• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
6 علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته و راه حل رفع مشکلات

علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته : دوربین های مدار بسته یکی از راه حل های رایج و مقرون به صرفه سیستم های امنیتی مدرن هستند. اما ضمانت های امنیتی دوربین مداربسته فقط به اندازه قابلیت اطمینان دوربین و کیفیت فیلمی است که تولید می‌کند. در نتیجه، هر گونه مشکل دوربین مدار بسته باید با احتیاط بررسی و حل شود. در واقع مشکل ضبط نکردن دوربین مداربسته امری قابل انتظار است. حتی چیزی به عنوان بی ضرر مانند سوسو زدن های گاه به گاه می تواند جزئیات مهم را از یک تصویر پنهان کند. - مانند چهره یک دزد یا شماره پلاک یک وسیله نقلیه. دوربین‌های مداربسته مدرن، دستگاه‌های محکم و سازگار با اپراتور هستند. اما مهم نیست که سازنده‌ها چقدر تلاش می‌کنند تا دستگاه‌های خود را بدون پیکربندی زیاد به با عملکرد عالی ارائه دهند.

چراکه باز هم برخی مشکلات پیش می‌آیند تا علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته شما دچار اختلال شود.

دلایل و علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته و راه حل آن

شما حتی با تجهیزات پیشرفته تولید کنندگان معتبر نیز به مشکل بر خواهید خورد. بسیاری از مشکلات رایج دوربین مداربسته صرفاً نشانه نصب ناقص یا پیکربندی نادرست است. جرائمی مانند دزدی ها و سایر جرایم اغلب در مکان هایی با جمعیت کم اتفاق می افتد. برای جلوگیری از این امر دستیابی به شواهد قوی در کشف و حل این پرونده ها برای مقامات ساده می باشد. یک دستگاه نظارتی و امنیتی مانند دوربین های مداربسته در هر نوع و اندازه با هر کارایی می تواند به سادگی امنیت و نظارت را برای محل مورد نظر فراهم کند. و دست شما را برای نظارت و دستگیری مجرمان بسیار باز بگذارد.

دوربین مداربسته یا تلویزیون مدار بسته دوربین مداربسته ای است که در مکان خاصی با هدف ثبت تمامی وقایع در آن مکان نصب می شود، معمولاً در مکان هایی که مستعد وقوع جرم هستند استفاده و نصب دوربین های مداربسته بسیار مرسوم می باشد. با دوربین مداربسته می توان تمام رویدادها را در زمان و مکان معین بررسی کرد تا بررسی شود که واقعا چه اتفاقی افتاده است. با این حال، اگر دوربین مدار بسته ای که به عنوان ناظر به آن اعتماد می شود، نتواند ضبط کند، چه اتفاقی می افتد؟

مطلب پیشنهادی: دوربین مدار بسته تا چند روز فیلم نگه میداره؟

در ادامه برخی از دلایلی که باعث می شود دوربین مداربسته قادر به ضبط نباشد و نحوه غلبه بر علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته توضیح داده می شود.

  1. قطع شدن کابل رابط دوربین مداربسته

داده های خروجی (ضبط) از دوربین مداربسته به صورت سیگنال های آنالوگ باعث می شود که دوربین مدار بسته برای توزیع داده ها به مانیتور به کابلی به نام کابل کواکسیال نیاز داشته باشد.

ممکن است در شرایطی که دوربین مداربسته شما قادر به ضبط کردن نیست به دلیل این باشد که اتصال دوربین مداربسته به مانیتور مشکل دارد و باعث می شود تصویر روی مانیتور ظاهر نشود. بنابراین در چنین مواردی گفته می شود دوربین مدار بسته قادر به ضبط تصاویر نیست.

علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته

راه حل رفع مشکل ضبط نکردن دوربین مداربسته ردیابی مسیر کابل از بالا به پایین است. اگر علت قطع شدن کابل آن باشد و نیاز به تعویض کابل جدید نداشته باشد، کاربر می تواند به سادگی آن را متصل کند.

  1. منبع تغذیه یا آداپتور خاموش دوربین مداربسته

هر تجهیزات الکترونیکی با یک آداپتور یا منبع تغذیه به عنوان آداپتور ولتاژ منبع برق PLN با ولتاژ مورد نیاز دستگاه الکترونیکی همراه خواهد بود. این موضوع در مورد دوربین مدار بسته نیز صدق می کند. خاموش شدن  و آگاهی از علت سوختن آداپتور دوربین مداربسته باعث می شود برق به دوربین مداربسته نرسد، بنابراین دوربین مدار بسته خاموش می شود و امکان ضبط دوربین مداربسته مختل خواهد شد و (ضبط انجام نمی شود).

راه حل علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته و مشکلاتی از این دست این است که با Avometer بررسی کنید که آیا برق در سمت خروجی منبع تغذیه‌ دوربین مداربسته شما وجود دارد یا خیر. با بررسی این مورد در اکثر مواقع مورد عدم ضبط دوربین مداربسته مرتفع خواهد شد. اگر برق نباشد، می توان مطمئن شد که منبع تغذیه آسیب دیده است. کاربران می توانند تغییراتی در منبع تغذیه ایجاد کنند. این بخش (منبع تغذیه) در جعبه کنترل قرار دارد.

  1. آسیب قسمت مربوط به ضبط دوربین مداربسته

بخش مهمی از دوربین مداربسته ضبط دوربین است. اگر این بخش آسیب دیده باشد، هیچ تصویری روی مانیتور نمایش داده نمی شود. راه حل چنین مشکلاتی این است که دوربین را به متخصص خدمات دوربین مداربسته نشان دهید تا دوربین مداربسته شما را بصورت دقیق بررسی و ایراد آن را در خصوص برطرف مردن عدم ضبط دوربین برطرف کند.

در چنین شرایطی اگر بتوان دوربین مداربسته را با سطح اطمینان بالای 50% تعمیر کرد، به خوبی کار می کند، بنابراین توصیه می کنیم از دوربینی که تعمیر شده است استفاده کنید. با این حال، اگر سطح قابلیت اطمینان کمتر از 50٪ باشد، کاربر می تواند آن را با یک دوربین جدید جایگزین کند.

  1. آسیب به پورت اتصال دوربین مداربسته

در توزیع داده ای که هنوز از کابل استفاده می کند، درگاه اتصال دوربین مداربسته بخش مهمی است. پورت موجود در اینجا پورت روی جعبه منبع تغذیه است. آسیب دیدن پورت باعث می شود دوربین مداربسته هیچ جریان الکتریکی دریافت نکند و در نتیجه قادر به ضبط تصاویر نباشد.

راه حل برطرف کردن عدم ضبط دوربین مدار بسته انتقال کابل به پورت دیگر است. اگر بعد از جابجایی دوربین بتواند ضبط کند، می توان مطمئن شد که پورت آسیب دیده بوده و مشکل ان با همین جابه جایی برطرف شده است.

  1. علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته و DVR خراب

ضبط کننده ویدیوی دیجیتال DVR دستگاهی برای تبدیل سیگنال های آنالوگ به سیگنال دیجیتال است. داده های تولید شده از دوربین به صورت سیگنال آنالوگ است، به طوری که می توان آن را در دستگاه های ذخیره سازی مانند هارد، کارت حافظه، فلش USB و سایر دستگاه های ذخیره سازی ذخیره کرد، ابتدا باید به سیگنال دیجیتال تبدیل شود.

با DVR، تصویر گرفته شده توسط دوربین به شکل سیگنال آنالوگ، سپس به سیگنال دیجیتالی تبدیل می شود که می تواند در دستگاه ذخیره سازی ذخیره شود. وجود آسیب در دستگاه DVR باعث می شود تصاویر گرفته شده توسط دوربین ضبط و روی مانیتور نمایش داده نشوند.

رفع مشکل ضبط نکردن دوربین مدار بسته

بهترین راه برای حل مشکلات ضبط نکردن دوربین مدار بسته این است که یک متخصص خدمات دوربین مداربسته را بیاورید. تا وضعیت خرابی دوربین مداربسته را بررسی کند. قیمت بالای دستگاه های DVR باعث می شود که برخی از کاربران به جای خرید دستگاه جدید، تعمیر را ترجیح دهند. بنابراین تعمییرات تخصصی و حرفه ای دوربین مداربسته می بایست بصورت تضمینی و بطور صحیح انجام گیرد.

پس از تعمیر و رفع مشکل علت ضبط نکردن دوربین مداربسته، می توان به طور مستقیم دوباره از آن استفاده کرد. با این حال، اگر به شدت آسیب دیده است، تنها راه حل جایگزینی DVR قدیمی با یک دستگاه جدید است.

  1. علت ضبط نکردن هارد دوربین مداربسته

هارد دیسک مناسب برای دوربین مداربسته یک دستگاه ذخیره سازی است که در دستگاه DVR قرار دارد. تصویر ضبط شده با توجه به زمان مشخص شده در هارد دیسک ذخیره می شود. اگر هارد دیسک آسیب ببیند، تصویر همچنان بر روی مانیتور نمایش داده می شود، اما به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات روی هارد دیسک، قابل پخش نیست.

برای حل چنین مشکلاتی و یافتن علت ضبط نکردن هارد دوربین مدار بسته ، بهتر است هارد دیسک را تعویض کنید. هارد دیسک ها دستگاه های ذخیره سازی هستند که در معرض آسیب هستند، به خصوص در هنگام برخورد و ضربه بسیار اسب پذیر هستند. هزینه های ریکاوری هارد دوربین مداربسته نیز بسیار گران است. بنابراین بهترین راه برای ذخیره سازی فایل های ضبط شده دوربین مداربسته تعویض آن است.

با این حال، یک نکته کوچک وجود دارد که اگر اطلاعات موجود در هارد واقعاً مورد نیاز نباشد، می توان آن را تعویض کرد. در صورت وجود اطلاعات مهم روی هارد، می توانید هارد را نزد یک متخصص خدمات هارد ببرید و اطلاعات ذخیره شده توسط دوربین مداربسته خود را استخراج کنید.

علت ضبط نکردن دوربین مداربسته در شب چیست؟

اگر دوربین مداربسته شما برای استفاده در شب رتبه بندی شده است، اما تنها چیزی که در شب دریافت می کنید یک تصویر سیاه است، معمولاً علت سیاه سفید شدن تصویر دوربین مداربسته به این دلیل است که LED های IR کار نمی کنند.

مطلب پیشنهادی: خرید دوربین مداربسته دید در شب * بهترین قیمت خرید و فروش

دلایل رایج و علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته

  • پیکربندی اشتباه دوربین مداربسته : مطمئن شوید که دوربین شما برای کار در شب پیکربندی شده است. اگر یک دوربین مداربسته شبانه روزی دارید که باید به طور خودکار به حالت شب تغییر کند، تنظیمات پیکربندی نور محیط را در صورت وجود بررسی کنید.
  • قدرت ناکافی ال ای دی های دوربین مداربسته : ال ای دی ها جریان بیشتری را می گیرند. بنابراین یک دوربین مداربسته در شب به انرژی بیشتری نسبت به روز نیاز دارد. این مشکل به ویژه در دوربین های با باتری و PoE رایج است. مطمئن شوید که برق مورد نیاز دوربین مداربسته شما برآورده شده است.
  • اسیب دیدگی ال ای دی های دوربین مداربسته : ال ای دی های آسیب دیده دوربین مداربسته را برای پیدا کردن آسیب دیدگی بررسی کنید. LED ها نیز قدیمی می شوند، بنابراین یک دوربین مداربسته قدیمی ممکن است دیگر قادر به ارائه نور کافی نباشد و لازم است برای ضبط با کیفیت تر دوربین مداربسته آنها را تعویض کنید.
نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net