار انداختن دوربین مدار بسته به کار بردن شک الکتریکی است. از این روش اغلب به جای هک کردن سیستم دوربین استفاده می شود. در این جا این ضربات و شک ها به صورت مستمر و پی در پی به سیستم دوربین وارد می شوند. ابزارهایی مانند شوکر برقی این شک ها را به بدنه یا کابل های دوربین مداربسته وارد می کنند. در صورتی که بدنه دوربین مداربسته شما با بدنه لاکی یا پلاستیکی ساخته شده باشد، در برابر این قبیل آسیب ها امنیت بیشتری خواهد داشت.

هک از راههای از کار انداختن دوربین مدار بسته

یک روش از کار انداختن دوربین مدار بسته هک این سیستم های امنیتی است. این فرایند برای دوربین های مداربسته مدل آی پی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای آن برای دوربین های آنالوگ قابل استفاده نخواهد بود و تاثیری بر ساختار فنی این تجهیزات امنیتی ندارد. خرابکاران برای استفاده از این روش به تنظیمات دوربین مداربسته شما وارد می شوند. جهت کسب اطلاعات در مورد جلوگیری از هک دوربین مداربسته می توانید به این مقاله مراجعه نمایید.

قطع اتصالات دوربین مداربسته

برای آشنایی با نحوه راههای از کار انداختن دوربین مدار بسته روش های فیزیکی و غیر فیزیکی اجرای این فرایند مورد توجه قرار می گیرند. ارتباط دوربین های مداربسته با سیستم های ضبط کننده با استفاده از کابل های مخصوص انجام می شود. در صورتی که این کابل ها قطع شوند، دیگر هیچ تصویری ضبط و ذخیره سازی نمی شود. اگر که کابل منبع تغذیه و دوربین قطع شود، سیستم دوربین نصب شده در محل نیز غیر فعال می شود. در این فرایند از اجسام نوک تیز برای بریدن کابل ها استفاده می کنند. در صورتی که فرایند نصب این سیستم های امنیتی را با دقت کافی انجام دهید و از قرار دادن کابل ها در معرض دید خودداری کنید، از بروز این مشکلات جلوگیری خواهد شد و نیازی به تعمیر و عیب یابی دوربین مداربسته نخواهید داشت.

راههای جلوگیری از از کار انداختن دوربین مداربسته

در صورتی که نگران بروز آسیب در سیستم دوربین های حفاظتی محل کار یا منزل خود هستید، باید در پی راه حل هایی برای رفع این مشکلات باشید. به طور کلی از کار انداختن این دوربین ها در شرایط عادی کار ساده ای است و این قبیل اختلالات به سادگی در این سیستم ها به وجود می آیند. اما اگر نکات ایمنی به خصوصی را برای نصب و راه اندازی آن ها رعایت کنید، تا حد قابل توجهی از این حوادث پیشگیری می شود. برخی از این نکات به شرح زیر هستند:

نحوه از کار انداختن دوربین مداربسته

استفاده از محافظ های کابل

برای جلوگیری از دسترسی سارقین و خرابکاران، باید کابل ها را از دسترس خارج کنید. در این زمینه از محافظ های کابلی با جنس لوله فلکسی استفاده می شود که به سادگی در محیط شناسایی نمی شوند. به علاوه بریدن آن ها کار ساده ای نیست و با هر جسم تیزی انجام نمی شود. به این ترتیب از قطع شدن انواع کابل دوربین مداربسته پیشگیری خواهد شد.

در ادامه بخوانید:

از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند

چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد

استفاده از HLC

با استفاده از این قابلیت نور دوربین مداربسته شما کنترل خواهد شد. این قابلیت پیشرفته به شما کمک می کند که نور دوربین مداربسته خود را تنظیم کنید. در صورتی که نور از میزان مشخصی افزایش یابد، نور دوربین کاهش می یابد و به این ترتیب تصاویر ضبط شده کیفیت بهتری خواهند داشت. با این روش سودجویان با تابش نور به لنز دوربین قادر به از کار انداختن آن نخواهند بود.

استفاده از منابع تغذیه خورشیدی

یکی از راههای از کار انداختن دوربین مدار بسته قطع ارتباط بین منابع تغذیه و سیستم دوربین مداربسته در محل نصب آن ها است. برای این منظور از منابع تغذیه جایگزین در دوربین های امروزی استفاده شده است که از بروز این قبیل مشکلات به شدت پیشگیری می کنند. با وجود این منابع در شرایطی که کابل های تغذیه دوربین قطع شوند نیز عملکرد آن مختل نخواهد شد. این روش از کار انداختن دوربین مدار بسته با استفاده از دوربین های مداربسته خورشیدی غیر کاربردی خواهد شد.

جمع بندی نهایی

در این مطلب در رابطه با نحوه از کار انداختن دوربین مدار بسته و روش های اجرای آن مطالبی را بررسی کردیم. با در نظر گرفتن این مجموعه نکات می توانید راهکارهای ساده ای را برای پیشگیری از این مشکلات مورد استفاده قرار دهید. در بخش هایی از این مقاله در خصوص روش های جلوگیری از آسیب دیدگی دوربین مداربسته نیز اطلاعاتی را بررسی کردیم. در نظر گرفتن این موارد ایمنی سیستم های مداربسته را در مواجهه با حمله دزدان و سارقان تضمین می کند.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net